VW Iltis vol 2

Üks pisike veake tuli veel välja. Genekarihm hakkas täna vilistama ning uurimisel selgus pingutuskelgu kinnituse puksi väsimine. Kodusel turul ei andnud otsing tulemusi seega, kui kellelgi kasvõi kasutatud juppi, oleks soov.
Jubin selline:
https://m.oemvwshop.com/059903263a-rubber-bush-p504993/
Vasta

Muidugi tuleb meelde üks asi, mida ammu juba pidin vaatama nimelt kärukonks. Originaali ei taha enam alla panna aga tahaks säilitada sõjaväe käru vedamise võimaluse. Seega otsin midagi järgmist.

Variant 1:
[Pilt: 525477MaypoleJawPinandBallMP87.jpg?v=166...width=1000]

Variant 2:
[Pilt: 3585.jpg]

Imelikul kombel ei suutnud ma kodumaa lehtedelt midagi sarnast leida seega kui on viiteid, kus võiks koheselt saada, olen üks suur kõrv.
Vasta

Ehmatasin ära ja avastasin, et viimane postitus on jäänud augustikuusse. Et hing oleks ajastuse suhtes rahul, muretsesin strobo ja sai süüde seatud 5 kraadi varasemaks, nagu saksmannid soovitasid. Matsupill, kohene reageering ja kõik jutud. 
Tendiraam sai ka lõpuks värvist ära toodud, on juba installitud ja tent ise on venitamiseks peale tõmmatud. Peab mõni aeg tõmbama ja uuesti klambreid kohendama, et esiots ilusti kaetud saaks aga muidu istub nagu valatult. 
Uste raamid said uue värvikihi kuid ilmselt jääb nende tegemine talve peale, kui ühest teisest projektist aega ja finantsi üle jääb. 
Jätkame.
Vasta

Talv tuli nagu ikka ootamatult ja sellega lõppes aktiivne tegutsemine Iltise kallal ning masin läks talvekorterisse. Enne kokkupakkimist käisin veel kõik asjad üle ning mõningad asjad tulid muidugi ka ebameeldiva üllatusena välja. 

Probleem nr 1:
Kojamehed töötavad nii hästi, et ei tahagi töötamist lõpetada. Kiirused ilusti lülituvad aga kangi alla tõmmates seisma ei jää või noh vahest jääb. Ilmselt tuleb kangiplokk lahti võtta ja vaadata, kas klemmid liiguvad nii nagu peavad, ei usu, et mootoris asi on aga mine tea.

Probleem nr 2:
Minu bushfix salongikraani tihendamisel ei kandnud vilja ehk siis kenake loik oli salongi põrandale tekkinud. Ilmselt külmadega muutus originaaltihend veel jäigemaks (oli juba enne suht plastikuks muutunud) ning hakkas mahlu läbi laskma. Õnneks pole uus kraan hingehinnaga.
[Pilt: IMG-20231209-110138.jpg]

Probleem nr 3:
Armatuuris olevad laadimise tuled vahest põlevad kergelt, siis jälle kõik normaalne. Süüte seadmisel ja rihma kontrollimisel avastasin, et geneka kinnituse kummipuks on ikka väga läbi omadega ja Iltise foorumist uurides, pidigi see tekitama seda tulede efekti. Ehk siis mingi ebasobiv kontakt metallide vahel. Ilmselt on probleem levinud kuna veebipoes on müügil järgitehtud puks paremast materjalist.

Probleem nr 4:
Miskipärast ei saa ma raadiot korralikult tööle. Kui BT, USB töötavad ilusti, siis raadiolained ei tule korralikult sisse. Makis asi pole, kuna proovisin erinevaid seega on probleem kuskil antenni ja maki vahel. Vahepeal on ka antennivõimendi. Kas asi on erinevate elementide asukohtades või lihtsalt odav jamps ei toimi?

Viimane asi pole mitte väga probleem kuivõrd lihtsalt hiljaks jäämine. Tenti ei saanudki korralikult peale kuna külmad tulid ja nagu õige eesti mees kunagi, kui miski muu ei aita, loe manuali. Nimelt ostes ei lugenud korralikult pealepaneku õpetust paigaldada tenti sooja ilmaga õues ja päikse käes. Seega probleem laheneb aastaaja vahetumisel.

Uksed otsivad endiselt tegijat kuid ausalt öeldes, pole väga otsinud ka. Kiri on saadetud ka Belgiasse, et äkki saab neilt osta õiget värvi materjali (sama mis tent) ning siin kokku traageldada aga eks näeb.

Igatahes masin on pakitud, akud sai maha, papitükk läks mootori, käigukasti ja difri alla, et kevadel lekkeid kontrollida. Uuel aastal uue hooga.
Vasta

(09-12-2023, 12:46 PM)jrgen20 Kirjutas:  /---/
Probleem nr 4:
Miskipärast ei saa ma raadiot korralikult tööle. Kui BT, USB töötavad ilusti, siis raadiolained ei tule korralikult sisse. Makis asi pole, kuna proovisin erinevaid seega on probleem kuskil antenni ja maki vahel. Vahepeal on ka antennivõimendi. Kas asi on erinevate elementide asukohtades või lihtsalt odav jamps ei toimi?
/--/
 Viga võib ka olla milleski mis tekitab raadiohäireid. LED tuled, mobla laadijad ning ka osad 24V/12V muundurid.
Antenni puhul soovitaks tavalist "vibu" ilma antennivõimendita, kaabel ka täies pikkuses uus ning igaljuhul kõige kindlam lahendus.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Antennivõimendi ikka toidet saab? Uus kaabel on muidugi alati hea lahendus.

Esiklaasi puhasti reduktoris on nullasendi tagastuse klemmid. Kuigi tõenäolisem on kangi probleem, siis ka need oskavad vahel nalja teha, kui kontaktplaat ja klemmid õigel ajal ei lahutu ja mootor suudab ketta katkestusega asendist üle keerata... Kui kangist viga ei leia, siis need oleks järgmised.
Vasta

Oksjonil üks kohe saada.
https://bronline.eu/vehicle-details/volk...169-1980_4
Vasta

Ei tohi siin isu tekitada!!! 
Huvitav isend, nagu keegi oleks masina kuskile puu alla unustanud ja avastanud - ohhoo, selline pill meil olemas... Veel huvitavam on see, et tent tundub võrdlemisi uus, võibolla sellest partiist, mis KL kunagi tellis.
Vasta

Talv on möödas ning roheline ilves on oma talvekorterist välja toodud. Värske küte sisse ja endiselt matsupill. Siiski tahab midagi näppimist kuna järsul gaasi andmisel "kõhkleb". Nagu olen lugenud võib põhjuseid olla mitu seega oleks targem kuhugi vaatamisele viia eriti, kes karpaautodega vägagi sina peal. 
Täna hakkasin tegelema siis hilissügisel ilmnenud probleemidega:

1. Tosooli lekkega salongiradika kraan sai uue vastu vahetatud ning peab ilusti.
2. Raadiolt võtsin antennivõimendi vahelt ning voilaa - võttis neid kanaleid, mida mu igapäevaliikurgi ei võta
3. Äraneetud kojameeste mootor..... Üks õnnetu asi on see sakslastel välja mõeldud. Eelnevalt oli probleemiks, et kojamehed ei lülitanud end välja. See probleem sai lahendatud ühe pisikese liikuva tihvti puhastamisega, mis klemme kokku lükkab. Rõõm suur, lülitan sisse välja, kõik ok AGA......teisele kiirusele pannes lööb kaitsme läbi. Eelnevalt seda jama polnud seega mis nüüd siis juhtus???? Mälusopis sonkides oli see viimane probleem ka vol 1-ga....
4. Tänane soe ja päikeseline ilm olid ideaalsed tendi pingutamiseks. Väga palju pole enam vaja ning saab hakata kinnitama.
5. Uste raamid on ootamas katteid. Belgia pood on hakanud müüma samast materjalist tehtud uusi katteid, mis mu tentki seega rahakoti kergendus ja küll nad tulevad (ilmselt enne sügist kindlasti mitte)

Kindlustus sai täna tehtud seega järgmise 30 päeva jooksul tuleb ülevaatusele minna. Praegu ainuke takistav asjaolu peakski olema see kojameeste värk. Tuled viled ka muidugi üle veel vaadata, et poleks ebameeldivaid üllatusi, mida pikka talv võib  endaga kaasa tuua.
Vasta

Tänase seisuga võib projekti 95 prossa ulatuses lõpetatuks lugeda:
[Pilt: 1714401927250.jpg]

AGA see ei ole veel siiski kõik. Ülevaatusel selgus üks veidike halvem šarniir ja parem tuli sutsu üles regullida. Mida kõige rohkem kartsin oli CO aga see oli väga viis. Muus osas kiideti ja imestati. 
Nüüd saab murevabalt ringi liikuda ning vajalike inimeste juurde viia. Peale šarniiri vahetust tuleb sillaregull ning siis mootori meistrimees. Noh ja muidugi võib ju igasugu lisasid hakata külge ostma alates pimenduskatetest kuni raadiojaamani välja Big Grin .
Vasta

Aru ei saa mis koterman seda masinat vaevab. Tahtsin minna poodi, masin läks käima ja suht kohe suri. No mis jama - säde kadunud. Natuke näppisin üht ja teist, poolist säde jookseb aga küünaldes vahest on, vahest pole, vahest jookseb ilusti taktis siis kaob üldse ära. Kahtlustasin et taas rihma paigast visanud aga ei, kõik märgid paigas. Uusi küünlaid polnud hetkel võtta aga kui need korras siis ikkagi jagaja?
Vasta

Vaata pimedas kapotialla ja anna starterit.
Võibolla on säde leidnud mõne lihtsama koha kuhu minna.

Soovitatakse ka vett piserdada süütejuhtmetele ja jagaja kaanele et ülelööki paremini nähtavale tuua.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Täiesti müstiline masin.... Hakkasin üksipulki süütejuhtmeid kontrollima ning ei tea mis sundis mind originaal juhet poolilt jagajasse panema. Ja oh imet - kõik küünlad laulavad taktis. EI uskunud, kkäiasin uuesti, ikka ei uskunud, kolmas kord: no olgu paneme küünlad JÄLLE sisse. Lubasin poisile, et söön oma mütsi ära kui nüüd käima läheb. Poolest pöördest, isegi ei puterdanud. Täiesti müstiline masin.....
Vasta

Paraku tuleb iga kord uut asja samuti kontrollida probleemi jätkumisel. Hea, et korda said.

Kas tõrkunud juhtmel on ots lahti või kuskil katkestus? Ei leidnud, millist juhtmekomplekti kasutasid.

Lihtsalt meeldetuletuseks mainin ära, et kõrgepingeprobleeme aitab paremini testida pimedas töötava mootori juhtmetele vee pihustamine - nii tulevad "peaaegu" üle andvad kohad paremini nähtavaleSmile

Toimiv, kuigi valus, variant on ka töötavaid juhtmeid läbi peo libistada. Lekkekoht on selgelt tunda (ja lähemalolijatele ka kuulda, sõltuvalt keelteoskusest ja kultuuritasemest). Efekti tõhustab mõne väljaulatuva kehaosa toetamine vastu auto metallpinda. Kuni südamestimulaatorit ei kanna, ei tohiks see pisike särts ka ära tappa. Aga võib...
Vasta

Tundub, et Iltusel ongi juba sünnist need kõrgepinge probleemid. Saksa foorumid kinnitavad sama. Juhe, mis VÕIBOLLA tõrkus oli uus isevalmustatud ning välisel vastlusel kõik korras, nii otsad kui kaabel ise. Ei ole ka võimatu, et kui tagasi panen, töötab jälle. Palju asju sai maha võetud ja jälle tagasi pandud seega täpne probleem ja lahendus jäävad saladuseks. 
Igatahes seni, kuni uksekatete jaoks finantsi on kogunenud, tuleb nö pikema sõidu varuosa kast kokku panna. Lisaks muidugi korralik tööriistakomplekt.
Vasta

Väike vahekokkuvõte, et teemat ära ei unustaks. 

Tehtud uus kindlustus, sest esimene oli ainult 30 päeva. 
Vahetasin ära selle kehvema šarniiri ja igasugu kolksud kadusid. 
Reguleerisin neliveo lülituse kangi kuna ei tahtnud hästi välja lülitada, nüüd tibens-tobens. 
Parempoolne esituli sai reguleeritud kuna näitas enne liiga alla. 
Varu süütesüsteemi elektroonikajubinad tulid panimaalt seega saab täiesti uute asjadega süsteem varuks. 
Ei mäleta enam, kas sai juba kirja aga uued kõlarid ootavad riiulis installi - seekord siis õiged auto omad ja vähe parema kinnitusega. 
Ja muidugi jätkuv finantsi korjamine uste jaoks. 

Nagu näha, on ka sõidukõlbuliku auto kallal tööd küll ja veel Big Grin
Vasta

Tent lõplikult kinni:

[Pilt: 1718334346990.jpg]
Vasta

Vaikselt nikerdan masina kallal, et lisada endale meelepäraseid asju. 
Lisatud kõlarid ning need ka ühendatud. Võiks veel neid panna aga oleks juba overkill.
Lisaks häiris mind poolsüüte sissepanekul bensupumpa suht valju klõbin. Seega sai lisatud nupp pumba jaoks, et vaikus oleks, kui statsionaarselt raadiot kuulan või on muid toimetusi ilma et mootor töötaks. Kahe akuga ei tohiks nii kiirelt ära ka surra.
Vasta

Tere.
Selline jäi silma. Mõtlesin, et jagan. On seda siis vaja või mitte eks seda saab vastavalt vajadusele ise otsustada:
https://www.osta.ee/vw-iltis-turvakaar-l...39227.html
Vasta

Täna oli Iltisele märgiline päev. Nimelt sõitsin vanakesega tööle, mis tähendas 75+75=150km. Selle eesmärk oli testida masina käitumist pikemal sõidul ning leida veel hädasid, mis võiks veel vaevata. Hädasi kahjuks/õnneks tuli...

Häda nr 1: kõikse pisem. Nimelt kütusenäidiku seier peksab vahepeal segast. Sakslaste sõnul pidi olema geneka pingeregulaatori teema kuna näidiku poolid on väga tundlikud. No vaatame.

Häda nr 2: selline keskmine. Õudselt tahaks käigukangist viiendat käiku panna aga seda ju ei ole. Selline 80-85 on veel ok, üle selle kiunub käes kui kurat. Seda häda siiski likvideerima ei hakka kuna nõuab liigselt ümberehitusi ja noh.... iga päev ei sõida ju ka.

Häda nr 3: ka selline keskmine. Ülekande õlikontroll kork lekib. Keeran veel peale kui saab ja kui ei, siis läheb uus.

Häda nr 4: kõikse suurem ja kulukam. Käigukasti ja parempoolse ratta väljundi vahelt viskab õli. Tükk aega uurisin ja ei saanud aru, kuidas on õlilaik aga laigu pealt pole niret. Mida see tähendab? Ratas alt, kõik veermikuosa, väljalase, veovõll, pidurivoolikud ja väljund ise maha. Siiski ei kavatsegi enne sügist sellega tegeleda sest ennast tundes, siis sügiseks ta alles korda saaksin.

Kui tehnilised puudujäägid välja arvata, on masin väga mõnus. Istmed on head ka pikemaks sõiduks, käigud vahetuvad tõrkumata, isegi roolimine on väga ok ning hoiab ilusti sirget joont. Elekter pole rohkem nöökinud, mootor ei turtsu ega plärtsu, käivitub koheselt kiirendab, pidurdab - ühesõnaga naudime lahtise auto mõnusid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne