Postitused: 1,397
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(28-11-2022, 21:58 PM)Econoline Kirjutas: Mina paluks ka abi: mul on-oli autos(endine kiirabi) kaks akulaadijat, üks käivitusakule, teine salongi omale. Tahaks ühe alles jätta ja ühendada mõlemale akule statsionaarselt(laeb siis, kui saba seinas). Teine laadija lihtsalt füüsiliselt ei sobi minu planeeringuga. Kas nii võib-saab- tohib-töötab? Laadija on füüsiliselt vajalik, kuna elektroonikat, mis pidevalt tarbib, ei soovi välja rookida. Pidevat kulu ei oska öelda-mõõta, aga kahe nädalaga on voltmeeter 11 kopikatega(salongis). Varasemad aastad on masin istunud talvel juhe seinas(suveauto, talvel seisab) ja korra nädalas on vool taga olnud kuueks tunniks. Sedasi on viis talve möödunud ja akud endiselt elus. Nüüd tahaks ühest laadijast loobuda... oskab keegi teadja midagi vastu öelda mõttele, et ühendan kaks akut(120 ampertundi ja 100 ampertundi ) vastu? Lisan laadija pildi kah...
Ise ühendaks akud kokku ning laadijaga üle releede- relee(d) saaks toidet eraldi alaldilt(muidu jääks releed aku hoidma kui laadija väljas) või kasvõi eraldi trafokeselt/adaptrilt-siis oleksid akud omavahel kokku ning ka laadijaga ühendatud ainult siis kui laadija 220v saab.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 118
Teemad: 7
Liitus: Jan 2005
Maine:
1
19-01-2023, 21:17 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-01-2023, 21:28 PM ja muutjaks oli
Econoline.)
See variant ilmselt ei sobi, kogu süsteem toimib juba aastas 2006 ja enamus ühendusi on peidus-kuskil. On üks kapp, kus on mikroskeemil releed, osad on õnnestunud tuvastada. Ees ootab igatahes "tsirkus", tahan lisada veel ühe aku ja päikesepaneeli, mõistust on aga ainult starteri keeramise jagu. Tänaseks on masin seisnud novembri lõpust, kaks korda olen käivitanud(mootori aku on olnud 12,1-12,3 ja salongi oma 11 kopikatega, tundub pidev-väike tarbimine taga olema) Juhet polegi järgi pannud veel seni, aga salongi omale läheb tark laadija nv külge.Tulevikus vaja päikse abil laadida külmikut ja paadimootori akut veel juurde.
Postitused: 1,168
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
autokaubad24.ee
Aga nüüd peab keegi õpetama, kuidas aku tootmisaeg kindlaks teha.
Postitused: 1,168
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
Käisin Kadaka teel ise järel.
Postitused: 192
Teemad: 29
Liitus: Jun 2002
Maine:
0
Mul selline mure-jätsin aku lohakile ehk siis viimased neli kuud ei sõitnud ja nüüd vaja masinat liigutada ja loomulikult aku tühi.
Laadisin siis mingi nö targa laadijaga ja lõpuks näitas ikkagi 11, 6v ja seda pinget hoiabki.
Kas saab seda akut veel normaalselt toimivaks?
100Ah aku see ja aasta alguses ostetud Varta
jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Postitused: 2,685
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Võta parem mõni trahvoga laadija.
Lase aku lambipirniga 10v juurde.
Lae täis.
Uuesti tühjaks ja nii vaikselt treenid kuni .... ehk ärkab ellu.
Minul ärkas üks.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 2,685
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
22-10-2023, 18:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-10-2023, 18:29 PM ja muutjaks oli
tõnn.)
Jutuks oli, et kasutas nutilaadijat.
See, olenevalt tarkuse astmest lõpetab laadimise ära kui saab aru, et aku on riknenud.
Trahvoga laadijale pole vahet, kas ja kes on teises otsas.
Lae või kartulisse voolu.
Võid laadida ka selle sama autoga. Lased tuledega aku tühjaks. Paned krokodillidega käima ja laed täis.
Iga korraga on tunda, kas saab asja või ei.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 1,397
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(22-10-2023, 14:23 PM)v6sa Kirjutas: (22-10-2023, 12:30 PM)tõnn Kirjutas: Võta parem mõni trahvoga laadija.
...
Sellele lausele palun täpsustust. Odav trafolaadija ei suuda pinget hoida ja on kasutus liini lõpus. Erinevalt keskmisest "nutilaadijast".
Treeningtsükkel on abiks kõll, aga kui laadijaga koos jääb klemmipinge alla 12 V, siis on aku üks purk lühises ja aku utiil.
Samas - proovimine maksab ennekõike oma töö, laadimise elektrikulu on olematu. Tasub ikka proovida.
Samas peab olema ettevaatlik: kui aku läheb soojaks ja laadimisel mõni purk keema hakkab (muliseb ja läheb soojaks), siis tekib ka plahvatusohtlikku paukgaasi rohkelt ja on suurepärane võimalus saada õhkulendava aku sisuga vastu vahtimist.
Mis laadija see selline oli millel väljundpinge nii madal? Osadel Einhellidel on pinge piiramiseks türistor väljundis, kui selle asemel ühendada + juhe otse alaldile oleks väljund pinge 1*1,4V kõrgem.
Nõuka Ba-2 laadijaga (tõenäoliselt ka teistega) on vastupidine probleem- seleen alaldi asemel normaalne uus alaldisild ning võrgupinge 230V+ tekitavad efekti kus 6V maks asend on peaaegu sobilik 12V akude laadimiseks. 12V esimene asend on pika peale igaljuhul liiga kõrge.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 2,685
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Tõenäoliselt on aku plaadid sulfatiseerunud ja tuleb neid puhastada.
Mõnel laadijal on olemas vastav programm.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Postitused: 192
Teemad: 29
Liitus: Jun 2002
Maine:
0
CTEK akulaadija MXS7.0, sellel peaks ju see funktsioon olemas olema?
jeep cherokee
cadillac fleetwood
http://www.zone.ee/mbcar/
Postitused: 1,397
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Kuigi video on Cteki laadijast, jäi silma et tüüp on Exide AGM akul kaane maha lõiganud et vett juurde valada (nagu jutust aru sain)
https://youtu.be/_sDcoVu_5ls?t=146
Tuleb siis välja et hooldusvabu akusi siiski saab mõnel juhul hooldada?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 618
Teemad: 5
Liitus: Aug 2021
Maine:
18
Kui baastasemele langeda, siis aku koosneb veega lahjendatud happest ja pliist. Kõike saab uuendada, puuri aind auk sisse õige koha peale ja anna minna ning mõtle välja, kuidas puuritud auk uuesti kinni saada. AGM'l pole miskit imekeemiat seal sees, kõigest klaasvill, mis happega immutatud ja rohujuure tasandil on põhimõte ikkagi sama nagu tavaline hooldatav happeaku.
Postitused: 2,685
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
AGM akudel pole vaja midagi maha lõigata, sinna on lihtsalt plastiku riba peale liimitud, lööd kruvika vahele ja lahti ta ongi.
Mina olen neile vett juurde valanud ja see veidi pikendab aku eluiga (lükkab surma edasi).
Kuid päris uueks ikka ei tee.
Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.