Mis elektriauto osta - kasutajakogemused.
#1

mõtlesin teha teema teise "kas elektriaouto osta"  kõrvale, et siis "mis elektriauto osta"
puhtalt kogemuste ja teadmiste põhjal nagu see alati on käinud kui keegi hakkab uut ehk kasutatud autot ostma 
käid ju ikka uurid siit sealt küsid töökojast küsid naabrilt küsid tuttavatelt jne.
ostuabi auto ülevaatusel jne.

mis on eripärad mis on kiiksud mis on lastehaigused mis on probleemid mis on parem kui teisel 
kasutuskogemused paberil vs. realsus jms.

sama siis nüüd elektriutode kohta ehk
elektriautod on meie turul olnud juba mõnda aega
ja kui sa nüüd otsustad et võtaks ühe kasutatud elektriauto selleks, et minna podi piima järgi  
võtad müügiportaali lahti ja tekivad küsimused 
mis on mis ja "kuidas seda süüakse"

täna nt. võttes lahti kohalik a24, valides sealt sõiduauto ja maastur, valides elekter, valides ls. üle 51 km ehk siis mitte tuliuued same valikusse 488 autot
hind alates 3000.- kuni 199 000.-
aasta alates 2012 kuni 2023
ls. alates 68 km kuni 279 000 km
tootjaid leidub samuti igat masti: Audi, BMW, Citroen, Cupra, Dacia, Fiat, Ford, Genesis, Honda, Hyundai, jaguar, Kia, Lexus, Mercedes, Mia, Mitsubishi, Nissan,
Opel, Peugeot, Polestar, Porsche, Renault, Rivian, Series3, Skoda, Smart, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen, Volvo.
mudeleid seal juures siis veel rohkem 
ja seda ainult siis meie ühes portaalis hetkel täna 30.08.23
vaadates mujale nt. Norra, Rootsi, Saksa vms. euroopa turule siis pilt on hoopis kirjum.

ärme hakka siin senti saagima ja, et kas on ikka mõtet jne. see on selle teise teema sisu
see teema siis neile kes on mõelnud, et jah ostan aga millise?
ja neile kes on ostnud aga tahaksid jagada kasutaja kogemust nii head kui halba - neid meil siin foorumis juba ju on.
varuosad, järelteenindus ? 

kõik me teame neid vanu nalju kuidas opel lagunes või ford pole auto jne. 
paljud vead paljudel autodel olid ju sisepõlemismootori ja käigukasti põhised mured
kuidas siis nüüd on kui asja elekter edasi viib ?

aegajalt isegi mõlgutan mõtet, ehk siis Proua kodus vahest jälle nähvab, et tema selle IvecoDaily bussiga (meie pere igapäevaauto hetkel) ei taha kesklinna minna
tahab väiksemat autot. 
kasutusotstarvet vaadates oleks mingi väike elektrikas täpselt paras - kasutatuna siis. 
ja ikka komistan mõtte otsa, et siis milline ? (see polnud hetkel päris küsimus millele kohe vastama tormata)

kui teema jääb siis tulevad ka minu küsimused mingil ajal.
kellel on võib kohe küsida 
kellel on võib kohe jagada kogemust
Vasta
#2

Küsin siia kohe juurde.
Kas kellelgi on Citroën Amiga kokkupuudet olnud?
Tundub mitmel põhjusel optimaalne masin nii linnas ringisebimiseks kui ka tööalaselt suurematel platsidel õuenarriks.
Vasta
#3

(30-08-2023, 11:42 AM)Telc Kirjutas:  Küsin siia kohe juurde.
Kas kellelgi on Citroën Amiga kokkupuudet olnud?
Tundub mitmel põhjusel optimaalne masin nii linnas ringisebimiseks kui ka tööalaselt suurematel platsidel õuenarriks.
Käisin proovisõidul. Lahe elukas, ülikõva unifitseeritusega disainiidee jne aga täiesti pointless nagu KÕIK rollerautod! 45 km/h on ammu ajale jalgu jäänud, sõiduulatus peaks olema suurem, hind väiksem, lubatud erisusi liikluses rohkem jne. Viimane on peamine lisaks möödapääsmatule kiirusele - kui elektriga mikro-commuteridele tekitatakse piisavalt mugavuserisusi sõiduõigusest parkimiseni tiheasustustes, tekib mõte, sinnamaaani mõttetus. Lisaks kõigele on Eestis TALV Big Grin Kuigi kinnine võisk lumetormi eest kaitsta, siis lumesupis seda sõitma panna ja muuhulgas tuba soojas ninga aken puhtana hoida? 60 km/h kiirus ja mingid eesõigused ning neid mikropunne tuleks kõvasti liikusse juurde! Neid ju toodertakse päris palju erinevaid, üks lahedam kui teine. ME on üks näide autokesest, mida me tegelikult tiheasustustes vajame! Range 150 km, 78 km/h, gabariidilt väike ehk vähe pinda raiskav, seaninast laetav jne.

Vasta
#4

Küsimus: milline või poolemilline taandub ikkagi selleni kui palju on ostjal raha.
Ma ise vaataks 2-e eraldi gruppi:
1) Auto max 4<5a vana ~20k€ (62tk A24-s), Sõiduauto ja maastur - Kasutatud sõidukid - auto24.ee 
Ise valiks nendest Leaf , e-Golf või Ioniq (aga mitte bmw!), mõttega, et ostaks ja mingi 2-3a pärast müüks edasi.
2) Autod 8<10a vanad ~<10k€ (33tk A24-s), Sõiduauto ja maastur - Kasutatud sõidukid - auto24.ee
ja sõidaks lõpuni (kuni vähegi kestab).
Vanemas vanusegrupis peab aku mahtuvust hakkama täpsemalt uurima - mul (töö)päevane läbisõit <100km ja kuna kasutades aku mahtuvus veelgi kukub, siis ostes peaks varu sedajagu suurem olema. Pilte vaadates midagi peale Leafi võtta ei ole :-)
Vasta
#5

Eks neid nüansse ole palju. Praegu tooks välja mõned sellise mõistliku eelarvega proua igapäevaliikuri tüüpi teemad. Lastehaigused on kõigil, kuid kauem elektriautosid tootnud margid on neist välja kasvanud. Näiteks varastel Leafidel (2012-2104) oli omajagu tüüpvigasid, edasised on ikka väga muretud liikurid. Vanemate elektrikatega peab süübima tõsiselt aku teemasse, akud on meeletult arenenud ja korduvalt oma keemiatüüpi uuenenud. Taaskord näitena Leaf'id, mis umbes 2015 alates said "Lizard" tüüpi keemiaga akud, millest alates akud kestavad hästi ning neist vanemaid tuleks vältida. Aku andmeid (jääk, laadimisstatistika, üksikelementide tervis jne) saab mõnel margil vastavte rakendustega väga hästi kontrollida, mõnda teist ei saa üldse muud moodi kui reaalselt läbisõidutesti tehes. Soojuspumba olemasolu või puudumine on samuti vanemate liikurite puhul väga oluline faktor. Läbi tuleb mõelda ka koduse laadimise võimalikus ja vastavus konkreetse sõiduki pardalaadijale, ons parkimiskohal saada 1 või 3 faasi, palju ampreid? On auto pardalaadija 1- või 3-faasiline? Selle viimase teemaga on mitmed auto ostnud näppu lõiganud. Näiteks autol on 11kw (3x16A) 3-faasiline pardalaadija, kuid parkimiskohale tuleb vaid 1 faas. Sellisel juhul laetakse vaid 3.66kW võimusega, mida on ikka vähevõitu kui päevased läbisõidud on pikad.
Vasta
#6

BMW i3, keskmise suurusega 94Ah akuga, aku maht algselt 33.2 kWh, 4 aasta peale langenud ca 9%. Keskmine elektrikulu 15-16 kWh/100 km ja sõiduulatus ca 200 km. Soovitan vähemalt proovida, kui ostmine ees seisab ja selline linnalähiauto formaat peaks vajadustega sobima. Elektriauto kriitikuid lugedes muidugi kahtlane, et sellisel autol üldse turgu oleks, tarvis ju alatasa viia just elektriautoga mullikaid laiule ja vedada alus telliseid poole päevaga Šveitsi mägedesse. Keeruline auditoorium! 

Plussid: tehniliselt huvitav (süsinikkere jms, sisuliselt BMW 10 aasta tagune jõudemonstratsioon selles sektoris), reeglina üsna hea varustusega, autopoolne laadimiskiirus kuni 50kWh (ehk üldistatult ligi 50 km 15 minutiga), kvaliteetsed materjalid ja mulle meeldib avara kujundusega salong. Miinused: veidi kallimad rehvid, siit-sealt annab moraalne vananemine kergelt tunda (seesama laadimiskiirus uutel parem, äpid ehk toimivad kiiremini) ja väljanägemine on maitse asi. Hoolduse pool on tore nagu elektriautol ikka, hetkel näitab järgmiseks hoolduseks pidurivedeliku vahetust 2024. aasta detsembris. Kiiireid ja korralikke avalikke laadijaid tuleb praktiliselt iga nädal juurde, probleemid avalike laadijatega on olnud tõesti väga harvad.
Edit: kohalik hooldus Eestis ka plusspoolele.
Vasta
#7

See BMW i3 on üks äge omapärane punn. Muu hulgas tagavedu, palju väänet ja lühike teljevahe. Sõitnud pole, aga tahaks. Pere teiseks elektriliikuriks täitsa kandidaat. Muuseas, BMW väljendab oma akumahtu Ah'des (i3 puhul 60 kuni 120 Ah) erinevalt kõigist teistest kes väljendavad seda kWh'des (i3 puhul 18.2 kuni 36.4 kWh). See võib eksitada.
Vasta
#8

Läheb jälle teoreetikute arvamiseks.
Prooviks siiski jääda praktikute kogemusete ja huviliste küsimuste peale siin teemas.
Vasta
#9

Eelpoolmainitud peemvee on toas istudes täitsa vahva, samuti on tore see, et erinevalt sisepõlemismootoriga erimitest pole tegemist esindusautuga (kõik need käkid, mis pidevalt esinduses remonti ehk peemveekeeles investeeringuid ootavad). Miinuspoolele jääb see, et tuppa jõudmiseks läheb tarvis juhtkoera, kuna avatud silmadega lähenemine kahjustab nägemisnärve.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

Tänase seisuga kaks korda Idee kolmega Võru-Tartu käinud ja täna lähen sisepõlemise toel.
Mulle jättis sellise "unustamatu elamuse" et ei soovi enam korrata.
Eino tegelikult sõidab ja isegi 120 km tunniga aga kui soovi kohale jõuda siis 80 km tunniga ja aknad udused või teed vihmaga akna paokile ning lepid et vihiseb.
Konditsioneer ja isegi soojendus on olemas ja töötavad hästi kuid siis ei pruugi jõuda kohale.
Sõiduomadused on alla keskmise, roolitunnetus on nõks madalam kui mu 2002 aasta Transistoril ja piduripedaal on ebamäärane ning kui natuke kiiremini vajutada tahab ta ise rohkem pidurdada.
Kruusateel sõidab ka aga roolitunne ja teelpüsimine on... mitte just maailmatase.
Sotsiaalauto I Imev sõidab kruusateed palju loogilisemalt aga need on nii ära sõidetud patareiga et kaugemale kui kirikutorn paistab enam asja pole.
Sotsiaalauto muide sõidab värskete naeltega jäärada väga veenvalt oma täpselt paraja veojõu ja väikeste mõõtudega aga väga lühiajaliselt.
Muidugi soojaks läheb jäärajal liigagi hästi sest elektronid hõõrduvad vastu erinevaid lülitusi ja sealt viib vesi selle laiali.

Tesla S-mudel on ehk kõige rohkem pärisautot meenutav oma sõiduomadustega ja sooja-külma võib ka teha Võru-Riia otsal aga kui teda inseneripilguga vaadata on venelaste keeles "Padjopka"
Kandevosa koosneb metallijääkidest ja papid mis ümber on meenutavad koostiselt midagi välipeldiku ja Lego konstruktori vahepealset kuid otstarve pühendab abinõu.
Kui patarei maksab 80% autost siis patarei ümber saabki ehitada odava karbi sest muidu ei osta teda keegi.
Suur aken maailma keset armatuuri peidab aga palju neist eripäradest ja juhib tähelepanu kõrvale puudustelt-liikluselt.

Mingit kasu ilmselt ei olnud mu kasutuskogemustest aga kui küsiti...
Vasta
#11

Mis põhjusel minu küsimus elektri vurri kohta  kosmosesse saadeti ?

Edit: sati pildid ja inglise luure vihjab, et hoopis kolmteist on "asjal" käinud. Mis see point on, jääb hetkel arusaamatuks.
Vasta
#12

Väide, et merkeli-mosse keeldub täisvõimsusel puhuva soojenduse ja kondiga maanteel 70km ära sõitmast, kõlab kahtlasemast kahtlasena. Seal peaks olema kuskil üks must auk, kuhu saab teatud km läbimise järel elektronide ülekandeks lohvi sisse toppida - ehk aitab see teadmine edaspidi sarnaseid ettenägematuid probleeme vältida? Lihtsalt üks idee, mida katsetada : )
A et tegu on suurejoonelise ikaldusega, seda teadmist olen ka endas kandnud. Loodud Lagunema, või mis see nende hüüdlause oligi. Ja paljuski pole id-e-de elektroonika enam ka parandatav, vaid heal juhul asendatav. 

Kui kasutajakogemusest heietada ja mõelda, mida seejuures võiks omalegi tahta, siis olen sõitnud
esimese ja 1/2gen Leafiga - no, thanks.
Chevy Bolt - big NO, endale kindlasti mitte.
eFocus - little maybe. Ja kui üldse, siis 2gen, alates 2016 lõpust. Paljugi oleneb hinnast, sest edasimüügivõimalus on neil arvatavasti nullilähedane, ehk parimal juhul jääb üle loota vaid Rocca parklas mõne X7-ga kruiisiva blondiiniga ristumisele ja kopsakale kindlustushüvitisele. Või siis projektika täiteks, näiteks Mondeo sisse kogu see kupatus istutada.
1 põlve Ioniq - maybe-maybe.
Polestar 2 - kui hammas peale hakkaks, võiks kooselu kasvõi homsest alustada.
e-tron - samad sõnad, mis eelmise kohta.

Veidi teemast välja ka, kuid kui hakkasin mõni aeg tagasi vastavaid prioriteete paika panema, siis leidsin isiklikuks kasutuseks sellise imeliku järjestuse, mida orientiirina kasutada. Nagu mõistate, pole valik sellisel juhul enam eriti suur.

~Ls maanteel iga ilmaga vähemalt 150-200km.

~Universaalkere või luukpära.

~Klassikalise näidikupaneeli olemasolu. Välistaks siinkohal igasugu paksud ja õhemad "hõljuvad" tahvelarvutilaadsed moodustised nii silme ees, kui keskkonsoolis.

~Klassikalised ukselingid. Erinevat tüüpi vorstiviilutajad ja näpuga nokkimist vajavad - ei taha.

~CCS laadimine loomulikult.

~KeylessGo. Tihtipeale just poest autosse astudes, kaenlaalused träni täis, tänad mõttes kõigekõrgemat, et andis inseneridele korralduse midagi nii loogilist välja mõelda.

~Pimenurga andur, need võiks muideks kohustuslikud olla.

~Hea oleks ka konks, millele vähemalt piduriteta väikehaagise saaks peale visata.

~Hea muusika.

~Võimalusel võiks tootja pakkuda heleda(ma)t sisu.

Üldiselt nagu selgub, lähekski minu edekabelis vaid e-troni ja Po2 vahel rebimiseks. Ja kui nad kunagi 15-20K maksavad, ongi aeg teha täpsem valik. Kahjuks või õnneks jääb aga realiteedist lähtuvalt hetkel valikusse järgi vaid premium varustuses esimese põlve Ioniq. Paluks mitte segamini ajada Ioniq5-ga, mis tuleks vähemalt isikliku esteetilise eelistuste järele üldsegi ära keelata. Nagu ka hyndaj korporatsiooni ülejäänud uudismudelid. Midagi hakkab kohe nagu vastu, kui mõnda liikluses kohtab. Aga eks ole see isiklik traagika. Ja ses osas saan end kontrolli all hoida, kui korralikult tablette võtan.
Vasta
#13

Polestar 2-ga sama platvormi peal on Volvo XC40 ja C40 Recharge. Ega need nüüd kohutavalt palju odavamad ei ole, aga saadavus on parem. Nelikveolise puhul haagis lubatud 1800kg näiteks. Muus osas täitsa tavalise auto moodi, mitte mingi ufo.
Vasta
#14

(01-09-2023, 20:59 PM)spitfire Kirjutas:  Mis põhjusel minu küsimus elektri vurri kohta  kosmosesse saadeti ?

Mis see point on, jääb hetkel arusaamatuks.

Sest tasakaal peab valitsema. Taastasin ilmselt MeelisV enda poolt kustutatud sellise postituse, mis teemapüstitust meenutab:
(31-08-2023, 13:05 PM)MeelisV Kirjutas:  Läheb jälle teoreetikute arvamiseks.
Prooviks siiski jääda praktikute kogemusete ja huviliste küsimuste peale siin teemas.

...ja kustutasin mitte-teemapärased targutamised ja heietamised. Selleks on teine teema ja ma saan täitsa aru, miks siinne loodi - targutajaid on tüütult palju.

Mu postituse point: siinne teema jääb ka edaspidi sellele, mida pealkiri ütleb. Nii palju võiks lugemisoskust olla kõigil, et sellest aru saada.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#15

Härra moderaatori poolt kustutatud mu postitus oli eelkõige initseeritud ca 13 000 km läbimisest antud mudeliga. Väga vabandan et ma postitust ei alustanud sellekohase info kirjapanekuga ega lisanud konkreetset ostusoovitust (mida ma täiesti siiralt teha võiks).
Vasta
#16

(02-09-2023, 12:47 PM)olli Kirjutas:  kustutatud postitus oli eelkõige initseeritud ca 13 000 km läbimisest antud mudeliga. Väga vabandan et ma postitust ei alustanud sellekohase info kirjapanekuga ega lisanud konkreetset ostusoovitust (mida ma täiesti siiralt teha võiks).
mina vabandan samuti. Ei lugenud tausta postitusest välja. Postitus taastatud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#17

Tänud. Eks ma tahtsingi tähelepanu sellele juhtida, et Volvo paistab tihti kahe silma vahele jäävat kui elektriautodest juttu. XC40 ja C40 (sisuliselt sama auto) on Volvo esimene täiselektriline mudel. Nelikveoline on kusjuures kõige võimsam seeriatootmises olnud Volvo üldse. Vähemalt seni kuni EX90 ükskord tootmisse läheb. Tehnika poolelt pole ehk päris nii vinge kui ioniq5, aga see-eest mu hinnangul maainimesele mõneski mõttes sobivam valik. Eks Põhjamaa auto ikkagi. Ning käru veab hästi ja ukselingid on tavalised. Ise olen kõige kaugemal Itaalias käinud sellega ning seni probleeme pole.
Vasta
#18

(02-09-2023, 13:16 PM)olli Kirjutas:  ... XC40 ja C40 (sisuliselt sama auto) on Volvo esimene täiselektriline mudel...

Tegu on ju ümberriietatud Polestar2-ga. Või siis ka vastupidi. Muidugi hind uuest peast on neil mõne kuuga suhteliselt jõudsalt kasvanud. 63vs73, kui viimati vaatasin.
EX90-l hakkab taksomeeter vist üldse kuskil 100k pealt ülespoole kerima, mis tundub tavainimesele nagu vahiks nõukaaja lõpus "Georg Otsalt" allpool veeliini asuvast kajutist Helsingi tulesid, aga maale minna ei saa, et oma sprotid ja kaks pudelit viina rahaks teha.
Oleks ka vastavad oskused ja võimalused, et lüpsimasin kuidagi riigi külge ühendada, ehk ei tundukski see rohepööre ja liikuvusreform sedavõrd saatanast... : )
Vasta
#19

Õnnestus ära proovida uus sotsiaalauto Dacia Vedru.
Muljed et igal juhul asjalikum kui Jalkswageni kolmas idee.
Kindlasti peaks tegema korrosioonitõrje ja panema kleepsu kõikjale kus plastikosad hõõrduvad vastu värvitud metalli.
Sai teisega muidugi pattu tehtud ja sõidetud nagu sisepõlemisega harjunud sõitma Võru-Ruusmäe otsa, ehk jahedal hommikul tegime salongi soojaks ja kasutasime kaugtulesid.
Tulemusena kui ei teaks et tagasitulek on allamäge oleks küll sõitnud teisiti sest auto väitis end mitte tagasi jõudvat sellise stiiliga.
Autos olid muidugi kõik kohad täis ka...
Mis mul küsimusi tekitab on kontrolleri jahutuse kuumenemine et kätt ei saa peale panna ja mootorit ka sai näpuga katsuda mis polnud kindlasti jahe.
Kokkuvõttes sõita saab aga need eripärad...
Umbes kolmandik vähema rahaga saab oluliselt asjalikuma asja vähepeetuna mis sisepõlemise toel liigub ja peab tekkima päris oluline sund et diislit seespidiselt põletava auto omanikku panna usku vahetama.
Vasta
#20

Selle vedruga (Dacia Spring) olen ka prooviks ühe nädalavahetuse möödunud talvel sõitnud. Olid miinuskraadid ja sai natuke linnavahel kulgetud ning perega (2 suurt + 2 väikest) Tartust Elistverre ja tagasi käidud. Noh, selline askeetlik punn oli. Ei olnud teab mis meeldiv kogemus, samas kui saaks märksa parema hinnaga kui pakuti, siis üksi-kaksi linnavahel asjatamise liikuriks võiks kaaluda, maanteel oli ikka väga mopeedauto tunne. Nende möödunud talviste katsetamiste järel ostsingi lõpuks vähepeetud Leafi, sama raha eest väga palju rohkem autot.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne