Ära hõiska enne õhtut. Tegin ühe reisi ja abs viga haagisel tagasi. Ostsin ja vahetasin ära ABS juhtme haagise ja auto vahel, ja jälle, korraks märguanne kustus ja kui olin piisavalt hõisanud ja oma autoremondioskuseid kiitnud, tuli märguanne tagasi. Sõidust tulin, kindlustus ja teemaks veel kehtisid, helistasin VV autosse ja mind võeti kohe ette, teha abs diagnostika. DIagnostika näitas mõndagi põnevat, hulka vanu vigu mis võis ära kustutada. Näitas , et haagis on 2015 aasta oma. Ehk siis aju on sellel haagisel vahetatud värskema vastu. Ja näitas, et abs viga on mehaaniline. Spetsialist ronis alla ja liigutas pisut andureid. Mainis ka ära, et anduri fiksaatorid olen valelt poolt sinna auku pistnud. Ehk siis vaja oleks jälle rattad maha võtta ja fiksaatorid õigelt poolt paigaldada. Sain ka teada, et õige vahe anduri ja ketta vahel saavutatakse surudes andur vastu ketast ja siis rkeereldes lööb see ise anduri sobivale kaugusele. Kui ta hakkas rääkima, et läheb lõunale ja peale lõunat tuleb mehaanik asjaga tegelema, hakkasin hirmsa häälega röökima ja arvet nõudma. Sest tõesti, raha mul enam töö eest tasumiseks ei olnud
. Arve tuli niigi 25€ suurem, kui algne kokku lepitud 50. No vajab harjumist, et transpordisektoris kõik hinnad öeldakse ilma käibemaksuta. Ja noh, elektrik käis ikkagi kanalis ka ja surkis mu andureid seal mõnda aega ja andis infot, mis valesti olen teinud.
Teenendusest lahkudes abs märguanne endiselt põles, aga poolel teel koju kustus. See oli hea põhjus otse ülevaatuspunkti sõitmiseks. Auto lahkus ÜV punktist kilbiga, kuid vaene haagis pidi siiski kilbil sealt lahkuma. Selgus, et minu hoolega parandatud suport, rattal, mis talvel täiesti blokkis oli, on nüüd teist pidi liiga hea, ehk siis pidurdab vaid 20% võrreldes paarilisega. Saba jalge vahel limpasin koju ja mingi aja jooksul kuumadele ilmadele vaatamata kiskusin ratta maha. Pidurikamber eemale. Oli tõesti umbes mm laiune pragu klotsi ja kettavahel. Seda andis õnneks ligemale keerata kuigi vaevaliselt. Tundub, et automaatsel reguleerimisel on midagi viga. Võtsin ka kambri vahelt sinna paigaldatud lisatihendi, et niiskus supportisse ei mahuks. Aga praegu mõtlen, et see oleks võinud rahulikult paika jääda, millimeetrine kumm ei saa mõjutada seda , kui kaugele see tõukur seal töötades ulatub.
Julguse ja väärikuseriismed kokku ja tagasi ülevaatusepunkti. Peale peale keeramist oli see ratas üks ühtlaisemalt pidurdav ratas nendest kuuest . Võit! Põgenesin kiiresti üv punktist, enne kui ülevaataja või auto ümber mõtlevad.
Võit aga ei jäänud kestma, koju jõudes tegin vea ja üritasin õue peale tagurdada. Sirelid sindrinahad aga olid nii määramatult suureks kasvanud, et varjasid vaate ja tagurdasin vastu keldriluuki nii et pilpad taga, autol õhutoru pooleks taga pidurilüliti juures ja Opelil taga tiib mõlkis. küljest ära porilauast rääkimata. Välja roolides aga sai õhk otsa, käiku ei õnnestunud välja võtta ja suretasin auto välja. Ja käima enam ei lähe, ütleb, et võta käik välja. Aga käiku välja ei saa. Algul proovisin aku juhe maha, aga sellest midagi ei muutunud. Järgmine mõte oli õhku juurde pumbata. Ketrasin voolikud ja juhtmed laiali, kodu juures lagunemisel on ka omad head küljed, saab mingit tehnilist abi. Pumpasin süsteemi mingi koguse õhku, kompressor annab ainult kuus atti, vahepeal jooksin liiklust reguleerima, mingi rõhu tekkides õnnestus käik neutraali saada ja auto käivitus, korjasin kõik varustuse tee pealt ära , ja hoplaa, jälle sama jama, käik sees ,liikuda ei saa , suretasin välja. Nüüd avastasin selle lahti tulnud õhujuhtme. kuidagi õnnestus see toru sinna tagasi panna, kuigi fikseerimissüsteem oli kõik pilbasteks ja toruots rikutud. Sain auto teelt ära. Ja maandusin tuppa ventilaatori ette rahunema ja hinge tõmbama. Jõudsin veel enne sulgemisaega autopoodi ja hüdroscanni et uus ühendus hankida, paraku üksühele ei olnud kummalgi pakkuda, autopoest sai minutid enne poe sulgemist jubeda piinlikusetunde saatel siiski mingi vahejupp leitud ja mittesobiv ühendus on nüüd sobiv loodetavasti. Hull päev oli.