Kas ostaksid endale elektriauto?

Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike minu öeldut, suisa tabeliga, mis puudutab akusid. Ehk siis siinsed härrased humanitaarid särtsukummardajad, palun keskkooli tagasi minna ja mõtlemist harjutada seal. 

Vasta

Elektriautode pidamisest räägib ka see lugu:

https://www.err.ee/1609250841/elektriaut...ks-osutuda
Vasta

(14-02-2024, 13:43 PM)deus Kirjutas:  Üks tagurlik vanamees kinnitab kõike ...
Mulle meeldiks ka nii tagurlik olla sellises garages Big Grin 

Aga et kas ostaksin? Ma juba olin vaikselt murdumise äärel tänu Dacia imelistele pakkumistele 15990€, koos 4K toetusega ajatad ju 12K€ ja see 100 kildi hind ~4€ pole ju ka paha. Õnneks on Proua mul "veel tagurlikum", lisaks siis loed peenes kirjas toetuse asjad ka läbi, kus on kohustus elektrilepinguga  "rohe"paketile minna, teed veelkord kõik arvutused läbi, lisad konkreetse odava elektriauto lõputu ebamugavuse kasutusel ja jätad ära. OK, me saaks minna seda teed et seisva korteri elektri peale teed "rohe"lepingu ja seal see summavahe on mõni euro kuus. Lõpuks joonistus ka koos kaskode ja kõige muuga ikkagi rahaline teatav "kahju" aga peamine "tagurlus" on ikkagi Proual "iga jumala kord pane juhe sappa, siis põe et kas jõuad kohale jne, soojendus -20 juures on kehvake etc.". Vastab ju ka tõele Wink 
Ok, need on odavaima EV mured aga need on reaalsed, miks keelduda! City ja ABC on kampaaniaga saanud küll mingist hulgast ka lahti aga tormijooksu pole! Kuigi autokese eest peaks maksma sisse 0 eurot, kuu kulu liisingule oleks 150-250 sõltuvalt kestvusest ja jäägist + kasko ja liiklus kuus u.40€. Igati parajamaks tehes sain sellsie hea kuu kulu 250€ + u.200kWh elektrit mis maksaks kodus 45 eurot. Ütleme 300 euroga saaks vabalt iga kuu kõik sõidud suurusjärgus 1000 kilti tuliuue autoga tehtud. Ja käsi ei tõuse... sest praegu kulub sellele 120-130 eurot bensule @ 7l/100km @ 1,7€/l. Iga kuu peaks kulutama hooldustele jm 170raha ehk aastas 2tuhat? 

Asi tasuks ära siis kui kuus iga ööpäeva kohta sõidad 100 kilti, mitte 33. See tähendaks töökoha kaugust 40-45 km ehk 80-90 km iga tööpäev, mis pole ka haruldane, mitte tööpäeva ringi 15 km. Aga Springiga tähendabki see pidevat juhtmeotsas istumist ja talvel küünte närimist kui tööl pole laadimist. Ja siis peab saama ikka ka neid EV "lisaboonuseid" ka kasutada. Ma tegin sinna kõrvale LPGga Sanderoga (samaväärselt olematus varustuses asi) samadel tingimustel arvutuse, mis siis sisaldab ka 4000 euro suurust tagastamatut sissemaksu, muud numbrid tulid sarnased ehk 250€ + kütus. Testid näitavad gaasiga kuluks 8 liitrit ehk iga 100 kilti maksaks praegu veel u.5.20€. Bensuga 12€. Aga auto on kõvasti suurem ja suudab ühe tankimsiega sõita Varssavisse välja Big Grin See 4000 eurot toetust ei ole aga asja väärt!!! 

Seega nüüd saan lõpuks suhteliselt kindlat vastata: EI OSTA, vähemalt lähitulevikus ja vabal tahtel. Minu jaoks case closed! Isegi see ei muuda arvamust, kui küsida iseendalt, et "kuskohast sa saad veel tuliuue rendiauto koos kütusega terveks kuuks 300 euroga?" Tagurlased...

Edit: ok, üks võimalus on, kui keegi ehk tööandja näiteks maksab kuus 335€ kinni emmal/kummal põhjendusel. Mul seda pole aga siis tasub mistahes kujul see Spring soetada ja toetust ka küsida Big Grin Selle raha eest sõidad oma sõidud ka tasuta ära, 370 kWh kuus on ~2000 kilti sõitu. Peamine on ajakulu kui käia kuhugi karutagumikku tööle. 335 teeb tööpäeva kohta 16.75 piletite hinnaks ja seda on päris palju! Küll ei saa tihtipeale kellaajaks kohale. Näiteks nii, ma ei saaks kuidagi kella 9:00ks Rummu BellMarini "aitama" ühistransaga mõistliku ajaga. Autoga 38 kilti/40 minti rahulikult LSi järgi võttes. Harjumaa bussi kuukaart on 30 eurot ja Vasalemma rongi oma 90€, kokku 120€ on juba ka rahaliselt kurnav + ajuvaba ajakulu. Kuus teeks see 1600 kilti töölkäimist, päris julm tegelikult! 16 * 18 kWh * 0,23 = 66€. 335-250-66=19€/0,23=82kWh elektrit ehk 50 kilti omaks lõbuks "tasuta". Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
 
Tsitaat:Elu- ja töökoha vahelisi sõite saab töösõitudena käsitleda, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik seda teekonda läbida mõistliku aja- või rahakuluga. Samuti, kui töölepinguga töötaja elukoht asub vähemalt 50 kilomeetri kaugusel töökohast (TuMS § 48 lg 51). Sellisel juhul näidatakse sõidupäevikus sõidu eesmärgina sõidud töö ja elukoha vahel ning neid saab maksuvabalt hüvitada üldise piirmäära (335 eurot) ulatuses.
Vasta

Ma olen üsna kindel selles, et palju rohkemaid inimesed mõtleks rohkem röstrile, kui seda ei surutaks selle 2035. aasta vaimus nii peale, mis muudab selle pikemas perspektiivis (pool)kohustuslikuks ja lihtsalt tahetaksegi valik ära võtta. Lisaks veel eelpoolmainitud kasutusmugavuse küsitavus laadimise näol ning seotud käed sõiduulatuse näol.
Ning kui sinna juurde lisada veel nende autode hind, tähendaks see praeguses seisus üsna kindlalt a la poole Eesti ilma autota jäämist (mis tundub olema ka lausa selle idiootliku rohepöörde eesmärk).
Kogu see elektriautondusele üleminek on hetkel nagunii paaniline rapsimine ning seda vana eesti kõnekäändu, et mitte vanasse kaevu sülitada, enne kui uus valmis on" ei tunta. 


Olen ksf PlyValiga samas paadis ja pealkirjas olevale küsimusele vastan samamoodi, et mina vabatahtlikult elektriautot ei osta ning kui aus olla, ei näe ma seda ka tulevikus, vähemalt praegu mitte. 

On hoopis üks selline mõnus "roheline", "keskkonnasõbralik" ja "säästlik" auto, mis mulle hullult meeldib, kuigi hetkel on see minu "laskeulatusest" väljas.

Selleks autoks on Hellcati mootoriga RAM TRX Big Grin Cool

Mulle meeldivad säärased autod ka seetõttu, et sellised ajavad need peast rohelised närvi Smile

Aga endiselt elektriautode EI, hetkel on mul suveks V8 bensukas ja muidu V6 diisel.
Elektriautode puhul ei meeldi mulle kõigele lisaks idee neist, nende olemus ja välimus- paljud on sarnased ja peale vaadates on kohe aru saada, et õige auto see ikka pole.

Muuseas, kui ma varem lugesin ikka Autolehte ka, siis nüüdseks olen ma selle lõpetanud, ka seal on minu jaoks liiga palju elektriautode juttu.

PS. See, et MINA ei ostaks ja neist suurt ei arva, ei tähenda endiselt, et ma seda teistelt eeldaks- iga inimene teeb oma valikud ise.
Vasta
Exclamation 

Njaa, hellcat oleks igati tore ja üldse kõik mis põleb on tore, kui ainult raha oleks...
Aga...
Tänaseks päevaks olen lektriautu rooli keeranud 744 päeva mille jooksul olen peaaegu kaks korda ümber maamuna sõitnud (78460km) ja see on tõesti keskmiselt 100+ km päevas. Ja ausalt ei kahetse seda ostu. 
85% annab akusse päike, ülejäänud 5% on linnapealsed tasuta kohad, järgmised 5% paneb akusse kodus ja viimased 5% läheb reisil läbi jämeda kaabli. 
Väga peeneid arvutusi ei hakka siin välja tooma, aga võrreldes eelmise liikurmassinaga (opel astra 1.4 103kw 2015) on kuu kulu autole igaljuhul eletronide kasuks.
Need tasuvused ja värgid... Kas 4 aata pärast üldse elan...

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Nagu ütlesin, siis vähemalt hetkel seda Hellcat RAM TRX-i küll endale lubada ei saaks, aga selle krdi rohepöörde taustal oleks see vähemalt mul põhimõtteline valik.
Vasta

(15-02-2024, 00:27 AM)Aare R. Kirjutas:  Nagu ütlesin, siis vähemalt hetkel seda Hellcat RAM TRX-i küll endale lubada ei saaks, aga selle krdi rohepöörde taustal oleks see vähemalt mul põhimõtteline valik.

Mäletan isegi neid kahte perioodi oma elus, mil siis kui miski ei meeldinud, käitusin põhimõtte pärast demonstratiivselt ja lärmakalt vastupidiselt soovitule. Üks oli lasteaias, teine teismelisena.  Big Grin
Vasta

Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.

Aga hetke kurb reaalsus on see, et 2019 aasta cng leoni liising saab läbi varsti, suurim hinnalangus on ka ära olnud ja 4kg x 1,20 = 4,8 eur/100 km peale jämeda 400km sõiduulatusega @130kmh siis mulle tundub, et ligilähedase rahaga sarnaste omadustega elektrikat ei saa. Ja kuigi tahaks vahelduseks midagi muud, tahaks kepiga kasti ja tahaks paremat sõiduasendit, siis tuleb vist hetkel teha kulukeskne otsus ja triikida sama asjaga veel mõned aastad maanteed. Jämedad 100 km päevas ja teinekord ka käru sabas.

Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Vasta

Kuniks automaksu nimeline vargusskeem on aktuaalne, ei osta ma ühtegi uut autot. Microlino on endiselt ääretult sümpaatiline ja laadida saaks teda ka tasuta elektrimolekulidega aga väljapressijatele ning varastele pole viisakas oma veeringuid anda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas:  Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.

Aga hetke kurb reaalsus on see, et 2019 aasta cng leoni liising saab läbi varsti, suurim hinnalangus on ka ära olnud ja 4kg x 1,20 = 4,8 eur/100 km peale jämeda 400km sõiduulatusega @130kmh siis mulle tundub, et ligilähedase rahaga sarnaste omadustega elektrikat ei saa. Ja kuigi tahaks vahelduseks midagi muud, tahaks kepiga kasti ja tahaks paremat sõiduasendit, siis tuleb vist hetkel teha kulukeskne otsus ja triikida sama asjaga veel mõned aastad maanteed. Jämedad 100 km päevas ja teinekord ka käru sabas.

Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
Vasta

Tuli õlle...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Eks elektrika ostmine ongi ju valik alternatiivide vahel:

- elekter
- CNG (hetkel praktiliselt kadunud turult)
- LPG (hetkel üksikud margid, ainult lahjad mootorid tehasepaigaldusena)
- Bens
- Diisel (hinnad suuresti sellised, et ei ole liiga reaalne ostuhinna vahet bensukaga tagasi sõita)
- erinevad hübriidid (mild, pistik, misiganes nende nimed on kõik)
Vasta

(15-02-2024, 12:53 PM)Olle Kirjutas:  
(15-02-2024, 03:45 AM)Mahno Kirjutas:  Eks mässajate päralt on tulevik. Mulle meeldiks ka RAM, kui raha nii palju oleks, et sellega rahus sõita saaks. Defender ka meeldiks vähemalt natuke aega. W140 kerega mersugi meeldiks.
Nii et ad 2024 meist elektrika ostjat ei ole.
Tundub, et gaasika mehed elektriauto teema ära kaaperdanud. Mul tänaseks LPG Joggeriga 12000km sõidetud. Keskmine gaasi kulu 100km kohta 0.56×7.8=4.4€. Bensiini kulu on olnud 50l/10000km ehk 0.8€/100km. Praegu ei ole põhjust nuriseda.
See on siis pigem reaalsus ja mõistlik tulevik. Hübriidsena. PHEVina. Gaasiga. 74kW on piisav! jne. Dacia puhul eriline ongi üüratu bensupaak ja see on ka bensu-PHEVidel "hädaks" et bens läheb pahaks. Bensu on vaja vaid (külm)käivitamsitel. Kui PHEV oleks Mitsu tehnoloogiaga elik vedu on 100% elektriline ja sisepõletaja on genekas kui veoakust hakkab särts lõppema, siis oleks isegi CNG LPG asemel õigem valik! Surugaas on ju surve all väikeses ruumalas. Muidugi lõhkeda võiv gaas ja tohutud voldid kõrvuti ei kõla just hästi... Big Grin Aga ka LPGl poleks viga. Igal juhul on tossutorust väljuv puhas ja eesmärk täidetud! Kusjuures see 5.20€ (u.24 kWh)/100 km on ikka sigaodav. Äsjaste külmadega ei saanud Evd sellega isegi hakkama! Enyaq iV kulutas Tuttaval Saaremaal 33...

Tsitaat:Elektromobilisti seiklused. Andsingi täna (04.01) diiselhobusele (uus Hilux) puhkepäeva nagu eile lubasin ja äratasin hommikuse -17 kraadise pakasega Skoda üles. Mingit hellitamist ta täna ei saa. ...
Alustasime eelsoojendusega mida seekord pistikust ei toetanud, ehk ta pidi oma aku varudest sellega hakkama saama. Õue ei viitsinud minna ja panin ta telefonist küttesse. Hiljem õue minnes avastasin, et salong, toolid ja rool olid soojad, aga esiklaasi elektriküte oli äpis kuidagi välja lülitatud saanud. Läks siis see ka kohe sisse, et ikka klaas kogu ulatuses puhtaks saaks ja kaameratel nägemisväli korras oleks. Kuna auto polnud saabunud aastal veel liikunud, siis.... 
Sõitu minnes ja ka sõidu peal mingeid veateateid ei tekkinud. Elektrikulu oli alguses muljetavaldav 50+ kWh/100km ja vähenes vastavalt auto ja aku soojenemisele sõidu ajal. Kodust tööle 24km teekonna keskmiseks sai ikkagi rekordkõrge 33kWh/100 km, aga sõiduulatuse prognoosijad ja aku olid pisut optimistlikumad edasise suhtes. 


Aga ka tavaautol tõuseb külmaga kütusekulu ja reaalselt saab ka tavaauto olla juhtmeotsas ja sõitma asudes soe. Ei ole EV hull midagi aga suur sooda maksab 2,5 korda rohkem kui gaasiga taatsia. Ja tänu sellele ei tule mitte kunagi 100km läbimise lõpphind ligilähedanegi! Ja isegi elektriauto puhul hakkab, nagu ka majade soosjustusvajadusel, rolli mängima  asukoht klimaatilises SuurRiigis Big Grin Ikka sama asi et kusagil Sõrves või Kõpul EVd pidades vs sama asi Väike-Maarja, Narva, Põlva jne on päris jõhker vahe talvises energiakulus.
Vasta

No neid sente lugedes tuleb tõdeda, et tegelikult ei ole ju kallis, lihtsalt vaesed oleme.

Mis muret mina kõige rohkem näen selle elektrifitseerimise survega on ikkagi strateegiline risk. Hetkel on jagatud energiarisk erinevate kütuste vahel - tõenäoliselt kõik korraga ei katke ja vähemalt mingil määral on võimalik üksteist asendada või erinevaid kütuseid sõltumatult tarnida.

Kogu transpordi elektrifitseerimise valguses tekib uus kõikehõlmav risk - peale mõnepäevast elektrikatkestust hakkab kogu majandus seisma jääma, sest transport jääb vältimatult akude tühjenedes seisma. Ja kui Peipsi taha vaadata, siis tundub, et kellelgi ei tekiks mingeid kõhklusi blackoudi tekitamiseks, kui seda vaja peaks olema. Elamumajandus on nagunii pimedas ja külmas, ilma veeta, aga see-eest kasutamatu peldikuga. Tootmised jäävad seisma. Aga siis ei saa ka olemasolevat varu liigutada sinna, kus teda vaja on.

Ja päris nadi on, kui brigaad ei saa sõita liini lappima, sest aku on tühi. Aga akut ei saa laadida, sest liin on katki.
Vasta

Üks põnev ja täna veel suhteliselt alakasutatud elektrisõiduki eelis on veojõu palju täpsem, kiirem ja suuremates piirides kontollimine - kas Mercedes G kohapeal ringi keeramine on nüüd just kõige vajalikum lisa, seda ei oska öelda, pole autodega maastikul sõitmise nüanssidega väga kursis, aga lahe näeb välja küll: https://www.youtube.com/watch?v=vH4h-K-mZKY

Tavaautode puhul pole igasugused elektrooniliselt juhitavad diferentsiaalid jms aktiivne jõuülekanne eriti levinud, aga elektrika puhul on vaja ainult veoratastele eraldi mootoreid, kogu ülejäänud töö teeb juhtprogramm.
Vasta

Äge näeb välja tõesti. Aga kus seda reaalses elus kasutada saaks? Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas:   Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.

Kahjuks ei ole, rattaid ei pöörata. See toredus tehakse toore jõuga, ühe külje rattad veavad edasi, teise külje omad tagasi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-02-2024, 22:57 PM)rocker Kirjutas:  Äge näeb välja tõesti. Aga kus seda reaalses elus kasutada saaks? Ilmselt on sel siis ka miski külg parkimise funktsioon, mis oleks palju vajalikum.

Kohas, kus edasi-tagasi saagimiseks ei ole ruumi. Kuskil kõval pinnasel, pehmes upud lihtsalt ära. Läheb maksma jõhkralt rehvi ja elektrit. G puhul sild ja raam selle peale väga ei pahanda. Big Grin

Reaalselt siiski vaid tehnoloogia demo. Nagu ka Tesla Plaid-mode.

Ma just oma Potsul mõõtsin selle pilguga raamivahesid, et sinna mahutab päris suure aku ära, kui kogu sisepõlemisega seotu minema loopida. Kandevõimes ja massis pole ka küsimus - mõlemat on piisavalt niigi.
Vasta

(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas:  . Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
 

Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look
Vasta

(21-02-2024, 12:02 PM)spark Kirjutas:  
(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...

Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look

Nagu kõik uued Daciad, on ka selle disanikeel täitsa äge ja lubatav hind ok aga see ei muuda fakti, et tegu on punnilaadse EVga, mis ei ole ikkagi pärisautoga võrreldav. Ikkagi linnapunn, vähe parem rollerautost, ja selle puhul tuleb tähele panna seda 1600km ja 24h! Ka uus jääb pigem 15-20 minuti autoks kesklinnades sõita.  3-4 tundi nädalas punniga asju ajada + siis midagi lõbuks lisaks selline 100 kilti nädalavahetusel kohvikus ja loomaaias käia.  Ehk siis 100+100 kilti, kuus ~800km ja aastas 9,5-10tuhat läbisõit. Vaadates peetud EV-punne a'la e-up, e-citigo jms  sisi peaaegu täpselt nii ongi. Ma lihtsalt ühe õpetajanna e-up!i tarbimisharjumist tean Wink 

Ja praeguse pere-soodafoobia tarbimine on tänu selle bensuautokese sarnasele punnlusele ka sarnane! Kuna sellega lihtsalt saab kaugemale ka minna ilma närvivapustust saamata, siis mõnikord saab seda ka tehtud aga see talv novembri lõpust siiani on paar korda üldse Tallinna piirest väljutud, enamasti Koela külla mööblipoodi Big Grin  Lamell all, kuigi ESP peal, pidevalt on olnud ikkagi halvad teeolud - üks vahetus oli ideaalne ja siis sai Järvamaa tiir tehtud selline 220km. 13.10 käisin ülevaatusel ja siis oli näit 167tuhat, üleeile keeras 170 ette. 4 kuud ja 3000 kilti, millest mina äkki 300! Big Grin Kuna möödapääsmatu vajadus iga nädal 200 kilti Järvamaal käia "kadus" ja suvekodu 250 km ka talvel ei tarbi, siis nii ongi! Viru Väljak, Balta ja Ülemiste jaam on kõik ~7 kilti ukse eest mis normoludes mahub kõik 15 minuti EV'ga sõidu sisse, ühistransa peatus sinna minekuks 350meetrit. 

Sina kui Arhitekti-härra saad ju aru sellest 15-minuti linna asjast, milles meie pere on 100 aastat+ reaalselt elanud! Vanaema sündis 1903 Herne ja Magasini nurgale majja...edasi on ajalugu. Aga jätame kauge tsaari- ja Wabariigiaja välja siis meie suguvõsa on reaalselt püüdnud elada ja töötada 40'test edasi (ehk mida ma "tean" ehk juttude põhjal "mäletan" ) selles samas idees koolide ja töökohtade asukoha valikust alates! Peamine võimalus selleks oli ja on muidugi elektrirong+tramm kooslus kui takistusteta konkreetse ajakuluga rööbastransport mis on igaviku olnud elektrifitseeritud Big Grin  20.sajandi viimasest kümnendist ja 21.sajandist lisandub sinna kätetsaadav isiklik auto, mis on muutunud ka probleemiks ja kuhu nüüd püütakse sisse mõtestada moodsaid patareisõidukeid tõuksist EVni.  Aga seesama 15-20 minti ots on jäänud! Ja see tegelik isikliku tagumendi vedamsie käula tasuvusarvutus linnlasel tulebki sellelt ajaühikult. Ja Eestis lisandub sinna mõõtmatu mõõtühik nimega "talv" Big Grin Ja siit jõuame jälle HINNANI!!! Kas sõidaks - sõidaks!!! aga hind on ju ulmeline, kuigi kontsept Toyota iQ ja Smardi ristandist ruulib. Väike kui rollerauto, 4 kohta aga sõidab vajadusel kiiresti! Tundub et neid linnapunne hakakb üha enam tulema aga Springi hinda ei saa keegi ja seega ilma üübertoetuste ning mingite eriliste LISAboonusteta (ja tavaautodele räigete piirangute kehtestamiseta) tarbimises jäävadki need enamusel ostamata. Kütuse hind on kõige olematum mure kogu paketis! See on peaaegu tähtsusetu number. Aga terrorit ei saa teha, normaalses ühiskonnas mitte aga eks me oleme ju teel "tõejärgse roheutoopia" poole ehk kõik on võimalik...

EDIT: ainuüksi idee sellisest veljest ja rehvist 290 lisaeuro eest on ostmist väärt Big Grin 
[Pilt: ABLVV87AhoJNqVpFMU1d4D6YMTU1al7e-m9ieZ4k...authuser=0]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne