Kas ostaksid endale elektriauto?

Kes faktikonrolli teha tahab.
Numbrid on artiklis õiged, tõesti 693 uut elektrilist osteti, mis annab tõesti 3,4% uute autode koguregistreerimisest.
Veel selgub, et elektriliste ostjad eelistasid vähekasutatuid , 2022 aastal registreeriti 0-2 aasta vanuses 1062 elektrilist sõidukit 23793-st (4,46%) ,maasturiteta(M1G) 21382-st(4,86%)
2018 registreeriti uut 83 elektrilist 26306-st uuest autost(0,31%) ,5 aastaga siis üle kümne korra suhtarvu kasvu.
Aegrida uutel elektrikatel 2018 83;  2019 77;  2020 344;  2021 487;  2022 693.
Vasta

Akude tulevikust koos "terakese soolaga"  Big Grin 

Vasta

Empire Strikes Back, ehk Sakslased ikkagi suutsid plokkida EL hääletuse sisepõlemismootoritega autode müügi keelustamise teemal.

Siin siis koduses keeles sama sisu, aga lühidalt. EL lükkas sakslaste survel 2035 sisepõlemimootorite keelustamise hääletuse hetkel veel määramatuks ajaks edasi.
Vasta

97 tonni, 400-600km läbisõit, aku vahetus 1 minutiga.

https://www.youtube.com/watch?v=9eYLtPSf7PY&ab_channel=FullyChargedShow

Vasta

(14-02-2023, 23:38 PM)spitfire Kirjutas:  Nüüd siis vormistati ära. Aastast 2035... 

https://forte.delfi.ee/artikkel/12014332...triautosid

Ei läinud kuudki, kui mu kahtlused ametnike taandumise eest rahakotiraudade ja füüsikaseaduste ees tõeks said...

Nüüd vaatame huviga, millise kaikaga EK kavatseb sakslastele aru pähe tagasi peksma hakata.Smile Niisama seda ei jäeta, aga saksmannidel on vesi ahjus ja nad ei loovuta odavalt.
Vasta

Kas kedagi üldse peksma hakatakse.
Autode asemel keelustatakse kütus ehk pakkumine kehtib ainult  sünteetilisele kütusele.
Vaevalt siis ka vanemad sõidukid "Aspeni" tankimisest pääsevad.
Vasta

Olles elektriautode kiirlaadimistaristuga tööalaselt natuke tegelenud, siis imestasin, et sakslased EU tasemele hakkasid protsessi pidurdama. Ise arvasin, et esimestena tõmbavad pidurit kõige lõunapoolsemad riigid ning seda lihtsalt füüsilis-füüsikaliste takistuste tõttu.

Lõuna-Euroopa elektrivõrgud on võrreldes Kesk- ning Põhja-Euroopa omadega lihtsalt palju kehvemad ja nõuavad seatud eesmärkide saavutamiseks suuri investeeringuid. Konkreetse näitena on Hispaanias autotootjate laadimisvõrgustiku ühisettevõtte Ionity päris mitmes kohas laadijate juurde paigaldatud väiksemad tööstuslikud „akupangad“ nominaalmahutavusega kuni 540 kWh, kuna tavavõrgust saadav võimsus oli kõige hullemal juhul kõigest 20 kW ning sealgi kõikus pinge 350 V kandis.

Sellel pildi vasakul nurgas olevad konteiner-akupank ning laadijate jaotuskilbi putka on toodetud Eestis, täpne asukoht siin.
Odav selline lahendus kindlasti ei ole, kuid ilmselt odavam kui hakata uut keskpingeliini ehitama. Tänase seisuga selline investeering ennast kindlasti tagasi ei teeni, kuid kasutatava võrgustiku ning võibolla ka regulatoorse sunni mõjul tuli see investeering teha, et selles regioonis saaks mõistliku ajakuluga elektriautoga liigelda.
Vasta

https://www.youtube.com/watch?v=hXRp357Usq4

Tüüp pidi helistama Teslale, et tema app ei  pane laadijat tööle
Sai laadima tänu kohalikule, kelle app töötas.
Huvitav, mis siis saab, kui telefoni vahetad või liiga vana telefoni kasutad, millel liiga vana iOS või Android peal? Pakun, et ei tööta mingi hetk enam...
Sellist massohismi saab juba hobina defineerida Big Grin
Vasta

Kütusekartelli poolt kinni makstud reklaami ka: 

https://parnu.postimees.ee/7738228/sarts...a-ikka-ara
Vasta

Ega see ometi kedagi imestama ei pane, et elektriauto "päriselt odav" on?
Vasta

(25-03-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Kütusekartelli poolt kinni makstud reklaami ka: 

https://parnu.postimees.ee/7738228/sarts...a-ikka-ara

Hea ksf!
Palun täpsusta oma sõnu. Üks kahest artikli persoonist on hea tuttav. Kindlasti ei ole ta ostetav, aga oma valikud teeb väga läbimõeldult.
Mida tähendab selles kontekstis "kinni makstud"?
Vasta

(25-03-2023, 01:16 AM)Telc Kirjutas:  
(25-03-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Kütusekartelli poolt kinni makstud reklaami ka: 

https://parnu.postimees.ee/7738228/sarts...a-ikka-ara

Hea ksf!
Palun täpsusta oma sõnu. Üks kahest artikli persoonist on hea tuttav. Kindlasti ei ole ta ostetav, aga oma valikud teeb väga läbimõeldult.
Mida tähendab selles kontekstis "kinni makstud"?
Iroonia.
Vasta

Ma ei tea kas see on legend. Aga kui US ja A s hakati elektri autosid arendama siis naftakartellid lõpetasid selle pulli väga kiirelt ära. On jäänud mällu selline jutustus.
Vasta

(25-03-2023, 06:08 AM)hobiautod Kirjutas:  Ma ei tea kas see on legend. Aga kui US ja A s hakati elektri autosid arendama siis naftakartellid lõpetasid selle pulli väga kiirelt ära. On jäänud mällu selline jutustus.
See on visalt edasielav linnalegend. Jutu põhjustaja on ilmselt Kindrali Mootorite EV1, mis oma parameetrite poolest isegi Euroopasse poleks sobinud. Ühendriikidest rääkimata. Ja nüüd armastatakse tootmise lõpetamise tegeliku põhjuse -- auto tehnilise küündimatuse -- asemel rääkida õlifirmade vandenõust. See on ju palju põnevam.
Vasta

(25-03-2023, 11:47 AM)olevtoom Kirjutas:  See on visalt edasielav linnalegend. Jutu põhjustaja on ilmselt Kindrali Mootorite EV1, mis oma parameetrite poolest isegi Euroopasse poleks sobinud. Ühendriikidest rääkimata. Ja nüüd armastatakse tootmise lõpetamise tegeliku põhjuse -- auto tehnilise küündimatuse -- asemel rääkida õlifirmade vandenõust. See on ju palju põnevam.
Lisa nüüd ilusti pädevad viited ka juurde, praegu on su jutt ju paras "naised saunas rääkisid" ehk sama mida sa siin ette heidad teistele.

Pähkliajude hirm
Vasta

(25-03-2023, 11:59 AM)ounou Kirjutas:  
(25-03-2023, 11:47 AM)olevtoom Kirjutas:  See on visalt edasielav linnalegend. Jutu põhjustaja on ilmselt Kindrali Mootorite EV1, mis oma parameetrite poolest isegi Euroopasse poleks sobinud. Ühendriikidest rääkimata. Ja nüüd armastatakse tootmise lõpetamise tegeliku põhjuse -- auto tehnilise küündimatuse -- asemel rääkida õlifirmade vandenõust. See on ju palju põnevam.
Lisa nüüd ilusti pädevad viited ka juurde, praegu on su jutt ju paras "naised saunas rääkisid" ehk sama mida sa siin ette heidad teistele.

Esiteks ma palun mingil anonüümsel kasutajal mind mitte sinatada.

Teiseks võib alustada vikipeediast, mis pigem-tehniliste teemade jaoks on piisavalt pädev:
https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Ja filmile "who killed the electric car" pole mõtet toetuma hakata. Nagu mistahes filmile.
Vasta

Mis te nüüd kohe riidu kisute? Mina rumal lihtsalt küsisin?
Vasta

Lihtsalt vaatamiseks et pole midagi uut sel maamunal.

Elektriauto laadimine garaažis, New York, 1911.
Foto allikas: Dotnetal.com


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

CO2 kvoodi eest ostetud Mitsubishi i-MiEV-id on jõudnud elukaare lõppu:
Suurtehinguga sotsiaaltöötajaile ostetud elektriautod langevad rivist (postimees.ee)
Vasta

Rivianil on sünnitusvalud:

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne