(24-04-2023, 10:23 AM)Daff Kirjutas: No ma ei tea. Aga kui võtta aluseks Archimedese kang? Kas luuavart on toe pealt kergem murda toest 10cm kauguselt või 1m kauguselt?
Kui meil metskonnas 82 pandi järgi paberipuu veoks mõeldud haarats millel oli ees veel vints siis läks järjest 2 pooltelge.
Tõsteti rattad ringi, rummud juurikasse, ja rahu. Mitte üks pooltelg rohkem.
Niipalju kui ma füüsikast aru saan siis toetab ratas maha läbi rehvi ja selle kontaktpind jääb sama kaugele toetuspunktist ehk esimesest laagrist.
Kas see võllijupp on rummu ja laagri vahel 50mm või 50cm ei ole näitaja, ehk kangi õla pikkus on sama.
Eelisena suudab aga pikem võllijupp vetruda ja seega osa koormustest muuta soojuseks mis muidu kontsentreeruks 50mm pikkusele võllijupile.
Selline skets ka olukorra ilmestamiseks.
Ma küll õppinud füüsik pole aga ehk keegi kes seda ala hästi tunneb kommenteerib mu mõttekäiku.
Selle võib julgelt ka sõelapõhjaks lasta kui argumendid lubavad.
Mis aga üleajavasse roolivõimendisse puutub, siis pump võtab mootorist läbi otsatihendi õhku ja nii see õli vahustub.
Kaasa aitab takistus pealevoolul ja paks õli.
Praegu peast ei ütle aga minumeelest polnud seal "energiasambas" sõela õlivõtul.
Seega võib toru olla mõlkis, voolikul sisu lahti või imetakse lohv kokku.
Pigem on ikka pumba otsatihend ära kulunud halvasti lihvitud võlliga või lükatakse võll tihendi äärde kui koormus tuleb.
Kui päris uus pump siis mulle jäi silma häiriv asjaolu et otsatihendit puhta õlise sõrmega hõõrudes muutub sõrm mustaks, ehk kumm laguneb.