Nonii. Seda tollipulgavärki tuleks veel muidugi juurutada. Ilmad on neetult ilusaks läinud ja päevad pikad, üha vähem põhjust ilma ja pimeduse tõttu peale nina uksest välja pistmist jälle tuppa mõnusasse turvalisusesse tõmbuda. Otsustasin siis hakata komplekti ühest otsast tegema. Alustasin tagant. Haagise tagumise silla puksid vahetada. Mutrid tulid lahti lööksilmusega, ja siis oma uue abimehega õhkmutrikeerajaga lahti nõksutada. Kuna kompressor annab mulle 6 atti ja haagisest ka palju rohkem kätte ei saanud, siis läks ka selle abimehega pisut vaevaliselt, pidi mõned sekundid ootama ja siis sai jälle paar sekundit keerata. Mutrid maas, poldid muidugi välja ei tule. Õnneks oli mul üks paras armatuuralatt võtta, sellele pistsin otsa kummiluti, teine pool poldi peale. Siis paraja kõrgusega känd toeks ja sai mõnusalt kahe käega kuvaldaga äsada. keerme otsad muidugi läksid nii laiaks, aga rellakaga sai see mure murtud. Siis ABSi kallale. ABS andurid haagisel ainult keskmisel sillal. Rumm tuli maha üllatavalt kergelt ja lihtsalt. suurem jama oli vahetada ABSi rõngaid, esimene läks pisut lainesse, tuli ta keerata ta pesasse, aga seda ei saanud korralikult roostest puhtaks. Teisega olin pisut targem ja puhastasin hoolikamalt. Suur oli ehmatus, kui armatuuris endiselt põles ABS hoiatus haagisele. No peab uuesti lahti võtma ja selle laines jublaka ära vahetama. Aga kui olin pisut autot liigutanud, see viga kadus. Victory! Toksisin ka pisut sirgemaks tagatulede raami ja allasõidutõkke otsa. SIlmal viisakam vaadata ja tuli seisab ka korrektsemalt nüüd. Järgmiseks asusin auto kallale. Samuti ABS probleem, siis üks esiratas pisut pidurdab, teisel oli vaja vaadata, mis jama klotsianduritega ja samuti tundus, et määrimisel hakkas kusagilt käändmiku pealt määret välja ajama. ABS anduri mõlemad alumiiniumhoidikud olid konkreetselt pooleks, ja andurid ise käinud vastu . Hakkan otsima. Ratta sain liikuma, tundub, et hoidis kinni roosterant , selle kopsisin maha, hakkas ratas ilusti veerema. klotsianduri juhe oli puhtalt ära ussitand. Ühest vanast juhtmestikust sain uue pistiku. Määre oli välja tulnud teisest niplist, sellega ei teinud midagi. Nii, edasi, õlileke pihustijuhtmete august. Algul puhastasin seda sõlme piduriketta pesemise spraiga, aga muudkui imbus uut õli sealt. Siis keerasin lahti fikseerimispoldi ja see ühenduskoht eraldus mootori küljest. Augu taha oli kogunenud õli ja see sealt muudkui peale imbuski. Nüüd sain pesta läbiviigukohta mõlemalt poolt. Würthist olin ostnud hirmkallist spreysilikoni, spets mootori oma. Lükkasin siis läbiviigu tagasi mootori külge ja pihustasin silikoni igasse juhtmeauku. Suur oli minu üllatus, kui järgmine päev auto all viisakat loiku nägin. Mootor käima ja tilgub ja tilgub. Täna siis katkusin jälle juhtmepundi katte lahti, aga seal all kõik ilusti kuiv. Siis vaatan, et üks jämme plasttoru käib jube kahtlaselt vastu mootorit, ja see tilkuv ollus ka kuidagi õli kohta liiga vedel. Selguski, et lekkis ka kütusetoru, oli end kahes kohas vastu mootorit katki kulutanud. Kas see on tagasivool või kütuse pealeanne, seda ma ei tea, eks kui käivitama hakkan, siis selgub. Avastasin ka ebameeldiva üllatuse, sellel autol ei ole kütuse käsipumpa. Nii et käivitamine peale näiteks kütusefiltrite vahetust võib põnevaks osutuda. Veel tekkis probleem, millega ei tahaks üldse tegeleda, kadus laadimine . Ei pannud tähelegi, kas peale keevitamist või peale seda, kui peale käivitamist hüppas maha akujuhe. Tõenäoliselt viimane. Aga läinud ta igastahes on. Keevitamise ajal muidugi oli akujuhe maas. Ehku peale ostsin uue laadimisrelee genekale, aga sellest ei olnud abi. Vana relee muidugi õnnestus poodi minnes ja näidiseks kaasa võttes nii õnnetult kõrvalistmele visata, et mõlemad harjad pooleks läksid. Eriti kahju oli veel, kui selgus, et viga polnudki relees. Sest genekas oli ju eelmise omaniku poolt uus vahetatud. Youtubest sai siis peale tuhande kasutu video vaatamist saadud vihje, et viiest klemmist keskmisele peaks peale tulema 24 v peale süüte sisselüliitamist. Ergutusvool siis. See vool ka ilusti tuli sinna. Testriga mõõtes. Kui ühendasin kaks jadamisi H7 pirni selle taha, siis pinge haihtus. Millest järeldan, et juhe peab kusagilt läbi ussitanud olema. Palju õnne mulle. Peamine ussitamise koht on veokatel see kõverus, kus pundar kabiini poole keerab. No mitte ei taha sinna pusima minna, aga muud vist üle ei jää, see katkenud juhe tuleb leida. Aga jah, järjest läheneb ja läheneb, kuigi vaevaliselt , see hetk, et võiks kabiini porist puhtaks küürida ja interjööri pisut viisakamaks modifitseerida. Tartus leidsin koha, kust saaks osta põrandavaiba materjale, aga neil koha peal ainult punast. Muud värvi tuleks tellida terve rull aga see maksaks terve tonn. esialgu käib üle jõu
Midagi olen filminud ka, aga see filmimine on ikka jube segav tüütu tegevus. Kui kaameral oleks see kaaderkaupa filmimise funktsioon, oleks asi pisut lihtsam. Paneks statiiviga paika ja voilaa, poleks need failid nii suured ja jaksaks ka vana arvuti nendega tegeleda. Mingit head tasuta monteermisprogrammi pole ka leidnud veel. Ja veel, jube kasulik oleks omada Magnumi remondimanuali. Olen otsinud, aga peale virtuaalsete pole midagi leidnud . Just remondi manuali, mitte kasutusmanuali. Ainult pildil olen näinud.