Mõistusevastased manöövrid liikluses

Õhtust!
Mina ei tea, mida jama TE siin voorumis arutate, aga peale teie harjumaa on siin Eestis ka teisi  regionaalselt eraldatud nn eestlaseid/eestlasi, nemad tahaksid ka mingisugust inimväärilikku  olesklemist! Kõik see jama, mida te seal oma sõnavõttudes kajastate, kui maailmakõigetähtsam misiganes, siis see meid Järvamaal Näljaküla Konsumi parkplatsil eriti pöördesse ei vii!
Tahate trükkida, trükkigea, omal mõnus ja vb keegi sama tark trükib mibagi vastu a la ma ka ükskord kusagil sõitsin millegagi....
Ega ma ei ütle, et mul (Kasikov) on piinlik olla eestlane jne ( juba 1985 aastal jooksin ma tühi klaastaara käes tallinna merekooli kursantide sadas, karjudes - ubjuu, suuka jhe...
Aga teemasse - sul peab olema auto,  millel on püsikiirusehoidja ( meil ei ole), kui sa sõidad spido järgi 90 km/h siis sa ei ole õige eestlane, õige eestlane peab sõitma maeiteamingi 93 km/H ? (mul ei ole nutitelehvoni, jeptjmt jne), ma ei ole muidugi õige eestlane, mul tuleks need juhtimisõiguysed üldse ära võtta, sest  enamus õigeid eestlasi (ma tahaks neid näha ja neile natke öelda) on ikka sitaks head autojuhid, tra, miks nad ei too meie eesti altarile mingisuguseid pisikesi trofeesid, saan aru, et lolleestlased on nagu mina, lollliiklejad, aga siiski meie hulgas on enamus liiklejaid ikka väga ohhooohooo! Ja kui ei ole, siis sööge seda sammustki, mida te muidugi ei söö ja trükkige siia suvalisse vorumisse, kuidas teised on ikka väga mitteteadlikud ja nad tuleks ära tappa või vähemalt iga 1/2 jooksul üleauditiseerida!
Loen ennast ka natuke eesti rahva hulka kuuluvat ( kuhugi mujale ei oska ennast positsineerida), aga ausõna, suhteliselt häbi on sellest, sealsaamust saan aru, et teised rahvad ja rahvused on samas seisus, aktiivseid "lolleestlaseid" on mujal ka....
Võib kusta, ma ei ole eriti adekvaatne hetkel....
Tegelikult ideaalis sooviksin, et neid nn "eestlasi" oleks rohkem, rohem ku see väike 1 mlj, aga kalun arvama, et seda lollvoorumirahvast on ikkagi palju vähem üleüldse ja palju neist on tõesti "lolleestlased", seda teab vb ainult tarkeestlanepurjepaadigasõitnud ja talverali leiutanud...tegelikult tarkeestlane nimekaim Nõmmelt - mida Sa solvad eesti rahvast, loll või mitte päris, ega Sina pole ka õige eestlase konkusrist läbi käinud - Sul on lihtsalt suured munad ja arusaama puudus, kuidas muidu on!
Vasta

(26-01-2024, 21:37 PM)Jesper Kirjutas:  Pakuks, et need ahelavariid on pigem nutisõltlaste probleem, kui silmad teel ei ole, siis tegelt kulub 3s vms see soovituslik pikivahe linnas oli, ülikiiresti. Siinkohal peab alla-30ste poole muidugi hoopis nukrama pilguga vaatama Big Grin

Sellisel juhul on asi veel palju halvem ju. Ja loomulikult jõuame jutuga jälle sinnasamasse, et kasko on saatanast. Kui kõik pohhuistid peaksid oma kahjud ise maksma, siis pohhuism taanduks üsna kiiresti.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Täna õhtul ikka maru huvitav situatsioon. Tulin Keila poolt Tallinnasse, enne Harkut see tokkidega piiratud teejupp, 70 piiranguga. Lähen seal siis rahulikult "õrnalt üle" kiirusega ja tagant tuleb "suur" ja imeb ennast peaaegu tagastangesse. 
Ok, foor ja punane tuli. Hakkan ka juba kollase ajal sidurit lahti laskma, rohelise süttides olen juba veidi üle stoppjoone ja kahtlemata liigun. Ja tüüp annab signaali. 
Tuleme Harku mäest alla, ikka sellise spido järgi 80-ga, selja taga vilgutatakse täistulesid, aga tibakese jääb siiski maha.
Astangu teeotsa foor, panen selgelt juba kollasega üle lootuses, et too närvihaige mu selja tagant punasega maha jääb.
Tühjagi, tuleb täispunasega aga järele. Ja oh seda pasunakoori ja tuledetantsu kui ma asula märgi juures gaasi järele andsin ja kiirusel sujuvalt 60 peale kukkuda lasin. Pikivahe ikka sama olematu.

Viskas endal üle see idioot sabas, keerasin Õismäele sisse ja tulin sealtkaudu edasi.

Aga jah see "ma olen veokajuht, ma teen tööd, puhkeaeg pressib peale, mul on laiendatud õigused" suhtumine võtab kohati suisa ohtlikud mõõtmed.
Vasta

(27-01-2024, 00:54 AM)Telc Kirjutas:  Täna õhtul ikka maru huvitav situatsioon. Tulin Keila poolt Tallinnasse, enne Harkut see tokkidega piiratud teejupp, 70 piiranguga. Lähen seal siis rahulikult "õrnalt üle" kiirusega ja tagant tuleb "suur" ja imeb ennast peaaegu tagastangesse. 
Ok, foor ja punane tuli. Hakkan ka juba kollase ajal sidurit lahti laskma, rohelise süttides olen juba veidi üle stoppjoone ja kahtlemata liigun. Ja tüüp annab signaali. 
Tuleme Harku mäest alla, ikka sellise spido järgi 80-ga, selja taga vilgutatakse täistulesid, aga tibakese jääb siiski maha.
Astangu teeotsa foor, panen selgelt juba kollasega üle lootuses, et too närvihaige mu selja tagant punasega maha jääb.
Tühjagi, tuleb täispunasega aga järele. Ja oh seda pasunakoori ja tuledetantsu kui ma asula märgi juures gaasi järele andsin ja kiirusel sujuvalt 60 peale kukkuda lasin. Pikivahe ikka sama olematu.

Viskas endal üle see idioot sabas, keerasin Õismäele sisse ja tulin sealtkaudu edasi.

Aga jah see "ma olen veokajuht, ma teen tööd, puhkeaeg pressib peale, mul on laiendatud õigused" suhtumine võtab kohati suisa ohtlikud mõõtmed.

Kindel, et mingi muu häda ei võinud olla? A la tagumine udutuli vms?
Või mingi varasema episoodi peale reageerimine.
Vasta

(27-01-2024, 00:54 AM)Telc Kirjutas:  ....

Aga jah see "ma olen veokajuht, ma teen tööd, puhkeaeg pressib peale, mul on laiendatud õigused" suhtumine võtab kohati suisa ohtlikud mõõtmed.

Ei olnud siin tegu ei puhkeaja ega tööga - labane egomaniakist liiklusterrorist märatses. Teoorias peaks ametikoolitus säärased välja sõeluma, aga praktikas lohistatakse iga maksuvõimeline amööb eksamitest läbiSad

Sa 112 ei viitsinud helistada ja teada anda liiklusterroristist? Vahel joppab ja eesmolutav patrull korjab puskleja maha.
Vasta

Kui inimene nii järjekindlalt jälitas punase tulega riskides  ja üritas Telci teelt minema  puskida siis ma pakuks välja variandi, et tegemist võis olla "vastastikuse sümpaatiaga".  Enesele teadmata ärritasid millegiga  staari kes ei suuda grammigi teise poolt pakutavat alla neelata ja oligi käes.

Maailmavaated on erinevad ja see mis ühele tundub õige on teisele väär.  Medalil on ALATI kaks külge.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(26-01-2024, 21:37 PM)Jesper Kirjutas:  See "ära lase vahet sisse, muidu keegi tuleb su ette", "ära lase kedagi ette, sest siis sa jõuad hiljem kohale (ja oled muidu möku)" jms on rohkem mingid lapsepõlvefoobiad või ma ei tea mis asjad, pole inimhingede insener. Reaalselt juhtub seda "nõelumist" Tallinnas viimasel ajal nii harva, et ei vääri mainimistki, sest sellel pole lihtsalt mingit mõtet. 
Seda "nõelumist" juhtub palju ja igal jumala tööpäeva hommikul Pärnu maanteel suunaga linna poole Järve keskuse ja Tammsaare viadukti vahel Big Grin Kasutades kilomeetripikkust vasakpoolset rida, mis lõpeb vasakulepöörde kohustusega. 
Ja ise teen seda samuti, praktiliselt iga kord. Muidu lihtsalt jõuab 10 minutit hiljem tööle Big Grin Vahest loen autosid, millest mööda saan, neid ikka mitukümmend. 
Lohutuseks ütlen, et olen järjest enam hakanud töölesõitmiseks rongi kasutama.
Vasta

Noh, ma pidasin ikka silmas seda, et sõidetakse näiteks 40km/h voolus slaalomit, sest nii justkui saab kiiremini. Möödasõidetavad siis üritavad vahesid kinni sõita. Oli kunagi selline rahvasport Smile

Ma seal Järvel olen ainult õhtul sõitnud ja siis on vastupidi, õiges reas vasakpööret oodates läheb ilmatum aeg, sest eespool lasevad viisakad koguaeg otsesõidurealt vahele Smile
Vasta

(27-01-2024, 09:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-01-2024, 00:54 AM)Telc Kirjutas:  ....

Aga jah see "ma olen veokajuht, ma teen tööd, puhkeaeg pressib peale, mul on laiendatud õigused" suhtumine võtab kohati suisa ohtlikud mõõtmed.

Ei olnud siin tegu ei puhkeaja ega tööga - labane egomaniakist liiklusterrorist märatses. Teoorias peaks ametikoolitus säärased välja sõeluma, aga praktikas lohistatakse iga maksuvõimeline amööb eksamitest läbiSad

Sa 112 ei viitsinud helistada ja teada anda liiklusterroristist? Vahel joppab ja eesmolutav patrull korjab puskleja maha.
Kuidas ametikoolitus peaks sellised debiilid välja selekteerima?  Oleks nagu palju nõutud. See peaks ikka rohkem liiklusjärelvalve teema olema. Telc oleks võinud julgelt politseile kõne teha ehk oleks vedanud ja too karvane maha võetud.

Endal oli väikse autoga juhus kui sarnase rekkahärra vinna ajasime. Mustamäe teel pidurdasin, et bussi peatusest välja lasta ja veokas oli vist sabas nii kinni, et sai napilt pidama. Pärast kleepis ennast taha prosedega ja tegi muid hulle trikke. Punase tule ajal tahtsin minna küsima milles probleem. Kahjuks hakkas esimesena ennast sõber tagant uksest välja vinnama. Teda on üle paar meetri ja 150 kg meheilu. Sellega sai  vaimust vaevatud veoka juhi julgus otsa ja tõmbas ennast pisikeseks täpiks rooli taha. Kohe vastik oli vaadata seda võbisevat kuju ja nii ta jäi.
Vasta

(27-01-2024, 13:44 PM)Peeter2 Kirjutas:  Seda "nõelumist" juhtub palju ja igal jumala tööpäeva hommikul Pärnu maanteel suunaga linna poole Järve keskuse ja Tammsaare viadukti vahel Big Grin Kasutades kilomeetripikkust vasakpoolset rida, mis lõpeb vasakulepöörde kohustusega. 

Sarnane lugu juhtus Pldiski mnt. pöörates vasakule, Sõle tänavale vbl. oli seda autode rivi ~50m, ehk olematu.
Parimatel päevadel on seal vasakule pöörajate rivi 17,30 paiku peaagu Mustamäe risti.
Peaaegu valgusfoori juures, üks škoda tuli mustame poolt ja reastus minu ette, teiseks foori taha, Tänasin teda törtsu signaaliga.
Tüüp (oletan, et kolmekümnendates eluaastates) tuli oma masinast välja, lasin akna alla ja mind hoiatati, et niimodi signaalitades võib "midagi juhtuda". Küsimuse peale "kas rivis ei suuda seista", ei osanud midagi öelda ja pärast järgmist signaali törtsu ei juhtunud ka midagi Smile.
See on nagu tipptunni aegne võislusspüort, et mitu MU2N-i enne, seda valgusfoori suudab vahele trügida Smile.
Need, kes avastavad, et on vales reas või keeravad vahepealsest ristmikust (ning ei mahu rivi lõppu), seed reeglina rivi ette max kiirusega ei sõida.

Eks ta ole, kes on harjunud, et nii saab kiiremini ja teistest on suva (va ühissõidukid) need ilmselt harrastavad seda koguaeg.
Nagu ka lasteaia juures, pargivad samad autod lasteaia väravale kõige lähemal, kas siis ohutussaarel või kõnnitee osal, kus on ülekäigu rada, mis sest, et 3 autot eemal on vabad kohad.
Vasta

Mul on temaatiline küsimus kohalikele liikluskorüfeedele.

Tartu eedeni ring on üks paras lummutis esimest korda läbijatele ning nende aastate jooksul, mis ma seda läbima pean, on seal juba kolmas ridadevaheline reguleerimine hetkel.
Hetkel on siis igatahes nii, et üle silla tulles jaguneb asi kolmeks. Lisan illustreeriva foto ning oma soovitava liikusmisuuna.
[Pilt: skeem1.png]
Ringile minnes on ka viidad, mis näitavad, millise rea peaks valima. Soovitud suunda arvestades peaks valima keskmise rea.
[Pilt: foto1.png]
Keskmine rida on aga umbes nendest, kes soovivad otse minna ning sisemine rida on tihtipeale üsna tühi.

Kas peale ringile minekut sisemisest reast (tagasipöörde viit) on lubatud ümber mõelda, et ma ikka ei soovigi tagasipööret teha; teha reavahetus (ringtee on ju ühesuunaline tänav oma olemuselt) ning väljuda punase noole suunas.

Ehk siis : 1) Kas see on seadusega kooskõlas? (minu arust on)  2) Kas seda on ok teha, või teeb sinust jobu, et sa seal passida ei viitsi ja "ümber mõtled"?

Väike ajurünnak vastu õhtut.
Vasta

Istun siin, tundes end totaalse idioodina, ja mõtlen, et mis võiks olla see mõistuspärane põhjus, et sõita üle Sõpruse silla tagasipööret tegema?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(31-01-2024, 18:33 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Istun siin, tundes end totaalse idioodina, ja mõtlen, et mis võiks olla see mõistspärane põhjus, et sõita üle Sõpruse silla tagasipööret tegema?

Liikluskorraldajad on ennegi põnevaid lahendusi loonud ja kindlasti teevad seda ka tulevikus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(31-01-2024, 18:33 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Istun siin, tundes end totaalse idioodina, ja mõtlen, et mis võiks olla see mõistspärane põhjus, et sõita üle Sõpruse silla tagasipööret tegema?
Need märgid oleks justkui eelinformatsioon, et keskmisest reast minnes saab igal juhul näidatud suundades ringteelt maha keerata ja selleks ei pea rida vahetama. Kui aga kõige sisemisele reale minna ja õigel ajal välimisele ei reastu, siis lähed "uuele ringile". Vaadates teekattemärgistusi (katkendjoon vs. pidevjoon) ning sõiduradade märke mahapöörete eel, siis see oleks see vast kõige mõistuspärasem seletus.

Mõned aastad tagasi olid seal veel märgid teistmoodi:
1. Vaatasid, et saab ka kõige sisemiselt realt minna soovitud suunda.
2. Ringteel pidi aga mõistma, et soovitud suunda minekuks peab teostama eelnevalt reastumise välimisele reale.
   

Tõenäoliselt tekitas see ringteel ümberreastumise vajadus niivõrdpalju segadust ja kahetimõistmist, et nüüd otsustati näidata hoopis märkidega pildil nr. 1 teisest vaatenurgast, et sisemisele rajale minnes ja ka sinna jäädes ei saa maha keerata. Märgid nr. 2 on siiani samasugused ja katkendjoon välimisele rajale reastumiseks on ka siiani olemas.
Vasta

(31-01-2024, 17:08 PM)ivo86 Kirjutas:  Mul on temaatiline küsimus kohalikele liikluskorüfeedele.

Tartu eedeni ring on üks paras lummutis esimest korda läbijatele ning nende aastate jooksul, mis ma seda läbima pean, on seal juba kolmas ridadevaheline reguleerimine hetkel.
Hetkel on siis igatahes nii, et üle silla tulles jaguneb asi kolmeks. Lisan illustreeriva foto ning oma soovitava liikusmisuuna.
[Pilt: skeem1.png]
Ringile minnes on ka viidad, mis näitavad, millise rea peaks valima. Soovitud suunda arvestades peaks valima keskmise rea.
[Pilt: foto1.png]
Keskmine rida on aga umbes nendest, kes soovivad otse minna ning sisemine rida on tihtipeale üsna tühi.

Kas peale ringile minekut sisemisest reast (tagasipöörde viit) on lubatud ümber mõelda, et ma ikka ei soovigi tagasipööret teha; teha reavahetus (ringtee on ju ühesuunaline tänav oma olemuselt) ning väljuda punase noole suunas.

Ehk siis : 1) Kas see on seadusega kooskõlas? (minu arust on)  2) Kas seda on ok teha, või teeb sinust jobu, et sa seal passida ei viitsi ja "ümber mõtled"?

Väike ajurünnak vastu õhtut.

Teed täisringi, sillale keeramise asemel reastud välimisse ritta..... 
Vasta

Ristmikul olevate osutusmärkide järgi ei tohi seal paremale ümber reastuda, kuigi teekatte märgistus seda nagu lubaks. Kunagise tartlasena võin kinnitada, et see ringristmik on alati košmaarne olnud, ent see viimane lahendus on küll erakordselt debiilne.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

Ma ei saa aru, et milles küsimus?  Märgid ju näitavad kuhu sõita. 
Küsimus on vaid selles  et kas need suunavad märgid on ka dubleeritud?
Kui nad on vahetult ringristmiku ees ainult siis on jama.
Ja sellised ringid on kõige paremad läbida.  Eelhoiatava märgirea juures rivistud õigesse ritta ja ainult vajuta.
Meenutab Hollandit või Inglismaad. 

Meil on see jama, et kardetakse esimesest reast kaugemale minna. 
Ja saanuna ringile üritatakse esimest rida mööda ringile ring peale teha.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(31-01-2024, 19:43 PM)Daff Kirjutas:  Ma ei saa aru, et milles küsimus?  Märgid ju näitavad kuhu sõita. 
Küsimus on vaid selles  et kas need suunavad märgid on ka dubleeritud?
Kui nad on vahetult ringristmiku ees ainult siis on jama.
Ja sellised ringid on kõige paremad läbida.  Eelhoiatava märgirea juures rivistud õigesse ritta ja ainult vajuta.
Meenutab Hollandit või Inglismaad. 

Meil on see jama, et kardetakse esimesest reast kaugemale minna. 
Ja saanuna ringile üritatakse esimest rida mööda ringile ring peale teha.

Märgid on ristmikul dubleeritud, nagu pildilt näha võib. Suurim probleem on ilmselt selles, miks on tagasipöördeks ringil terve sõidurada broneeritud, sest nagu ksf! DevilDeVille oma iroonilise küsimusega tõstatas, siis pole see ilmselt kõige populaarsem sõidusuund antud ristmikul...
Vasta

Vot üks oluline asi siinkohal on veel ka geograafiline erinevus ja sellest tulenevad eripärad. Algselt toodud probleem võib tekkida nt. Tallinnast pärit inimesel kui ta nüüd Tartus Eedeni ringile satub. Täpsemalt ka mina sõitsin 8 aastat (2006-2014) raudkindla teadmisega, et ringteele minnes valitakse eelnevalt kindel konkreetne sõidurada ja ringteel mingil juhul reavahetust ei teostata. 2014. aastal aga C-kat lube tehes Tallinnas sain teada, et see on väga vale teadmine ja teinekord peabki ka ringteel rida vahetama. Hea näide on konkreetne punasega näidatud manööver siin selle sama märgi järgi:
   
Oma 2006. aasta Pärnus saadud autokooli teadmiste järgi ma rida ei vahetaks vaid keeraks rõõmsalt teisest reast ringteelt otse välja  nii nagu märk mulle näitab. Tegelikult peab aga edasi jälgima konkreetseid sõiduradade märke ringteel ja sõitma nende järgi koos reavahetusega, mida algsel liiklusmärgil, mille järgi raja valisin, kuidagi näidatud ei olegi, siin nüüd siis see konkreetne manööver:
Video alates 6:50
Kokkuvõttes siis algse probleemi juurde tagasi tulles oleks justkui juhtunud selle Eedeni ristmikuga nii, et 2019. aastal näidatud liiklusmärgid projekteeris ja paigaldas Tallinnast pärit liikluskorraldaja, kes pidas reavahetust ringteel normaalseks ja iseenesest mõistetavaks asjaks. Nüüd aga mõni aasta tagasi on õige elupõline Lõuna-Eesti mees asjad üle vaadanud, et ei selline jaburus nagu reavahetus ringteel ei lähe kohe mitte ja liiklusmärgid on tagasi kohalikele mõistetavaks muudetud:
   
Ringristmikul liiklus- ja teekattemärgustus on jäänud samaks.
Vasta

Aga millest see arvamus on tekkinud, et ringil rida vahetada ei tohi?
Lisaks eelpoolnimetatud ja tänaseni omal kohal seisvale Akadeemia ringile oli meil ju veel mõni aasta tagasi ka Haabersti ring, kus palju populaarsemaid pöördeid (loomaaia poolt Mustamäe suunas näiteks) polnud võimalik ilma reastumiseta sooritada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne