Nagu juba ennetavalt kaagutatud, osutus järgmiseks etapiks üksiku kaasistuja iste ning kabiini üldine korrastamine.
Soojenduseks astusin naiivselt lippude lehvides Keila lammutuse uksest sisse ja nõudsin hästi korralikku üksikut istet. Leti taga siis ohati ja mainiti mokaotsast, et see on nii minev kaup, et hea kui üleüldse mingisuguse istme saab, korralikkus on rohkem vaataja silmades
Otsiti siis see ainus räpane tool välja, mis neil oli, mul muidugi seierid olid selle peale nullis ja entusiasm vaibumas, aga õnneks oli hind ka vastav ning suures plaanis oli riie terve, lihtsalt üleni pruuniks istutud. Vaevu-vaevu sai tuvastada, et muster on sama mis mu teisel istmel. Tassisin selle siis koju ära ning lükkasin nurka, et vähemalt saab seda "šabloonina" kasutades toetavad tööd ära teha, isegi pildi tegemine ununes ära.
Kui mõni nädal oli mööda läinud, siis tüütas see garaažis vedelev käimistakistus ära ja otsustasin vähemalt kuskilt otsast pihta hakata - on mis on, vähemalt bussi poldituna ei ole jalus. Kuna põhjamatt on Fordide puhul teatavasti projekteeritud kandva osana, põhja tükke asfaldile kukkumast hoidma, siis enne asja kallale asumist varusin relakakettaid ning kontrollisin varusid pleki ja keevitustraadi osas - mati eemaldamine pole siiamaani kordagi ilma keevitamisorgiata lõppenud ning polnud seegi kord erand
Ma üldiselt unustan alati "before" pildi teha, sest kange tahtmine on kohe tööga pihta hakata, seega siin on näha juba veidi hilisem olukord, kus nii diivan kui kõige pehmemad kohad on välja lõigatud. Kõige olulisem pildil mittenähtav osa oli istme kinnitustala, see tuli põlve otsas uus teha ja keretalaga kokku ehitada, muu oli rohkem selline tavaline augulappimine. Ausalt öeldes ei viitsinud eriti põhjalikku tööd teha, ideaalis oleks ilmselt mõistlik olnud kogu kabiini põhi uus panna, aga realistlikult on tegu siiski oma elukaare lõpuosas oleva tarbeeseme, mitte vanatehnikaga, seega üritasin enda pea ka vastavalt kalibreerida - kui see kupatus peab vastu näiteks 6 aastat ja 50000km, siis tõenäoliselt vaatan ma juba kas uue bussi poole või tegelen üldse mingi muu asjaga.
Siin siis taastatud istmerööbas poole töö peal ja valmiskujul. Juhi pool olid istmekinnitused õnneks alles, tuli lihtsalt mõned augud kinni tulistada, igalt poolt lahtine rooste maha käiata ning läti roostesurma vann viimistluseks peale.
Siin on pilt pärast esimest värvimist, pärast teist kihti hakkas vaikselt motivatsioon tagasi tulema, ega see muidugi pleki paksust ei taasta, aga vähemalt on silmale ilus vaadata.
Vahemärkusena värvitooni kohta, kuna keskpikas perspektiivis tahaks kogu bussi üle võõbata, siis katsetasin mittenähtavates kohtades RAL1015-t, et kuidas see päriselus töötab. Mootorrataste rallireidi juured on Loode-Saharas ning selle tõttu kõrbeteema kõnetab, samas tahaks vältida militaarseid assotsiatsioone, seega valisin "vahepealse" tooni - hetkeemotsioon on, et õnnestus, aga päris kindel veel ei ole. Vabalt võib juhtuda, et tüdinen sellest kreemisest toonist varsti, poleks esimene kord kui arvamus loetud kuude jooksul 180 või 360 kraadi muutub...
Edasi tuli midagi ette võtta istmetega. Kuna mul oli üks iste, millega polnud kahju eksperimenteerida, siis tõmbasin sellelt katted maha, leotasin paar tundi pesukausis ning lõpuks pesin masinas läbi. Kui kupatuse trumlist välja tõmbasin, siis igaks juhuks ei hakanud veel hõiskama, sest märjana näevad paljud asjad ilusamad välja kui kuivanuna, aga õnneks ei pidanud pettuma, pärast kuivamist oli kõik endiselt sama ilus. Uskumatu, millise koguse mustust see istmekatte riie pesus ära annab, loomulikult ei saa midagi teha kulumise ja mõningate suitsuotsast pudenenud hõõguva tubaka poolt tekitatud aukudega, aga laias laastus kõlbab istuda küll ja ilmselt kui näpuga ei näita, siis keegi isegi ei märka neid väikeseid defekte. See jällegi andis hoogu, et ka algse suhteliselt heas korras juhiistmega sama protseduur läbi viia, ka see omandas hoopis värskema ilme.
Paraku on katted ainult pool rehkendust, juhiistmetel on tüüpiline, et parempoolne serv on ilusti trimmis, aga vasakpoolses on poroloon sisse-välja käimise tulemusel surnud ja tükkidena eemaldumas. Ükskõik kui ilusa katte sinna peale tõmbad, tulemus jääb ikka lõtv ja ebamugav.
Iseenesest müüb sakslane ka uusi patju, kui kellelgi vaja, siis
https://en.omacshop.de/Products/Car-seat...s=e&_v=1.0 , aga kuna eksperimenteerimise hoog oli juba sees, siis mingi hetk lõi peas pirni põlema, et mul on ju tegelikult diivani sees terve ports "elusat" porolooni, äkki annab seda kuidagi ära kasutada?
Kuna mul vajasid remonti kaks istet, siis tegin ka kaks erinevat plaani, pmst mõte oli, et paremini õnnestunud padi läheb juhi poolele ning hõbemedali võitja kaasistujale
Esmapilgul tundus diivani vasakpoolne serv sama kujuga kui üksikul istmel, lõikasin kahjustatud koha välja, diivanist sama suure paiga ning liimisin need kokku.
Selle nurga alt tundub justkui hea, aga tegelikult need ikka päris identsed pole, diivan on lamedam.
Teise padjaga läksin radikaalsemaks, lõikasin doonorist oluliselt suurema tüki ning lihvisin selle lamellkettaga mõõtu. Silma järgi sai parem kui teine, eks tõde selgub siis, kui esimene 200km ots ära istutud on
Selle pärast ei hakanud ka teist enam uuesti tegema, et kui ikka reaalselt kumbki istuda ei kannata, siis tuleb ikka saksasele tellimus teha ja pmst ei ole istme lammutamine teabmis raske töö. Peale selle mine tea, äkki jääb kuskilt veel mingi kolmas toorik näppu, millest siis nende kogemuste baasilt see päris-päris ideaalne tool teha.
Lõpuks said kiire värskenduskuuri ka istmeraamid ning pärast põhjamati ning saja muu vidina põhjalikku küürimist sai kabiin lõpuks uuesti kokku. Natuke on veel pisividinatega nokkimist, aga suures plaanis saab järgmise teema ette võtta.
Kätt südamele pannes ei saa öelda, et tulemus suudaks nüüd tähelepaneliku vaataja eest selle raketi poolemegaverstase läbisõidu päris ära peita, aga üldmulje on siiski puhas, värske ja hoolitsetud, eriti arvestades suhteliselt mõistlikku tööpanust. Ja lõhnab hästi
Lõpuks, kui kellelgi peaks tekkima soov või vajadus Transiti juhiistet paremale poole paigaldada (või inglise juhiistet vasakule), siis toon välja põhilised pidepunktid:
- Juhiistme aluskast istub paremale 1:1, vastupidi kabetades tuleb peakaitsmete plokile üks auk juurde lõigata
- Turvavööde kinnituskohad istmete poolel on identsed, istme külge polditavad pesad on teoreetiliselt erinevad, aga mina lahendasin erinevuse kolme südamest antud haamrilöögiga. Funktsionaalselt mingit vahet pole, lihtsalt tehases on pandud üks kõrvake, et montaaž mugavam oleks (ja võib-olla selleks, et liinil pooled sassi ei läheks).
- Reguleerimishoobade teisele poole tõstmine on küll väikse keevituse ja trosside ringi tõstmisega tehtav, aga kui nende ümber käivat peegelpildis plastikut pole, siis mõttetu. Töötavad sama hästi vasakule vaatavatena ka, lisaks sellel üliharuldasel "päris" kaasistuja istmel muarust polegi üldse kõrguse reguleerimist.
- Käetugi on raskem juhtum, kui istme külge keevitatud vastuse saaks veel hädaga teisele poole tõsta, siis tegelikult tuleks ta ka "pahempidi" pöörata, et käetugi õigesti fikseeruks. Lisaks käib tugi ise küll kenasti lahti, aga plastik on valatud ühepoolseks, ehk siis poolsuse vahetamiseks oleks ilmselt juba vaja mingeid pukse treida, neid plastiku sisse liimida jne. Võiks ju arvata, et tehases üritatakse sellise tarbekühvli puhul parempoolse rooliga variandi jaoks vajalike spetsosade kogust miinimumis hoida, aga mitte selle toe puhul. Henry Ford keeraks hauas ringi kui teada saaks, mis pillamist tema mantlipärijad seal endale lubanud on Mina loobusin, ise pole eriline käetoe fänn nagunii, seega vbl paigaldan selle ühe olemasoleva hoopis kaasistuja paremale käele. Käetuge eemaldades on suht kindel, et polt läheb kas pooleks või tuleb välja puurida - miks, see on müstika, aga romulaistmel oli see pooleks ning enda omal keerasin sisekuuskandi kohe ümmarguseks, niiet tasub sellega mängides kohe keevitus ja polstritangid sooja panna.
Nüüd enam vabadusi ei ole, järgmisena tuleb põrandaga tegelema hakata