Postitused: 365
Teemad: 81
Liitus: Jan 2012
Maine:
9
Kas sa polegi aru saanud, et bellarussi pidamine pidigi peen huumor olema?
Omaette nokitseja.
Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
09-02-2024, 22:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2024, 23:00 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Huumorinurka kuulub ilkuv vastus ülal.
Küll aitab sääraseid elementaarseid küsimusi vältida asjakohase traktori raamat. Niikuinii ei saa russipidaja ilma juhendava kirjanduseta hakkama. Osta.ee-s liigub vahel naljahinnaga.
Õhufiltri kopsikusse käib mootoriõli. Suvaline kättejuhtuv. Kogus on "üle liitri". Raamat ütleb küll, et kopsikus peaks olema 1,7 l õli (või ringvööni), aga vähemalt minu isenditel ulatub siis õlitase juba toruni. Kui valada ringvööni, siis jääb toruots kuivale. Täpne kogus polegi tegelikult oluline. Oluline on, et kopsiku põhjas olev deflektor oleks kenasti õlis ja keskmisest torust allasööstev sodi sinna kinni jääks.
EDIT: ülalolev on kirjutatud eeldusel, et küsija ajas filtrid segi.
Kui küsija tõesti küsis ausalt õlifiltri kohta, siis tunnistan, et olen loll ja tirriteerija üle ilkujatel on õigus.
Raulp, mis filtri kohta Sa siis tegelikult teada tahtsid?
EDIT2 (sest suukorv on endiselt peas): sulata üles ja kuivata ära ka filtrielemendid. Läbipesemiseks kasuta bensiini või mõnda muud õlilahustavat keemiat (BC näiteks). 3,2 kW starter eeldab talveks kas katelt mootori soojendamiseks või minimaalselt mootori pöörete üleslaskmist (ilma kütuse etteandeta!) avariiseiskamisklapiga õhutvõttu kinni puues kuni pöörded enam ei tõuse ja siis annad ainult sedapalju õhku, et hakkaks popsuma. Nüüd võid gaasi ka anda. Praeguse miinuspaarikümnega ei pruugi isegi 4kilovatine jaksata vajalikku kaht pööret minutis üle lüüa külma mootori ja külma akuga.
Postitused: 846
Teemad: 16
Liitus: Apr 2006
Maine:
17
Kellelgi d242 blokki pole ripakil? Oleks tarvis ülks mootor ringi laduda, kuna kaane poldid on ausõna peal, osaliselt juba astmega tikkudega asendatud.
Postitused: 6,888
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
(09-02-2024, 22:03 PM)Meistrimees Kirjutas: (09-02-2024, 21:56 PM)raulp Kirjutas: Mis õli mtz82.1 õlifiltrisse käib ja palju teda sinna panna tuleb. Traktor täna käima ei läinud ja selgus, et õlifiltris olev õli oli ära hangunud.
Kas see on huumorinurk. Sellised postitused on päike minu päevas!!!
Kas see on tänitamisnurk? No kirjutas õhufiltri asemel õlifilter, MIS SELLEST ON?
Ärapanemine on ikka kõige tähtsam tundub.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 155
Teemad: 7
Liitus: Feb 2010
Maine:
2
09-02-2024, 22:45 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-02-2024, 23:01 PM ja muutjaks oli
raulp.)
Läks veits valesti, õhufiltrist jutt muidugi ikka. Nii et suvaline mootoriõli suvalise viskoossusega , 1.7 l. Tänud. Huvitav oli veel see asi, et starter minestas ka veel täpselt samal ajal ära koos õhufiltriga. Paar sekki käias ja siis viskas järelt ära. Korstnast viskas nõrgalt suitsu. Nii et kõigepealt vahetasin starteri, 3.2 kw magnetoni panin asemele ja siis kruttisin õhufiltri maha ja viisin garaazi soojenema.
Vaja selle rögisejaga ca 150 rummi puid välja metsast tuua, 50 veel puudu ja kevadeni pole enam palju aega jäänud.
Postitused: 204
Teemad: 4
Liitus: Nov 2017
Maine:
7
Belarussi õhufiltri õlivanni ära külmumine pole ime. Kahjuks on D-50 ja D-240 õhupuhasti selline,et õues seistes kipub kondents alla õlivanni jooksma. Olgugi,et ideeliselt peaks õliga õhupuhasti olema üsna hooldusvaba. Praktikas tuleks neid aastas korra vähemalt puhastada ja kontrollida. Kahjuks aga olen ka selliseid õhupuhastajaid lahti võtta, mis on mulla,tolmu ja sodiga nii täis,et need ei puhasta mitte midagi. Mõni vist pole sohvoosi ajast peale korralikku läbipesu saanud.
Rikkis või umbes õhupuhasti on mootorile pikaldlane aga kindel surm.
Postitused: 867
Teemad: 55
Liitus: Sep 2008
Maine:
32
Mis targemad klaaskuuli pealt arvavad, mul mtz 82, tagasild ulub. Lärmi hakkab korralikukt tegema just 9nda käiguga ja kui hakkab saavutama tippkiirust, iseenesest on tegemist suht lihtsa rauaga aga äkki on mingid tüüpvead või probleemid mida kohe jälgida. Undamine süvenenud ajaga, õli on sees ja normis.
Postitused: 5,274
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
130
praegu talvel sõida metsas kasvõi ilma õhufiltrita, es juhtu ka miskit kurja...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(12-02-2024, 00:52 AM)2715 Kirjutas: (11-02-2024, 23:27 PM)lauren Kirjutas: Mis targemad klaaskuuli pealt arvavad, mul mtz 82, tagasild ulub. Lärmi hakkab korralikukt tegema just 9nda käiguga ja kui hakkab saavutama tippkiirust, iseenesest on tegemist suht lihtsa rauaga aga äkki on mingid tüüpvead või probleemid mida kohe jälgida. Undamine süvenenud ajaga, õli on sees ja normis.
Ma suht veendunud, et käbi mutter on lahti või hakkab mõni laager otsa saama.
Kuna tagasilla kaant on väga tüütu maha võtta siis käbivõlli saab loksutada käigukasti kaane alt ja kui pikilõtku on märgata läheb poolitamiseks.
Ilmselt on võimalik ka külgmisest luugist ära loksutada see hammasratas aga ma olen ikka ülevalt lähenenud.
Mutri splindi kadumine on üsna tihe nähtus sest mutter läheb difripoltidest väga lähedalt mööda ja splindil on kalduvus ajaga natuke painduda ning siis ta poldini ulatub.
Paljudel juhtudel ei ole auk läbi võlli tsentrisse puuritud ja siis kas läheb ainult üks splindi haru läbi või pannakse peenem splint.
Ma ise olen torutifte kasutanud ja seni pole veel ükski välja tulnud isegi kui läbi ei lähe.
Ühe tifti sisse tuleb muidugi järgmine mõõt ka koputada et tugevust suurendada.
Russil minu arust venib seal kastis midagi pikemaks laiemaks.VÕid kõik paikka rihtida aga aasta pärast on hambumine paigast ära. Nagu oleks plastiliinist.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Mingi väike undamine on neil niikuinii. Meil kunagi mitmed aastad tagasi kohalikus farmis üks Mtz 82 tegi hirmsat hääl just siis kui hakkas aeglustama. Ilge ulgumine oli.
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Kastil midagi otseselt ära ei veni aga seal on spetsiifilised laagrid mille koonuse nurk on üsna väike ja kui mingit hügieeni pole ning katkise kangikummi vahelt jalgadega liiva sisse kantakse siis seal muutub kulumisega kaugus päris uhkelt.
Kes ikka õli puhta hoiab ja isegi vahetab sel käib kast ikka päris kaua kui ise käike ära ei ragista või mõni detail ei ikaldu.
Mis hambumisse puutub, siis ega seal enam midagi ära ei tee kui lõtkuga on rasket tööd teinud.
Paljud seda kaugust üldse sättida viitsisid või oskasidki...
Selleks on vaja ikkagi mõõteriistu, teatud kannatust ja reguleerimine käib seibi paksusega mida on vaja maha lihvida või uus teha kui on paksemat vaja.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
27-02-2024, 19:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-02-2024, 19:59 PM ja muutjaks oli
deeremees.)
On keegi kursis mis mõõtu on MTZ õlivardal 2 O- tihendit? On üldse sellist mõõtu saada.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Õlivarda tihendist niipalju, et sai tehtud augurauaga mingist kummitihendist seib ja sellest voolitud mingi asendus. Sai hea tihe küll. Sai ära vahetatud kütusepumba aukudega seadeketas millel korralik loks sees. Sai toodud uus poe oma, aga tollel see märk ei olnud samamoodi nagu vanal oli mõni millimeeter nihkes. Tegin siis vana järgi, uuele samale kohale uue märgi. On mõnel sellist asja ette tulnud. Igatahes mõjutab ikka piisavalt see loksuv seadeketas töötamist. Peale uue paigaldamist russ jõnksatab kohe edasi gaasi andes.
Postitused: 2,321
Teemad: 22
Liitus: Jan 2010
Maine:
27
Majandis töötamisel sai undava tagasillaga belarussil talvel diferentsiaal lahti võetud ja satelliithammasrataste alla uued hõõrdseivid 2 mm ? pronksplekist tehtud. Aitas, kui kumeraks pressituna üsna tihedad said.
Postitused: 1,171
Teemad: 55
Liitus: Mar 2012
Maine:
18
Kas Jubana 4,2 kw planetaar starterile oleks 120ah 950A akust piisav. Kas 3,2 kw reduktorile piisaks ka 120ah akust? Vana aku on hetkel 185 ah 1000A probleem selles, et seismisega jääb särtsu vähemaks. Aku ise mingi 7 aastat vana.