10-06-2023, 09:29 AM
(10-06-2023, 06:35 AM)v6sa Kirjutas:(09-06-2023, 18:35 PM)mopple Kirjutas: Kõik on tore, eriti tore oleks veel kui seda paganama energia jäävuse seadust jalus poleks. ...arvestades et täna juba Ionity kuni 300 kW laadijates laadimine on iga kohaliku elektriauto omaniku õudusunenägu.
Üldiselt nõus, et tasuta lõunaid ei ole, aga miks 300 kW võimsusega laadimine kohalike jaoks on õudusunenägu? Oled kindel, et need võimsad laadijad pannakse sama karva otsa, kus kogu ülejäänud vald taga?
Selle üle, et väga suure võimsusega laadijatele ei piisa ainult võrguotsast, vaid need vajavad ka kohalikku kiirsalvestust, on juba aastaid räägitud ja ka toimetatud, selles on ksf! aavul õigus.
Esmalt tahan öelda, et mul ei ole midagi elektriautonduse vastu. Küll aga häirib mind see, et üldsus ja ka meie maailmajao poliitikate kujundajad tunduvad kohati olevat liiga roosade prillidega.
Õudusunenäo puhul pidasin silmas puhtalt hinda. Ionity 79 s/kWh ilma kuutasulise lisapaketita on lihtsalt kallis.
Jah, ongi kallis, kuid energia ei peagi odav olema. Üldiselt mulle väga meeldib Leo Kunnase "Gort Ashryni" raamatute põhimõte, et energia ongi raha. Veel teine nüanss asja juures on see, et üle 250 kW laadimisvõimsuste saavutamiseks peab auto akupinge olema 800V aga täna on see saadaval valdavalt autodel hinnaga alates 60 kEUR.
Olles ise tööalaselt akusalvestusega natuke seotud, siis tegelikult on kogu see maailma alles mähkmetes. Peamine mure on, et veel ei ole välja kujunenud standardeid kogu vajalikule ahelale kokku. Selles teemas on ilmselt kõige kaugemal hetkel Tesla, kuna nad teevad ise nii akud kui ka inverterid ja muu vajaliku.