Postitused: 143
Teemad: 0
Liitus: Nov 2015
Maine:
4
Paar mõtet enda poolt, kuna tunnen end samuti pisut sellest teemast puudutatuna. Endal sarnane tõstuk, pärit aastast 98, küll taga raami otsas. Õnnetust kommenteerima ei hakka, las spetsialistid teevad oma töö enne ära. Igaljuhul kohutav lugu ja kaastunne omastele.
1. Kuskil eespool mainiti tõskukite ülevaatuse vajalikkuse üle. Ca 10 aastat tagasi oli vähemalt nii, et kohustus oli üle 7-tonnise tõstevõimega seda teostada. Tollal tegi seda TJA. Kuidas täna on, ei ole kursis, sest tehnoülevaatusel käin alati ilma kraanata. Aga mul 3,2 t ka vaid. Korvtõstukite puhul oli noole pikkus määrav ja alates 10 meetrist oli kohustus. Ja masina vanus oli ka määrav. Sellest sõltus, kui tihedalt kontrollida tuli. 10 aastat oli vist määr. Vanemad pidid igal aastal läbima. Ise leian, et ülevaatusega samaväärne võiks olla ka tõstekoolituse läbimine. Kuigi ega ka see inimlikku eksimust ja lohakust ei elimineeri.
2. Üldiselt ei leia eriti täna enam manuaalselt tõmmatavaid käppasid. No kindlasti neid väiksemaid on, nagu ka see rohelise kabiiniga Scanni oma. Tunnistust sellest annab käpa küljes olev käepide. Ja sellel tõesti lukustatakse ringi sees oleva turvalukuga. Näib, et ka punasel, ehkki see on justkui hüdrauliliselt lükatav, kuigi silindri säärt käpa seest näha ei ole.
3. Ka mu omal on sellised lukud, kuid need on mõeldud teleskoopkäpa teise astme vabastamiseks, et veel laiemaks lasta. Üldjuhul ma neid ei puutu sest esimesest astmest piisab. Käppade üldiseks lukustamiseks pole isegi luku kohti mitte.
4. Hüdrauliline ei saa iseseisvalt välja sõita, kui just silinder kuskilt järgi ei anna. Kuna aga silinder asub käpa sees siis ega sinna sisse väga ei näe. Teistpidi - kui ta ikka juba kokku ära tõmbas siis kurvis ilmselgelt järgi ei anna. Aga - mine isahane tea...
On aga rida muid inimlikke tegureid, mis võivad käpa (või mõne muu potentsiaalselt ohtliku eseme) tapjarelvaks muuta. Nt, kui lased kellelgi teisel enda eest mõne protseduuri teostada. Mul on nt küljekasti kaas lahti kukkunud. Õnneks vennad, kes selle kinni lükkasid, sõitsid järgi ja nägid kohe. Hull on siis, kui ronid kaasreisija uksest kabiini ja otsustad sealt rooli ronida veendumata, kas kõik sai ikka nii, nagu pidi. Ehk, et - kontrolli ja veendu! Antud juhtumil, kuna oli pime siis tõesti ei pruugi ka peeglist midagi märgata, kui käpp tõepoolest sõidu ajal välja sõitis. Tagantjärgi tarkusena aitaks siin tõesti vaid käpa otstesse gabariittuledega kummisarved, nagu nimekaim mainis. Siin olin ise 15 aastat tagasi nii taibukas, et täpselt niimoodi toimisingi. See on ka objektil tihti abiks.
Resümee on siiski, et juht vastutab oma masina ohutuse eest. LS-ki ütleb, et sõidu ajal peab juht veenduma... bla bla.
Postitused: 6,888
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(08-11-2023, 20:32 PM)Aare R. Kirjutas: Võibolla oleks mõistlik seda teemat poolitada vms, läheb algsest juba väga....
Mis võiks olla uue teema pealkiri? Kuidas käpad lukku käivad?
Muus kontekstis pole sellel jutul sisulist mõtet, aga hoo mahavõtmiseks on tõesti viimane aeg.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,295
Teemad: 1
Liitus: Oct 2019
Maine:
24
Tjah, kui võtta pealkirjaks midagi üldiselt hüdrotõstukitega seonduvat, jääks teema äkki lühikeseks?
Postitused: 1,209
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
(07-11-2023, 18:56 PM)hobiautod Kirjutas: Vanasti sõideti ennast traktori taga oleva pool tööasendis oleva niiduki otsa sodiks.
Nii palju, kui mina mäletan, olid niidumasinate niidulatid kõik paremal pool ehk teepeenral kõndivale jalakäijale võis selline asi eluohtlik olla, aga mitte vastutulevale sõidukile.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 1,265
Teemad: 76
Liitus: Apr 2009
Maine:
37
Spekuleerimisega leiab ikka võimalusi. Näiteks tõsteketid rippusid kuskil jagaja kangide juures. Kurviline tee, kargas mõni konksu otsast ära kangi taha ja tõmbas oma raskusega tee poole kangi sisse. Või silindri silm, tapp tuli lahti. Silindri varre kolvi mutter lahti. Jne, nõid Nastja teaks paremini.
Postitused: 364
Teemad: 21
Liitus: Feb 2011
Härrased. Ehk keegi mäletab veel peale minu, et esialgse uudise kohaselt tekkis sõidukil tehniline rike, mille tõttu juht ei saanud tugijalgu sisse (mõlemaid) ja otsustas siiski liiklusesse sukelduda. Pilt oli ka, kus autol olid õnnetuskohal mõlemad tugijalad lahti. See info liikus samal õhtul veel kui asi juhtus. Selle tõttu oli teepoolsele jalale paigutatud ohukolmnurk, suunaga tahapoole. Kui vaadata sõiduki asendit lauges paremkurvis, siis erilist ruumipuudust seal õnnetuskohal ei ole.
Sõiduk oli teel olles saadetud 2 viimase aasta jooksul 2 korda erakorralisele ülevaatusele, siis pole väga imestada, et tehnilised rikked olid pigem reaalne argipäev.
Loodetavasti nii ei lähe, nagu Ply ütleb, et tegu tehnilise rikkega ja juhil vastutus puudub, ning antakse auto tagasi soovitusega, et tee oma jalg korda ja siis saad teenust edasi osutada. Antud juhul oli auto juht ja omanik siiski sama isik.
Eks ootab asja tulemused ära, kuid minu arust see õnnetus hüüdis tulles ja kui vaadata neid samasuguseid ringiaõitvaid asju, mida samasuguse maailmavaatega töös hoitakse, siis isegi hästi, et midagi suuremat ja hullemat juhtunud pole.
Postitused: 364
Teemad: 21
Liitus: Feb 2011
(09-11-2023, 09:38 AM)Telc Kirjutas: Paluks pilti või viidet sellele esialgsele uudisele.
Kirjutasingi, et ehk keegi mäletab veel. Oli ilmselt Postimehe uudis, kuid pole kindel. Lugesin kiiruga läbi ja võtsin teadmiseks. Ei salvesta ju iga uudise alt pilte telefoni, et ehk keegi tuleb nõudma, et lao lagedale. Uudisteportaalidel on kombeks muuta pealkirju ja ka teksti, pole sama, mis trükitud lehtedel vanasti. Täpselt samamoodi avalikustati alguses Postimehes galerii, mida natukese aja pärast oluliselt kärbiti ja hägustati auto ja telefoni number, mis alguses ilusti esiplaanil oli.
Eks ootab tulemused ära, kuid kui peaks nii olema, et tõesti läks mõlema lahtise jalaga liiklusesse, siis pole ilmselt üksi karistus piisavalt pikk, kuigi selle 66a vanuse vangitoppimine mingit tulemust ei anna.
Postitused: 671
Teemad: 0
Liitus: Jan 2013
Maine:
15
Pilt ohukolmnurgaga on ka 314 lk. esimeses postituses.