Mõistusevastased manöövrid liikluses

(08-11-2023, 12:23 PM)Janka Kirjutas:  Siin on see lukusti, mis hoiab kurja eemale. 
Seda ma arvasin ise ka Big Grin See on siis ka käsitsi lahti tõmmatav tugijalg? Tollel vanemal Palfingeril on jalg ise keeratav ja selle sõrmstopper peaks hoidma lisaks küljestopperile asja koos. Nii ma  mäletan neid toimetamas eelajaloolisel ajal EV esiemstel aastatel 90'te keskel. 

Aga kõik see muu jutt on tegelikult BS sest EKSIMINE ON INIMLIK! Kui juba lennunduse peale läks, siis on tõesti kaks hobi - lendamine ja ookeanipurjetamine - kus saad aru paratamatusest ja muutud fatalistiks! Mina olen muutunud...ammu! Mõlemal puhul on pedantsus parim iseloomuomadus, mida me ka praegu näiteks kraanaautode juhtidelt nõuame AGA mistahes põhjusel õnnetused ja surma saamised on paratamatus! Kõigi selliste eos riistilöömiste peale ja ka muudel põhjustel Ellamaad läbides meenub alati Tõnu Kraut. Maailma Kõige Korralikum ja Pedantsem tsiklimees ever ja ÜKS murdsekund tähelepanematust ning vale välkotsus Riia ringteel... Lähestikku Rahumäel Tarmo "Saetarts" Ojamäega, ainsa Musta Numbriga surma saanud tsiklimehega. See oli äkki esimene kord kus Tarmo tsikliga eeskirju oma suvekodusse minnes EI RIKKUNUD! Jne. 

Ma ootaks ikkagi ekspertiisid ära ja kui tegu oli (paha)tahtlikkusega (joomane, oskusteta ehk vastavate õigusteta jms), siis on karistused omal kohal. On tegu paratamatuse ja saatusega? Me ju ei tea, boss käskis suvalisel vennal objektile minna või sealt  käula ära tuua! Me ju ei tea, oli seal roolis igapäevaselt sellega toimetav tegelane või mitte. Kui palju on esimene kord ka viimaseks jäänud? Jne. Üldse antakse vaid üksikutele kõrges vanuses unepealt täiesti tervena minna! 95+% juhtudest saab alati enne päris lõppu näägutada-targutada, et "oleks võinud vähem..." ELADA!
Vasta

Paar mõtet enda poolt, kuna tunnen end samuti pisut sellest teemast puudutatuna. Endal sarnane tõstuk, pärit aastast 98, küll taga raami otsas. Õnnetust kommenteerima ei hakka, las spetsialistid teevad oma töö enne ära. Igaljuhul kohutav lugu ja kaastunne omastele.

1. Kuskil eespool mainiti tõskukite ülevaatuse vajalikkuse üle. Ca 10 aastat tagasi oli vähemalt nii, et kohustus oli üle 7-tonnise tõstevõimega seda teostada. Tollal tegi seda TJA. Kuidas täna on, ei ole kursis, sest tehnoülevaatusel käin alati ilma kraanata. Aga mul 3,2 t ka vaid. Korvtõstukite puhul oli noole pikkus määrav ja alates 10 meetrist oli kohustus. Ja masina vanus oli ka määrav. Sellest sõltus, kui tihedalt kontrollida tuli. 10 aastat oli vist määr. Vanemad pidid igal aastal läbima. Ise leian, et ülevaatusega samaväärne võiks olla ka tõstekoolituse läbimine. Kuigi ega ka see inimlikku eksimust ja lohakust ei elimineeri.

2. Üldiselt ei leia eriti täna enam manuaalselt tõmmatavaid käppasid. No kindlasti neid väiksemaid on, nagu ka see rohelise kabiiniga Scanni oma. Tunnistust sellest annab käpa küljes olev käepide. Ja sellel tõesti lukustatakse ringi sees oleva turvalukuga. Näib, et ka punasel, ehkki see on justkui hüdrauliliselt lükatav, kuigi silindri säärt käpa seest näha ei ole.

3. Ka mu omal on sellised lukud, kuid need on mõeldud teleskoopkäpa teise astme vabastamiseks, et veel laiemaks lasta. Üldjuhul ma neid ei puutu sest esimesest astmest piisab. Käppade üldiseks lukustamiseks pole isegi luku kohti mitte.

4. Hüdrauliline ei saa iseseisvalt välja sõita, kui just silinder kuskilt järgi ei anna. Kuna aga silinder asub käpa sees siis ega sinna sisse väga ei näe. Teistpidi - kui ta ikka juba kokku ära tõmbas siis kurvis ilmselgelt järgi ei anna. Aga - mine isahane tea...

On aga rida muid inimlikke tegureid, mis võivad käpa (või mõne muu potentsiaalselt ohtliku eseme) tapjarelvaks muuta. Nt, kui lased kellelgi teisel enda eest mõne protseduuri teostada. Mul on nt küljekasti kaas lahti kukkunud. Õnneks vennad, kes selle kinni lükkasid, sõitsid järgi ja nägid kohe. Hull on siis, kui ronid kaasreisija uksest kabiini ja otsustad sealt rooli ronida veendumata, kas kõik sai ikka nii, nagu pidi. Ehk, et - kontrolli ja veendu! Antud juhtumil, kuna oli pime siis tõesti ei pruugi ka peeglist midagi märgata, kui käpp tõepoolest sõidu ajal välja sõitis. Tagantjärgi tarkusena aitaks siin tõesti vaid käpa otstesse gabariittuledega kummisarved, nagu nimekaim mainis. Siin olin ise 15 aastat tagasi nii taibukas, et täpselt niimoodi toimisingi. See on ka objektil tihti abiks.

Resümee on siiski, et juht vastutab oma masina ohutuse eest. LS-ki ütleb, et sõidu ajal peab juht veenduma... bla bla.
Vasta

Multivaral on selline roheliselt vanakeselt näha olev hollandlaste HMF kraana täitsa olemas ja müügil. Et see on siis päriselt käsitsi lahti tõmmatav? Kõlab kergelt uskumatult aga mine tea. Et käidki multiliftiga autol enne tiiru ümber auto, tirid asjad laiali, kiirühendad hüdrod etc ja siis saad toimetada?  Sellisel juhul võib see küll lukustamata jääda ja kurvis ise lahti sõita... Nii saab ju võõrale suisa siga mängida, mis võib ju fataalsete tagajärgedega olla. Kõlab uskumatult meie banaanikõveruseni ahistatult piiratud ühiskonnas aga...
Vasta

Kuna sellel HMF-l (peaks ikkagist taanlane olema) raami küljes silindri kinnitusi ei paista siis pakun jah, et manuaalselt liiguvad.

' Kirjutas:Kas kraanal on hüdro kogu aeg taga kui mootor käib?

Ei.
Vasta

Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga tehniliseks jutt, aga üks pilt ka sellest autost, millest see jutt üldse alguse sai. Niimoodi piltide põhjal on muidugi üsna keeruline öelda, mis süsteemiga käpad laiali käivad- kui oleks need tööasendis, oleks silindritega lahtikäivate käppade puhul näha kas tugijalgade "varruka" all silinder või siis juhul, kui on nagu metsakal silinder nö poomi sees, vähemalt silindri otsatapid. Samas mingit käepidet vms, millest käppasid laiali sikutada, sellel ei paista.
[Pilt: 22787878.jpg]
Vasta

Korvtõstukil on auditi kohustus, kui tõstab üle 3 meetri. Hüdrotõstukil see 7 t nõue muutus 2017 aastal, mil lisandus täiendus kaugeimas punktis 1 t tõstevõime ületamise ja 7 t korral see teha.
Mõnevõrra hall ala on hüdrotõstukitega, millel on olemas äravõetav korv ja noole otsas korvi kinnitus. Neid ei klassifitseerita korvtõstukiteks.
tõstukid

Aga ka auditi kohustuse puudumise korral on omaniku ülesanne seade korras hoida.
Vasta

(08-11-2023, 20:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga tehniliseks jutt, aga üks pilt ka sellest autost, millest see jutt üldse alguse sai. Niimoodi piltide põhjal on muidugi üsna keeruline öelda, mis süsteemiga käpad laiali käivad- kui oleks need tööasendis, oleks silindritega lahtikäivate käppade puhul näha kas tugijalgade "varruka" all silinder või siis juhul, kui on nagu metsakal silinder nö poomi sees, vähemalt silindri otsatapid. Samas mingit käepidet vms, millest käppasid laiali sikutada, sellel ei paista.

See kraana on küll hiidvana. Paar aaskümmet tagasi sai sarnasega tööd tehtud. Oli installitud Sisu kalluri peale. Nii palju mäletan, et käpad käisid lahti hüdraulikaga.  Kus silinder paiknes ei suuda meenutada.  Oli veel mingi suur kraan mis pani ühes asendis käpa kangid tööle ja teises kraana omad.
Vasta

(08-11-2023, 20:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga....

Mis võiks olla uue teema pealkiri? Kuidas käpad lukku käivad?
Muus kontekstis pole sellel jutul sisulist mõtet, aga hoo mahavõtmiseks on tõesti viimane aeg.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tjah, kui võtta pealkirjaks midagi üldiselt hüdrotõstukitega seonduvat, jääks teema äkki lühikeseks?
Vasta

(08-11-2023, 22:07 PM)Marko Kirjutas:  
(08-11-2023, 20:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga....

Mis võiks olla uue teema pealkiri? Kuidas käpad lukku käivad?
Muus kontekstis pole sellel jutul sisulist mõtet, aga hoo mahavõtmiseks on tõesti viimane aeg.
Mis on teema pealkiri? Mõistusevastased manöövrid liikluses!!! Ja MILLE üle käib arutelu - MÕISTUSEvastasuse vs juhuse üle! Viimane pilt kraanaga autost, mis tuvastab kraanaks Hollandi tootja Kennis 16-tonnmeetrise volditava hüdrokraana puhul on selge, et mingit manuaalselt jalgade lahti vedamist sel ei olnud. Seega on peaaegu ainus variant tehniline rike PIMEDAS ja teepeal olles. Ei paista kusagilt mõistusevastasust vaid lihtsalt SAATUS!
Vasta

(07-11-2023, 18:56 PM)hobiautod Kirjutas:  Vanasti sõideti ennast traktori taga oleva pool tööasendis oleva niiduki otsa sodiks.
Nii palju, kui mina mäletan, olid niidumasinate niidulatid kõik paremal pool ehk teepeenral kõndivale jalakäijale võis selline asi eluohtlik olla, aga mitte vastutulevale sõidukile.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(08-11-2023, 23:04 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(08-11-2023, 22:07 PM)Marko Kirjutas:  
(08-11-2023, 20:32 PM)Aare R. Kirjutas:  Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga....

Mis võiks olla uue teema pealkiri? Kuidas käpad lukku käivad?
Muus kontekstis pole sellel jutul sisulist mõtet, aga hoo mahavõtmiseks on tõesti viimane aeg.
Mis on teema pealkiri? Mõistusevastased manöövrid liikluses!!! Ja MILLE üle käib arutelu - MÕISTUSEvastasuse vs juhuse üle! Viimane pilt kraanaga autost, mis tuvastab kraanaks Hollandi tootja Kennis 16-tonnmeetrise volditava hüdrokraana puhul on selge, et mingit manuaalselt jalgade lahti vedamist sel ei olnud. Seega on peaaegu ainus variant tehniline rike PIMEDAS ja teepeal olles. Ei paista kusagilt mõistusevastasust vaid lihtsalt SAATUS!
Hüdrauliliste käppade puhul tekib mul kohe küsimus, et milline see rike päriselt peaks olema, mis käpa välja suruks? Kui läheb näiteks voolik katki, ei suru see käppa välja. Samamoodi ei saa ka pump lihtsalt lampi sisse lülituda ja isegi kui mingi elektrikala puhul lülituks, on see kohe käiguvahetustel tunda. Samas ei ole ka see teema, sest lisaks pumbale peab ju ka jagajal kang koos düüsiga liikuma, kuid esiteks ei käi need kangid nii kergelt, et nad auto rappudes liiguks ja teiseks pole isegi see vana Scann nii jäik, et see kange nii raputaks (nagu öeldud, siis juhul, kui isegi mingi valemiga pump sees oleks).
Muidugi on, mis on, olukord on äärmiselt karm ja vähemalt mis minusse puutub, siis teadaoleva info põhjal olen ma selle veokajuhi suhtes täiesti neutraalne- ei mõista hukka ega õigusta, sest vähemalt praegu ei tea me keegi, mis seal päriselt oli.
Vasta

(09-11-2023, 01:40 AM)Aare R. Kirjutas:  Hüdrauliliste käppade puhul tekib mul kohe küsimus, et milline see rike päriselt peaks olema, mis käpa välja suruks?...

Seda minagi mõtlen... Kui oleks raadiopult, siis veel võiks sisselülitatuks jäänud puldile miskit peale kukkuda/vajuda ja sellega aktiveerida sektsiooni ja kurvis välja vajuda (seal ON päris karm kallutamine tegelikult võõrale). Aga ma ei taha kuidagi uskuda, et sel raadiopulti oli.
Vasta

Spekuleerimisega leiab ikka võimalusi. Näiteks tõsteketid rippusid kuskil jagaja kangide juures. Kurviline tee, kargas mõni konksu otsast ära kangi taha ja tõmbas oma raskusega tee poole kangi sisse. Või silindri silm, tapp tuli lahti. Silindri varre kolvi mutter lahti. Jne, nõid Nastja teaks paremini.
Vasta

Härrased. Ehk keegi mäletab veel peale minu, et esialgse uudise kohaselt tekkis sõidukil tehniline rike, mille tõttu juht ei saanud tugijalgu sisse (mõlemaid) ja otsustas siiski liiklusesse sukelduda. Pilt oli ka, kus autol olid õnnetuskohal mõlemad tugijalad lahti. See info liikus samal õhtul veel kui asi juhtus. Selle tõttu oli teepoolsele jalale paigutatud ohukolmnurk, suunaga tahapoole. Kui vaadata sõiduki asendit lauges paremkurvis, siis erilist ruumipuudust seal õnnetuskohal ei ole.
Sõiduk oli teel olles saadetud  2 viimase aasta jooksul 2 korda erakorralisele ülevaatusele, siis pole väga imestada, et tehnilised rikked olid pigem reaalne argipäev.
Loodetavasti nii ei lähe, nagu Ply ütleb, et tegu tehnilise rikkega ja juhil vastutus puudub, ning antakse auto tagasi soovitusega,  et tee oma jalg korda ja siis saad teenust edasi osutada. Antud juhul oli auto juht ja omanik siiski sama isik. 
Eks ootab asja tulemused ära, kuid minu arust see õnnetus hüüdis tulles ja kui vaadata neid samasuguseid ringiaõitvaid asju, mida samasuguse maailmavaatega töös hoitakse, siis  isegi hästi, et midagi suuremat ja hullemat juhtunud pole.
Vasta

(09-11-2023, 09:26 AM)Külahull Kirjutas:  Härrased. Ehk keegi mäletab veel peale minu, et esialgse uudise kohaselt tekkis sõidukil tehniline rike, mille tõttu juht ei saanud tugijalgu sisse (mõlemaid) ja otsustas siiski liiklusesse sukelduda. Pilt oli ka, kus autol olid õnnetuskohal mõlemad tugijalad lahti. See info liikus samal õhtul veel kui asi juhtus. Selle tõttu oli teepoolsele jalale paigutatud ohukolmnurk, suunaga tahapoole. Kui vaadata sõiduki asendit lauges paremkurvis, siis erilist ruumipuudust seal õnnetuskohal ei ole.
Sõiduk oli teel olles saadetud  2 viimase aasta jooksul 2 korda erakorralisele ülevaatusele, siis pole väga imestada, et tehnilised rikked olid pigem reaalne argipäev.
Loodetavasti nii ei lähe, nagu Ply ütleb, et tegu tehnilise rikkega ja juhil vastutus puudub, ning antakse auto tagasi soovitusega,  et tee oma jalg korda ja siis saad teenust edasi osutada. Antud juhul oli auto juht ja omanik siiski sama isik. 
Eks ootab asja tulemused ära, kuid minu arust see õnnetus hüüdis tulles ja kui vaadata neid samasuguseid ringiaõitvaid asju, mida samasuguse maailmavaatega töös hoitakse, siis  isegi hästi, et midagi suuremat ja hullemat juhtunud pole.
Paluks pilti või viidet sellele esialgsele uudisele.
Vasta

(09-11-2023, 09:38 AM)Telc Kirjutas:  Paluks pilti või viidet sellele esialgsele uudisele.
Kirjutasingi, et ehk keegi mäletab veel. Oli ilmselt Postimehe uudis, kuid pole kindel. Lugesin kiiruga läbi ja võtsin teadmiseks. Ei salvesta ju iga uudise alt pilte telefoni, et ehk keegi tuleb nõudma, et lao lagedale. Uudisteportaalidel on kombeks muuta pealkirju ja ka teksti, pole sama, mis trükitud lehtedel vanasti. Täpselt samamoodi avalikustati alguses Postimehes galerii, mida natukese aja pärast oluliselt kärbiti ja hägustati auto ja telefoni number, mis alguses ilusti esiplaanil oli.
Eks ootab tulemused ära, kuid kui peaks nii olema, et tõesti läks mõlema lahtise jalaga liiklusesse, siis pole ilmselt üksi karistus piisavalt pikk, kuigi selle 66a vanuse vangitoppimine mingit tulemust ei anna.
Vasta

(09-11-2023, 10:00 AM)Külahull Kirjutas:  
(09-11-2023, 09:38 AM)Telc Kirjutas:  Paluks pilti või viidet sellele esialgsele uudisele.
Kirjutasingi, et ehk keegi mäletab veel. Oli ilmselt Postimehe uudis, kuid pole kindel. Lugesin kiiruga läbi ja võtsin teadmiseks. Ei salvesta ju iga uudise alt pilte telefoni, et ehk keegi tuleb nõudma, et lao lagedale. Uudisteportaalidel on kombeks muuta pealkirju ja ka teksti, pole sama, mis trükitud lehtedel vanasti. Täpselt samamoodi avalikustati alguses Postimehes galerii, mida natukese aja pärast oluliselt kärbiti ja hägustati auto ja telefoni number, mis alguses ilusti esiplaanil oli.
Eks ootab tulemused ära, kuid kui peaks nii olema, et tõesti läks mõlema lahtise jalaga liiklusesse, siis pole ilmselt üksi karistus piisavalt pikk, kuigi selle 66a vanuse vangitoppimine mingit tulemust ei anna.
Pilt ohukolmnurgaga on Postimehe galeriis (27/46), aga see ei tähenda, et seda sinna hiljem ei võidud panna. VW oleks jalaga kohtudes selle ilmselt ära pühkinud sealt ...
GALERII ⟩ Kuusalu vallas toimunud avariis hukkusid mees ja seitsmeaastane laps (postimees.ee)
Vasta

Pilt ohukolmnurgaga on ka 314 lk. esimeses postituses.
Vasta

(09-11-2023, 10:19 AM)klemm Kirjutas:  Pilt ohukolmnurgaga on ka 314 lk. esimeses postituses.
Kui uskuda ajakirjandust, siis on selge sõnaga öeldud, et rekonstruktsioon elik sündmuse taastamine kohapeal politsei poolt. Siis võivad olla politseilindid ja helkurid küljes aga tekstis ütleb autojuht, et talle on mõistatus, kuidas jalg lahti sai tulla, st et mingit tähistamist tema poolt ei olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: edvard, Peeter2, vanaain, 23 külali(st)ne