Konn-kopp ehk Ferdinandi teine tulemine
#61

(16-11-2023, 13:35 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(16-11-2023, 08:24 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-11-2023, 00:38 AM)puravik Kirjutas:  
(15-11-2023, 18:59 PM)PlyVal64 Kirjutas:   

...päästa saab...
 
[Pilt: EwGsP7t.jpeg]

Ehk küsid vana kabiini endale ja teed teoks? Alusraamiks sobivaid käulasid saab täna kopikate eest, just läks üks Escort väljateenitud puhkust pidama sooja ahju. Saad päris sisu toota ja kõik muu kaasnev toredus lisaks...
Näita kordki ette meile, kuidas asjad päriselt käivad! No kasvõi see üksainus kord, ei tohiks küll tükki küljest võtta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#62

Marko, ma olen enda kõik sellise kraami ÄRA KINKINUD! 64 Valiandi, 39 Taunuse, Tooliku, vana Saksa velo, tööriistasid jne. Kümme korda samapalju olen jätnud koju toomata, õnneks Big Grin Iga teine oleks läinud kasvõi seda ju omastama või siis selle koju vedanud sest "pakuti ju". Asi lihtne: ammu on selge et ehitada saab siis kui on SOE töökoda olemas. Täna seda pole ja ei hakka hetkel ka ehitama. Suve ma enam ammu autodele ei raiska. Mina kulutasin oma tehnikahobile määratud aja talvest 2004 kuni talveni 2023 Talverallide orgunnile ja sinna on kulunud julgelt mitme Musta Numbri väärilise tegemise või mõne lihtsama Hot-Rodi kokkupanemise jagu töötunde. Raha on täiesti teine teema, aega on meil piiratult. Aga ma ei ütle "ei", sest äkki püsiva soojaga kandis kunagi (loodetavalt) talvitudes tuleb mõte mõni selline groundfloor töökoda otstarbekohaselt ära kasutada Big Grin Variant on ka sellise rõduvaate ja alumise korruse vana "vankritöökojaga" kohas sama teha... Lihtsalt ma hetkel ei näe ennast Eestis seda talvel mingis jääkülmas urkas tegemas. 

Aga see ei tähenda, et ei võiks teistele soovitada!
Vasta
#63

Kui see traktor esimest korda vanarauast päästetud sai (ca 9 aastat tagasi) ning müüki sai pandud siis ma vaatasin ka seda selle pilguga, et mida sest teha saaks kui minu oma oleks. Plaan oli jätta just selliseks rotikaks. Vaid remontida ja minimaalselt muuta, võibolla midagi veidi militaarset teha. Kui ma siia foorumisse 9 aastat tagasi selle traktori kohta teema tegin, siis just sellepärast paningi traktori nimeks Franz Ferdinand Sõjavõitja. Oli ka olemas M2141 mootor sinna panekuks. Kui see lõpuks minu oma oli, sain aru et nii saaks küll laheda masina, kuid mis oleks täiesti mõttetu. Teed korda, sõidad paar korda ümber maja ning edasi?  Sel polnud ju ei hüdraulikat ega midagi muud millega tööd teha. Lisaks oli traktor selle 9 aastaga tugevalt roostetama hakanud. Niiet seda poleks isegi niisama kusagile hoovinurks seisma saanud jätta. Töötegemiseks sobivaks ehitamise käigus tuli niipalju muuta, et taastamine kaotas mõtte. Ning tunde kulus (ja kulub veel) nii palju, et ei raatsinud enam tulemust roostekäkiks jätta. 

 Ideaalis oleks traktori jätnud nii nagu oli, vaid ära remontinud. Ning siis säilitanud kusagil kuivas hoones. Ja kõrval ehitanud nullist uue traktori- näiteks neliveduse keskeltkeerava laaduri. Kuid selliseid võimalusi mul lihtsalt polnud. Mul on endal ka kahju, et see traktor algkujul ei säilinud, kuid mis teha.
Vasta
#64

Paar ilusa ilmaga õhtut võimaldasid ära teha ettevalmistused kere pealetõstmiseks. Laduda paika kütusetorud, juhtmestiku jne. Käsipiduri hoovastik ja muu mida oli ilma kereta lihtsam koostada.

[Pilt: Jr71LVZ.jpg]
Nüüd oleks olnud hea asja rahulikult võtta ja masinat mõnuga kokku laduda tükk haaval. Võtad puhta värvitud detaili, sätid paika jne. Aga nüüdseks olid ilusad ilmad kõik oma viimased venitamised ära teinud ja edasi oli vaid kole ilm ja vihm. Traktorit ei saa enne töökotta sisse lükata, kui see mingilgi määral ise ei sõida- et sees saaks vajadusel jalust ära ajada. Enamus tööd tuleb teha peadpidi koormakatteall, mida tuul püüdis igal võimalusel ära viia või ära lõhkuda. Tahaks öelda, et see kole vihma ja tuule periood kestis mitu nädalat. Ja lõpuks oli see kate juba nii räbal, et ega seal allgi niiväga kuiv polnud. Ja kui ei ole parajasti kõige koledam ilm, siis on vastu sügist kogunenud hulga muidki töid majapidamises, mis tegemist nõudsid.
[Pilt: cuMPqZ5.jpg]
Lõpuks sai masin niipalju kokku, et suutis hädapärast sõita ning pääses katusealla. Siin pildil on juba näha ka laaduri alusraam- või vähemalt selle algne versioon. Samuti võib siit fotolt jääda mulje, et põranda asemel on auk ja maa paistab- tegelikult on põrand olemas lihtsalt põrandalauad on maa värvi. Kas teie traktoril ei olegi põrandalaudu?
[Pilt: 0OIYvZJ.jpg]
Paika said sätitud kütusetorud, roolivõimu torud jne. Mähitud juhtmestik. Lõplikult sai paika ka hüdropump koos reduktori ja kardaaniga. Nüüd sai paika panna juba radika ning lõpuks ka kapoti.
[Pilt: WGNkYY4.jpg]
Traktor kokkulaotud. No mitte päris traktor veel muidugi- rohkem toorik. Pole isegi kärukonksu, rääkimata muudest töövahenditest. Ning ka sellisel kujul on suht poolik- pole näidikuid, lülited, tulesid jne. Aga läheb võtmest käima ja sõidab. See on aluspõhi, mille külge saab hakata ehitama huvitavaid ja kasulikke asju- eelkõige laadurit. 
[Pilt: rlnHXO9.jpg]

[Pilt: Of6ikRT.jpg]

Ja niikaugel see traktor hetkel on. Mis edasi? Mingeid kangelastegusid ma ei luba. Külm ja rõske töökoda ei kutsu just. Eesmärgiks on teha laaduriteemat niipalju selgeks endale, et suudaks genereerida piisavalt head joonised, mille järgi saaks hakata korjama materjale ja detaile. See viimane foto sai spets tehtud kaugelt teleobjektiiviga, et saada alus traktori joonisele profiilis. Aga eks näeb.
Vasta
#65

Aitäh värvika ja ausa kirjelduse eestSmile

Edu ja kannatust Ferdinandi sabast ülesaamisel. Kui tohib kogemist jagada, siis kopaga nii kiiret ei olegi, kui rippsüsteemigaSmile
Vasta
#66

Külgvaates tundub laaduri jaoks esisild hirmus ees olema. Mis tähendab pikemat ja raskemat poomi ja lõppkokkuvõttes väiksemat tõstevõimet ja suurema vastukaalu vajadust. See-eest on muidugi rattad võimsad ja kandevõime taha midagi ei jää.

Ma ei tea, kus autor pesitseb, aga soovi korral saab Kosel kubota ja poola laaduri pealt spikerdada.

Kui vaja niisama pinnast teisaldada, siis kiire ja odav (kuigi mitte maailma kõige mugavam) lahendus on kopp taharippu.
Vasta
#67

(20-11-2023, 02:19 AM)puravik Kirjutas:  [Pilt: Of6ikRT.jpg]

Ja niikaugel see traktor hetkel on. Mis edasi? Mingeid kangelastegusid ma ei luba. Külm ja rõske töökoda ei kutsu just. Eesmärgiks on teha laaduriteemat niipalju selgeks endale, et suudaks genereerida piisavalt head joonised, mille järgi saaks hakata korjama materjale ja detaile. See viimane foto sai spets tehtud kaugelt teleobjektiiviga, et saada alus traktori joonisele profiilis. Aga eks näeb.
Hää ja vajalik pilt. See imeilus kabiin on...last ta olla  Toungue 
Rauavaru on ju meeletu. Ega edasi ongi kaks asja: esilaaduri tõstevõime ja tõstekõrguse vajadus ja seadme kaal. Viimast on jälle samamoodi kaks võimalust: kas ajalooliselt kerge torudest/vinklist FERM-lahendus nagu vanad autokraanad jms aga ka muidugi ülimoodne tornkraanandus, või räigelt raskest täiskarbist nagu need odavad poolakad. See on jälle 100% loogika ja mõtlemise koht, et miks on nendel üüratutel rasketel autokraanadel see viimane "väikeste" kaalude ülikaugele tõstmise lahendus toru-ferm pikendus???
Ehk pane paika küsimus: mida ma VAJAN? Tüüpiline esmane vajadus on tonnine big-bag/kandine vedelikukonteiner haagiselt maha ja viia kuhugile. See tähendab 1100 kilo tõstejõudu 1 meeter kaugeimast esiosa vidinast. Asi millega saavad hakkama alles 2-tonnised eskud ja suured avandid VÕI tagaripu spetstõstukid. Ei ole mitte mingit mõtet ISE tegema hakata kui just praegu müüakse sellise rahaga! Samas mingit kõrgele-kaugele tõstvat asja peab ise tegema, neid ei pakuta. 

[Pilt: ADCreHcm5BUP28NwksRIj9X2xUVvZxNeOsD6ZKyu...authuser=0]
Vasta
#68

(20-11-2023, 12:06 PM)Mahno Kirjutas:  Külgvaates tundub laaduri jaoks esisild hirmus ees olema. Mis tähendab ... suurema vastukaalu vajadust. ...

Ma seda matemaatikat täitsa vaataks, kus laaduri liikuva raami massi 20% lisandumine (vaevalt sinna õnnestub rohkem rauda uputada) oluliselt muudaks vastukaalu suurust. Tuletame meelde: säärase mõõduga tugeva laaduri raam kaalub saja ja kahesaja kilo vahel ja sellestki kolmandik on tagapool esisilda ehk töötab juba (küll olematu) vastukaaluna.

Lisaks tuleb arvestada, et laaduri liikuv raam ehk "aisad" peab niikuinii ulatuma esirataste ette, et ei piiraks pöördenurka.

Sõrestiku häda on nõtke. Ehk kasutaja peab kogu aeg meeles pidama, et sõrestik on nii "tugev", kui tugev on kõige enam survet taluma pidav lüli.

Variant on osta "poolakas" ja sellest endale sobiv tükk valmis kududa: https://metal-technik.eu/oferta/ladowacz...e/mts-700/ Neid müüb siinmail Mõisaküla masinatehas: https://www.mtm.ee/kontakt/

Alla selle ma osta ei julgeks. Alibabast tellides peab kodutöö olema väga hästi tehtud, et mitte makarone osta.
Vasta
#69

Taavi, sõrestiku hädapoolelt päri aga see on DIYna selgelt kõige odavam teha. Hunnikute rammimise vajadus on sõrestiku vastu, seda möödapääsmatut kaarjat kuju sellisele väänamisele tugevaks saab ainult jämeda raua suure kogusega. Aga TÕSTEvõimet pärsib see kaal lõpuks ikkagi! Sest üha enam vastukaalu on vaja ja see on lõputu jada...
Selliste asjade vastu polegi muud rohtu kui...veel suurem masin Big Grin  

3033Ri peal olev 320R laadur on liiga nõrk oma 600 kiloga maaelu ja ehituse vajadustes, seega kohe saab rahvusvaheline ülevaatus mersurongile tehtud, teemaks on juba makstud  ja me läheme Lätti, nende pühal vabal päeval, Yanmar SV22'te ostma. Ka seal on omad Härra Maurused, kes on nõus ka öösel raha vastu võtma Big Grin  Lisaks lõputule kaevavmisvajadusele on just see noole alt 1100 kilo tõstejõudu bucket brake force'i kõrval oluline koos transpordikaaluga 2,2 tonni. Saagisime 20,5K peale hinna ja siis hakkab asi juba tasuma sest ainult rentimisele kuluks lähemas ajaühikus üüratult. See siis ka TEGELIK elu kopa elik esku vajadusega. Nõus, enamus meist ei saa seda lihstalt omale lubada, kahjuks! Ega see ka Sõbral rahaline "mõrv" kuid pikemas plaanis väga ära tasuv. Kusjuures just DIY jaoks!!! ISEehitamine on samasugune DIY. Et mõstlikul moel "ise teha" tuleb päris palju raha enne sinna alla matta! Odavalt ja kehvade vahenditega on tegu masohhismiga. Alates küttepuude teost 400-ruutmeetriste hobihoonete ehituseni kehtivad DIY puhul ikka samad põhimõtted. Mina olen masohhist aga mul on jube lahedad tööriistahulludest Sõbrad, keda ma hea meelega aitan Big Grin Ka raha kulutada...kusjurues ma pan neid pidevalt "maapeale tagasi tooma".
Vasta
#70

Priit, Sul läheb jälle võrdlustega lappama. Telefoniputka on hoopis teiste tööde jaoks, kui Ferdinandi kahvel olema saabSad

Teine asi, kus läheb lappama, on laaduri mass. Me räägime maksimaalselt sajast kilost sõrestikraam vs. mõistusega gabariitmaterjal tehtud esilaaduri liikuvast raamist. Ei ole kordades raskem, on parimal juhul poole raskem. Sellestki on osa töötamas vastukaaluna.

Tee Ferdinandile "pooletonnise" esilaaduri sõrestikraami arvutus ja küll isand Puravik oskab selle järgi siis tükid välja saagida ja kokku kleepida mõne "Walliuse kiirliimiga"Smile
Vasta
#71

(20-11-2023, 02:19 AM)puravik Kirjutas:  [Pilt: Of6ikRT.jpg]

 See viimane foto sai spets tehtud kaugelt teleobjektiiviga, et saada alus traktori joonisele profiilis.

Kas sellele väga heale ja vajalikule pildile saaks mingi mõõdu lisada? Pakuksin oma nägemuse välja.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#72

(20-11-2023, 18:42 PM)Marko Kirjutas:  
(20-11-2023, 02:19 AM)puravik Kirjutas:  [Pilt: Of6ikRT.jpg]

 See viimane foto sai spets tehtud kaugelt teleobjektiiviga, et saada alus traktori joonisele profiilis.

Kas sellele väga heale ja vajalikule pildile saaks mingi mõõdu lisada? Pakuksin oma nägemuse välja.
See gaz 66 tagaratas on 42 tolli kõrge ehk siis 106,68 cm
Vasta
#73

(20-11-2023, 12:06 PM)Mahno Kirjutas:  Ma ei tea, kus autor pesitseb, aga soovi korral saab Kosel kubota ja poola laaduri pealt spikerdada.
Kusjuures see plaan mul alguses oligi, et kopeerida laadur Kubota pealt. Kogusin hulga pilte ja jooniseid juba ka. Plaanisin jäljendada just liigendite asukohti, hüdrosilindrite asukohtasid, käike jne. Aga siis jäi see kuidagi kõrvale. Eks ma pean siiski eelkõige sättima oma plaane vastavalt võimalustele- et mis kujul just raskemat rauda omal olemas on.


(20-11-2023, 14:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Ehk pane paika küsimus: mida ma VAJAN? Tüüpiline esmane vajadus on tonnine big-bag/kandine vedelikukonteiner haagiselt maha ja viia kuhugile. See tähendab 1100 kilo tõstejõudu 1 meeter kaugeimast esiosa vidinast. Asi millega saavad hakkama alles 2-tonnised eskud ja suured avandid VÕI tagaripu spetstõstukid. Ei ole mitte mingit mõtet ISE tegema hakata kui just praegu müüakse sellise rahaga! Samas mingit kõrgele-kaugele tõstvat asja peab ise tegema, neid ei pakuta. 

Ma tegelikult tõstejõu pärast eriti ei muretsegi. Samuti pole mul tegelikult erilist tõstekõrgust vaja. Põhitööd peaks saama olema stiilis et võta kruusahunnikust kruusa ja vii laota teepeale aukudesse.  Ise näen probleemi just hooga otselükates kuhugi kännutaha jäädes et midagi kõveraks ei lähe ning kui pöördsahka lükates laadur külgepidi kõveraks ei läheks. Mul on mõlemaks puhuks juba mõned ideed ka. 

(20-11-2023, 18:42 PM)Marko Kirjutas:  Kas sellele väga heale ja vajalikule pildile saaks mingi mõõdu lisada? Pakuksin oma nägemuse välja.

Ma üritan lähipäevil mingisuguse mõõtudega joonise sellejärgi teha ning sinna oma nägemuse laadurist peale panna. Siis saate vaadata, kas ma midagi väga valesti teen.

Olen siin ja mujalgi lugedes saanud hulga targemaks ja leidnud noppeid mida kõrvataha panna. Asju mis on tagantjärgi mõeldes täiesti loogilised, kuid niisama ei tule ende pealegi. Nagu näiteks see laadur+pööratava saha ohud, või siin eespool kusagil räägitud teema, kuidas sellise skeemiga traktor võib end üle esisilla kiige kummuli keerata. Vaatasin vastavaid videosid ning vahi raibet- keerabki.  Pean kõrvad hästi laiali hoidma, et sinna veel ja veel tarkusi mahuks. ..Ja hüdraulikani pole me veel jõudnutki.
Vasta
#74

(20-11-2023, 21:21 PM)Meistrimees Kirjutas:  See gaz 66 tagaratas on 42 tolli kõrge ehk siis 106,68 cm

Sellest piisab, tänan!

   

Selline vigur laadib 3,6 meetri kõrgusele, ei karda murusse külmunud tellist, tõstab paralleelselt ja hüdraulika on võimalike varingute eest ilusti peidus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#75

Laaduriga sahkamisel on kaval toetada tõsteraam tugedele ja sahk panna kopeerima kallutussilindrist. Mis omakorda eeldab mõlemale sektsioonile ujuvasendit.

Säärane põhimõte:
https://youtu.be/2Hk8aKvCYl4?t=180

Z-hoovastikuga on kallutussilinder ka vastukaaluksSmile
Vasta
#76

Kõrguse mõttes ära ütle, et pole tarvis nii kergekäeliselt. Esiteks tuleb kasvõi sellesama bigbagi juures juurde liita auto või haagise kasti kõrgus, teiseks pane juurde koti sangad ja see pagana kott ise ka venib tõstes pikemaks. Ja kui kastihaagis on, pead suutma üle porte tõsta, sest tagant võtma ei ulata kultuurselt. Kui alus all on ja kahvliga võtad, siis muidugi teine asi. Ja asjadele, mis on, leiab tihti uusi rakendusi.

Muidugi klubis "peab maha saama" kallutad tiki pee maha ja lohistad koti lihtsalt maha. Siiani on mul nii tiki kui ka 10+ kotti selle nalja peale terveks jäänud. Eeldab muidugi ruumi toimetada.
Vasta
#77

Eile 15:11 kirjutasin ja siis varsti läksime. Praegu 15:55 ja paar tundi tagasi jõudsime tagasi koos DIY-tarbeks soetatud uuepoolse eskuga. Jäme 22 tundi ja tehtud Big Grin Ei saa me läbi Lätita...

Aga tõstekõrgust ja selle vajadust ei tasu alahinnata! Seda lihtsalt läheb pidevalt vaja kui hakata päriselt masinatega toimetama. See on totter aga masina olemasolul avastad, et mida kõike sa veel teha saad ja kuidas sa sinnamaani hakkama said.

Teine asi on pöörd/libliksahaga soov toimetada? Ma nüüd ei tea aga seesinane JD evib selleks spetsiaalselt kõhualust pikitugevdust esiripule! Tegu siiski KOMMUNAALI projekteeritud asjaga! Just praegu läheb laadur talvekorterisse, see madal põllutöödeks mittesobiv tala läks tagasi ja libliksahk ette homset lubatavat lund ootama! Tagapuistur on juba graniiti täis... Ehk ma kohe kuidagi ei usu DIY-laaduri tugevusse sellist asja teha. Tehase kopplaadurid ja poomtõstukid (ka Avant) on teine teema. Need on selleks mõeldud aga ka vastava kaalu ja HINNAGA (just rauakoguse poolelt)! Ikka otse pikiraami pauke ülekandev esiripp sahaga eraldi ja laadur eraldi? Selle koha pealt võiks siin foorumis ju päris spetsialistegi olla? Isegi päris suurtel hoitakse sahk laadurist eemal Big Grin Natuke omal õuel vast veel. 

Ahjah, too teine suurem DIY- aga ka tööriistahull Sõber saatis just pildi värskest täiendusest Kubotsile sappa. Ongi plaan nädalavahetus Tema juures metsas veeta ja üraskiründe laipu klotsitada. Ehk DIY käib pidevalt! Peamine on hüdraulika pakutav loomajõud, Kubotsil siis PTO pealt isetehtud lahendusega, pump ise on muidugi "õige asi" poest. Aga tervam silm märkab raudselt roosetvaba õlipaaki ja muud, mida ma veel näinud pole  Wink Mis järgmine põrgumasin seal valmis...
Vasta
#78

Meil lükkas vallateid eelmine aasta New Holland tõstukiraami küljes oleva sahaga, kindlasti oleks eraldi raamiga sahk parem aga oma õue lükkamiseks kus üllatavaid äärekivisid ja kände olla ei tohiks ja saab tihedalt õhukese kihi ära lükata ei tohiks probleemi olla, mõni lükkab murutraktoriga või üldse käsitsi  Big Grin
Vasta
#79

Aga liikuva pildina klassika ammusest ajast. DIY jaoks ideaalne - kerge, odava materjaliga, teoorias lükkamiseks tugev, lihtne konstruktsioon jne. Kopa kallutus moodsaks ja... Kui see laadimiskõrgus tõesti oluline ei ole! 



Ahjah, muidugi absoluutne klassika, Fergide  ja teistegi vanakeste MIL-laadur. Selle kohta on väljend: K.I.S,S. ehk Keep It Simple, Stupid Wink Siin ka sellise eemaldamise video, päris kerge! Selliseid asju vaadates mõistan, miks mingid asjad on Legendideks muutunud. Grålle elik Fergie elik TE20 on seda kindlasti. 

Vasta
#80

Vaata nüüd uuesti oma multikad üle. Kühvel esisillast kaks meetrit eespool, sellega saab ju tõsta sama, mis labidaga (puhas füüsika Cool  ), ainult mehaniseerimise tase on kõrgem. Huvitav, miks sellistest õhulistest asjadest on loobutud ja raskele rauale ülemindud. Ilmselt on üks märksõna "ohutus", ei ole just meeldiv lähedal viibida, kui selline pajuokstest moodustis kõigub ja väänleb.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne