Kas ostaksid endale elektriauto?

(15-02-2023, 20:40 PM)Jesper Kirjutas:  Jah, võrreldes elektriga on fossiilbensiini kWh väga odav. Maksud ei puutu asjasse, teid vajavad kõik autod ühtemoodi.

Kogu fossiili infra on rajatud, olemas ja kinni makstud. Elektrivurrile vajalikku infrat ei ole veel ametnikul isegi paberi peal mitte.
Vasta

(15-02-2023, 20:40 PM)Jesper Kirjutas:  Jah, võrreldes elektriga on fossiilbensiini kWh väga odav. Maksud ei puutu asjasse, teid vajavad kõik autod ühtemoodi.
Ja kui teid vajavad kõik autod ühtemoodi, mille vastu ma ei vaidle, siis mida meigastpidi on surnud planktonist või teabkellest pressitud asi odav? Et teid ehitatakse vedelkütuste maksudest ja "nullsaastega" kaevandatavate ning utiliseeritavate akupakkidega asjad sõidavad neil samadel teedel tasuta? Aus konkurents? Mingi muu imeline asi, millele pole veel progressiivset nimetustki väljamõeldud? Hmm, mulle vist õpetati täiesti sobimatut matemaatikat koolis.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(15-02-2023, 20:51 PM)spitfire Kirjutas:  Kui tagasihoidlikult näppude peal arvutada, eramaja kus on 3 igapäevases kasutuses olevat põletajat. 3*25Amprit voolu. Kas üldse on reaalne öösel 3 vurri laadima panna, nii et maja veel küttesse ka jääks.
...

Kas reaalselt kõik kolm vurri sõidavad akud igal päeval tühjaks ja maja peab samal ajal täie rauaga kütma? Ega siis jah, tuleb auto enne 2035. aastat ära osta, et see vähemalt 2050. vasta lööks. Ehk selleks ajaks on midagi paremat leiutatud.

Meie pere autode läbisõidud: esmaspäeval 0+65 km, teisipäeval 30+300, täna 100+100, homme 100+200, reedel plaani järgi 0+100. Vägagi tehtav ka tänase elektrikate autonoomusega ka 3X16 A juures. Selle 300 saan ka mõnusalt jagada 150+laadimiseks 9 h pluss 150 km. Ei ütle küll, et EL eluvõõras keeld nüüd meie pere sisulist liikumist kuidagi piiraks. Et meil veel elektriautot pole, on puhtalt subjektiivsete esteetiliste ja ergonoomiliste valikute küsimus.

Mis puudutab täna tanklas makstava kütuse hinda, siis selles ei ole ju looduskahjusid täies ulatuses (ainult otsesed sita korkkukorjamise kulud on) sees. Ainult tänane infra+tootmine+kasum.
Vasta

Kellegi peakaitsme taha küll asi ei jää. Kõige tavalisem ja hetkel levinuim pardalaadija, 3x16A, kui laadida 8h päevas (nii kaua ikka kodus oled ju), siis teeb see ca 3000km läbisõitu nädalas. Jagatuna ühe või kolme auto peale - vahet pole. Kellel reaalselt nii palju vaja on? Pigem piisab suurusjärgu vähemast.
Vasta

Seega järgmine teema, kus saab auru välja lasta, ilma tõsiselt võetavate argumentideta, eriti tulised on teoreetikud ja vandenõude pooldajad (loe: euroskeptikud ja matsid kaabudega) Kardan, et kõikse kõvemad vastased on esimeste kiitjate hulgas aastal 2035. Oma peres kahetseme, et proual läks kiireks auto vahetusega, oleks pidanud vähemalt pistikhübriidi valima, sest igapäevase töölkäimise oleks saanud särtsuga lahenda.
Väga suured skeptikud võiksid alustuseks sellist proovida, siis on ka natuke kogemusi, mida võrrelda nendega, kes on otsustanud natuke suurema kasuks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(15-02-2023, 22:59 PM)metsakohin Kirjutas:  Seega järgmine teema, kus saab auru välja lasta, ilma tõsiselt võetavate argumentideta, eriti tulised on teoreetikud ja vandenõude pooldajad (loe: euroskeptikud ja matsid kaabudega) Kardan, et kõikse kõvemad vastased on esimeste kiitjate hulgas aastal 2035. Oma peres kahetseme, et proual läks kiireks auto vahetusega, oleks pidanud vähemalt pistikhübriidi valima, sest igapäevase töölkäimise oleks saanud särtsuga lahenda.
Väga suured skeptikud võiksid alustuseks sellist proovida, siis on ka natuke kogemusi, mida võrrelda nendega, kes on otsustanud natuke suurema kasuks.
Küsimus ei ole selles, kas kellelgi on ilmtingimata tarvis midagi välja lasta või eelistavad nad oma hääle anda lumehelmekestele/kilekotipuhvetile/sortsidele/kelleleiganes. Tervemõistuslik inimene juhindub loodetavasti vanarahvatarkusest, et ära tatista vanasse kaevu jne. Kohati jääb piinlikult tihti mulje, et progressiivses maailmas pole kohta sedasorti füüsikale ega keemiale ega matemaatikale, mida vanasti tagurlased paberist raamatute lehtedele trükkisid.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Härrad sinna ju 10+ aastat aega. Selle ajaga ikka miskit teha suudetakse, et taristu paremaks muuta ja hinnad alla poole tuua. Hiinamaalt ilmselt hakkab juba varem suht mõistlikuid liikureid peale pritsima. 
Aga see "peale surumine" on tõesti kuidagi halvas valguses, just et kuupäev ette antakse.
Aga mõned numbrid minu poolt. Oman saatana massinat tänase seisuga 1 aasta ja 15 päeva. Selle ajaga olen suutnud läbisõidu poolest maamunale ringi peale teha ja lisaks korra Saaremaal käia, kus ennäe imet olid ka laadijad ja elekter olemas. Hoolduste peale ametlikus margiesinduses on kulunud alla 200 raha. Seega polegi nii paha. 
Aga see pelgalt minu arvamus ja kogemus. 
Olen ka vist varem maininud, et kui ma ei elaks seal kus elan ja ei töötaks seal kus töötan, siis oleks  endiselt samas paadis vedela vendadega. Seega kõik on ikka vägagi suhteline...

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Eelviidatud Skoda reklaamteksti esimene lause väidab sõiduulatuseks 510km.
Tekstis vilksab veel 537km.
Lõpuni lugedes jõuab numbrini 290km. Big Grin 
Lisaks veel "Skoda võtab jälle kasutusele tagaveo koos kõigi sellest tulenevate eelistega."
Vasta

(15-02-2023, 19:36 PM)Jesper Kirjutas:  Ainuke põhjus, miks need mõttetult raiskavad hõõglambid keelamiseni vastu pidasid, oli odav elekter. Täna peaks ikka peast päris lahti olema, et keskmise korteri valgustamise eest stiilis 100€ kuus maksta. Samamoodi on sisepõlemismootor konkurentsivõimeline ainult senikaua, kuni on saadaval odav fossiilne kütus, sest kohe kui energia midagi maksma hakkab, ei raatsi keegi enam 3/4 sellest vasakule loopida. Seega ma ei usu, et süsinikuneutraalne sisepõlemismootor mingiks eriliseks hitiks saab.
Ohvtopik siis ohvtopik. Leedid hakkasid hõõglampe välja tõrjuma ammmuuu enne elektrihinna lakketõusmist.
Pealegi pole talvel hõõglambi põletamine midagi nii raiskav tegevus. Eriti kui paarikümne aasta eest on riigi energiapoliitikasse usutud ja kodu elektriga kütma hakatud.

Mis puutub sellesse, et "kohe kui energia midagi maksma hakkab...", siis see meenutab mulle vägagi meie kallist peaministrit: "aga teil oligi elekter liiga kaua liiga odav".
Vasta

(15-02-2023, 22:59 PM)metsakohin Kirjutas:  Seega järgmine teema, kus saab auru välja lasta, ilma tõsiselt võetavate argumentideta, eriti tulised on teoreetikud ja vandenõude pooldajad (loe: euroskeptikud ja matsid kaabudega) Kardan, et kõikse kõvemad vastased on esimeste kiitjate hulgas aastal 2035. Oma peres kahetseme, et proual läks kiireks auto vahetusega, oleks pidanud vähemalt pistikhübriidi valima, sest igapäevase töölkäimise oleks saanud särtsuga lahenda.
Väga suured skeptikud võiksid alustuseks sellist proovida, siis on ka natuke kogemusi, mida võrrelda nendega, kes on otsustanud natuke suurema kasuks.

Ja ikkagi anname hinnanguid tegelastele (loe matsidele kaabudega) aga kuhu jäid härra argumendid ? Siis need tõsiselt võetavad ? Ja miks need üldse peaks olema ? Präegu võetakse ühe totra paberiga minult ja sinult VALIKUVABADUS. Ja kui vaadata nende vurride hindasid, siis tegelikult ka võimalus.
Vasta

(16-02-2023, 01:08 AM)spitfire Kirjutas:  Präegu võetakse ühe totra paberiga minult ja sinult VALIKUVABADUS. Ja kui vaadata nende vurride hindasid, siis tegelikult ka võimalus.

Kas sa ikka hoomad, et jamaks võib minna alles 20 aasta pärast? Selle aja peale on maailm niipalju muutunud, et mingi sisepõletaja taganutmine pole ammu moes. Tõenäoliselt muidugi.
Inimesed on ka väga erinevad. Ma olen suht väike rändur eluaeg olnud, mulle oleks elektriauto sobinud juba 20+ aastat tagasi. Jutt siis kontseptsioonist ja kilometraažist muidugi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma ütleks ka midagi vahele, kuigi ma ei tea, kui kauaks mu ütlus siia jääb, sest keegi (ma aiman, kes) on otsustanud mulle automaatluua sappa panna.
Esiteks olen ma ksf! olevtoomiga sama meelt, et kui midagi hakatakse konkreetselt peale suruma, tekib selle vastu trots. Ma olen küll veidi noorem, aga täpselt sama meelt. 

Teiseks olen ka nõus ksf! spitfire'ga, et vaadates nende särtsumasinate hindu, võetakse inimestelt ära ka VÕIMALUS sõltumatult liikuda, arvestades elektriauto hindu.
Ja kui tuua "lohutuseks" see, et see on alles 20 aasta pärast- vahet ju ei ole, sest samamoodi jätkudes jääb suhtarv samaks- palgad võivad ju "tõusta", aga samamoodi tõusevad ju ka nende "õmblusmasinate" hinnad. Reaalsus on aga see, et nende hinnad tõusevad kõvasti rohkem ja kiiremini, kui REAALSED, PÄRISELT TÖÖD tegevate inimeste palgad.

Ning veel üks asi, millest olen ka varem siin rääkinud- minu meelest on kogu see elektriautoasi veel poolik- pole neil vähemalt meie kliimas normaalset sõiduulatust, pole korralikku laadimisvõimekust, elektri hind samuti seda ei soosi jne.
Poolik on see "kõrgemalt" poolt- keelame sisepõlemismootoriga autod ära, aga pean tähelepanu pöörama, et 12 aastat läheb linnutiivul ja praeguse mentaliteediga oleme lõpuks lõhkise küna ees- auto on, aga sõita normaalselt ikka ei saa.

Ahjaa, üks asi jäi veel silma: haisvad diiselveokad. Vahemärkusena niipalju, et minu käes olev 700.000km sõitnud 2018. aasta Scania heitgaasitesti tulemus oli 0,1.
Vasta

(16-02-2023, 00:07 AM)olevtoom Kirjutas:  Mis puutub sellesse, et "kohe kui energia midagi maksma hakkab...", siis see meenutab mulle vägagi meie kallist peaministrit: "aga teil oligi elekter liiga kaua liiga odav".
No sa alustasid juttu "möödahiilimisest", kui sa tahad süsinikuneutraalset sisepõlemisautot, siis sa ei saa enam dinode arvelt odavat kütust kasutada ja pead selle kütuse mingisuguse CO2 neutraalse energiaallika toel valmis keetma. Ehk siis paaki jõudva kWh hind on pigem elektrihinna suurusjärgus, misiganes see siis tulevikus olla võib. Porsche isegi rajas hiljuti katsetehase kus täpselt seda tehakse, ehk siis tõenäoliselt nad leidsid, et nende kunde on nõus seda hinda maksma.

Kordan veelkord üle, liitris bensiinis on 10kWh, ehk siis isegi koos aktsiisiga on see väga odav energia, selle pärast keegi eriti ei teadvusta endale, kui raiskav asi on sisepõlemismootor. Mulle alati tuleb silme ette kuskil eelmise kümnendi keskel nähtud suht keskpärases korras USA buss, millel oli tagaaknal sur kleepekas "fuck the fuel economy" - natuke aega tiksus ees ja siis keeras gaasitanklasse Smile Kõik on kõvad rebelid, kuni arvete maksmise aeg tuleb.

Muuseas minuarust ei keelatud ära sisepõlemismootorit kui sellist, vaid keelati ära mitte-süsinikneutraalsed autod. Tõenäoliselt jäävad igasugu biogaasil ja piiritusel põhinevad variandid alles, elekter ei sobi kõigeks, küll aga sobib ta ideaalselt valdavale enamusele poeskäimise kühvlitest.
Vasta

(15-02-2023, 20:59 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:40 PM)Jesper Kirjutas:   teid vajavad kõik autod ühtemoodi.
Ja kui teid vajavad kõik autod ühtemoodi, mille vastu ma ei vaidle, 
Mina vaidlen vastu!

Kui kõikide sõiduautode ja kaubikute tegelik mass suureneb umbes kolmandiku võrra, siis on see märgatav koormuse tõus. Olemasolevate teede kasutusead ja uute projekteerimise lähteülesanded tuleb üle vaadata!
Vasta

(16-02-2023, 09:22 AM)karlarnold Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:59 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:40 PM)Jesper Kirjutas:   
...
Kui kõikide sõiduautode ja kaubikute tegelik mass suureneb umbes kolmandiku võrra, ...

Kust võtab lugupeetav, et sõidukite kategooriate massipiirid üle vaadatakse selle totra määruse valguses? Ma küll kahtlen selles...

Pigem väheneb korraga kaasa taritava mandi hulk akude (ka seda eeldusel, et MIDAGI EI PARANE, mis on iseenesest väga julge eeldus) lisamassi võrra. On kellelgi aimu, kui palju kaalub jõuagregaat, saastekontrolli lisamant ja summutid ühel N2 täiemõõduliselkaubikul? Puusalt pakun, et klilot paarsada, lisaks kaasaveetava kütuse kaal.


Olles nõus teemavälise Newtoni II seaduse interpretatsiooniga poliitikasse (igale survele tekib vastusurve), siis järgmisena ootaks EK määrust (mitte kohalduvat direktiivi) nelja miljardi aasta pärast toimuva Päikese mõõtmete suurenemise kohustuslikus korras katkemise ning Päikesele standardmõõtmete määramise kohta.

Ühtlasi panen ühe teise ksf! viidatud bensiini energiasisalduse "ümmargused 10 kWh per liiter" rahasse: 0,18 senti kWh. Odavam, kui universaalteenus, aga kallim, kui börsihind.
Vasta

(16-02-2023, 06:01 AM)Jesper Kirjutas:  
(16-02-2023, 00:07 AM)olevtoom Kirjutas:  Mis puutub sellesse, et "kohe kui energia midagi maksma hakkab...", siis see meenutab mulle vägagi meie kallist peaministrit: "aga teil oligi elekter liiga kaua liiga odav".
No sa alustasid juttu "möödahiilimisest", kui sa tahad süsinikuneutraalset sisepõlemisautot, siis sa ei saa enam dinode arvelt odavat kütust kasutada ja pead selle kütuse mingisuguse CO2 neutraalse energiaallika toel valmis keetma. 
See on keerutamine, teemast mööda. Värske otsus piirab mingit liiki autode, mitte mingit liiki kütuse müügi. Või on ideid, kuidas ehitada sisepõlemismootor, mis saab aru, millisest toorainest on kütus sünteesitud?

Kui need 340 esindajat oleks võtnud vastu otsuse fosiilsel toorainel põhineva kütuse müügi keelustamisest, oleks see olnud selge majandusliku eelise andmine muule maailmale, autode müügi keelustamine seevastu on üksisiku mugavuste piiramine.
Kaudselt ka meede sisserände piiramiseks: Euroopa võib ju olla pudrumägede ja piimajõgede maa, aga kui sa tead, et isikliku auto pidamine on seal suur luksus, siis mõtled kauem, enne kui paati ronid.
Vasta

(15-02-2023, 22:16 PM)olli Kirjutas:  Kellegi peakaitsme taha küll asi ei jää. Kõige tavalisem ja hetkel levinuim pardalaadija, 3x16A, kui laadida 8h päevas (nii kaua ikka kodus oled ju), siis teeb see ca 3000km läbisõitu nädalas. Jagatuna ühe või kolme auto peale - vahet pole. Kellel reaalselt nii palju vaja on? Pigem piisab suurusjärgu vähemast.
Mis mõttes piisab suurusjärgu võrra vähemast? Lektriautut laed 1,6 ampriga? Peakaitsme taha ei jää kellegil midagi? Minul jääb. Mul ongi ainult 3x16 A terve majapidamise peale. Kui ma kompressorit ja treipinki korraga käima tahan panna, pean juba praegu vaatama, et koormused ei kattuks, kooskõlastused pesu pesemise jms. asjus leibkonna juhiga veel peale selle. Juurde tuleb ampreid osta. Ja ikka oma raha eest, kuidas siis muidu. Kuidas kortermajade laadimine lahendatakse tosina aastaga, ma ei kujuta ette. Nähes, kuidas kaablielu meil aastatega "edenenud" on, siis väga loota ei maksa, et mingi valmidus selleks ajaks tekkiks. Kusjuures jah, ma olen ses mõttes "õnnelik", et piisab ainult papi välja köhimisest- valmidus ampreid juurde panna on liinil olemas.
Vasta

(16-02-2023, 09:37 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-02-2023, 09:22 AM)karlarnold Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:59 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(15-02-2023, 20:40 PM)Jesper Kirjutas:   
...
Kui kõikide sõiduautode ja kaubikute tegelik mass suureneb umbes kolmandiku võrra, ...

Kust võtab lugupeetav, et sõidukite kategooriate massipiirid üle vaadatakse selle totra määruse valguses? Ma küll kahtlen selles...

Pigem väheneb korraga kaasa taritava mandi hulk akude (ka seda eeldusel, et MIDAGI EI PARANE, mis on iseenesest väga julge eeldus) lisamassi võrra. On kellelgi aimu, kui palju kaalub jõuagregaat, saastekontrolli lisamant ja summutid ühel N2 täiemõõduliselkaubikul? Puusalt pakun, et klilot paarsada, lisaks kaasaveetava kütuse kaal.


Olles nõus teemavälise Newtoni II seaduse interpretatsiooniga poliitikasse (igale survele tekib vastusurve), siis järgmisena ootaks EK määrust (mitte kohalduvat direktiivi) nelja miljardi aasta pärast toimuva Päikese mõõtmete suurenemise kohustuslikus korras katkemise ning Päikesele standardmõõtmete määramise kohta.
Vot, jälle üks "neist" postitustest! (Appi, Võsa pekstakse, orientatsioonikaaslased, rünnakule!)
Kus on viidatud postituses juttu mingitestki kategooria massipiiride ülevaatamistest? 
Lihtsalt elementaarne teadmine - mida isegi rõhutad - et sama raske kasuliku koorma transpordiks on tarvis raskemat vahendit. Kas suureneb ühe eksemplari mass või tuleb kolme kaubiku asemel kasutada nelja (või sama mees peab kolme korra asemel neli korda käima) - tee seisukohalt lõppsumma ikkagi märgatav.
Vasta

Törts demagoogiat kulub ikka oma jutule kaalu andmiseks ära Smile Harjuge ära.
Vasta

(16-02-2023, 09:42 AM)vant Kirjutas:  
(15-02-2023, 22:16 PM)olli Kirjutas:  Kellegi peakaitsme taha küll asi ei jää. Kõige tavalisem ja hetkel levinuim pardalaadija, 3x16A, kui laadida 8h päevas (nii kaua ikka kodus oled ju), siis teeb see ca 3000km läbisõitu nädalas. Jagatuna ühe või kolme auto peale - vahet pole. Kellel reaalselt nii palju vaja on? Pigem piisab suurusjärgu vähemast.
Mis mõttes piisab suurusjärgu võrra vähemast? Lektriautut laed 1,6 ampriga? Peakaitsme taha ei jää kellegil midagi? Minul jääb. Mul ongi ainult 3x16 A terve majapidamise peale. Kui ma kompressorit ja treipinki korraga käima tahan panna, pean juba praegu vaatama, et koormused ei kattuks, kooskõlastused pesu pesemise jms. asjus leibkonna juhiga veel peale selle. Juurde tuleb ampreid osta. Ja ikka oma raha eest, kuidas siis muidu. Kuidas kortermajade laadimine lahendatakse tosina aastaga, ma ei kujuta ette. Nähes, kuidas kaablielu meil aastatega "edenenud" on, siis väga loota ei maksa, et mingi valmidus selleks ajaks tekkiks. Kusjuures jah, ma olen ses mõttes "õnnelik", et piisab ainult papi välja köhimisest- valmidus ampreid juurde panna on liinil olemas.

Mis see treipink ja pesumasin siia puutuvad? Kas need huugavad täisvõimsusel kogu selle aja jooksul kui auto kodus juhtme otsas on, ka öösel? Erinevalt treipingist oskab elektriauto laadija võtta voolu täpselt sel hetkel kui muid tarbijaid taga ei ole. Ning täpselt nii palju nagu kaitsmest läbi mahub. Kusjuures ümberlülituseks kuluv aeg on mõõdetav millisekundites. Peakaitsme reageerimisaeg ülekoormusele (mitte ajada segi lühisega) aga kümneid-sadu kordi pikem. Nii et kui peakaitse on olemas 3x16A, siis auto lisamine sinna võrrandisse omab täpselt NULL mõju Su praegusele elukorraldusele, vähemalt peakaitsme võimsuse osas. Sest 90% ajast on kodune tarbimine ülimadal võrreldes peakaitsme võimsusega.

Tegelikult saab soovi korral siit isegi veel edasi minna ja võtta V2H (vehicle to house) toega auto. See tähendaks siis seda, et sel hetkel kui pesumasin ja veekeetja parasjagu proual töötavad ning Sul on soov treipink käima panna, siis peakaitsmest puudujääv vool võetakse hoopis auto akust. Kui treipingi seisma jätad, laetakse see autosse tagasi. Ehk siis sama peakaitsmega tegelikult saad rohkem, kuna tarbimine hajutatakse ära pikema aja peale. Selline tehnoloogia on juba saada.

Edit. Lisame siis natuke numbreid ka. 3x16A peakaitse võimaldab kuu aja jooksul läbi lasta ca 8 MWh energiat eeldusel et tarbimist juhitakse üsna täpselt (elektriauto laadija seda teeb). Keskmine majapidamine tänasel päeval kasutab umbes 1 MWh elektrienergiat kuus. Järele jääb 7 MWh vaba võimsust, mis keskmine majapidamine hetkel ära ei tarbi. Nüüd kui eeldada, et elektriauto on kodus umbes 50% ajast, siis järele jääb 3,5 MWh vaba võimsust selleks ajaks kui auto on kodus. Suht pessimistliku arvestuse järgi (sisaldades laadimiskadusid jne) saab 100 km läbimiseks hakkama 25 kWh energiaga. Ehk 0,25 kWh/km. Seega kuu aja jooksul teeks see koguks läbisõiduks maksimaalselt 14 000 (neliteist tuhat) kilomeetrit. Kas keegi teab kedagi, kes sõidab kuu aja jooksul sellest rohkem, kõigi ühes majapidamises olevate (sõidu)autodega kokku?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: gazik, 12 külali(st)ne