12-04-2023, 11:04 AM
Hakkab tulema- uudistes just ütles, et kaalutakse ka kallimate elektriautode maksustamist. Mul tekkis kohe küsimus, et milline see odav elektriauto on?
(12-04-2023, 13:06 PM)raulex Kirjutas: Tere tulemast 21 sajandisse.Ma ei tea kas see igal pool käis Tartu kohta aga igal pool neid laadijaid ikka ei ole küll. Kuna mu töösõidud toimuvad Ida-Virumaale siis näit. seal särtsukaga oma asjad ära ajada tundub paras utoopia olevat. Ühepäevane tuur masuudipressiga kujuneks mitmepäevaseks komandeeringuks võimaliku särtsukaubikuga (ilmselt ei jõuaks praegu turul pakutavatega isegi ühe laadimisega kohale...).
Minu Tartu sõbral on uues kortermajas igal parkimiskohal laadimispistik ja loomulikult läheb auto esimese asjana seal laadima .
Kui selliseid sõpru pole, siis on olemas avalikud laadijad igal pool.
(12-04-2023, 13:06 PM)raulex Kirjutas: Tere tulemast 21 sajandisse.Seda teemat on juba tüütuseni jauratud, aga mina juba oma auto parkimiskohta ühelegi külalisele ei anna . Sest 50 meetrit eemal maja taga on vabu parkimiskohti nii palju kui kulub. Ja kui poleks, siis kuhu ma enda auto peaks samal ajal parkima? Hea küll kui mul see laadimiskoht oleks ja külaline tõsises hädas, ju ma siis talle ikka võimaluse laadida annaks. Aga kui seda pidevalt peaks tegema, siis kuidagi jama tunduks selline sehkendamine.
Minu Tartu sõbral on uues kortermajas igal parkimiskohal laadimispistik ja loomulikult läheb auto esimese asjana seal laadima .
Kui selliseid sõpru pole, siis on olemas avalikud laadijad igal pool.
(12-04-2023, 15:50 PM)Mahno Kirjutas: Praegustele elektriautode omanikele on jube tähtis, et nad sõidavad elektriautoga ja päästavad maailma. Kas mulle, kellel on õue peal nii bensiini, diislit kui cng-d joov tehnika on tähtis, mida need sõidukid tarbivad? Ei, mul on tegelikult ükskõik. Ma ei ole vedelkütuseentusiast. Ma ei päästa maailma, mul on lihtsalt sõita vaja. Ja minu jaoks ei ole äge, et ma saaks auto panna tööjuures laadima paarisaja meetri kaugusele, siis talvel läbi sopa ja lobjaka kontorisse marssida, siis rehkendada, millal krt see aku täis saab, planeerida päeva koosolekud selliselt, et ma saaks marssida läbi sopa ja lobjaka tagasi, võtta auto laadijast, minna parkimiskohta otsima ja kiruda, et kui kell 8 oli parkimiskohti vabalt saada, siis näiteks kell 10 enam ei ole praktiliselt midagi jäänud jne.JESSSSSS!!!!
Ühesõnaga minu elu läheks halvemaks ja ma pole kindel, et ...
(12-04-2023, 15:50 PM)Mahno Kirjutas: Väike täpsustus - see korter=laadimiskoht käib uusehitiste ja suuremate renoveerimiste kohta. Kogu olemasoleva elamufondi elektrifitseerimine jääb ikkagi omanike kanda vähemalt esialgu, eeldusel et vajalikus kohas on vajalik võimsus saada jne.Renoveerimiseks loetakse elektriauto laadimistaristu rajamise mõistes ka töid, mis hõlmavad hoone elektrisüsteemi ja parklat või parkla elektrisüsteemi:
Tartumaa peale 2x9=18 laadimispunkti peale ei ole vast mõtet trummi põristada.
Tegelikult on kogu selle laadimistaristu tarvitamine alles välja kujunemata. Sest erinevalt bensiini tankimisest, mis võtab aega loetud minutid ja omanik seisab kõval ning vabastab tankuri peale tankimist, siis isegi ülikiirlaadimise korral tekib omanikul tahtmine laadimise ajaks kuskile minna või midagi teha. Mis praktikas võiks tähendada, et et koht laadija juures ei pruugi vabaneda kohe, kui aku täis. Aeglasemate laadimiste juures seda enam.