(01-02-2023, 12:47 PM)ivo86 Kirjutas: Vabandan, kui Sind ärritasin. Vastus oli mõeldud honkomehele.
Jep, see et enda kraesse võetakse on tüüpiline tänapäeva probleem ... Seesamune mu poolt viidatud
jutumärkides NB! "vaimupuue" ehk nõrk funktsionaalne lugemisoskus. Ülitihti näen ka siinsamas foorumis kahte inimest vaidlemas sealjuures pidevalt ja jätkuvalt samas teemas üksteisest mööda kirjutamas, ei suudeta loetut (teise vaidluse osapoole poolt kirjutatut) mõista.
(01-02-2023, 12:47 PM)ivo86 Kirjutas: ... Eesmärk on võimalikult kiiresti edastada võimalikult palju kergesti omaksvõetavat infot. Kui õpilane läheb klassiruumi, on eesmärk, et välja tuleks võimalikult palju targem inimene.
Kas eesmärk on see, et õpilane mõtleks selle PI olemuse peale ise või see, et kõik 30 matsi, kes seal istuvad, saaks võimalikult kiirelt, lihtsalt ja üheselt aru, mis see PI on ja kust ta pulnud on.
Eesmärk on ju üllas aga ...
1. Trükitekst võimaldab ühes ajaühikus edastada kordades rohkem infot kui audiotekst
(pole mingi probleem 8 tunniga läbi lugeda ja aru saada/põhifaktidena meelde jätta ca 800 lk mõtestatud teksti a la romaan või mingi riigi ajaloo ülevaade), video kujul on lisaks ajakulule
(8 tunniga saad vaid ühe sõja sellest riigi ajaloost läbi vaadatud, romaani ekraniseering on vaid hale vari raamatust, sinna mahuvad üksikud nopped) ka palju segavaid (mõjutavaid) tegureid. Miks tänapäeval reklaamid antakse peamiselt video kujul? Ikka et sisust tähelepanu kõrvale juhtida, pane see reklaami tekst paberile ja saada aru kogu absurdsusest, mida sulle maha müüa üritatakse ...
2. Selleks et mingi asi korraks selgeks saaks on erinevaid võimalusi aga selleks et see ka mällu jääks, tuleb see õppijal ise selgeks mõelda, läbi töötada. Olen põhimõtteliselt nö loengute ja õpetaja õpetamiste vastane - õpilane PEAB MATERJALI ISE LÄBI TÖÖTAMA.
3. Ise küsimus on kas iga asja põhjust peabki teadma. Vanast ajast on külge jäänud, et kui põlvest põlve edasi antud asjad nii on siis peame seda meeles ja ei juurdle üleliigsete asjade üle. Ehk lausa aksioomina käsitletavad tõed tuleb lihtsalt võtta teadmiseks ja mitte raisata aega nende tuletamise peale. Jäta meelde et pii on 3,14 ja kasuta erinevates valemites ja rohkem polegi vaja. Ei mingit ajakulu seletamisele.
(01-02-2023, 12:47 PM)ivo86 Kirjutas: ... Video on kohati asendamatu oma info edasiandmise hulgas ja selle vastuvõtmise lihtsuses. ...
Vastuvõtmise lihtsus sõltub vastuvõtjast aga sisulist infot mahub sinna kordades vähem tekstist-joonisest-tabelist, küll aga palju segavat infomüra nagu taust, esitleja kallutatus jne. Tekstis paistab kallutatus väga lihtsalt välja, poliitikud on ikka eelistanud esineda oraatoritena, kõne tekste lugedes saaks palju rohkem inimesi aru kuidas neid tillitatakse.
(01-02-2023, 12:47 PM)ivo86 Kirjutas: ...
Tõsi on see, et videode kasu saab eriti tundma siis, kui sul on võtta hea ekraaniga nutitelefon, piiramatu internet ja mõne laialt kasutusel oleva võõrkeele oskus. ...
Tõesti praktiliselt üldse ei vaata videot lukuaugust elik telefoni ekraanilt
(kui siis kusagil oodates aega parajaks tehes), ei oska öelda kas minu telefonide ekraanid on piisavalt head või mitte aga nägemine kindlasti seda ei ole ja kasutan igal võimalusel ikka suurt arvutiekraani (20+ tollist), telefonist vaid näed et nt on e-kiri tulnud ja siis lähen arvuti taha lugema.
Internet on piiramatu arvutis, telefonis kasutan sellest paketi limiidist vast mingi 10% aga vot aeg ei ole piiramatu.
OT Praegu vaatan Mark Solonini kanalilt Iisraeli sõdade sarja, iga saade on poolteist tundi aga lugedes oleks kulunud vast max 10 min. Kahjuks pole vastavat kirjandust saadaval ja tuleb
raisata aega videole.