Paar postitust veel ning jõuangi hetkeseisule järele. Niisiis-
Kuna traktor pidi saama ikkagi rohkem-vähem ilmastikukindel, siis järgmisena sai ette võetud plekitööd. Akule sai tehtud uus kast, istmealune ruum plekiga kaetud. Kuna seal all on ka kaitsmed jne siis tuli teha vastavad luugid ja ligipääsukohad- ja nii et ise pääseks ligi, kuid vihm mitte. Nikerdamist oli, kuid suures plaanis ei midagi hullu.
Kuigi mul oli plaan, et laaduriosa ma ei puutu esialgu, siis selgus et vähemalt selle osa, mille külge laadur läheb, tuleb siiski vähemalt osaliselt valmis teha. Kuna need püstpostid on põiktalaga omavahel ühendatud, siis ei saanud ma enne kapoti ning küljeplekkide ehitamist alustada, kui vähemalt see põiktala paigas on. Niiet pidin laaduri aluse- või kuidas iganes seda osa nimetatakse- osaliselt valmis tegema. Kuigi ma isegi ei tea, milline laadur sinna tuleb.
Kapott oli juba keerulisem. Algselt oli plaan teha klassikaline põka kapott- suht kandiline, püstine iluvõre, küljed lahtised niiet mootor osaliselt paistab. Kohe peale esimesi proove sai selgeks et kõrge püstine iluvõre varjab liiga palju vaadet ette- ning kuna põhiline tööriist tuleb ka ette, siis sinna vaade peab olema võimalikult hea. Sai kapott ringi lõigatud ning tehtud rohkem laugja esiotsaga. Nii laugja, kui vähegi õnnestus seal all asju kokku pakkida- radikas, vent koos tuulekojaga jne. Vaade sai palju parem, kapott tundub esimese hooga küll väga veider. Esituled pidid tulema iluvõre sisse (külgedele ei saa panna – laadur), kuid kuna võre jäi nüüd nii väikeseks siis loobusin esituledest üldse, varjavad õhuvoolu radikasse ning jääksid niivõrd madalale, et valgustaksid vaid kopa tagakülge. Nagunii on plaanis mingi turvakaar teha niiet tuled tulevad sinna külge. Kui osaliselt kapott juba olemas oli, sain aru et külgesid ei saa lahti jätta- vihm ja lumi tuiskab sisse ning see mootor pole õues olemiseks mõeldud. Küljed said kinni pandud, mis tegi kapoti kuju veel veidramaks. Lisaks oli paras peavalu kogu mudru kapotialla ära mahutamisega- üheltpoolt on genekas, teiselt lõdvikud, roolivõimu torud jne. Paremalpool ei saanudki teisiti, kui pidin tegma väljaulatuva pauna, et kõik asjad ära mahuks. Et jauramist ikka piisavalt oleks, otsustasin kapoti pealse teha mingist eriti õnnetust auklikust plekist. Aukude kinnilappimisel tõmbas kogu kapoti kõveraks. Lõikasin lahti ning keevitasin uuesti, võimalikult ettevaatlikult. Ja ikka tõmbas pealt lainesse. Hulga kolkimist ja osaliselt lahtilõikamist. Lõpptulemusel ikkagi pinged sees ja lokkis. Lõin käega ja otsustasin, et panen enne värvimist purgi pahtlit.
2023 aasta suvi hakkas läbi saama. Nüüd hakkas uus mäng- kui kaugele ma julgen sel hooajal ehitada? Mida rohkem saab tehtud, seda parem, kuid ma pean veel jõudma masina lahtivõtta, lõpuni keevitada-käiata, liivapritsida ja värvida. Kõike seda õues. Kas ilma jätkub? Ringi said tehtud astmelauad ning veel siit-sealt ja siis sai käed üles tõstetud. Kõik! Nüüd kõik jälle laiali võtta. Enne sõitsin veel üle kaalu- 1,3 tonni.
jätkub..