VW Iltis vol 2

Tänud heade sõnade eest. Kõlarijuhtmed saab tõesti posti sisse vedada kuid pole veel mahti olnud.
Vasta

Kuna tent sai ostetud, siis tuleb ju kibekiirelt kõik vajalik valmis teha. Sain tendi raami esiosa detailid klaaskuulipritsist kätte ja kohe juppe sobitama, punktima, plekke lõikama, väljatulnud auke lappima ja lõpuks keevitama. Meenutasin taas, kuidas mul sätted olid keevitusel ja normaalselt hakkas taas välja tulema alles poole töö peal. Originaal metall on ikka palju kehvem - päris palju auke suutsin sisse põletada samas, kus parandusplekiga midagi ei juhtunud. 

Keevise kvaliteeti pole mõtet kommenteerima hakatagi. Märkmed varasemast on kuskile jalutama läinud.
[Pilt: 1685256448660.jpg]

Ja siin on koht, mis on kõigil vanadel traastamata Iltistel puru. Eesmise raami kõige nõrem koht (kahe erineva detaili ristumiskoht) ja tihti juba mitmekordselt keevitatud, traadiga kinni tõmmatud jne. Im, et mingit Super Attacki jääke ei leidnud. Ka tendi enda kinnitamisek, paigaldasin 2x20mm lattraua sest orig. plekk oli olematus roostetanud. [Pilt: 1685256448654.jpg]

Seega tuli välja kaevata kõik tendiga seonduvat detailid, et need pritsi ja värvi viia. Enne proovisin veel kõik külge, mõnda asja sai veel sutsu painutatud, uus raami esiosa istus nagu valatud ja kõik kokkupakkimise liigendid toimivad nii nagu peab. 
Vahepeal olen tegelenud veel erinevate rihmade pesemise ja pehmendamisega. Isegi raudvara haakide ja rõngaste näöl õnnestus käsitööpoodidest leida. 
Ikka liigume...
Vasta

Millist gaasi kasutad, et isegi punktimisega keevitades õmbluse kõrvale äärmiselt koledal kombel mustikaid laiali külvab?
Vasta

Sellisel keevise kvaliteedil võib palju põhjusi olla, aga võiks alustada gaasi koguse suurendamisest.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Omast kogemusest võin öelda, et kruti seda gaasi niipalju kui tahad, paika saad ainult gaasikulu mõõtjaga, mis maksab stokkeris vist 16 eur.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(28-05-2023, 22:24 PM)tõnn Kirjutas:  Omast kogemusest võin öelda, et kruti seda gaasi niipalju kui tahad, paika saad ainult gaasikulu mõõtjaga, mis maksab stokkeris vist 16 eur.

See lause peab paika ainult, siis, kui annad ka rotameetri näidu ette. Palju tal peaks olema, et oleks "paigas"?
Vasta

(28-05-2023, 19:02 PM)M.R. Kirjutas:  Sellisel keevise kvaliteedil võib palju põhjusi olla, aga võiks alustada gaasi koguse suurendamisest.
Kogus on isegi paras, kui neid keevitustäppe vaadata, aga pritsmeid on liiga palju. Kas traat mingi täielik altletikaup või on tegemist kohaliku CO2-ga, mida veel omakorda veega lahjendatud.
Vasta

Gaasikogus võiks olla 15L/min ja selle seadmiseks peab traadi liikumise seisma panema.

Muidugi see on üks asi sajast pisiasjast, mis võib viga olla.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Minuarust on tegu 2 ühes  traadiga.
Vasta

Vabandan teema risustamise pärast, aga suurema tuuletõmbuseta siseruumis on 12 liitrit gaasi täiesti piisav eeldusel, et gaasisuudmik ei ole pritsmetest umbes ja põletit ei hoita detailist liiga kaugel. Minu arust on pinge ka natuke madal olnud - seegi tekitab pritsmeid. Pritsmeid tekitab just punktimisel ka kulunud voolukontakt ja/või liiga lühikeseks lõigatud traadikõri põleti sees (kõri tuleb paigaldada täispikkuses sirgeks tõmmatud põletisse, lõigates seda lühemaks nii, et voolukontakti saab nibin-nabin näpuga täpselt lõpuni paika keerata. Nii on voolu all ka kõri (eeldusel muidugi, et see on traadist mitte teflonkõri) aga lisaks tagatud ka see, et traat ei hakka käpas päästikule vajutamise hetkel karglema). Muidu igati piisav kvaliteet.  Smile
Vasta

Saab nüüd lõpuks raal taha. Gaasiks segugaas (20/80 vist oli), traat ei ole 2 in 1. Ilmselgelt olen ise midagi valesti teinud, pole õigeid tingimusi loonud (kiiresti vaja valmis teha ju!) jne jne jne. Keevitus keevituseks, viimased metallitööd said täna tehtud ja tulemus selline:

[Pilt: 1685382267040.jpg]

[Pilt: 1685382267048.jpg]

Kogu raam kokkupanduna näeb välja just selline. Tundub, et sai korralikult koostatud sest mingeid imelikke ülejäämisi ja puudujäämisi ei esinenud, raam püsib kindlalt ning kui rihmad ka veel külge saavad, läheb vähe jäigemaks ja tõmbab liigendid sirgemaks.
Vasta

Nagu projektidega ikka, ei saa tähtaegadest (isegi mitte kõige pessimistlikemaist) kinni pidada. Saksa schlangid pole endiselt suunud mu sumpa esimest osa ja akude katteplekki tarnida. Hakkasin nüüd nõudma kompensatsiooni ootamise eest, sest lubati suve alguseks aga meie kehv suusailm on juba poole peal. Nõme on ka see, et eraisikutel on paar tükki müügis aga kõik keeldusid kategooriliselt välismaale saatmisest - nur abholung. 
Mis seal ikka, kuna algas puhkus, siis teen plemasolevale lekketesti, kompunnin midagi orig. sumpaga ühendamiseks, et ei peaks lõikuma ja katsuks natukenegi sellest suvest midagi saada. 
Kodusel heinamaal testsõite tehes ei ole täheldanud mootori töös mingeid anomaaliaid. Ka esialgne suits (ilmselt pikast seismisest) on viimseni ära kadunud, jagaja DIY vaakumosa remont toimib, karpa toimib, laadimine olemas, DIY küünlamodifikatsioon toimib. Siiski, et asi täiuslik oleks, on vaja spetsialisti poolt süüde ja karpa regull teha - pole ise nii kogenud ja muidugi CO-d tundega paika ei pane. 
Mingi kolks on samuti tagasilda tekkinud, kuid ilmselt aiman juba, mis see on. Nimelt üks emma-kumma poole alumine liigend sai kokkupaneku ajal valitud parim kehvemate seast ja kuna ei ilnud mahti oodata uusi siis nii ta läks. 
Tendi raamiga olen ka laisk olnud ehk siis siiani pole värvi viinud.
Uksed otsustasin ikkagi ka külge panna ja selleks tõmbasin vanad katted maha, raamid puhtaks ja värvi ning nüüd mõtlen, kuidas kurat uued teha. Lisaks on sama asi päikesesirmidega. 
Nüüd sai pikk jutt, mis mõnes osas juba kordub eelnevate postitustega aga mis teha - vaja endalegi aeg-ajalt meenutada, et ei ole ju veel valmis.
Jätkame....
Vasta

Puhkama ja mängima peab ka aga ei tohi kullakest ka unarusse jätta. 
Külge läksid lõpuks küljepeeglid. Miks varem ei pannud? Sellepärast, et keegi (khm, ei tea kes) on garaaži ukse teinud nii kitsa, et koos peeglitega sisse ei mahu. Kuna masina hoiustamine hakkab nüüd mujal toimuma, siis võib kõik sellised vidinad külge panna. Siiski ei meeldi mulle need repro peeglid, reguleerimine on suht piiratud seega, ehk on kellelgi silma jäänud sellised:

[Pilt: image.jpg]

Pole otseselt vaja aga kui inimese hinnaga leiab, võtaks ligi. Originaalkood on 283857513.

Summuti pükste osas ka väike lootuskiir. Müüja tarnija pidi eelmine nädal asjad neile saatma ning järgmise paari nädala jooksul PEAKS asjad ära lõpuks tulema. Muidugi ei usu enne kui kohal. Seniks aga otsin kokku viimase summutiosa jupid. Muidugi olen mõlgutanud ka mõtet, et äkki jätakski väljalaske lõpu külje peale.... endal mugav teha ja ei peaks vaevama end selle tüütu torutööga ja igasugu imelikke nurke lõikama-sobitama-keevitama. Kui ükskord müügiks läheb, saab ju puristide jaoks soetada-valmistada. 
Viimased värvitööd ka ootavad, sest üllatus üllatus - kõik koha, kus ma oma asju olen lasknud teha, on suvepuhkusel. 
Lähipäevil on veel plaanis vahetada kolksu tekitav liigend. Samuti sain laenuks strobo, et ise kätt proovida süüte seadmisel. Tänapäevase küttega sõitmisel pidavat 3-5 kraadi enne ÜSS-i kõige parem olema. Kui kellelgi mingeid häid nippe soovitusi seadmisel, siis olen üks suur kõrv, sest nagu varasemalt öeldud, pole ma suurem karpamootorite fänn...
Hommikukohvi kõrvale viskasin pigu ka Eestis regatud Iltistele ning täitsa üllatav - 48 hingekirjas olevat masinat. Võib vist kokkutulekut hakata planeerima...

Jätkame...
Vasta

kas strobol saab süütenurka regullida.igal mootoril on süütenurk erinev.mäletan,et mingitel volkaritel oli lausa 18 kraadi.mõnedel mootoritel tuleb süüte seadmisel eemaldada jagaja vaakumots.kõige kindlam on ikka toimetada tehase juhendi järgi.otsi hoorattal märgid üles ja tee nt. värviga nähtavaks,siis on mugavam stroboga mängida.
Vasta

Ma ei tea, kas see leidmist lihtsustab, aga selliseid peegleid pandi ka 1. põlvkonna VW LT-le.
Vasta

Juhtus uskumatu lugu. 4 päeva tagasi sain naiselt teate, et sulle on mingi ilge jurakas pakk tulnud, et mingid metallist asjad kõlisevad sees. 7 kuud ja natuke peale jõudsid lõpuks Saksast tellitud pudinad kohale ning eriti rõõmsaks tegid meele uued summuti püksid. Kuna garaaž on endiselt hõivatud rasketehnika erinevate lisavidinatega, tuli ilma trotsida ja õues mõõtmised, lõikamised ja punktimised teha. Olin otsustanud, et ei taha originaalseid kinnitusi ja püti torusid lõigata, siis valmistasin summuti viimase osa ikkagi originaali järgi. Mitu päeva tuulesahinas ja vihmavarjus olemist sai tulemus selline.
Eesmine osa. Metallitööd ei tahtnud enam teha seega originaalse pleki asemele läks vastav riie:
[Pilt: 1691338292391.jpg]

Keskmine osa ootas jube pikemalt riiulis aga nüüd on ta koju jõudnud:
[Pilt: 1691338292388.jpg]

Nipukaid ei tasu tähele panna, õige kummid on kuskile lihtsalt jalutama läinud. See osa on nüüd nullist ise tehtud:
[Pilt: 1691338292385.jpg]

Kokkulappamine läks juba ülikiirelt kuna abikaasal suguvõsa kokkutulek ja mudilastele sai lubatud heinamaal lustisõitu. 
Nii pikalt pole masin veel sõitnud ning muidugi ei saa ka ilma mingisuguse jamata. Nimelt viimased sõidud läksid juba puterdade. Noh arvasin, et ju sai bens otsa ja sain viimaste aurudega varju alla. Pidu vajas pidamist ja süvenema ei hakanud. Täna hakkasin asja vaatama ja ohhoo, filter kütust täis, võtan karpa küljest vooliku, pump lööb ilusti peale, säde ka nagu olema peab. Ka esimesel käivitusel oli sama jama seega kahtlustan ikkagi karbussi. Nagu eelnevalt mitmeid kordi öelnud, ei ole ma teps mitte karbussisõbralik inime aga niipalju kui minu mõistus võtab, siis ujukiruum on kuidagi liiga tühi. Kamber tühi, lükkasin vooliku otsa kuid midagi sisse ei läinud, uuesti lahti, nõel liigub täitsa vabalt. Sellega minu mõistus otsa saigi ja jätsin lauale paremaid mõtteid ootama. Veel võrdlesin ujuki painet ühe doonorkarpa omaga ning need täiesti erinevad. Peab kirjandusse sukelduma ning mingi õige ujuki asendi leidma.
Kui nüüd selle korda saaks, ei takista miski ülevaatusele minekut ning liiklusesse tuiskamist.
Vasta

Ai-ai-jeera, aga selle toruga oleksid küll võinud kellegi juures käia, kes ta peale sinupooset punktimist viisakalt kokku oleks "tiginud". Kasutanud sisegaasi jne...
Auto ehitamise juures said ju ilma eriliste ülepersse laskmisteta kenasti hakkama, mille poolest too väljalase siis nii ebaprofessionaalselt kole pidi saama (?).
Vasta

(07-08-2023, 01:36 AM)Janka Kirjutas:  Ai-ai-jeera, aga selle toruga oleksid küll võinud kellegi juures käia, kes ta peale sinupooset punktimist viisakalt kokku oleks "tiginud". Kasutanud sisegaasi jne...
Auto ehitamise juures said ju ilma eriliste ülepersse laskmisteta kenasti hakkama, mille poolest too väljalase siis nii ebaprofessionaalselt kole pidi saama (?).

Tsingitud toruga ei võta ükski TIG'i-mees jutule.
Parim variant oleks pronksiga jootmine MIG meetodil.
Vasta

Pole neil torudel häda midagi - vaadake, kus seelikualuses unkas need elutsevad.

Ega sel karburaatoril sisselasketorus äkki sõela ole? Ega selle sõelaga midagi huvitavat juhtunud ole? Näiteks müstilist sulamist...
Vasta

Sõela ei tundu küll olevat. Praegu lappasin uuesti kokku, keerutasin igatpifdi samal ajal puhudel ja ujuk ilusti sulgeb ja avab. Tea kas see suts nö offroadi mõjutas? Paagist ei saanud essu tulla kuna seal on voolikusisene filter ja lisaks kapoti all veel tavaline filter. Nu vaatame, hetkel ujuk liigub ja nõel avaneb. Paneme peae ja kui ei ole muutust, vaatame edasi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne