Mõistusevastased manöövrid liikluses

Ega seal väga palju kujutlusvõimet pole vaja, vali suvaline Eesti 120 ala koht, kus on mahasõit ja pealesõit ja siis kujuta situatsiooni ette, kus mahasõidult tuleb sinu suunas auto. On see väga oluline nüüd, millisel ristmikul täpsemalt see juhtus või olukord ise?
Vasta

Ok, jõudis kohale. Täitsa põnev situatsioon võis olla.
Vasta

Eelnevaga seoses tuli pähe, et võib-olla oleks paslik hoiatada (ning paluda ka oma kaasasid hoiatada), et on juhuseid, kus sõidetaksegi 2+2 maanteel vastassuunas ning seda täiesti seaduslikult ning teadlikult. Nimelt teemaks on eriveod. Kui on vaja midagi suurt ja rasket tassida, mis ei mahu sildade alt või pealt läbi, siis liigutakse nendega mõnikord just nimetatud viisil. Kuna selliseid asju harrastatakse üldjuhul keset ööd, siis pruugi olla väga lihtne aru saada, kummal pool piiret need kollaselt vilkuvad jõulupuud asetsevad. Suurt kolakat on üldjuhul lihtsam märgata, aga sellest mitusada meetrit eespool tulevat saateautot pisut keerulisem, olgu kuitahes palju neid vilkuvaid tulukesi küljes. Nii et kui näete öösel hunnikut kollaseid vilkureid, siis tehke kinnivajuma hakkav silm pisut rohkem avali, võtke kiirust väiksemaks ning hoidke paremale. Nii on pisut suurem tõenäosus, et kõik ühes tükis hommikuks koju jõuavad.
Vasta

Olles kunagi töötanud teemärgistajana ning sellega seoses üksjagu pidanud (ka tipptundidel) keset maanteed toimetama nii sõidukiga (+ teemärgistusmasinaga) kui ka jalgadel mõõtusid kontrollimas ja üle märkimas või materjali saateautolt laadimas, siis on olnud põhjust endale teadvustada sellega seonduvaid ohtusid.

Ühest küljest pani siis ja paneb endiselt imestama enamus juhtide täielik hoolimatus - kollaste vilkuritega sõiduk, sõna otseses mõttes keset maanteed, ei tähenda mitte midagi. Pannakse teepervelt mööda ka metsaveokitega kiirust vähendamata.

Teisest küljest märkan tänu professionaalsele kretinismile ka massilist kollaste vilkurite kuritarvitamist - mõne jaoks on need justkui päevasõidutuled. Selline käitumine selgelt diskrediteerib selle ohutusmeetme tõhusust, sest kõik on harjunud, et mingid kollased vilkurid on kusagil aga mingit reaalset ohtu ei eksisteeri.

Connecting technologies
Vasta

(03-08-2023, 22:09 PM)ddig Kirjutas:  kollaste vilkurite kuritarvitamist - mõne jaoks on need justkui päevasõidutuled.

Parim näide: Katkise auto vedu. Platel oleval autol ohutuled, vedukil ohutuled, lisaks vilkurid niipalju kui võimalik. Milles oht seisneb, millest teavitatakse? Täiesti tavaline koorem. Proovi sellisest pimedas mööda saada! Lootusetu üritus kui oled endale lubanud, et tuledest ette ei sõida...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(03-08-2023, 10:20 AM)deus Kirjutas:  Ega seal väga palju kujutlusvõimet pole vaja, vali suvaline Eesti 120 ala koht, kus on mahasõit ja pealesõit ja siis kujuta situatsiooni ette, kus mahasõidult tuleb sinu suunas auto. On see väga oluline nüüd, millisel ristmikul täpsemalt see juhtus või olukord ise?
 On ikka oluline, mahasõite on erinevaid ning saab arutleda miks ja kuidas selline olukord tekkis. Mõnel juhul piisab kui algaja teeb vasakpöörde liiga vara vmt. Teisel juhul jääbki arusaamatuks kuidas sinna üldse saadi.
 Ntks kruiisis Tln-Narva maanteel pensionär ziguljonokiga Tallinna poole mineval sõidurajal Narva suunas. Kõik olid ilusti paremas sõidureas ja mingit sigaalitamist polnud, vbolla seepärast et oli juba taamal näha politsei tulede vilkumist. Aga esialgu politseigi sõitjat eksitama ei pääsenud kuna nemad olid õigel sõidurajal ehk seega "valel pool aeda" Big Grin

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Täna siis maanteega paralleelselt kulgeva kogujateel selline juhus.
Jõudsin autoga järgi jalgratturitele, 2 tk. kõrvuti sõiduteel üks tee servas teine keset teed ehk telgjoone ääres. Noh kiiret pole, ees tuli kohe ka ringristmik ja siis vaatan.... 
Vasakult lähenes takso ja siis hakkas juhtuma.
Takso oli juba ringil ja rattur kes enne oli keset teed lihtsalt julmalt sõitis taksole ette. Taksojuht kes tavaliselt ise on liikluses see julm nagla ei saanud aru mis toimub ja peatus seismiseni sest muidu oleks sisse ka sõitnud. 
Rattur oli noor naisterahvas. Meesterahvas teise ratta peal visuaalsete märkide järgi  ei reageerinud ka juhtunule. Mõlemad sõitsid lõpuks ringile ja sealt edasi. Takso hiljem järgnes neile.
Samas kõrval on ka kergliikustee kus puudus üldse ristumine ringtee harudega ja seal pole ka jalutajaid oleks olnud vaba ja turvaline tee. AGA ei sõiduteel vaja oma eludega nii mängida.
Vasta

Rakveres paar päeva tagasi tahtsin teha Tallinna tänavalt parempööret. Enne pööret on ülekäigurada kus läksid parasjagu inimesed üle. Kui liikuma hakkasin lendas autole küljepealt sisse mingi jalgrattaga vanamees, kusjuures ta tuli ühesuunalise liiklusega tänavalt vastassuunas ja tahtis ühe jutiga üle sebra ka Tallinna tänavat ületada. Vanamees käis käntsu aga oli püsti nagu keravälk, tormas ratas kaenlas autode vahelt üle tänava ja väntas minema. Tahtsin raisa kinni rabada aga ei julgenud autederivist läbi jooksma hakata Big Grin . Õnneks oli vanamees parajalt paks ja talvejopes nii et auto jäi märgistamata. Krt kui seni pidi kartma tõuksijuhte siis nüüd kardan ka rattureid.....
Vasta

(05-08-2023, 14:48 PM)MeelisV Kirjutas:  Takso oli juba ringil ja rattur kes enne oli keset teed lihtsalt julmalt sõitis taksole ette. Taksojuht kes tavaliselt ise on liikluses see julm nagla ei saanud aru mis toimub ja peatus seismiseni sest muidu oleks sisse ka sõitnud. 
Rattur oli noor naisterahvas. Meesterahvas teise ratta peal visuaalsete märkide järgi  ei reageerinud ka juhtunule. Mõlemad sõitsid lõpuks ringile ja sealt edasi. Takso hiljem järgnes neile...

On üks hirmus maa, kus ringile sisenejal on eesõigus. Ja ma tõesti ei mõista, kuidas nii saab. Ehk olid velonauidid sealt pärit?

Oli täna juhus näha, kuidas üks Soome nummeritega kaubik Pärnu poolt linna sissesõidul hulga ilma suunamärgiseta sõelumisi tegi. Siis virutas punas(t)e alt läbi, kuni maandus Pääsküla raudteeületuskoha ootejärjekorras. Lootsin juba näha, kuidas ta horisontaalsete triibuliste pulkade vahelt endale järjekordse eesõiguse vormistab, kuid millegipärast sai julgus selleks korraks otsa. Mis edasi toimus, ei näinud. Loodan vaid, et kellegile otsa ei põrutanud. (SOY-788), siin ei ole Somaalia.
Vasta

Teatud mööndustega võib seegi mure manöövrite alla käia:
kas teie olete märganud, et viimasel ajal on lamavad politseinikud järjest kurjemaks läinud? Et kui mõne aasta eest kannatas hariliku sõiduautoga niisugustest üle sõita selles kohas lubatud suurima kiirusega, siis uuemad saadavad selle katse eest juhi hambaarsti juurde ja auto veermikuparandusse?
Üks vanemaid näiteid on Tartu lähedal Lennujaama teel lamav kolmik. Nende piirkonnas on kiirus piiratud 50 kilomeetriga tunnis, aga mõistlikult saab neist üle kolmekümnega...
Vasta

(05-08-2023, 18:21 PM)alfredo Kirjutas:  On üks hirmus maa, kus ringile sisenejal on eesõigus. Ja ma tõesti ei mõista, kuidas nii saab. Ehk olid velonauidid sealt pärit?
 Paremakäe reegli järgi, Eestis lihtsalt on "Ringtee" märgid 99% juhtudest koos "Anna teed" märgiga. Kui ringteele tulijal anna teed märki poleks, siis peakski ringil olija teed andma.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(05-08-2023, 20:33 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(05-08-2023, 18:21 PM)alfredo Kirjutas:  On üks hirmus maa, kus ringile sisenejal on eesõigus. Ja ma tõesti ei mõista, kuidas nii saab. Ehk olid velonauidid sealt pärit?
 Paremakäe reegli järgi, Eestis lihtsalt on "Ringtee" märgid 99% juhtudest koos "Anna teed" märgiga. Kui ringteele tulijal anna teed märki poleks, siis peakski ringil olija teed andma.

Mis iganes ka see põhjendus on, ei suuda ma siinkohal alla kirjutada, et see oleks mõistusepärane lahendus ringteel.
Vasta

Narvas oli selline ring, kus ringil sõitjal oli ees STOP märk ja ringile tulijal peatee.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(05-08-2023, 14:48 PM)MeelisV Kirjutas:  ...
Takso oli juba ringil ja rattur kes enne oli keset teed lihtsalt julmalt sõitis taksole ette. Taksojuht kes tavaliselt ise on liikluses see julm nagla ei saanud aru mis toimub ja peatus seismiseni sest muidu oleks sisse ka sõitnud. 
Rattur oli noor naisterahvas. Meesterahvas teise ratta peal visuaalsete märkide järgi  ei reageerinud ka juhtunule. Mõlemad sõitsid lõpuks ringile ja sealt edasi. Takso hiljem järgnes neile...
Antud kirjeldus võiks ehk sobida nt. Kesk-Euroopa jalgrattasõbralikematesse maadesse (Holland, Taani, Saksamaa, Belgia). Ise olen vaadelnud ja liigelnud nii auto kui rattaga viimase aasta jagu ühes Saksamaa jalgrattasõbralikeimas väikelinnas ning kui autoga liigeldes aetakse siin taga vahel lausa humoorikalt piinlikku täpsust ja korrektsust, siis jalgratturitesse suhtutakse teistmoodi. Parem käsi ja anna teed üldjuhul justkui jalgratturitele ei kehti ning autojuht annab jalgratturile väga suure tõenäosusega teed eesõigusest olenemata. Kui kaks jalgratturit sõidavad väiksemal linnatänaval kõrvuti keset teed, siis 50% juhtudest sõidab ka pikk autoderivi neile 20 km/h järgi kuni lugupeetud ratturid kõrvaltänavasse ära keeravad. Ma ise olen nüüdseks aru saanud, et põhjus on peamiselt keskkonnasäästlikuma liikumisviisi austamine autojuhtide poolt ning endast nõrgemast hoolimine (auto vs. jalgratas). Siinse keskkonnahoiu teadlikkuse taseme hea näide on see, et talvel ei soolata teid mitte sellepärast, et autod roostetaksid ja teed laguneksid, vaid sool on ümbritsevale looduskeskkonnale kahjulik ja seetõttu seda ei tohi teha.

Seega võib see "alati eesõigust omavate" jalgratturite sattumine teedele, kus neid varem polnud, olla märk, et liigume omamoodi Euroopalikumate elukeskkonna ja väärtuste poole. Isiklikult autojuhina annaks Eestis ettekeeravale ratturile siiski signaali ja juhiks sellega liiklusrikkumisele tähelepanu kuna minu enda seisukoht on, et LE peaks siiski kehtima ühtemoodi kõigile. Seda siis vähemalt praeguse Eesti liikluskultuuri taustal, kuigi ka juba viimastel aastatel tekkis Tartus vahel tunne, et olen ainuke hull kes üritab oma eesõigusega justkui ratturit vaat et alla ajada, samas kui mõistlik ja intelligentne inimene peaks ratturile ka meil viimase pealepressimisel teed andma ja käed signaalinupust eemale hoidma.
Vasta

(06-08-2023, 11:52 AM)tõnn Kirjutas:  Narvas oli selline ring, kus ringil sõitjal oli ees STOP märk ja ringile tulijal peatee.

 Tallinnas lasnamäel mustakivi tee ääres/lähedal on ka selline "ring" mis näeb ringristmiku moodi välja aga kuna ringristmiku märke pole ja on hoopis "ringil" liikujale anna teed märgid siis polegi ringristmik.
Kuju ei ole tähtis aga tähtsad on märgid ja reeglid.
 
Tõenäoliselt oli seal Narvas sama asi, et oli ringi kuju aga puudusid ringristmiku märgistus.
Vasta

(04-08-2023, 11:32 AM)Tegelane5 Kirjutas:  
(03-08-2023, 10:20 AM)deus Kirjutas:  Ega seal väga palju kujutlusvõimet pole vaja, vali suvaline Eesti 120 ala koht, kus on mahasõit ja pealesõit ja siis kujuta situatsiooni ette, kus mahasõidult tuleb sinu suunas auto. On see väga oluline nüüd, millisel ristmikul täpsemalt see juhtus või olukord ise?
 On ikka oluline, mahasõite on erinevaid ning saab arutleda miks ja kuidas selline olukord tekkis. Mõnel juhul piisab kui algaja teeb vasakpöörde liiga vara vmt. Teisel juhul jääbki arusaamatuks kuidas sinna üldse saadi.
 Ntks kruiisis Tln-Narva maanteel pensionär ziguljonokiga Tallinna poole mineval sõidurajal Narva suunas. Kõik olid ilusti paremas sõidureas ja mingit sigaalitamist polnud, vbolla seepärast et oli juba taamal näha politsei tulede vilkumist. Aga esialgu politseigi sõitjat eksitama ei pääsenud kuna nemad olid õigel sõidurajal ehk seega "valel pool aeda" Big Grin


See tee on nii uus ehitis, et seal pole võimalik sellist asja teha, kui just ilgelt suurt telliskiviga märki ei eira, mida ilmselgelt ka tehti, muidu sinna ei satuks.
Vasta

Mossepoweri jutule jätkuks.  Hollandis näiteks on väga huvitavalt lahendatud jalgratturi ja autojuhi vaheline suhe. Seal lähenedes ringile või ristmikule ei saa  kunagi kindel olla, et  kellel on eesõigus  enne kui oled märke vaadanud. Raudset reeglit pole mis lähtuks parema või vasaku käe reeglist.
Mõnel ringil peab autojuht teed andma mõnel on jälle autojuhil eesõigus. Sama on ristmikel ristumisel jalgrattateega. Kord annab jalgrattur teed kord annb autojuht teed. 
Linnades autoga sõites ei saa kunagi tähelepanul kustuda lasta. Iga ristmiku ja ringi ees pead vaatama märke. Ja rattureid on seal ikka väga-väga palju.

Toome näite ühest meie mõistes "segasest ringist".  Sa lähed ringile ja sul on kaks "Anna teed" märki. Esmalt jalgrattatee ees ja siis pool autopikkust edasi ringi enda ees. Hakkad maha sõitma ja enne ringilt mahasõitu on samuti "Anna teed" märk sest ringteed ümbritseb teine ring mis kuulub ratturitele. Hea on kui ringil on ühtepidi liiklus  ratturitele aga on ka olemas lõike kus üks osa ringist on ratturitele kahesuunaline. Pea peab käima nagu öökullil 361 kraadi.
Kui ainult Kapa-Kohila kogemusega ja jäärapäisete seisukohavõttudega sealmaal liikluskeerisesse tuisata nagu kohati siin foorumiski lugeda on siis ma ei kujuta ette millega see päev lõppeb.

Või siis toome näite inglismaalt kus on tavaline nelja teega ristmik aga keset rringi on joonistatud ca meetrise läbimõõduga valge ring. See on nüüd  hoopis ringristmik ja siin kehtivad ringristmiku reeglid.   Hea, et inglane rattaga vähe sõidab. Muidu nende "Left hande drive"- eritega saaks seal s...ks "nalja".

Aquila captas non muscas.
Vasta

Eilne kuumus mõjus mõnele pahasti.

Esimene oli hommikul Tallinnas Kaeravälja Laki Tammsaare ristmikul kus noorem mees oma autoga tuli Kaeraväljast ja tahtis minna Tammsaarele aga pööras Lakis valesse suunda. Vastu tulev auto ei seganud aga kui Tammsaare lähenes ja sealt kuidagi pärisuunda ei saanud oli kiire stopp.  Tuleb tunnistada et ega see ristmik just kõige lihtsam ja õnnestunum pole.

Teine oli õhtul linna lähedal kus kõrvalteelt üks vana roostes transit pööras peateele. Juba enne pööret oli vastassuunas. Pöörde tegi vastas suunast vastassuunda ja sõitis ka u. kilomeetri vastassuunas seni kuni auto vastu tuli. Tervitusi siis proeestipuhastus tiimile kelle reklaamid selle kaubiku peal olid.
Vasta

Karjavälja, Kaeravälja on Roccas.
Vasta

Ja jah selline näpukas sai tehtud või tegi seda tekstikorrektor ei teagi. Aga nüüd siis on ka täpsustusega pilt selgem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 36 külali(st)ne