ABS on hea asi - vahepeal.
#1

Ülevaatusel vaadatakse kas tuli süttib ja kustub. Mõned panevad pirni viitereleega põlema, et ülevaatuselt läbi saada.
Vasta
#2

Milleks sellise "romuga" liiklusesse minna?
ABS on ju üks olulisemaid asju kui olukord hakkab käest ära minema.

See pole su isiklik asi nagu mäda kere või mittetöötav airbag.

ABS'i olemasolu võib mõjutada ka kaasliiklejate elukäiku.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#3

Tsitaat:ABS on ju üks olulisemaid asju kui olukord hakkab käest ära minema.
Ajast, kui esimesed ABS-iga autod hakkasid vene tooteid välja vahetama, on meelde jäänud: "Kogenud juht on ABS-ist parem pidurdaja". Selle tõestuseks rääkis üks kaastöötaja, et tema aiaväravas tegi pidurdust ABS-iga auto ja kiitles selle üle, ometi pani aiapostile pihta.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#4

ABS laseb sul autot juhtida niivõrd-kuivõrd, kui pidurdad, ilma lased loha ja saad kiiremini pidama aga kaotad kontrolli. ABS on suht tähtsusetu siinkohal ja pole selle vajalikkust üle müstifitseerida. 
Vesilius ja kiilakal pole ABS'st midagi abi, kuiva asfalti ja suure kiiruse teema rohkem.
Vasta
#5

ABS tagab juhitavuse ka vesiliul ja kiilasjääl.
Ilma ABS'ita läheb lihtsalt otse või kuhu iganes.
ABS'iga on auto juhitav kogu pidurdusteekonna ulatuses.

Lumisel teel ehk kiilasjääl aitab ka rehvimustrit puhtana hoida.

Muidugi teinekord on mõistlikum hoopiski gaas põhja vajutada ümberpõikeks kuid see hoopis teine teema.

Igal juhul üks olulisemaid asju autol.

Kogenud juht on alati parem kui juhiabi, kuna ta ei satu olukorda kus ABS on vajalik.

See nagu Airbag, tihti just vaja pole kuid hiljem oled õnnelik, et olemas oli.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#6

Ei taga ta midagi. Abiks on tõesti, seda küll.
Vasta
#7

(18-05-2024, 13:13 PM)tcumen Kirjutas:  Ei taga ta midagi. Abiks on tõesti, seda küll.
Ei ole ka mina aru saanud ABS (häda-)vajalikkusest, no sihuke mugavuslisa.
Ainukesed korrad kui ta tööle on hakanud on need kerged pidurivajutused teeolude kontrollimiseks ja siis annab kõrin märku, et on jah libe! Sealjuures sõitsin aastaid talvel naelutatud MT rehvidega, mis paljude arvates peaksid olema hirmlibedad ...
Esimese ABS-ga auto ostsin alles 2003. a., enne seda oli hulgi autosid ilma ja ei juhtunud midagi. Ka nt Airbagi toimist pole õnnestunud kontrollida, see oli vist ka alles sellel 2003 ostetud Daewool, varasematel mitte.
Vasta
#8

(18-05-2024, 13:27 PM)honkomees Kirjutas:  
(18-05-2024, 13:13 PM)tcumen Kirjutas:  Ei taga ta midagi. Abiks on tõesti, seda küll.
Ei ole ka mina aru saanud ABS (häda-)vajalikkusest, no sihuke mugavuslisa.
Ainukesed korrad kui ta tööle on hakanud on need kerged pidurivajutused teeolude kontrollimiseks ja siis annab kõrin märku, et on jah libe! Sealjuures sõitsin aastaid talvel naelutatud MT rehvidega, mis paljude arvates peaksid olema hirmlibedad ...
Esimese ABS-ga auto ostsin alles 2003. a., enne seda oli hulgi autosid ilma ja ei juhtunud midagi. Ka nt Airbagi toimist pole õnnestunud kontrollida, see oli vist ka alles sellel 2003 ostetud Daewool, varasematel mitte.
Eks siis saad ABS-i vajalikkusest aru, kui mõni inimene tänu sellele ellu jääb, mitte sina, vaid näiteks pilkases pimeduses kiilas teel liiklust suunav päästja. Minul sellel talvel oli selline juhus Tallinn-Pärnu teel, ilusasti sain mööda laveerida, kiirus polnu küll suur, aga ilma ABS-ta oleks jama palju olnud. Võid ju olla omast arust tark ja kogenud autojuht, usu mind aastat teevad oma töö, hea kui ikka jõuad õigeaegselt pedaalile vajutada ja teed jälgida, mitte ei jää vahtima vastaspoolel kraavis olevat lõunamaalast ja tema rekkat. Airbagi toimimist omal algatusel vist ikka ei taha kontrollida.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#9

(18-05-2024, 14:43 PM)metsakohin Kirjutas:  
(18-05-2024, 13:27 PM)honkomees Kirjutas:  
(18-05-2024, 13:13 PM)tcumen Kirjutas:  Ei taga ta midagi. Abiks on tõesti, seda küll.
Ei ole ka mina aru saanud ABS (häda-)vajalikkusest, no sihuke mugavuslisa.
Ainukesed korrad kui ta tööle on hakanud on need kerged pidurivajutused teeolude kontrollimiseks ja siis annab kõrin märku, et on jah libe! Sealjuures sõitsin aastaid talvel naelutatud MT rehvidega, mis paljude arvates peaksid olema hirmlibedad ...
Esimese ABS-ga auto ostsin alles 2003. a., enne seda oli hulgi autosid ilma ja ei juhtunud midagi. Ka nt Airbagi toimist pole õnnestunud kontrollida, see oli vist ka alles sellel 2003 ostetud Daewool, varasematel mitte.
Eks siis saad ABS-i vajalikkusest aru, kui mõni inimene tänu sellele ellu jääb, mitte sina, vaid näiteks pilkases pimeduses kiilas teel liiklust suunav päästja. Minul sellel talvel oli selline juhus Tallinn-Pärnu teel, ilusasti sain mööda laveerida, kiirus polnu küll suur, aga ilma ABS-ta oleks jama palju olnud. Võid ju olla omast arust tark ja kogenud autojuht, usu mind aastat teevad oma töö, hea kui ikka jõuad õigeaegselt pedaalile vajutada ja teed jälgida, mitte ei jää vahtima vastaspoolel kraavis olevat lõunamaalast ja tema rekkat. Airbagi toimimist omal algatusel vist ikka ei taha kontrollida.
Tuleb liiklus olusi nii tajuda et ABS tööle ei hakka...
Vasta
#10

Hea kui sina seda alati suudad, kirjutan veelkord kiirus ei olnud enam suur, aga haiget oleks mees ikka saanud. Võiks vähemalt vesti kanda pimedas, paraku oli ainult paar kollast triipu sätendamas.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#11

Ei saa mitte vaiki olla....
Härrased, nüüd läheb küll ABS- i koha pealt asi lappama. 
Võin käsi piiblil vanduda, et igas olukorras  on ABS-ist kasu. 
Kui võibolla kulgeda siis pole ehk vahet  aga kui sõiduga tegeleda siis ilma ABS-ita ei kujutaks enam autot ette.
Ei suuda ka kõige jäisema ja rahuliku loomuga juht ekstreemolukorras võistelda külmalt kalkuleeriva ABS-iga.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#12

Muidugi ei suuda, pole seda väitnudki. Aga väita, et ABS tagab igas olukorras masina juhitavuse, ei ole ka õige. Kui ikka teadlikult piire katsetama hakata, võib juhtuda, et see hea abiline ei suuda aidata. Füüsika vastu ei ka ABS-iga.
Vasta
#13

"Igas olukorras" - selle all ma mõtlesin, et blokeerunud ratastega on võimalik auto teekonda juhtida rooli abil.
Seda ilma ABS'ita ei tee, kui sa just ei hakka ise jalaga piduripedaali pumpama - no saab nii ka ju.
Võid ka Airbägi asemel tagaistmelt padja haarata enne kokkupõrget.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#14

Tere.
Jagan siia oma kogemusest ABS piduritega autoga.
Talvisel ajal tulin oma kiviaegse liikuriga töölt, pidurdasin maanteel hoo maha, ja keerasin koduteele alla, mõned minutid hiljem jõudis mulle järele tuttav, kes tegeles autode müügiga, ja pakkus proovida tuttuut Prantsuse autotööstuse toodangut, mingi edevam mudel oli.
Tegime mõne tiiru, ja sama koht, koju mahasõit, tulen normaalselt, omast arust piisava varuga,( võõras auto), vajutan pidurit- kõrr kõrr, ja mööda ma teeotsast panin, allakeeramise üritamine oleks kindlasti lõppenud lumehanges. Mingit eriolukorda ekstreempidurdust muidugi ei olnud, teeolud selle ajaga muutuda ei saanud.
Kunagi ammu olen ühe ees pidurdanud auto maha maganud, vajutasin pidurit, nägin et pidama ei saa, lasin piduri vabaks, ja sõitsin eesoleva auto kõrvale hange, tuli isegi omal jõul välja. Olukord juhtus linnaoludes, ABS süsteemi autol ei olnud. Siiamaani ei ole omanud ühtegi liikurit, millel oleks selline süsteem peal, sõidetud igapäevaselt 25 aastat, minu autodel on ainult 2 juhiabi süsteemi, roolivõim, ja pidurivõim, ühel pole isegi seda. See on minu isiklik kogemus, suuremaid jamasid olen suutnud siiamaani vältida, kus oleks edevatest abimeestest kasu olnud.
Vasta
#15

Ja seda mõtet ei tulnud et rehvid olid erinevad ?
Vasta
#16

Ma ei tea , millega te autot juhtides tegelete et peate nii piduripedaalile vajutama  , et ABS rakenduks , ma olen libedaga proovinud et mis ja kuidas kuid reaalselt liikluses pole piduripedaali nii vajutanud et ABS rakenduks , aga ega ma ei oska sõita ka  , et GPS näitaks reaalset kiirust , veojõukontroll libedaga nöögib juhti , minu arvamus , mis ei pretendeeri tõele .
Vasta
#17

(18-05-2024, 16:30 PM)tõnn Kirjutas:  "Igas olukorras" - selle all ma mõtlesin, et blokeerunud ratastega on võimalik auto teekonda juhtida rooli abil.
Seda ilma ABS'ita ei tee, kui sa just ei hakka ise jalaga piduripedaali pumpama - no saab nii ka ju.
Võid ka Airbägi asemel tagaistmelt padja haarata enne kokkupõrget.
 No aga kõnealuse süsteemi mõte ongi rataste blokeerumise vältimine. Ju.
Või kuidas sina sellest asjast aru saad?
Vasta
#18

Pidurid on kiiruse surm. Õige mees sõidab ilma piduriteta autoga.
Vasta
#19

Kunagi õpetati nõnda : Auto kiirust reguleeritakse gaasipedaaliga , sellest tuli ka mõnel pool kasutatud väljend kiirusepedaal .
Vasta
#20

Seda vaidlust on vaieldud aastakümneid juba, selgust ei ole. Kas loodate siin tulemuseni jõuda?  Wink

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne