15-02-2023, 10:56 AM
Kui mul oleks miljard eurot, ei investeeriks ma sellest täna sentigi liitiumakudega autondusse. Küll kaaluksin vesinikuautode, vesiniku tootmise tehnoloogia ja vesinikutaristu arendajate aktsiate ostmist.
(15-02-2023, 02:03 AM)Aare R. Kirjutas: Nüüd pöidlad pihku, et 2035. aastaks EL-i enam poleks! Olen endiselt seda meelt, et elektriauto ei tohiks olla kohustus, vaid võimalus.
(15-02-2023, 10:08 AM)olevtoom Kirjutas:Inbreederite saareke on kehva näide, sealsed keenjused on pannud paika numbri 2030, vähemasti detsembris Londiiniumi elektromobiilsuse messil käies oli see kenasti kivisseraiutud.(15-02-2023, 09:36 AM)MeelisV Kirjutas: Olete kindlad, et keelatakse sisepõlemismootoritega kaubikud ?
Või kuidas kavatsevad euroametnikud võidelda sellega, et auto registreeritakse üheks päevaks, ütleme, Ühendkuningriigis ja siis müüakse meie murdmatusse liitu kasutatuna? (Siis läheb ta muidugi tollimaksu jagu kallimaks, aga on vähemalt kättesaaadav).
(15-02-2023, 11:29 AM)v6sa Kirjutas:(15-02-2023, 02:03 AM)Aare R. Kirjutas: Nüüd pöidlad pihku, et 2035. aastaks EL-i enam poleks! Olen endiselt seda meelt, et elektriauto ei tohiks olla kohustus, vaid võimalus.
Kas Sa väga kindlasti plaanid osta aastal 2035 uue auto?
Kütuse hinnaga ilmselt hakatakse ka kägistama.
(15-02-2023, 12:05 PM)raulex Kirjutas: Sõiduautode puhul pole midagi lisaks vaja. 2035 on mõni üksik sisepõlemismootoriga uus automudel EL-s müügil (ilmselt mõni väikeauto), ETS2, uued saastenormid ja autotehaste tähelepanu elektrikatele suunamine on selleks ajaks oma töö teinud.me juba ühe õllekasti panime ootele sinuga, kas soovid veel?
(15-02-2023, 12:05 PM)raulex Kirjutas: Kaubikute jaoks on vaja ühtainust EL tasemel seadusemuudatust.Tehtud - mõeldud. Ühtlasi väikelaevajuhtidele lambist 25 meetri asemel 32 meetrit? Ilma paberiteta lubada lisaks väikesekaliibrilisele õhkrelvale ka tulirelv, tingimusel et on toodetud taaskasutatavatest materjalidest?
Täiselektrilise kaubiku puhul B kategooria juhtimisõigus , teemaksude ja tahhograafi puudumine kuni 4500 kiloni. Ehk siis aku kaal täismassist maha.
Edasi teeb turg oma töö.
Sõiduautode puhul pole midagi lisaks vaja. 2035 on mõni üksik sisepõlemismootoriga uus automudel EL-s müügil (ilmselt mõni väikeauto), ETS2, uued saastenormid ja autotehaste tähelepanu elektrikatele suunamine on selleks ajaks oma töö teinud.
(15-02-2023, 10:08 AM)olevtoom Kirjutas: Mul tekkis selle idiootsuse peale kohe mõte, kuidas sellest mööda hiilida saaks."Möödahiilimine" on lihtne, biokütused on juba täna olemas, lased paaki ja vähendad oma CO2 heitmeid hopsti 70-90%, tõenäoliselt pole ka 100% saavutamine raske. Ainuke konks on selles, et dinosauruseid ekspluateerimata on paaki valatud kütuse hind energiaühiku kohta sarnane seinakontaktist võetud elektri omale - liitris bensiinis on jämedalt 10kWh, igaüks võib ise endale sobivate numbritega arvutada, palju see lõbu maksab (ei tasu unustada, et võrrelda tuleb fossiilkütuse omahinnaga enne aktsiisi). Mis poleks ka iseenesest probleem, kui sisepõlemismootor igast neljast liitrist kolmega ilma ei kütaks.
(15-02-2023, 13:35 PM)Peeter2 Kirjutas:Õlled on otsas, aga rõhk oleks sõnadel uus automudel. Kui mõni autotehas suudab näiteks 2028 aasta stantsidega midagi valmis vorpida, siis see ka turgu lükatakse. Raha ei haise.(15-02-2023, 12:05 PM)raulex Kirjutas: Sõiduautode puhul pole midagi lisaks vaja. 2035 on mõni üksik sisepõlemismootoriga uus automudel EL-s müügil (ilmselt mõni väikeauto), ETS2, uued saastenormid ja autotehaste tähelepanu elektrikatele suunamine on selleks ajaks oma töö teinud.me juba ühe õllekasti panime ootele sinuga, kas soovid veel?
(15-02-2023, 16:43 PM)Jesper Kirjutas:Mis KURADI AJAST see elektriauto efektiivsem on??? Täpselt sama teema, mis akutööriistadega - kuniks LIITIUMI asemele midagi kergemat ei leita - ja seda EI OLE täna veel perioodilisustabelis olemas!!! - siis ei muutu mitte midagi! Ainult zitemaks läheb, sest kaasaveetav kaal on röögatu, et mingitki autonoomsust tagada.(15-02-2023, 10:08 AM)olevtoom Kirjutas: Mul tekkis selle idiootsuse peale kohe mõte, kuidas sellest mööda hiilida saaks."Möödahiilimine" on lihtne, biokütused on juba täna olemas, lased paaki ja vähendad oma CO2 heitmeid hopsti 70-90%, tõenäoliselt pole ka 100% saavutamine raske. Ainuke konks on selles, et dinosauruseid ekspluateerimata on paaki valatud kütuse hind energiaühiku kohta sarnane seinakontaktist võetud elektri omale - liitris bensiinis on jämedalt 10kWh, igaüks võib ise endale sobivate numbritega arvutada, palju see lõbu maksab (ei tasu unustada, et võrrelda tuleb fossiilkütuse omahinnaga enne aktsiisi). Mis poleks ka iseenesest probleem, kui sisepõlemismootor igast neljast liitrist kolmega ilma ei kütaks.
Täpselt nagu kiviaeg ei lõppenud kivide otsa lõppemise tõttu, ei lõppe ka nafta-aeg nafta lõppemise tõttu, elektriauto on lihtsalt nii palju efektiivsem ja parem tehnoloogia, et see võidab nagunii, ka ilma keeldudeta. Lihtsalt koera saba lõputu seibitamise asemel on nutikam infrastruktuur välja ehitada ja see üleminek ühe raksuga ära teha. Kui veel tuleb vesinik akudele lisaks, siis pole ühtki ratsionaalset argumenti, miks mingisuguse haisva diiselveokaga ringi jõrrata, peale selle tüüpilise vanainimeste jonnimise, et "mina olen nii eluaeg teinud ja keegi ei tule mulle ütlema et..."
(15-02-2023, 16:43 PM)Jesper Kirjutas: ...elektriauto on lihtsalt nii palju efektiivsem ja parem tehnoloogia, et see võidab nagunii, ka ilma keeldudeta. Lihtsalt koera saba lõputu seibitamise asemel on nutikam infrastruktuur välja ehitada ja see üleminek ühe raksuga ära teha. Kui veel tuleb vesinik akudele lisaks, siis pole ühtki ratsionaalset argumenti, miks mingisuguse haisva diiselveokaga ringi jõrrata, peale selle tüüpilise vanainimeste jonnimise, et "mina olen nii eluaeg teinud ja keegi ei tule mulle ütlema et..."
(15-02-2023, 19:07 PM)PlyVal64 Kirjutas:Enne pikemat juttu elektri effektiivsuse teemal teoreetik--guugeldajale küsimus.Mitme ja millise elektri sõiduki proovimise kogemust omad?(15-02-2023, 16:43 PM)Jesper Kirjutas:Mis KURADI AJAST see elektriauto efektiivsem on??? Täpselt sama teema, mis akutööriistadega - kuniks LIITIUMI asemele midagi kergemat ei leita - ja seda EI OLE täna veel perioodilisustabelis olemas!!! - siis ei muutu mitte midagi! Ainult zitemaks läheb, sest kaasaveetav kaal on röögatu, et mingitki autonoomsust tagada.(15-02-2023, 10:08 AM)olevtoom Kirjutas: Mul tekkis selle idiootsuse peale kohe mõte, kuidas sellest mööda hiilida saaks."Möödahiilimine" on lihtne, biokütused on juba täna olemas, lased paaki ja vähendad oma CO2 heitmeid hopsti 70-90%, tõenäoliselt pole ka 100% saavutamine raske. Ainuke konks on selles, et dinosauruseid ekspluateerimata on paaki valatud kütuse hind energiaühiku kohta sarnane seinakontaktist võetud elektri omale - liitris bensiinis on jämedalt 10kWh, igaüks võib ise endale sobivate numbritega arvutada, palju see lõbu maksab (ei tasu unustada, et võrrelda tuleb fossiilkütuse omahinnaga enne aktsiisi). Mis poleks ka iseenesest probleem, kui sisepõlemismootor igast neljast liitrist kolmega ilma ei kütaks.
Täpselt nagu kiviaeg ei lõppenud kivide otsa lõppemise tõttu, ei lõppe ka nafta-aeg nafta lõppemise tõttu, elektriauto on lihtsalt nii palju efektiivsem ja parem tehnoloogia, et see võidab nagunii, ka ilma keeldudeta. Lihtsalt koera saba lõputu seibitamise asemel on nutikam infrastruktuur välja ehitada ja see üleminek ühe raksuga ära teha. Kui veel tuleb vesinik akudele lisaks, siis pole ühtki ratsionaalset argumenti, miks mingisuguse haisva diiselveokaga ringi jõrrata, peale selle tüüpilise vanainimeste jonnimise, et "mina olen nii eluaeg teinud ja keegi ei tule mulle ütlema et..."
20 aastat on igasugune akutehnoloogia areng olnud NULL, arenenud vaid elektrooniline akude juhtmine ehk siis igast mikropurgist voolu kätte saamine. Tänane AINUS reaalselt toimiv akusüsteem LiFePO4 on vabakasutuses aastast 1996 ja midagi pädevamat laadimsikordades ja purgist voolu kättesaadavuses vs kaal ja hind ei ole tulnud! Ja ei paista, et ka tuleks. Kõik muu on raskem, kallim ja haruldasem. Lisaks on kõigil mingi muu "kriva" külges - kes plahvatab valel laadimsiel, kes ei kannata vett, kes raputamist jne. LiMa ehk mangaanipõhised on lollikindlad aga kallid ja laadimsikordade arv on väike - sestap ja Torqeedo nende tootmise lõpetas.
Jah, elektrimootor ise on äge aga ei pääse see maailm maismaatranspordis sisemisest põletamisest mitte kuhugile ja AINUS loogiline suund on PHEV! Aga seda siis generaatorversioonina, Audi Dakari pilli moel, mitte hübriidse mehaanilise otseveona. Mingid on täna ka juba sellised, Mitsu äkki oma kahe elektrimootoriga, kus vedu on vaid elektriline ja sisepõletaja toodab voolu kui akust on otsas. See tundub ka kaubaveol ainus loogika ehk "back to roots" - diiselelektriga laevad ja rongid, kõige vanem hübriid Vesiniku kütusena võib "sisse istuda" - selel tootmine ja säilitamine on selgelt järjekordselt energia- ja materjalirikas! Nagu on tulnud alkülaat, eks keemikud mõtlevad välja veel mingise järgmise põleva aga veel vähem saastavama vedelaine aga see tuleb, RAUDSELT tuleb! Mis selle hind saab olema, on teine teema. Selge, et naftabarreli tänane hind see pole. Ja mis jääb, on ju biogaas ehk samamoodi vedelik mingis paagis.
Tänaseks on asjad niipalju arenenud, et elektriauto mõiste alla käib ka seesama PHEV ja kui juba nende teste vaadata, siis "seda klassid ostaksid" juba tõsiselt! Kõige värskem poolaka POV-test PHEV Astraga 100 kildi läbimisel reaalses enamuse auto kasutamise keskkonnas. Tegelikult me ei vaja seal ka kõnealuseid võimsuseid sisepõletajal, nagu ka idiootseid võimuseid ja kiirendusnäitajaid PEVidel. Kuhu tra sellega kiirendad linnas??? Astral peaks olema 80kW elektrimootor ja juba seegi on liiga palju! Äsja tegi hää tuttav testi Springiga ja isegi selle 33kW suudab täiesti sõita. 50-60kW on juba küll elektrile. Selles on Jesperil õigus, et selline hübriidtehnoloogia on juba täna tavabensukast niipalju parem, et see suretab niisama tavalise puhta sisepõletaja välja. Ja vajab samamoodi uut taristut et neid kõikjal, arvukalt ja kiirelt laadida. Ja sellega, et näiteks aastal 2035 on sisemise põlemisega kesklinnas üldse keelatud sõita, sellega tuleb ju päri olla. Miks mitte, juba praegu on võimekus täiesti olemas.
Aga olgem täpsed. Talveralli seekordse toimumiskoha sees on kokku üldse 4 laadimiskohta!!! 2 Võrus, Luhamaal ja Rõuges. Mis kuradi elektriauto???
(15-02-2023, 19:36 PM)Jesper Kirjutas: Ainuke põhjus, miks need mõttetult raiskavad hõõglambid keelamiseni vastu pidasid, oli odav elekter. Täna peaks ikka peast päris lahti olema, et keskmise korteri valgustamise eest stiilis 100€ kuus maksta. Samamoodi on sisepõlemismootor konkurentsivõimeline ainult senikaua, kuni on saadaval odav fossiilne kütus, sest kohe kui energia midagi maksma hakkab, ei raatsi keegi enam 3/4 sellest vasakule loopida. Seega ma ei usu, et süsinikuneutraalne sisepõlemismootor mingiks eriliseks hitiks saab.Sain ma nüüd ikka korrektselt aru, et praegune ribadeks maksustatud fossiilne kütus on odav (ma ei räägi siin Kuveidist ega Egiptusest)?
(15-02-2023, 19:54 PM)Etsike Kirjutas: Palju neid kiirlaadijaid siis Võrumaa lõunaosas olema peaks? Erinevalt elektrist ei tule fossiil kodus seina seest. Kiirlaadimine on ja jääb läbisõidul olijatele, 99% elektriautodesse pandavadt elektrist tuleb kodusest seinast. Seda aga kipuvad ära unustama need, kelle peas tuleb autot tankida/laadida mingis asutuses. Btw, tanklaid on seal Lõuna-Võrumaal umbes täpselt samades asulates kui kiirlaadijaid.
Pea aasta Leafiga sõitnud ja ei kahetse midagi, esimene talv ka peaaegu selja taga. Võrratu talveauto, käivitub iga külmaga esimesest taktist ja soe tuleb tuppa kiirelt. Tartu-Saaremaa sõit võttis pool tundi kauem kui suvel ühe lisalaadimise tõttu. Muus osas polnud mingit muret.