Akude tark laadimine

(28-11-2022, 21:58 PM)Econoline Kirjutas:  Mina paluks ka abi: mul on-oli autos(endine kiirabi) kaks akulaadijat, üks käivitusakule, teine salongi omale. Tahaks ühe alles jätta ja ühendada mõlemale akule statsionaarselt(laeb siis, kui saba seinas). Teine laadija lihtsalt füüsiliselt ei sobi minu planeeringuga. Kas nii võib-saab- tohib-töötab? Laadija on füüsiliselt vajalik, kuna elektroonikat, mis pidevalt tarbib, ei soovi välja rookida. Pidevat kulu ei oska öelda-mõõta, aga kahe nädalaga on voltmeeter 11 kopikatega(salongis). Varasemad aastad on masin istunud talvel juhe seinas(suveauto, talvel seisab) ja korra nädalas on vool taga olnud kuueks tunniks. Sedasi on viis talve möödunud ja akud endiselt elus. Nüüd tahaks ühest laadijast loobuda... oskab keegi teadja midagi vastu öelda mõttele, et ühendan kaks akut(120 ampertundi ja 100 ampertundi ) vastu? Lisan laadija pildi kah...  
 Ise ühendaks akud kokku ning laadijaga üle releede- relee(d) saaks toidet eraldi alaldilt(muidu jääks releed aku hoidma kui laadija väljas) või kasvõi eraldi trafokeselt/adaptrilt-siis oleksid akud omavahel kokku ning ka laadijaga ühendatud ainult siis kui laadija 220v saab.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

See variant ilmselt ei sobi, kogu süsteem toimib juba aastas 2006 ja enamus ühendusi on peidus-kuskil. On üks kapp, kus on mikroskeemil releed, osad on õnnestunud tuvastada. Ees ootab igatahes "tsirkus", tahan lisada veel ühe aku ja päikesepaneeli, mõistust on aga ainult starteri keeramise jagu. Tänaseks on masin seisnud novembri lõpust, kaks korda olen käivitanud(mootori aku on olnud 12,1-12,3 ja salongi oma 11 kopikatega, tundub pidev-väike tarbimine taga olema) Juhet polegi järgi pannud veel seni, aga salongi omale läheb tark laadija nv külge.Tulevikus vaja päikse abil laadida külmikut ja paadimootori akut veel juurde.
Vasta

autokaubad24.ee
Aga nüüd peab keegi õpetama, kuidas aku tootmisaeg kindlaks teha.
Vasta

(20-01-2023, 00:07 AM)ZIL 131 Kirjutas:  autokaubad24.ee
Aga nüüd peab keegi õpetama, kuidas aku tootmisaeg kindlaks teha.

Kiirelt vahetuva lao kaup seega, aga kullerite poolt kurat teab, mitu korda loobitud. Selle paneks mina küll laadima.

Otsi akult kas xx/xx

või 

xx
xx

kujul numbreid. Ma ootaks, et tagumine/alumine paar on 21. Esimene näitab tootmisnädalat.

Võib olla täht-numberkood: https://www.tiresplus.com/content/dam/bs...-codes.pdf
Vasta

Käisin Kadaka teel ise järel.
Vasta

(28-11-2022, 21:58 PM)Econoline Kirjutas:  Mina paluks ka abi: mul on-oli autos(endine kiirabi) kaks akulaadijat, üks käivitusakule, teine salongi omale. Tahaks ühe alles jätta ja ühendada mõlemale akule statsionaarselt(laeb siis, kui saba seinas). Teine laadija lihtsalt füüsiliselt ei sobi minu planeeringuga. Kas nii võib-saab- tohib-töötab? Laadija on füüsiliselt vajalik, kuna elektroonikat, mis pidevalt tarbib, ei soovi välja rookida. Pidevat kulu ei oska öelda-mõõta, aga kahe nädalaga on voltmeeter 11 kopikatega(salongis). Varasemad aastad on masin istunud talvel juhe seinas(suveauto, talvel seisab) ja korra nädalas on vool taga olnud kuueks tunniks. Sedasi on viis talve möödunud ja akud endiselt elus. Nüüd tahaks ühest laadijast loobuda... oskab keegi teadja midagi vastu öelda mõttele, et ühendan kaks akut(120 ampertundi ja 100 ampertundi ) vastu? Lisan laadija pildi kah...  

tegelikult on täitsa saadaval laadijad mis on 2 laadijat ühes kestas (ja see ei piirdu ainult 2-ga)
levivad nad siis enamasti matkaautode maailmas
ja on erinevatele akutüüpidele neid olemas ja ka võimsustega

lihtsalt üks näitlik viide 2-le akule
https://www.dometic.com/en-se/outdoor/mo...1235-63785
Vasta

Mul selline mure-jätsin aku lohakile ehk siis viimased neli kuud ei sõitnud ja nüüd vaja masinat liigutada ja loomulikult aku tühi.
Laadisin siis mingi nö targa laadijaga ja lõpuks näitas ikkagi 11, 6v ja seda pinget hoiabki.
Kas saab seda akut veel normaalselt toimivaks?
100Ah aku see ja aasta alguses ostetud Varta

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

Võta parem mõni trahvoga laadija.

Lase aku lambipirniga 10v juurde.
Lae täis.

Uuesti tühjaks ja nii vaikselt treenid kuni .... ehk ärkab ellu.

Minul ärkas üks.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(22-10-2023, 12:30 PM)tõnn Kirjutas:  Võta parem mõni trahvoga laadija.
...

Sellele lausele palun täpsustust. Odav trafolaadija ei suuda pinget hoida ja on kasutus liini lõpus. Erinevalt keskmisest "nutilaadijast".

Treeningtsükkel on abiks kõll, aga kui laadijaga koos jääb klemmipinge alla 12 V, siis on aku üks purk lühises ja aku utiil.

Samas  - proovimine maksab ennekõike oma töö, laadimise elektrikulu on olematu. Tasub ikka proovida.

Samas peab olema ettevaatlik: kui aku läheb soojaks ja laadimisel mõni purk keema hakkab (muliseb ja läheb soojaks), siis tekib ka plahvatusohtlikku paukgaasi rohkelt ja on suurepärane võimalus saada õhkulendava aku sisuga vastu vahtimist.
Vasta

Jutuks oli, et kasutas nutilaadijat.
See, olenevalt tarkuse astmest lõpetab laadimise ära kui saab aru, et aku on riknenud.

Trahvoga laadijale pole vahet, kas ja kes on teises otsas.
Lae või kartulisse voolu.

Võid laadida ka selle sama autoga. Lased tuledega aku tühjaks. Paned krokodillidega käima ja laed täis.

Iga korraga on tunda, kas saab asja või ei.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(22-10-2023, 14:23 PM)v6sa Kirjutas:  
(22-10-2023, 12:30 PM)tõnn Kirjutas:  Võta parem mõni trahvoga laadija.
...

Sellele lausele palun täpsustust. Odav trafolaadija ei suuda pinget hoida ja on kasutus liini lõpus. Erinevalt keskmisest "nutilaadijast".

Treeningtsükkel on abiks kõll, aga kui laadijaga koos jääb klemmipinge alla 12 V, siis on aku üks purk lühises ja aku utiil.

Samas  - proovimine maksab ennekõike oma töö, laadimise elektrikulu on olematu. Tasub ikka proovida.

Samas peab olema ettevaatlik: kui aku läheb soojaks ja laadimisel mõni purk keema hakkab (muliseb ja läheb soojaks), siis tekib ka plahvatusohtlikku paukgaasi rohkelt ja on suurepärane võimalus saada õhkulendava aku sisuga vastu vahtimist.
 Mis laadija see selline oli millel väljundpinge nii madal? Osadel Einhellidel on pinge piiramiseks türistor väljundis, kui selle asemel ühendada + juhe otse alaldile oleks väljund pinge 1*1,4V  kõrgem.
 Nõuka Ba-2 laadijaga (tõenäoliselt ka teistega) on vastupidine probleem- seleen alaldi asemel normaalne uus alaldisild ning võrgupinge 230V+ tekitavad efekti kus 6V maks asend on peaaegu sobilik 12V akude laadimiseks. 12V esimene asend on pika peale igaljuhul liiga kõrge.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tõenäoliselt on aku plaadid sulfatiseerunud ja tuleb neid puhastada.
Mõnel laadijal on olemas vastav programm.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

CTEK akulaadija MXS7.0, sellel peaks ju see funktsioon olemas olema?

jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Vasta

(22-10-2023, 22:01 PM)leek Kirjutas:  CTEK akulaadija MXS7.0, sellel peaks ju see funktsioon olemas olema?

Jah, on.
Vasta

Sulfateerumine on siiski pöördumatu protsess, aga seda saab oluliselt aeglustada akut korralikult laadidesSmile Paremate nutilaadijate desulfateerimise programmid küll algavat sulfateerumist üsna tõhusalt pärsivad, aga ega päris uueks enam ei tee. Samas: ega praktikas ei tee vahet, ons algsest 62 Ah järel 61 või 56 ja algsest 640 CCA amprist vaid 500 saadaval.

"Kartuliks keetmisega" peab ettevaatlik olema: palju paukgaasi saab tulema, kui jäik trafo tuima järjekindlusega voolu läbi pumpab. Kui eriti hästi läheb, saab aku kesta sulama ka. Järelvalve all ettevaatlikult võib muidugi katsetadaSmile
Vasta

Siia sobib palju paremini, kui Belarussist traktori ehitamise teemasse.


(21-11-2023, 14:09 PM)Telc Kirjutas:  Kas on äkki (akude kiire surma (minu viide) põhjuseks käivituskordade arv, mitte ajaline mõõde? ...

On. Ning veel olulisem on, et peale iga käivitust saaks aku ka laetud. Akul pole vahet, kas seda laadib sisepõlemismootorilt pöörlemise saav generaator >14 V või teeb seda seinalaadija põlevkivielektriga (või suisa "garanteeritud roheelektriga"), oluline on toppida tagasi see energiamäär, mis sealt välja tõmmati.

Kui seda ei tehta, siis akud ei kesta. Kui seda tehakse, siis pole muresid. Krooksul (UAZ kastikas) on näituseks juba kolmandat talve peal 82 Ah MOLL, mis kanti maha Mitsubishi kastikalt aastal 2013 kui kahtlane. Akud olid paaris ja paariline tõesti on nigel: tööruumi laevalgustuse LED-ribasid jaksab toita vaid neli tundi järjest, siis tuleb turgutada. Laupäevase tormimurrukastitäie peale kulus kaheksa käivitust ja kokku äkki kümme minutit mootori tööaega. Akulaadija toppis akusse sisse 8 Ah voolu põhilaadimiseks ja lisaks 12 Ah turgutuseks juurde öö peale. On säärane iluvidin mul, mis oskab väidetavalt arvet pidada. Kuigi kodus kuuri ette manööverdamisel näitas ampermeeter juba nulli ja see tähendab pardapinget 14,1 V.
Vasta

Soovitame Victroni akulaadijaid. Oleme nii mõnegi poolsurmas aku ellu turgutanud. Victronil eraldi programm "Recondition", mis mudib sulfatiseerunud akusid. Samuti on sellel võimekus laadida liitiumakusid ning ka äpp, millega päriselt näha, mis staadiumis laadimisprotsess on / mis voltidega ja ampritega laeb. 

Lisaks on need eelnevalt mainitud CTEK laadijatega enam vähem samas hinnaklassis (kindlasti soodukaga ostes), kuid suurema laadimisvõimekusega. 
Nt väike võrdlus:
CTEK MXS 7.0 - 7A, vaid AGM/plii akud, hind ca 150 euri. 
Victron Blue Smart Charger 12/10 - 10A, kõik akutüübid, bluetoothiga äpp, hind ca 150-170 (oleneb kust ja millal osta) 

Meil endal on töökojas 12/25 mudel, ehk siis kuni 25A laadimisega. Saab isegi suuremad akud täitsa mõistliku ajaga täis. 

Tooteleht

Meil enda e-poes hetkel küll soodushindu pole, aga siit foorumist huvilistele saame -20% soodukat pakkuda. Kui huvi siis info@kampingvan.ee meilile vastame kiiresti.
https://kampingvan.ee/e-pood/elekter/inv...p65-12-10/
Vasta

Kuigi video on Cteki laadijast, jäi silma et tüüp on Exide AGM akul kaane maha lõiganud et vett juurde valada (nagu jutust aru sain)
https://youtu.be/_sDcoVu_5ls?t=146
Tuleb siis välja et hooldusvabu akusi siiski saab mõnel juhul hooldada?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Kui baastasemele langeda, siis aku koosneb veega lahjendatud happest ja pliist. Kõike saab uuendada, puuri aind auk sisse õige koha peale ja anna minna ning mõtle välja, kuidas puuritud auk uuesti kinni saada. AGM'l pole miskit imekeemiat seal sees, kõigest klaasvill, mis happega immutatud ja rohujuure tasandil on põhimõte ikkagi sama nagu tavaline hooldatav happeaku.
Vasta

AGM akudel pole vaja midagi maha lõigata, sinna on lihtsalt plastiku riba peale liimitud, lööd kruvika vahele ja lahti ta ongi.

Mina olen neile vett juurde valanud ja see veidi pikendab aku eluiga (lükkab surma edasi).

Kuid päris uueks ikka ei tee.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne