Uunikute XXI Talveralli 2024. LÕPPTULEMUSED
#81

KP6 oled ikka kindel et ViktoOria ei olnud? Kahe oo'ga? 

KP2 sidekriips määras aga kas õige on Au joogI-le või kirjapildi järgi Au JoogL-le? Ja heal tahtmisel luges välja Au JoolIL-le aga siis ilma sidekriipsuta juba... Miks küsin, sisi vana hea "Ära Peap Ära Lõiõ!" Wink 

Viadukt?
Vasta
#82

(19-02-2024, 15:30 PM)PlyVal64 Kirjutas:  KP6 oled ikka kindel et ViktoOria ei olnud? Kahe oo'ga? 

KP2 sidekriips määras aga kas õige on Au joogI-le või kirjapildi järgi Au JoogL-le? Ja heal tahtmisel luges välja Au JoolIL-le aga siis ilma sidekriipsuta juba... Miks küsin, sisi vana hea "Ära Peap Ära Lõiõ!" Wink 

Viadukt?
KP-6 Olen üsna kindel, et oli ühe O-ga.
AUJOOGI-LE osas olime kontrollis ka üsna leebed. Peaasi, et sidekriips õiges kohas maandus ja tähed ligikaudu õige kujuga olid.

Jõgeva Viadukti all oli viimane küsimus enne lõunat - "milline enesekriitiline häda vaevas Androt ja Kivi Magnust minevikus?". Kandeposti peale olid soditud need nimed ja sinna alla "me olime lollid". Õige vastus oli - "nad olid lollid".
Vasta
#83

ekipaaž 200 tänab ka korraldajaid ja UAZimehi/naisi kes meid välja tõmbasid ja keda me paarsada meetrit hiljem aitasime teepeale lükata Smile  Muus osas sai sõita kiirelt ja sai sõita lõbusalt. 4 inimest liikuris tegi tööjaotuse ikka palju paremaks, varasemalt kahekesi olnud. Saime umbes 1000km kokku läbisõitu, mis algas reede õhtul saaremaalt, esimene ots lõppes reede öösel kell 1 tallinnas, et sealt kella 5.30 ajal starti liikuda ja peale finishit kiire õhtusöök ja kell 2 ööse magasime juba omas voodis kodus Kuressaares. Järgmine aasta vaatame passis olevaid sünniaegu prillidega ja jääme ööseks finiši juurde Big Grin 

Glampingu vastus oli selles ristsõnas vist ainuke vastus, mille arvasin ilma asupaika ja loodust teadmata ära ja täpid panin ka a- tähele peale. Ju siis sildil oli ilma täppideta Big Grin
Vasta
#84

Kiidan ka tänavust rallit! Libedust oli, külksi sai lasta, ja mis põhiline - legend oli vigadeta! Natuke tekitasid segadust legendi joonistatud liiklusmärgid, mida teede ääres ei olnud.

Lemmikud küsimuste sõnastused-leiukohad olid "puukallistaja", 33,8km ja 20 liitrit kirju Big Grin Need tegid tuju eriti heaks. 

Postkastide juures tuli lihtsalt natuke tagasi ja natuke edasi jalutada, ning vastus oligi käes, ei mingit pahameelt et keegi oleks midagi valesti kaardile märkinud. Värav polnud postkastidest ju kaugel.

Tagantjärele mõeldes ja praegu ristsõna lahendust vaadates oli ikka julmalt palju käändeid ja pööramisi ja sidekriipse. Eks selle nahka läksime osaliselt ka meie Smile Tuleb olla tähelepanelikum ja vastata täpselt seda, mida küsitakse Smile

Meil jäi samuti üks pidurdus natuke hiljapeale ning järjest negatiivsemaks keeranud kurv karistas kohe ära ning Volga maandus jäise lumevalli otsas, ühe külje uksed nii sügavas lumes, et ustest välja ei pääsenud. Labida olime ka just Saureri meestele ära andnud Big Grin Õnneks päästis jonnakas Henri oma Rekordiga meie päeva. 7-8 korda hooga sikutamist, ja 5cm kaupa ronis Olga jäähunniku seljast maha. Suured tänud veelkord!
Pull oli see, et see juhtus vahetult peale kalarootsu. Enne kalarootsu nägin peeglist 6-7 autot, aga kraavis istudes jõudis 15-20 minuti jooksul meieni vaid 2 autot Big Grin Ju "tegid uut kalarootsu rada."

Ralli pikkus tundus tavapärane. Küll aga startisime 16.ndana, ja finisheerusime teisena, Martini-Indreku Sukimuki sabas. Viimane neljandik päevast sõitsimegi sisuliselt nende jälgi mööda, peeglis kedagi ei paistnud. Ilmselt oli meie hirm pimeda peale jääda nii suur, et andsime aga hagu Big Grin 

Jään ootama lisakatsete edetabelit, ning Sergei pilte Smile

Aitäh kõigile, kes korraldamisega vaeva nägid ja aitäh kõigile rallitajatele! Kiidan ka lõuna- ja õhtusööki, mis oli traditsiooniliselt lihtne, kuid maitsev ja toitev. Oli vinge päev, nagu alati Smile
Vasta
#85

Meie tundus ka ristsõna täitsa normaalse raskusega ja hästi tehtud. Selle panime ise ka valesti: 

Tsitaat:Jõeküla sillalt tuli väga suur hulk vastuseid mingi palgivirna kohta, mida ma oodata ei osanud. Võibolla oleksin KP märgi pidanud asetama keset silda, sarnaselt Aravusele, olnuks lihtsam leida.

Mõeldud oli igatahes seda, et silla ühes otsas oli Maakonna piiri tähistav silt olemas, teises otsas oli tähistatud vaid vald.


Kohe peale silda paremal oli poolik palksaun, mille palgiotsad olid märgistatud  Smile

Veel panime mööda KP31 Käsilased, kuna vihje (neist kaks pidurid) oli nagu valmistamise materjalile ja Minionid ei sobinud, siis pakkusime vastuseks veepaagid. Lisaks olid vist mõned tähelepanematuse vead, nagu Kelle?- Antsu, Loogiline ju, iga aasta sama teema ja ikka ei pannud tähele. Lähen edastan naabri kassile kaebuse või kuidas reeglites kirjas oligi  Big Grin
Vasta
#86

(19-02-2024, 15:55 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Veel panime mööda KP31 Käsilased, kuna vihje (neist kaks pidurid) oli nagu valmistamise materjalile ja Minionid ei sobinud, siis pakkusime vastuseks veepaagid. Lisaks olid vist mõned tähelepanematuse vead, nagu Kelle?- Antsu, Loogiline ju, iga aasta sama teema ja ikka ei pannud tähele. Lähen edastan naabri kassile kaebuse või kuidas reeglites kirjas oligi  Big Grin

Pidurid oligi vihje valmistamise materjalile. Kahel käsilasel olid ju piduriketastest tehtud kübarad.
Selle küsimusega oli muret omajagu, sest kaks nädalat tagasi paistis neist välja vaid kõige suurema ülemine ots. Pidurid olid lume all.
Vasta
#87

Seda küll aga vastusega ei olnud sellel "vihjel" midagi pistmist, käsilased olid ikka käsilased isegi kui kaks piduritest oli tehtud  Rolleyes Ega ma ei kurdagi, järgmine aasta oleme tähelepanelikumad.
Vasta
#88

Võistkond nr 64 kiidab korraldajaid toreda päeva eest! Lõpuks õnnestus esikoht kätte ka saada. Iga kord on miskit rohkem või vähem teadmatuse ja tähelepanematuse nahka läinud. See kord oli eesmärk nr 1: jõuda finišisse, eesmärk nr 2: ristsõna õige, vahet pole kaua aega läheb. Tundub, et strateegia toimis.
Esimese ja teise koha võistkondadel läks ideaalse ristsõna tulemus selle samuse silla juures nahka, kus maakonnapiir polnud märgitud. Ühed ei lugenud, mis täpselt küsitud oli ning kirjutasid MAAKONNAMÄRK ja teised käisid puulogudiku palgimärgistust vaatamas  Big Grin

Ralli pikkuse üle kurta ei saa. Startisime 8:47 ning lõppu jõudsime ca pool tundi enne pimedat. Kõige enam meeldisid ralli esimesed lõigud kuni AKP2-ni. Erakordselt libe tee, Võhu lisakatse ning väga head küsimused.

Ühe kraavi külastuse saime ka kätte ning seda vaata et ühe parema pidamisega tee peal. Ebaõnnestunud kannakas lõppes ninapidi kraavis, mis esmapilgul ei paistnud üldse kraav olemagi. Õnneks oli meil kohe sabas Super Mario tiim, kes hädast välja aitas, aitäh!

   
Vasta
#89

Kuna eelmine kord kaarte segades ei saanud tänu päris arutule ebakonkreetsusele just pealelõunal seda "lõpuni õiget fiilingut" kätte siis seekord sain ja tegin tähelepanekuid.

Kahekesti ja vanakooli kombel sõites (kül llagunes poole sõidu peal tspidotross ja Terratrip muutus kasutuks) ei ole lootust ka kolmekesti ja veel enamatega sõitvate tiimide vastu. Seega on Sport-klass ikkagi vajalik aga Ristõna ei tohi olla "nii keeruline". Nagu 20.Talverallil Sport ju oli! Tegelikult võib ka see Ristsõna olla täpselt sama pikk ja sama Põhiküsimusega, lihtsalt segaduse tekitamiseks on vastused lihtsamad või küsimused rohkem suunavad. Autost väljumine võib täiesti olla, pärisrallil peab ka katsel ratast vahetama Big Grin  Aga seda VAID ja ainult kahekesti sõites. Siis on täpselt parasjagu tegemist. Kuna asi on ikkagi algselt ka regulaaarsussõit, siis peaks ka regulaarsus rohkem  maksvusele pääsema. Vähemalt kahekesti sõitjatele. Ei pea ka kahte rada tegema, lihtsalt "spordil" ei olegi tolerantsi ja digilugemisega saab sekundeid ka poolitada. Teine asi on kiirused aga nende erinevuse saab ju mõlemad Legendi trükkida. Puhas tehnoloogiline küsimus. Lisakatseid ei pea olema rohkem, võivad olla kõik samad, lihtsalt peaks KOGU ralli olema kiivritega. Meie olime - ei ole raske! Aga ohutum. K70'ne kogu päeva maksimumkiirus oli 92 km/h ja seda täitsa kogemata ja alles peale lõunat, sinnamaani oli näidikul täpselt 90! Ehk kui keskmine kiirus on ka FIA lubatud maksimumi 55 km/h juures, siis tegelikutl kiirust ületada pole vaja. 45-50 keskmist annab rahulikult kätte sõites kuni 80 km/h. 

Mis me veel tohutu orgunnipagasiga tüüpidena tegime - täitsime kõiki kiirusnõudeid! On 70 siis nii ongi, 50 alas 50 ja vajadusel ka 30. Siis tulebki see "jooksukiirus" välja et jooksed KPsse, kiiresti püüad vastuse leida, juba kiirelt autosse, vöö peale ja sõidu ajal kirjutad, samal ajal järgmist ristmikku öeldes. Just käis isand Nõmmik ja tõi kurikad ära, siis tema ütles et vanasti tema roolis arvutas siis kiiristi kellaaegasid kui oli vaja. Tegelikult peaks juht ikkagi sõidule keskenduma ja kaardilugeja kõrval hakkama saama. Kolmas autos on juba MEELETU lisaboonus (kui see muidugi adekvaatne juhtub olema Big Grin ). Eriti on see oluline kui KOHE paned täpselt sobiva vastuse kirja! Sul pole AEGA juurelda mingite muude variantide üle, aega pole ka 2/3 vastuste puhul veel koguvastusele keskenduda ja ebaloogilisus välja juurida. Erand on mõni harv 5-kildine maanteelõik kus tõesti saad minutikese vähe muud teha. Ühele tegelaslee "liiga palju" märkmeid, ülespildistamist jne. Ma jõudsin teha 4 pilti...  Mis veel: ka Nymmik Prouaga rada kontrollides ei leidnud seal viadukti alt asja üles ja mägrad olid neilegi arusaamatud Big Grin Juba kaks viga oli ja ma rohkem ei "urkinud", mitutpidi mõistetavaid oli ju veel  Wink 

Ehk jube põnev oli! HÄSTI Margusel ette valmistatud auto - kõrgeks tõstetud, väga korralik naelik all jne, meil ei olnud üldse libe! Nagu ikka siis vanakesel "peabki" midgai juhtuma, poolduv spidotross ja pool päeva 3-pütane käib Vanatehnika juurde! Nüüd peaks korra veel ise roolis ka olema ja veel kellegi pikaaegse Korraldaja kõrvale võtma, saaks päris lõpliku pildi ette. Aga täitsa taipan, miks see Talveralli niimoodi popiks ikkagi läks, isegi kõigi vigade ja puudujääkidega, mida me aastate jooksul ju ikka teinud oleme. See 7-8 tundi ja 300 kilti möödub kui lennates ja ongi põnev! Kusjuures Ristsõna on põnev, saada midagi teada, käia midagi vaatamas. Mulle ka rada tehes meeldis just see pool! Ilus Eestimaa oma erinevate talvedega, see paneb aga punkti. Mitu autot kellegile väikestel teedel VASTU tuli??? Meile küll ei tulnud kedagi, ainult maanteedel ja asulates... Mis veel: kuigi "mõned" teed olid tuttavad ja "mõnedel" on ka enne Talveralli käinud, siis ilma kaardita vaid Legendi järgi sõites tõesti ei tea kus oled Big Grin Pole isegi aega mõelda ega ringi vahtida. Ehk ma usun et järgmine tuleb jälle veel parem kui eelmine Big Grin Aga see "mõelge nagu meie" peab jääma, see võtab alati igasuguse võidupinge maha! Kuigi Zazik ütles ette et "jube lihtne Ristsõna" on ja ka KP2  "loosung seinal" võis jätta vale mulje, siis too tuulik võttis kohe pinged maha. Ja muidugi kõik teised ka, isegi see KANKUTÄIS mis olla 20liitrit Big Grin
Vasta
#90

(19-02-2024, 19:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Kuna eelmine kord kaarte segades ei saanud tänu päris arutule ebakonkreetsusele just pealelõunal seda "lõpuni õiget fiilingut" kätte siis seekord sain ja tegin tähelepanekuid.

EDIT: kiire vaatlus: 8 otseselt mitteloetavat vastust: armastuse, tuulik, tulnukas, mägrad, pritsikuur, TTT, maakonnapiir (mis oleks olnud loogika küsimus!) ja raadiolained. Lisaks küsitavad kanku (too mulle kankutäis benssu...), käsilased ja Jõgeva lollid mis äkki läheb ka "raskesti leitava" alla koos kiirusega, msi on ju pigem lahe. Pilti pole näinud Wink  Ehk täpselt 1/3, mis on ikkagi liiga palju subjektiivsust. Samas AuJoogile, Antson jms on klassika.
Vasta
#91

Lühemaks sõitu küll vaja teha ei ole. Kui siis selle arvelt et paneks käänulist metsavahe teed rohkem ja sirget maanteed vähem. Metsavahel oli väga mõnus sõita. Teeolud olid mõnusalt vahelduvad - jää, lumi, kruus, pori jne.

Korraldus oli väga hea minumeelest. Kõik oli selge ja loogiline. Välja arvatud ristsõna kus me ennast vigaseks leiutasime, ja nüüd tuleb välja et ristsõna oli ise valesti koostatud. Big Grin
Vasta
#92

(19-02-2024, 20:09 PM)daqqer Kirjutas:  Lühemaks sõitu küll vaja teha ei ole. Kui siis selle arvelt et paneks käänulist metsavahe teed rohkem ja sirget maanteed vähem. Metsavahel oli väga mõnus sõita. Teeolud olid mõnusalt vahelduvad - jää, lumi, kruus, pori jne.

Korraldus oli väga hea minumeelest. Kõik oli selge ja loogiline. Välja arvatud ristsõna kus me ennast vigaseks leiutasime, ja nüüd tuleb välja et ristsõna oli ise valesti koostatud. Big Grin

Sõidu pikkus on selline väga tundlik teema. Veel 3 nädalat tagasi olin kindel, et rada on liiga lühike ja kiire. Mossega läbi sõites (tehes KP-des lihtsalt peatumisi) tulid keskmised kiirused sinna 65-70 vahele, sest pöördeid ja asju oli ju tegelikult vähe. Peale lõunat oli ju üle 30km vaid ühe pöördega otse uhamine. Panin igale lõigule hunniku minuteid juurde KP-de jaoks ja sain 6h sõitu. Vahepeal kaalusin isegi stardi nihutamist tunni võrra hilisemaks.
Natuke joonistasin rajalõike juurde, kuid rajakontrollide käigus selgus, et reaalselt legendi järgi sõidetav kiirus veidi muutunud teeoludega koos kp-de otsimisega on ikka väga palju madalam minu poolt pakutud madalast 50+ keskmisest. Panin igale poole veel aega juurde ja lõpuks jäi ikkagi 8,5h puhast rallipäeva ideaalaegades.
Õnneks sai lõpust 30km maha lõigata ilma KP-sid kaotamata, see võimaldas inimlikul ajal ikkagi joone alla saada.

Ehk siis väga tugeva lõõtsaga oli kogu see elu. Kogemus edaspidiseks, rajast tuleb teha erinevate pikkustega versioone, et vahetult enne lõppu otsustada olude järgi. Kuigi nagu käesolev aasta näitas, ilmateadet nädal varem uskuda ei saa ja valmis tuleb olla kõigeks.

Ja ega kõik päris plaanipäraselt ei õnnestunud. Kasvõi see, et unustasin kalarootsu spikrist kõva häälega rääkida. Aga õnneks tundub, et need väikesed viperused ei rikkunud üldist meeleolu, väga hea tunne oli õhtul saalis nii paljusid õnnelikke nägusid näha.
Vasta
#93

Ma siin vaatasin seda "uut" kalarootsu Big Grin Sinnamaani KÕIK klapib, ka talu seal Tudusillal on ja kusagil võiks ju Omaniku nimigi olla (tegu siis Piire Uustalu Oüga ja lehmad olid täitsa olemas), mida küll polnud. OK, ise lollid. Siis järgmine rist on ka meetripealt sobilik aga sealt edasi Tudusse on 3,1 kildi asemel 6,4. Me päris Tuduni ei sõitnud, ma selle Rasivere bussipeatuse iseoma vea tabasin seal ära kui matkadarade ja LKA sildid vahele jäid. Aga see teeots oli ülipeidus ja ma automaatselt "mõtlesin nagu me rada oleme teinud". Ise veel targutasin Margusele et "üks tee peab jääma vasakule" ja siis just sinna uhasimegi Big Grin 
Ahjah, üks asi veel: need pooled pidurid oleks pidanus olema küsitud Eestis tuntud kui... sest originaalpealkiri on Minions ja vastuseks Minionsid on täpselt sama tähtede arv. Nendele asjadele peame järgmien kord jälel tähelepanu pöörama.
Vasta
#94

(19-02-2024, 22:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma siin vaatasin seda "uut" kalarootsu Big Grin Sinnamaani KÕIK klapib, ka talu seal Tudusillal on ja kusagil võiks ju Omaniku nimigi olla (tegu siis Piire Uustalu Oüga ja lehmad olid täitsa olemas), mida küll polnud. OK, ise lollid. Siis järgmine rist on ka meetripealt sobilik aga sealt edasi Tudusse on 3,1 kildi asemel 6,4. Me päris Tuduni ei sõitnud, ma selle Rasivere bussipeatuse iseoma vea tabasin seal ära kui matkadarade ja LKA sildid vahele jäid. Aga see teeots oli ülipeidus ja ma automaatselt "mõtlesin nagu me rada oleme teinud". Ise veel targutasin Margusele et "üks tee peab jääma vasakule" ja siis just sinna uhasimegi Big Grin

Nagu sa isegi tead, talvise kalarootsu häda ja viletsus on see, et mõnes kohas teed tekivad ja kaovad sõltuvalt ilmast ja traktoristi tujust. Selle Rasivere bussiringi ja ristmiku kirjeldamise juures murdsin pead ikka omajagu. Et kas vasakule jääb üks või kaks teeotsa ja kuidas need markeerida.
Aga see on alati paradoks, et kui kuskilt valesti panna, siis algul mõned teeotsad klapivad... rajakontrolli ajal käis Nõmmik ka seiklemas, Rahkla viinavabriku juurest.

Tegelikult jäid mul mõned trikid veel sisse viimata, mida n.t. Vilukas omal nahal tunda sai. Kui legendi hakkad inertsist lugema, ilma süvenemata, mis kirjas, võib omadega Koreapärsiasse sattuda.
Vasta
#95

Nissan pardanumbriga 55 on porine, aga õnnelik. Päev oli väga mitmekesine, alguses jää koos vihmaga, siis
veevannid ning lõpetuseks lumesadu koos pimeduse ja miinuskraadidega.
Teelt väljas õnneks ei käinud, aga natuke ebakindla tunde tekitas see 6 sekundit 0 nähtavusega veelaviini all olemist, mis tundus nagu oleks
kestnud minuti.
Ekipaaž nr. 55 tänab korraldajaid ja kõiki osavõtjaid.
   
Vasta
#96

Annan ka omad kommentaarid Ekipaaž nr. 73 liikmena: 

Eelnevalt olen talverallil 5x juhina osalenud Saabi roolis. Vahetasin rolli ja proovisin sel korral kaarti lugeda. Teised kaks võistkonnaliiget on mõlemad minust tublisti rohkem osalenud, siiski poodiumile pole keegi meist kunagi jõudnud. Küll on võitnud korra talveralli auto ise 2019 aastal, kuid siis olid autos teised isikud. Sel korral tubli 3. koht. 

Mis tõi siis edu ja kas midagi teeks teisiti? Pigem oli Erlendil kohe selge, et kihutama ei hakka. Aega sõitma ei hakka. Kiiruskatseid põhjagaasiga tegema ei hakka. Et ristsõna on A ja O ja me lihtsalt võtame selle jaoks aega. Tegelt oli ikka väga mitmeid küsimusi, kus tahaks juba loobuda, lihtsalt kas ei leia vastust üles või ei tundu loogiline. Aga nii mitmelgi korral tuli kasuks see, et lähebki 10 või 20 minutit otsimiseks. Aga lähed uuesti tagasi ja vaatad jälle. Näiteks Antsoni küsimuses läks räigelt aega - sest eesolevad tiimid olid jooksnud mõisa juurde ja tiirutasin siis isegi seal. Mõisa otsas on juhtumisi ka mälestuspink, kus 6 kohaline nimi peal. Lõpuks sai isegi mõisas sees käidud inimestega rääkimas, et kas tegemist on mälestuspingiga mõnele spordimehele. Aga eks siinkohal ikka tuli välja, et mine jälle algusesse tagasi ja proovi uuesti. Eriti meeldis, kui mõned nooremad googeldasid, kas Antson võiks olla spordimees ja siis tõdesid, et sobib küll. Eks ajastud ju muutuvad ja see, mis ühele põlvkonnale ilmselge, see järgmisele mitte. 
Või siis see KIIRUS küsimus, kus see majaümbrus ja postkastid said nii läbi tuulatu, et tõepoolest oli vähe puudu, et leekima sealt tõmmata. Aga lõpuks läksime ikkagi tagasi ja proovisime rahulikult sõites ülitäpselt välja mõõta see kaugus, mis legendis määratud. Nii jõudsime postkastide ja majavärava vahele - siis paistis aga silt ka silma ja nii see vastus ka tuli. 

Eelnevate talverallide kogemus on ju kinnitanud, et ristsõna on A ja O. Ei olnud ka sel korral midagi teisiti. Mina umbmäärasuse üle ei viriseks. Aga samas saan aru, et sel korral oli kolmas liige autos väga vajalik. Kes siis jõuaks saadud vastused läbi sünteesida ja sõidu pealt arutada läbi, et millisesse vormi need me paneme. Olgem ausad - juht tegeleb ainult sõitmisega. Kaardilugeja kaardi lugemise ja ka etteruttavalt legendi lappamisega ja ebamäärasuste ülesleidmisega. Lisaks KP lainele häälestumisele õigeks ajaks. Nii ei tulnud üllatusena kalasaba - küll aga tuli see ca 7le tiimile, kelle käest esimese kiiruskatse eel läksin küsima joonlauda. Hauginäod vahtisid vastu ja küsisid, et miks mul seda vaja on. Kui ma olin mitmele tiimile selgeks teinud, mis on kalasaba ja miks joonlauda vaja on, siis otsustasin, et aitab küll teiste aitamisest. Aga nii mõnigi võistkond jäi eksitamata sel korral. Igastahes meil ei läinud vaja legendi lõpus olevat abi, ise paberile joonistatud väikene millimeetermõõdustik suutis väga täpselt vahemaad ära mõõta. 

Ja nii ta läks. Eks oli mitmeid küsimusi, kus sai pikalt arutatud, et millisena me selle esitame. Millises käänes vastust nõutakse jne. Eks tõesti - lõpuks suutsime ju kõik peale ühe õigesti ära esitada. Aga Viktoria ja Antsu küsimus oli kahtlane sest JA asemel oli tabalukul tingmärk. Trips-traps-trull nõudis sidekriipse ja hoone kõige tagumises nurgas oli kõvasti airsofti mängitud - maa oli plastikkuule täis ja sein sodiks lastud aga ei suutnud ühtegi mõistlikku vastust formuleerida, mis ristsõnasse sobiks. Maakonnapiir oli väga loogiline kui selle ära tabasid, sest küsimus viitas piisavalt hästi küsitavale. Eks tõesti - mõne küsimusega polnud selge, mis see õige vastus on ennem, kui tulemused kätte saime. Näiteks "mõtle kui meie" mägraküsimusele oli lausa fantastiline vastus, mis ka ristsõnasse sobis: "mägrafarmerid". Küll aga kriipsutasime nii selle kui ka paar teist vastust maha, kui ristsõna vastus kokku ei tulnud. Mõtlesime veel ja läks lõpuks kõik õigeks, välja arvatud "me olime lollid", mis nii ka kirja läks ja siinkohal võib vaid ennast süüdistada, et seda küsimust uuesti ja mitu korda üle ei lugenud. Aga eks iga inimese aju töötab ka eri moodi ja minu jaoks nii retsilt seda loosungit väänata, nagu vastus tahab, kohe ei oskagi. Ja kas ma järgminegi kord oskaks. No lihtsalt selline mu aju kord on. 

Muidu muretu sõit. Selge see, et aega sõita sellisel jäärallil oli paljudel raske. Subaruga see võimatu polnud, küll aga esimesse ajakontrollpunkti jõusime 30min hiljem, sest pidime teisi välja sikutama. Kokku sai 4 ekipaaži välja sikutatud ralli kestel ja eks üks premeeris meid ka kasti õllega selle eest. Mitmel korral suutsime isegi täpselt aega mahtuda kuigi ma tõesti paar korda meid ka ära eksitasin. Ja kraavis sai käidud täpselt 0 korda. Isegi ühtegi ohtlikku momenti polnud. Eks kõige tähtsam sellel rallil oli rehvide seisukord, hea rehviga oli lust sõita. 

Mina tänan ja ristsõna võib ka järgmine kord olla selline, nagu ta sai. Sest see tõmbab ikkagi hoo maha kihutamiselt ja selgelt ju eristas terad sõkaldest. Ühtegi vastust, mida keegi ei suudaks ära määrata, ka polnud. Ja pooldan olukorda, kus sõltumata auto veoskeemist ja sõidetud kiirustest määrab paremusjärjestuse ära ristsõna. Nii tuleb parem esindatus vana tehnikat teedele ja lõbusõit jääb lõbusõiduks ka edaspidi. Ehk pole survet tulevikus nelikveolise autoga sõitma tulla, et edu saavutada. Ausalt öeldes ei olnudki sel korral erilist ralli tunnet - ja see oli pigem hea. 

Aitäh korraldajatele! Meiepoolne kummardus.
Vasta
#97

(20-02-2024, 09:18 AM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Mina tänan ja ristsõna võib ka järgmine kord olla selline, nagu ta sai. Sest see tõmbab ikkagi hoo maha kihutamiselt ja selgelt ju eristas terad sõkaldest. Ühtegi vastust, mida keegi ei suudaks ära määrata, ka polnud. Ja pooldan olukorda, kus sõltumata auto veoskeemist ja sõidetud kiirustest määrab paremusjärjestuse ära ristsõna. Nii tuleb parem esindatus vana tehnikat teedele ja lõbusõit jääb lõbusõiduks ka edaspidi. Ehk pole survet tulevikus nelikveolise autoga sõitma tulla, et edu saavutada. Ausalt öeldes ei olnudki sel korral erilist ralli tunnet - ja see oli pigem hea. 

Aitäh korraldajatele! Meiepoolne kummardus.
Probleem ongi selles tativenitamsies! See ikkagi EI OLE asja mõte! Reaalselt peab ikkagi sisse viima ajapiiri, kuskohast hilinemine on katkestamine. Ehk Ristsõna PEAB olema lihtsalt leitav, vajab pisut mõtlemist, täpset lugemist mis EI KULUTA aega! ja 1-2 "Mõtle nagu meie". Arvestage et Kohtunikud on VABATAHTLIKUD, Sõbrad, Abikaasad jms kes tahaks ka pidutseda mitte poole ööni "mõtlejaid" oodata ja siis veel Tulemusi arvutada. Sama ju söömistega, bändiga jne - KELL!!! Kellaaeg peab pidama! Mis ongi olnud EMM-Klubi aka paljudele tuntud ka Valge KiirabiBuhhanka tiimi fenomen, et nad on peaagu alati ajas, tõmbavad teisi välja, istuvad ise kinni ja Ristsõna on ka enamsti ideaalne. Ja katsetel on ka kiired. 

See variant ongi, et Turistid ongi suures piires omapead rajal ja siis ongi sportlik Ristsõna lahendamine motoriseeritud vanadel liikumisvahenditel.  Mõrelge nii et kulutades IGA KP jurues 2 minti on see kokku 1 tund!!! See on tegelikutl liiga palju! Sul on iga lõigu peale tavaliselt 5-6-7 KPd, mis teeb ainult selleks 10-15 minti aga lõigu keskmine on 47 km/h ja pikkus 47 km!! Seekord oli kiirus väga täpne, teeoludele sobilik Big Grin KPde leidmise kiirust tõstsid kaardilugejate tallarauad Wink Sai teha kiirelt jooksuga, KOHE märkides nagu Juhend käseb ja mitte raisates sõiduaega mis on OHUTUS! Lõpptulemusena tuli Marttil, Imrel, Veikol ja Co'l imehea rada ja ka Ristsõna kokku! Ega need "mõtle nagu meie" ja muud mitte otse loetavad suhteliselt subjektiivsed ei olnud ju ajakulukad! Nende raskus oli väga täpselt kaardilugajal joosta, vaadata, mõelda ja edasi panna! Juba küsimustest subjektiivsust maha, natuke rohkem suunavaid sõnu sisse sest ega Ristsõna küsimustik koosneb ju suuresti küsilausete laadsetest olemasolulausetest Big Grin  Me peaksime saama täiesti õigete vastuste protsendi nende hulgas, kes ka nii enam-vähem ajagraafikus püsivad, vähemalt 10% peale Võiduajajatest, siis võiks olla "täpselt paras kangusaste". 

Mul on lihtne, võtan arvutist enamuse Talverallide asjad lahti Big Grin Eks ajaloos oleme kõike ka katsetanud ja 10 aastat tagasi saigi tehtud 13.Talveralli puhul lihtne 25 KPga Ristõsna, kõik loetavad ja tuli 40 absoluutselt õiget vastust/Ristsõna aga seda 148.startinust! Siis läks jälle "liiga spordiks" kui isand Palo Fiatikesega Roostal Võitis. 14.Talveralli sama häda, 45 õiget Ristsõna aga seda 174.rajale läinud Jõuvankrist!!! Et tulemusi mõjutasid peamiselt sõiduajad aga õigete Vastuste protsent polnud üldse paha...  12.Talveralliga oli jälle liiga raske, ainult KOLM täiesti õiget 135.startinust. Too aasta tegi ksf!Margus61 1964 aasta Lapakaga puhta töö mis peaks olema ka reaalselt Vanim Võitja auto ja seda igasuguste oluliste ümberehituste ja parendusteta. Kui õigesti mäletan siis rehv oli rekka tagasilla mustriga prott naastudega, see oli suurim erinevus Musta Numbri võimalikust toorikust. Keiu oli teine ja herr M.Kukk Rõugest kolmas. Aga mis on: nii AKPd kui OAKPd ikka kas nulliga või 1-2 miinusega! 

Juba järgmiseks Talveralliks ette Marttile: mina sõidaks hea meelega seda viimast rajakontrolli Ristsõna peenhäälestuseks enne trükki ja rallipäeval rada kinni! Rajategu tuli Sul liiga hästigi välja Big Grin Sõidaks samamoodi teadmatuna roolis ja naudiks seda külgees-sõitu ka aga oleks ikkagi kasulik. Kuna ma olen eelmised 3 rallit rada kundepingilt kirjutanud ja enne seda Kääriku sõidul ja seekordsel samal pingil "võistelnud" siis väheke ikka kripeldab ka roolikeeramine Wink 15 korda roolis, 5 korda kundeistmel ja esimene kord Karu tagaistmel röötsakil... Miks läks jutumärkidesse - sest võistlimine ise ei huvita, FUN peab olema! Aga seestpoolt vaatamiseks peab olema ise osaleja.
Vasta
#98

(20-02-2024, 13:08 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(20-02-2024, 09:18 AM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Mina tänan ja ristsõna võib ka järgmine kord olla selline, nagu ta sai. Sest see tõmbab ikkagi hoo maha kihutamiselt ja selgelt ju eristas terad sõkaldest. Ühtegi vastust, mida keegi ei suudaks ära määrata, ka polnud. Ja pooldan olukorda, kus sõltumata auto veoskeemist ja sõidetud kiirustest määrab paremusjärjestuse ära ristsõna. Nii tuleb parem esindatus vana tehnikat teedele ja lõbusõit jääb lõbusõiduks ka edaspidi. Ehk pole survet tulevikus nelikveolise autoga sõitma tulla, et edu saavutada. Ausalt öeldes ei olnudki sel korral erilist ralli tunnet - ja see oli pigem hea. 

Aitäh korraldajatele! Meiepoolne kummardus.
Probleem ongi selles tativenitamsies! See ikkagi EI OLE asja mõte! Reaalselt peab ikkagi sisse viima ajapiiri, kuskohast hilinemine on katkestamine. Ehk Ristsõna PEAB olema lihtsalt leitav, vajab pisut mõtlemist, täpset lugemist mis EI KULUTA aega! ja 1-2 "Mõtle nagu meie". Arvestage et Kohtunikud on VABATAHTLIKUD, Sõbrad, Abikaasad jms kes tahaks ka pidutseda mitte poole ööni "mõtlejaid" oodata ja siis veel Tulemusi arvutada. Sama ju söömistega, bändiga jne - KELL!!! Kellaaeg peab pidama! Mis ongi olnud EMM-Klubi aka paljudele tuntud ka Valge KiirabiBuhhanka tiimi fenomen, et nad on peaagu alati ajas, tõmbavad teisi välja, istuvad ise kinni ja Ristsõna on ka enamsti ideaalne. Ja katsetel on ka kiired. 


Juba järgmiseks Talveralliks ette Marttile: mina sõidaks hea meelega seda viimast rajakontrolli Ristsõna peenhäälestuseks enne trükki ja rallipäeval rada kinni! Rajategu tuli Sul liiga hästigi välja Big Grin Sõidaks samamoodi teadmatuna roolis ja naudiks seda külgees-sõitu ka aga oleks ikkagi kasulik. Kuna ma olen eelmised 3 rallit rada kundepingilt kirjutanud ja enne seda Kääriku sõidul ja seekordsel samal pingil "võistelnud" siis väheke ikka kripeldab ka roolikeeramine Wink 15 korda roolis, 5 korda kundeistmel ja esimene kord Karu tagaistmel röötsakil... Miks läks jutumärkidesse - sest võistlimine ise ei huvita, FUN peab olema! Aga seestpoolt vaatamiseks peab olema ise osaleja.

Vot selle tativenitamise osas ma Priiduga kohe üldse mitte ei nõustu. Nii kaua kui mina seda asja vean, jääb kehtima sama reegel nagu praegu, s.t. ideaalaeg + 15min läheb kirja, kõik mis üle selle on 50p. Ja keegi ei pea katkestama. Meenutame kasvõi möödunudaastaseid tuletõrjujaid.
Loomulikult läheb AKP kinni, kuid see ei sega sõitu. Ja kui ristsõna teistest paremini teha, on võimalik ka kõrgeid kohti püüda. Tänavu said AKP-1st tulemuse kirja väga vähesed, kuigi läbi käisid kõik. Enamik läks +15min ehk 50p.
Mina ei võta küll oma südametunnistusele seda, et keegi sunnitud katkestamise hirmus ennast lõhki sõidab. Teeme fun-i ja kõike vastavalt oma võimetele.

Talveralli eripära ongi see, et kõik on võimalik. Näiteks seekord pani kaheveoliste sõidukate arvestuses kiiruskatsed kinni Tarmo Vill oma ülikorraliku Moskvitši ja ülirahuliku sõidustiiliga. Üldvõidust külgkorviga mootorrattal ei hakka räägimagi.

Tulevikus tahaks viia sisse midagi sarnast nagu 2020 proovisin, ehk A ja B (võibolla ka C) klassid vastavalt masinate vanusele ja originaalsusele. Päris vanad masinad saavad madalamad kiirused, kas siis lisaminutite näol või joonistab uuematele mingeid mõnekilomeetriseid lisalookeid juurde.

Sellega nõustun, et 2 vs 3/4 sõitjat on ebavõrdne võistlus, seda peab kuidagi lahendama. 2020 kehtinud lisareisija kohta +25p on isegi vähe. Kuigi Vilbiks näitas järjekordselt, et saab küll konkureerida.

Ristsõna puhul olen ka seda meelt, et õige kangus on täpselt selline nagu kahel viimasel aastal olnud on - mitte ükski küsimus ei jää õige vastuseta, kuid päris õigeid ristsõnu saab lugeda ühe käe näppudel.

Priit Discoga kinnisõitjana on väga hea plaan, pakub kindlasti elamust ja suure tõenäosusega ei jää keegi ka kraavi pidama.
Vasta
#99

Zazik, see ongi ju katkestamine! Tegelikult EI EPA Kohtunikud ära ootama või Sa ei leia enam Kohtunikke ja istud ÜKSI seal viimases AKPs ja arvutad Tulemusi südaööni! Nii lihtne ongi! 

Sellepärast PEABKI olema 10+% ÕIGEID vastuseid et sellised tativenitajad kukuks igal juhul esiotsast välja, õigemini saab need automaatselt ajalimiidu rikkumise pärast tahapoole kukutada. See, et KÕIK kes suudavad enne autasustamist Ristsõna ja Ajakaardi mistahes moel Kohtunikeni toimetada saavad TULEMUSE KIRJA ei tähenda, et rajal PEAKS LUBAMA tatti venitada! Need on KAKS eri asja. Ja kuna eesotsas startides vs lõpus on ebavõrdus ka Kohtunike olemasolus, siis kas see aeg on 15 minti, 20 või tund on Ajagraafiku küsimus. Tegelikult regulaarsusrallil peaks see olema protsent ideaalajast, see oleks õiglane. Ideaalaeg on aga ju otseses sõltuvuses teepikkusest ja ka KPde arvust. Kogemustelt ja ka seekordselt raja ülesehituselt on mõistlik +20% ehk igas tunnis 12 minti mida saab vajadusel eriti raskete olude puhul kohe muuta. See on tegelikult üüratu pikk aeg ja ainult lume või libeduse pärast ei ole sellist aja juurdeandmist isegi vaja!  See 15 minti ongi kohe algusest peale mul mõeldud päeva keskmisena, ega ma siis miksisin kokku reeglitesse Maailma kogemused, FIA reeglid, HERO leitavad asjad, Eestist Rahvaralli probleemid jne. Ega see Talveralli kontseptsioon tekkis ikkagi päris põhjalikelt teadmistelt, et "mida ja miks ma teen". Peamine on vältida kihutamist ehk "aja tagasi sõitmist" ja anda kõigile võimalikult võrdne võimalus sõiduoskusest ja jõuvankrist sõltumatult. 

Sa ISE olid sõitjana see kes sekundit ikkagi taga ajas, selleks on hea auto ja julgus/oskus kiiresti sõita vajalikud. See annabki, püsides LSi reeglites, KPdes vajaliku LISAaja mõtlemiseks, tuletamiseks, galligraafiaks jne! Reaalselt on enamasti seesama 12 minti tunnis ka sõidukiirustes vahe teisele poole! Sa saadki ajast ette sõita, saades OAKPst näiteks karistust, aga see on võimalik. See ongi Subarute ja Quattrote häda aga ka Sinu tehtud rehvidega K70'ne oma! Meil ei olnud libe, me saanuks väga palju kiiremini reaalsuses sõita jäädes ikkagi LSi raamesse. Pealelõunat oli sama mis asfaldil sõita...selline pidamine oli! Miks ma/me Prouaga tegime need sõgeda osalusmassiga sõidud lihtsama Ristsõna ja selge Legendiga oligi VENIMISE VÄLTIMISEKS! Meil oli praktiliselt kolm korda niipalju kui see aasta ja venimine tundides oli väiksem! Sest see venimine oli ja on probleem, ajagraafikutest mitte kinni pidamine. Kui ka  seee 20% oleks, siis kõik rallid on olnud selline 4+4 tundi sõitu ehk 480 minutit ehk venimine oleks niigi 1 tund 36 minti. Ütleme et tativenitaja stardib lõpus, peale 9:00. Siis ideaalaeg oleks 17:00 juures + lõuna pooltunnikest + tund36 ehk kell seitse õhtul!!!! Samas eesotsas olid kiired ja täpsed, kes lõpetasid paari minutilise veaga ideaalist ja olid 16:05 kohal. See on KOGEMUS! Tunnine start on õhtul 3 tundi pikemalt AKPd ja poolteist tundi stardis juba 4 õhtul! Olnuks seal veel ka katse??? 

Mis on variandid: ongi Sport kahekesti kerg-jõuvankris kes stardib hiljem või siis hajutatult ja ajab aega ning lõppkohta (mille aluseks ON ikkagi ideaalne Ristsõna!) taga + Turistid kes tulevadki lihtsalt elu nautima ja ühtegi katset ka ei ole peale Stardis kohe OjaTommi tagurdamise Big Grin   Kohe tekib probleem - möödasõidud! Me oleme ju ka koos Sinuga kõike seda arutanud, proovinud jne Big Grin Me lihtsalt Margusega saime seekord vaadata rahulikuklt mis toimub rajal ja see pilt oli ülimalt meeldiv! FUN peab olema aga natuke tahaks ikka Tulemust ka saada Big Grin Täitsa kiirelt ja tõsiselt võeti asja! OK, kaks 2 või 3 autos, ütleme siis legendaarsete maratonsõitude kombel 3 et kulusid jagada, kolm oli lubatud ka London-Syndey jms sõidud, ja ilma jobutamiseta! Graafik on tihe, mõni katse sees, kiivrid kogu ralli peas ja katkestamine kalarootsul eksimise ja ajalimiidi ületamisega on ka Tulemus! Samas keegi ei sunni rajalt maha tulema ja keelama kõike lõpuni tegema (see poel sport!), isegi ajad saab kirja, lihtsalt üks AKP ajalimiidi ületus nullib koha. Alati on ruumi ERIauhidadele Big Grin  Ja siis ülejäänud "bailatajad" tsiklitest krusade ja bussideni, kes ise vaatavad kuidas saavad, keegi neist ikkagi ka võidab midagi. Lõuna ja õhtu kohad ja kellaajad on ju teada ning Ajakaart/Ristsõna äraandmise jaoks võib olla söögilaua otsas postkast kui AKPd vahele jäid ja/või kohtunikke enam ammu polnud! Siis on ka valik olemas ja rajategu lihtne. Peamine keerukus ongi Ristsõna kraadikanguse peenhäälestus Wink
Vasta

(21-02-2024, 14:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Zazik, see ongi ju katkestamine! Tegelikult EI EPA Kohtunikud ära ootama või Sa ei leia enam Kohtunikke ja istud ÜKSI seal viimases AKPs ja arvutad Tulemusi südaööni! Nii lihtne ongi! 

Sellepärast PEABKI olema 10+% ÕIGEID vastuseid et sellised tativenitajad kukuks igal juhul esiotsast välja, õigemini saab need automaatselt ajalimiidu rikkumise pärast tahapoole kukutada. See, et KÕIK kes suudavad enne autasustamist Ristsõna ja Ajakaardi mistahes moel Kohtunikeni toimetada saavad TULEMUSE KIRJA ei tähenda, et rajal PEAKS LUBAMA tatti venitada! Need on KAKS eri asja. Ja kuna eesotsas startides vs lõpus on ebavõrdus ka Kohtunike olemasolus, siis kas see aeg on 15 minti, 20 või tund on Ajagraafiku küsimus. Tegelikult regulaarsusrallil peaks see olema protsent ideaalajast, see oleks õiglane. Ideaalaeg on aga ju otseses sõltuvuses teepikkusest ja ka KPde arvust. Kogemustelt ja ka seekordselt raja ülesehituselt on mõistlik +20% ehk igas tunnis 12 minti mida saab vajadusel eriti raskete olude puhul kohe muuta. See on tegelikult üüratu pikk aeg ja ainult lume või libeduse pärast ei ole sellist aja juurdeandmist isegi vaja!  See 15 minti ongi kohe algusest peale mul mõeldud päeva keskmisena, ega ma siis miksisin kokku reeglitesse Maailma kogemused, FIA reeglid, HERO leitavad asjad, Eestist Rahvaralli probleemid jne. Ega see Talveralli kontseptsioon tekkis ikkagi päris põhjalikelt teadmistelt, et "mida ja miks ma teen". Peamine on vältida kihutamist ehk "aja tagasi sõitmist" ja anda kõigile võimalikult võrdne võimalus sõiduoskusest ja jõuvankrist sõltumatult. 

Sa ISE olid sõitjana see kes sekundit ikkagi taga ajas, selleks on hea auto ja julgus/oskus kiiresti sõita vajalikud. See annabki, püsides LSi reeglites, KPdes vajaliku LISAaja mõtlemiseks, tuletamiseks, galligraafiaks jne! Reaalselt on enamasti seesama 12 minti tunnis ka sõidukiirustes vahe teisele poole! Sa saadki ajast ette sõita, saades OAKPst näiteks karistust, aga see on võimalik. See ongi Subarute ja Quattrote häda aga ka Sinu tehtud rehvidega K70'ne oma! Meil ei olnud libe, me saanuks väga palju kiiremini reaalsuses sõita jäädes ikkagi LSi raamesse. Pealelõunat oli sama mis asfaldil sõita...selline pidamine oli! Miks ma/me Prouaga tegime need sõgeda osalusmassiga sõidud lihtsama Ristsõna ja selge Legendiga oligi VENIMISE VÄLTIMISEKS! Meil oli praktiliselt kolm korda niipalju kui see aasta ja venimine tundides oli väiksem! Sest see venimine oli ja on probleem, ajagraafikutest mitte kinni pidamine. Kui ka  seee 20% oleks, siis kõik rallid on olnud selline 4+4 tundi sõitu ehk 480 minutit ehk venimine oleks niigi 1 tund 36 minti. Ütleme et tativenitaja stardib lõpus, peale 9:00. Siis ideaalaeg oleks 17:00 juures + lõuna pooltunnikest + tund36 ehk kell seitse õhtul!!!! Samas eesotsas olid kiired ja täpsed, kes lõpetasid paari minutilise veaga ideaalist ja olid 16:05 kohal. See on KOGEMUS! Tunnine start on õhtul 3 tundi pikemalt AKPd ja poolteist tundi stardis juba 4 õhtul! Olnuks seal veel ka katse??? 

Mis on variandid: ongi Sport kahekesti kerg-jõuvankris kes stardib hiljem või siis hajutatult ja ajab aega ning lõppkohta (mille aluseks ON ikkagi ideaalne Ristsõna!) taga + Turistid kes tulevadki lihtsalt elu nautima ja ühtegi katset ka ei ole peale Stardis kohe OjaTommi tagurdamise Big Grin   Kohe tekib probleem - möödasõidud! Me oleme ju ka koos Sinuga kõike seda arutanud, proovinud jne Big Grin Me lihtsalt Margusega saime seekord vaadata rahulikuklt mis toimub rajal ja see pilt oli ülimalt meeldiv! FUN peab olema aga natuke tahaks ikka Tulemust ka saada Big Grin Täitsa kiirelt ja tõsiselt võeti asja! OK, kaks 2 või 3 autos, ütleme siis legendaarsete maratonsõitude kombel 3 et kulusid jagada, kolm oli lubatud ka London-Syndey jms sõidud, ja ilma jobutamiseta! Graafik on tihe, mõni katse sees, kiivrid kogu ralli peas ja katkestamine kalarootsul eksimise ja ajalimiidi ületamisega on ka Tulemus! Samas keegi ei sunni rajalt maha tulema ja keelama kõike lõpuni tegema (see poel sport!), isegi ajad saab kirja, lihtsalt üks AKP ajalimiidi ületus nullib koha. Alati on ruumi ERIauhidadele Big Grin  Ja siis ülejäänud "bailatajad" tsiklitest krusade ja bussideni, kes ise vaatavad kuidas saavad, keegi neist ikkagi ka võidab midagi. Lõuna ja õhtu kohad ja kellaajad on ju teada ning Ajakaart/Ristsõna äraandmise jaoks võib olla söögilaua otsas postkast kui AKPd vahele jäid ja/või kohtunikke enam ammu polnud! Siis on ka valik olemas ja rajategu lihtne. Peamine keerukus ongi Ristsõna kraadikanguse peenhäälestus Wink

No tänavu selles mõttes nii läkski.
Loomulikult AKP-d ei oota kedagi lõpuni ja sisuliselt pole vahet, kas saad aja fikseeritud +15min hiljem või jõuad siis kui AKP on juba kokku pakitud, tulemus on sama.
Tänavu oli selles mõttes jube lihtne, 3 ristsõna 1 veaga, ühel ekipaažil polnud ühtegi üle 15min hilinemist, ühel oli üks hilinemine ja ühel oli lisaks üks väljuva AKP aeg võtmata jäänud (seega järgmine AKP +50). Kokkuvõttes ühel üksikud karistuspunktid, teisel 50+ üksikud, kolmandal 2x50+üksikud.
Teoreetiliselt peaks olema nii, et kui hilined +15, siis see aeg, mis AKP kirjutab ei määra midagi, edasi peaks sõitma just seda ideaal + 15min lähtuvat aega, s.t. kõik mis üle 15 tuleks tagasi sõita. See annaks kõigile, sõltumata stardijärjekorrast võrdsed võimalused.
Lihtsalt jube keeruline on seda ellu viia ilma reaalselt toimiva live ajatabelita. Ja live ajatabel on see, mis järjekordselt ei toiminud, ilmselt ma seda sellisel kujul rohkem ka ei katseta. Kui leidub keegi, kes omast vabast tahtest mingi päris tarkvara leiutab, siis saab asjaga edasi minna.

Auhinnalaua peaks tegelikult ka oluliselt pikemaks venitama. Lisab küll õhtusele kohtuniketööle märkimisväärselt keerukust, kuid tegelikult oleks palju rohkemad võistlejad äramärkimist väärt kui need, kes on täna. Näiteks kasvõi seesama eelpoolmainitud Tarmo Villi edu lisakatsetel. Tegelikult lisaks kiiruskatsete parimale ka regulaarsuse parim.

Lõikude aegu määravaks teha ei taha juba seepärast, et tingimusi ennustada on võimatu, eriti ilmekalt näitas seda tänavune aasta. Tingimused on küll kõigile võrdsed, aga kui olud lähevad ekstreemseks, siis on mitteekstreemsetes oludes määratud aegade püüdmine ohtlik ja eeldab sõgedat kihutamist. Kuna üritus on ikkagi lõbutsemisele orienteeritud, siis ma ei näe midagi halba selles kui mõned sõidavad elu eest ideaalaegu, teised sõidavad iga hinna eest ristsõna (mingu aega palju läheb) jne. Lihtsalt kummi venitades peab ristsõna olema väga hea, et tulemust saavutada, samas on oht lõunasöögist ilma jääda ja õhtul väga hilja peole jõuda.
Lisaks peab arvestama ka sellega, et väga suur osa hilinemistest on põhjustatud "konkurentide" ehk kaaslaste aitamisest, seega igati õilsa eesmärgiga. Ka seetõttu arvan, et kindlasti ei peaks seda üleliia rangelt reguleerima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne