(30-05-2023, 14:09 PM)indreksirk Kirjutas: (30-05-2023, 13:51 PM)v6sa Kirjutas: Indrekult ilus postitus ja kindlasti ka ÕIGE, kuivõrd ÕIGUS on tema leib.
Neid ülekäiguradasid, kus on PIMEDAD NURGAD, on ikka väga vähe.
Indrek, Sinu kodutanum kubiseb sellistest ja seal on ka raskeid õnnetusi juhtunud! Jalutame Sinu väravast mõnedsajad meeetrit läände
Metsanurga risti ja...seal üks loll ju kihutas veloga autole jõuga sisse! Kuigi kõnniteee on erakordselt kitsas ja lambipostid
KESET kõnniteed, ikka osatakse!!! Kui msiki on PIME siis paekivimüüritisega aed on pime
Juba Sinu pool Vabakat ei ole kergliiklustee vaid tavaline kõnnitee, kus rattaga üldse ei tohi täiskasvanud sõita. Mida seal tehakse??? Üks tola KIHUTAB tõuksiga 70 km/h!!! KORDUVALT nähtud ja korra "võidu " sõidetud et kiirust teada! See sõidab peaagu 10-korde lubatud kiirusega täiega üle ristmike, näiteks üle vägagi pimeda
Prii risti, mida ma ka palju kasutan! Sinu poolt tulles on Fiskeri aed täispimedus. Reaalse JALAkäija kiirusega liikujale reageerid kenasti annateed märgi ees, kuna seal on ruumi. Täiega lendavale aga mitte sest enamusel autodel on ikkagi
1,5-2 meetrit nina! Füüsikalisi parameetreid ei saa paragrahviga muuta.. või saab?
OK, ma toon veel üke oma pea igapäevase ristmiku näite, kus mitte keegi isegi ei mõtle teeandmisele:
Sihi-Kaevu ja just sedapidi et mul on eesõigus! Ma tulen tihti just sealt Kaevust vasakpöördega sest haagisega saab siis lihtsalt oma hoovi tagurdada. Mis Sa arvad, MIS on enamuse kiirus lambiposti juures??? Ka ratturite, tõuksijate jms oma??? Mis Sa arvad, kui mitu on mul ninaeest täiega läbi uhanud, ja kiirus ei ole teps mitte lubatud 30 km/h olnud? Ikka palju. Kas ketivenitaja, tõukur, tasakaalur sõiduteel jne PEAB mulle teed andma??? Ma tuletan meelde et kõigepealt PEAN ma vaatama üldse paremale ja olema kindel et sealt keegi ei tule, vajadusel andma teed ja alles siis mõistatama, on mingi järgmine hull teadlik paremakäereeglist ja ristmiku lõikumsiala ulatusest või tahab see aega EMOs veeta...
Tsitaat:§ 56. Ristmiku ületamise üldnõuded
(1) Ristmikule lähenedes peab juht olema eriti tähelepanelik ja arvestama ristmiku liiklusoludega. Juht peab sõitma sellise kiirusega, et tal on vajaduse korral võimalik sõiduk seisma jätta ja anda teed eesõigust omavale liiklejale.
(2) Sõiduteede lõikumisalale ei tohi juht sõita, kui liiklusolude tõttu võib ta olla sunnitud lõikumisalal seisma jääma ja teisi liiklejaid sellega takistama.
edit. PS Indrek, jalakäija kiirus ehk kokkuleppeline ~5km/h on
1,4 m/s!!! Isegi kui ma reaalselt liigun minimaalse kohustusliku ja võimaliku kiirusega, siis auto ninast minu füüsilise nägemise tekkimiseni PEAB mulle antama aega
vähemalt sekundi! See üks sekund KEHTIKS isegi STOPP-märgi puhul kiirendades!!! Kui ristmiku puhas nähtavlaius on 3 meetrit, siis on mõlemal osapoolel pea 2 sekundit reageerimsiaega. Liikudes 10 km/h sekund, mis on ka enamasti piisav! Auto kiirus ei ole Vabakale välja tulles ÜLE 10km/h, Sinul Valdeku bussipeatusets välja hiilides pigem 3km/h, seega kogu VASTUTUS on ja jääb vaid ja ainult kõnniteel liikuja kiirusele! Ja 5km/h ehk see 1,4 m/s on juba nii olematu kiirus, siis sellel kiirusel kokkupõrkel ei juhtu mitte midagi muud kui määritud riided. Ja see on FÜÜSIKA, mitte juriidika
Õnneks tegi Riigikohus äsja ühe märgilise otsuse, kuigi ma ei saa aru, see KÕIK on ju niisamagi LSis kirjas???