Postitused: 3,663
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
4 viimast postitust läksi prügikasti. Sorri Jesper - ka Sinu viimane, kuna sellele ainest andnu oli teemakauge prügi.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 10,802
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
Oskab keegi öelda omast (või kellegi teise) kogemusest, mis saab siis, kui ühefaasilise laadija korral ei vea faasipinge välja koormuse tõttu? Nagu 2715 kirjeldatud olukorras, kus "kurepesa" jaoks on liiga palju tarbijaid sel faasil...
Lööb laadija tagant ära, kuniks keegi asja uurima tuleb? Ja alles siis hakkab jälle nireke aku suunas voolama.
Postitused: 1,321
Teemad: 24
Liitus: Jul 2009
Maine:
46
Kui see ampripuudus on su enda majapidamise piires, siis saad lahendada asja tükiga nimega prioriteedirelee. Kui kurepesa jaguneb mitme majapidamise peale, siis nii lihtsalt ei pääse.
Postitused: 10,802
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
134
Ma ei küsinud, kuidas kodumajapidamise ampripuudust lahendada.
Mind huvitab, kuidas seinakontaktist laadimise puhul auto käitub, kui pinge koormuse tõttu kukub või kaitse üldse välja lööb. Kas tavaolukorra taastumisel lähtestub ise ja laadimine jätkub või peab tõesti minema autole ütlema, et kõik on OK ja võib edasi laadida? Ning enne menetlust auto edasi ei laegi.
Et targad laadimisjaamad mittekvaliteetse elektriga pipardama hakkavad, ma täitsa usun. Samuti olen nõus, et säärane laadimisviis on hädatapmine.
Postitused: 229
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
2
Laadjal on mikrolülitid millest saad lülitada palju ampreid laadja seinast võtta võib
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
35
Mikrolülititega "laadja"?
Postitused: 1,403
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(26-10-2023, 09:21 AM)vant Kirjutas: Mikrolülititega "laadja"?
Ju mõeldakse arvuti huviliste slängis "jumpereid" või nende vähe uhkemat versiooni lülitina. Millega seadistatakse laadijat nagu vaja on.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 229
Teemad: 0
Liitus: May 2016
Maine:
2
Mina mõtlen laadijat mis on statsionaarne nt Siemens VC30GRYU. Neid on tegelikult ülemõistuse palju erinevaid... Aga need vähemalt on tõeliselt universaalsed
Postitused: 3,269
Teemad: 19
Liitus: Apr 2012
Maine:
27
Ei ole kursis kas kogu Eestis on särtsu kvaliteediprobleem ära lahendatud, meie külas pandi pärast pikka vingumist mõni aasta tagasi lisaks mõne km kaugusel olevale alajaamale see zumisev mesipuu posti külge (ca 700m majast) ja pingeprobleem kadus ära, nüüd piirab ainult amprite vähesus. Aga enne oli maja kilbis ilma tarbijateta 260V, kilovatise tarbija taha ühendades kukkus pinge 180-170 peale. Enamikku ühefaasiseid mootoreid jms ei saanud kasutada, tuli ümber teha kolmefaasiseks, siis sai hakkama.
Kujutan ette, et kui kusagil on veel praegu selline voolukvaliteet nagu mul varem oli, siis vist küll ei saa seda e-mobiili laetud.
Postitused: 2,071
Teemad: 19
Liitus: Oct 2004
Maine:
42
Eks ette võib kujutada omale igasugu asju. See ei tee sellest reaalset probleemi. Kui on tegu standardile (kuni 10% kõikumine) mittevastava pingega, siis on võrguoperaatori ülesanne see probleem ära lahendada. Ja nähtavasti Su puhul ju lahendatigi. Selline kõikumine tekitab probleeme märksa igapäevasematelegi kodumasinatele. Üldiselt EV laadijad ei ole tundlikud pingekõikumiste suhtes. Tehnoloogiliselt pole mingit põhjust, miks ta 170V-ga laetud ei saaks. Küll aga võib olla sinna sisse ehitatud erinevaid kaitsemehanisme. Nii auto enda kui koduse majapidamise kaitsmise seisukohalt. Aga kuidas täpselt mis marki auto käitub, ei oska eriti keegi öelda, sest 99+% kasutajatest omab ligipääsu piisava kvaliteediga elektrienergiale. "Amprite vähesus" on pseudoprobleem. Päris suvilakoperatiivis ehk tõesti, aga eelkirjutajal tundub 3F olemas olevat. 3x10A on piisav, et iga päev üle 200 km sõita. Kui on sellest rohkem, siis ei jää hätta ka enam talvel soojuspumbaga maja küttes. Aga paljudel on üldse vaja aastas 50+ tuhat kilomeetrit sõita...?
Postitused: 308
Teemad: 11
Liitus: Dec 2005
Maine:
5
Elan majas, kus on 1*25A ja 3*16A liitumised. Autoks on Leaf, mille laadimisvõimekus on kuni 1*30A. Ehk siis kumbki liitumine mulle maksimumi kättesaamist ei võimalda. Lisaks on veel 1f+3f soojuspump (sise- ja välisosa eri liitumiste taga) ja mõned muud koduseadmed, mis mõne kW tahavad saada. Ehk pole sugugi priisata vabade ampritega. Laadija olen seadistanud 20A peale (max 32A) ja selle voolutugevust mõõdab mul üks Shelly nutividin, mis siis auto laadimise tuvastamisel soojuspumba automaatselt välja lülitab ja pärast sisse tagasi. Dünaamiline pole aga toimib kenasti. Päris algul sai ka väikse 1*10A reisilaadijaga kõik laetud.
Postitused: 35
Teemad: 0
Liitus: Jun 2005
Maine:
1
26-10-2023, 20:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-10-2023, 20:04 PM ja muutjaks oli
hajameelne.)
Minu omal (pistikhübriid) taastub elektri tagasi tulekul (AC) laadimine. AC laadija saab autole öelda PWM signaali abil, kui palju ta suudab voolu anda ja auto siis reguleerib tarbimist vastavalt aku olukorrale kuni laadija poolt ette antud (maksimaalse) väärtuseni.
Modulatsiooni saab osadel muuta käigu pealt ja minimaalne laadimisvool on standardi järgi 6A. DC osas puudub kogemus.
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
https://www.youtube.com/watch?v=7omOUymUThA
Hiina elektrikal temperatuuri andurid lahti tulnud. Auto läheb kilpkonna režiimi. Pärast kleepimist korras. Vahepeal selgus, et mingi 50 tuhande asemel läbisõit 180 tuhat. Et siis võltsivad kah.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 4,459
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
51
https://www.youtube.com/watch?v=zj071QCaei8
Jälle täiustatud ülekanne mootorilt rattale. No uudis võrreldav vankelmootori omaaegse uudiskünnisega. Kas kunagi käiku läheb???
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 103
Teemad: 2
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
06-12-2023, 01:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-12-2023, 01:54 AM ja muutjaks oli
Andres_k.)
Tuleks kõige muu iba juurest teemasse tagasi.
Ehk sellist elektriautot juba ostaks, kui raha oleks.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/...views.html
(Lingil Tesla Cyubertruck'i, st. sellise, mis müügil, esmane ülevaade)
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja