14-02-2024, 13:43 PM
Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike minu öeldut, suisa tabeliga, mis puudutab akusid. Ehk siis siinsed härrased humanitaarid särtsukummardajad, palun keskkooli tagasi minna ja mõtlemist harjutada seal.
(14-02-2024, 13:43 PM)deus Kirjutas: Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike ...Mulle meeldiks ka nii tagurlik olla sellises garages
Tsitaat:Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast (TuMS § 48 lg 51). Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.
(15-02-2024, 00:27 AM)Aare R. Kirjutas: Nagu ütlesin, siis vähemalt hetkel seda Hellcat RAM TRX-i küll endale lubada ei saaks, aga selle krdi rohepöörde taustal oleks see vähemalt mul põhimõtteline valik.
(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas: Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Aga hetke kurb reaalsus on see, et 2019 aasta cng leoni liising saab läbi varsti, suurim hinnalangus on ka ära olnud ja 4kg x 1,20 = 4,8 eur/100 km peale jämeda 400km sõiduulatusega @130kmh siis mulle tundub, et ligilähedase rahaga sarnaste omadustega elektrikat ei saa. Ja kuigi tahaks vahelduseks midagi muud, tahaks kepiga kasti ja tahaks paremat sõiduasendit, siis tuleb vist hetkel teha kulukeskne otsus ja triikida sama asjaga veel mõned aastad maanteed. Jämedad 100 km päevas ja teinekord ka käru sabas.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
(15-02-2024, 12:53 PM)Olle Kirjutas:See on siis pigem reaalsus ja mõistlik tulevik. Hübriidsena. PHEVina. Gaasiga. 74kW on piisav! jne. Dacia puhul eriline ongi üüratu bensupaak ja see on ka bensu-PHEVidel "hädaks" et bens läheb pahaks. Bensu on vaja vaid (külm)käivitamsitel. Kui PHEV oleks Mitsu tehnoloogiaga elik vedu on 100% elektriline ja sisepõletaja on genekas kui veoakust hakkab särts lõppema, siis oleks isegi CNG LPG asemel õigem valik! Surugaas on ju surve all väikeses ruumalas. Muidugi lõhkeda võiv gaas ja tohutud voldid kõrvuti ei kõla just hästi... Aga ka LPGl poleks viga. Igal juhul on tossutorust väljuv puhas ja eesmärk täidetud! Kusjuures see 5.20€ (u.24 kWh)/100 km on ikka sigaodav. Äsjaste külmadega ei saanud Evd sellega isegi hakkama! Enyaq iV kulutas Tuttaval Saaremaal 33...(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas: Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Tsitaat:Elektromobilisti seiklused. Andsingi täna (04.01) diiselhobusele (uus Hilux) puhkepäeva nagu eile lubasin ja äratasin hommikuse -17 kraadise pakasega Skoda üles. Mingit hellitamist ta täna ei saa. ...
Alustasime eelsoojendusega mida seekord pistikust ei toetanud, ehk ta pidi oma aku varudest sellega hakkama saama. Õue ei viitsinud minna ja panin ta telefonist küttesse. Hiljem õue minnes avastasin, et salong, toolid ja rool olid soojad, aga esiklaasi elektriküte oli äpis kuidagi välja lülitatud saanud. Läks siis see ka kohe sisse, et ikka klaas kogu ulatuses puhtaks saaks ja kaameratel nägemisväli korras oleks. Kuna auto polnud saabunud aastal veel liikunud, siis....
Sõitu minnes ja ka sõidu peal mingeid veateateid ei tekkinud. Elektrikulu oli alguses muljetavaldav 50+ kWh/100km ja vähenes vastavalt auto ja aku soojenemisele sõidu ajal. Kodust tööle 24km teekonna keskmiseks sai ikkagi rekordkõrge 33kWh/100 km, aga sõiduulatuse prognoosijad ja aku olid pisut optimistlikumad edasise suhtes.
(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas: Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.
(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas: Äge näeb välja tõesti. Aga kus seda reaalses elus kasutada saaks? Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.
(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: . Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
(21-02-2024, 12:02 PM)spark Kirjutas:(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look