Retro transportratas
#21

(12-05-2024, 11:54 AM)s2si Kirjutas:  Ksf! s2si mõnikord tõesti loeb onu Papperitzi raamatut õhtul enne tudule minekut. Või tegelikult ei loe kuna tegemist on ikkagi pildiraamatuga ja ksf! s2si võimetele vastavama raamatuga. Igatahes sellise kanaga sildi kohta arvab onu Papperitz, et ca 1955 aasta kanti Bielefeldi äs Falteri tehases tehtud asi.
Ikkagi Falteri tehas. Mis seos võiks olla Falteril ja Imperialil?
Vasta
#22

(12-05-2024, 13:44 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Sellisel juhul muidugi tekib küsimus, kuidas see ratas siia sattus.
Saksa maksis liidule reparatsioone???

Tere!
Loogeline - kui Ida-Saksa "maksis liidule reparatsioone" kümnetes-tuhandetes jalgratastes, siis miks ei võinud Lääne-Saksa maksta solidaarsusest Ida-Saksaga meile, st liidule ka natuke reparatsiooni ühe Imperiali/Falteri kaubaveojalgratta näol!?  Cool
S2sile tänud ja täna õhtul enne tudu-unele suikumist vaata palun raamatust infot Goldradi ja Staiger Recordi kohta!
Sanderile pole vist mõtet pidevalt korrutada (nagu nii ei jõua kohale?), et see Imperiali bränd/silt on selline anonüümne värk ja Falter sellist värki praktiseeris nagu ka näiteks Opeli jalgrattatehas 20-ndate lõpus, ka saksa Bauer jne.
Papperitz ilmselt oma raamatu sisu ise välja ei mõelnud (nagu meil juhtub, kui andmeid napib), vaid kasutas leiduvat infot. Vb kasutas Falter ka enne WW II Imperiali brändi, lihtsalt laiatarbeinfot selle kohta pole, kuigi selle Imperiali sildi disain tundub mulle pigem pealesõja aega sobivat, aga see on lihtsalt selline kõhutuuletunne, ma ei ole mingi kunsti- ja disainiajaloo tundja, vaid tavaline saripostitaja. Oleks tädil rattad, oleks Imperialil rummuga tagaratas ja raaminumber, siis oleks üks mure vähem ja saaks hoopis mõnda teist teemat solkida....
Vasta
#23

(12-05-2024, 18:01 PM)kass Kirjutas:  Tere!
Sanderile pole vist mõtet pidevalt korrutada (nagu nii ei jõua kohale?), et see Imperiali bränd/silt on selline anonüümne värk ja Falter sellist värki praktiseeris nagu ka näiteks Opeli jalgrattatehas 20-ndate lõpus, ka saksa Bauer jne.
Papperitz ilmselt oma raamatu sisu ise välja ei mõelnud (nagu meil juhtub, kui andmeid napib), vaid kasutas leiduvat infot. Vb kasutas Falter ka enne WW II Imperiali brändi, lihtsalt laiatarbeinfot selle kohta pole, kuigi selle Imperiali sildi disain tundub mulle pigem pealesõja aega sobivat, aga see on lihtsalt selline kõhutuuletunne, ma ei ole mingi kunsti- ja disainiajaloo tundja, vaid tavaline saripostitaja. 
Pikapeale isegi jõuab kohale. Aga ma arvan, et selle anonüümse sildi kasutamisel peab mingi mõte olema. Toodeti äkki maksude vältimiseks mujal? Või tulid tõesti samast tehasest erinevate nimetustega? Mingi mõte sellel segasel siltide lool ju peab olema.
Vanemad mehed ja naised ehk mäletavad, et oli meil kunagi selline automark, nagu Запорожец, mida üritati nii kapitalistidele, kui sotsialistidele müüa nimega Yalta või siis Eliette, hiljem ka ZAZ. Žiguli oli samas ka Lada, hiljem ka Samara. Siseturu jaoks oli üks nimetus, ekspordiks teine.
Opeli jalgratastega on asi ka natuke selge. Ilmselt need Opelid, mis pandi kokku väljaspool Saksamaad erinevatel põhjustel, said endale anonüümsed sildid, maksupoliitikaga seoses või litsentsitasudega seoses või garantiikohustuste vältimiseks või misiganes põhjusel.
Falteri tehasega on minu jaoks asi natuke segane. Päris puupea ma ei ole. Mütsi ma panen mõnikord pähe küll, aga seda teen ma külma pärast. Rähni ma ei karda, isegi metsas käin ilma mütsita. Falter on vist Saksamaa tehases samaaegselt tootnud identseid rattaid erinevate nimede ja siltidega. Kas ekspordiks? No ma ei usu, et ilma igasuguse põhjuseta kruviti vaheldumisi ette Falteri ja Imperiali ja Staiger Rekordi ja Goldradi silte.
Vasta
#24

Õhtust!
Tänapäeval on kasutusel selline lörtsitud banaalne väljend - ülemõtlemine! Kuidas see info, miks Falter kasutas erinevaid brändinimetusi, Sinu elukvaliteeti muudaks? Ratta väärtust tõstaks, langetaks? Sellist asja lihtsalt praktiseeriti, Opeli puhul on selge, et neid komplekteeriti kohapeal, vb ka teiste analoogset skeemi kasutanud tootjate puhul nagu Bauer, Brennabor jne (viimased eriti30-ndate teises pooles). Samas Baueri toodetud "eesti" Rudonid tulid juba ka 20-ndate lõpus, samal ajal, kui oli Opeli jalgrattatootmise hiigelaeg ja kasutati neid anonüümseid opeli brändi nimetusi. Kuigi Rudoniga on ka asi selge, oli levinud edasimüüjate poolt tellitud "oma brändi" sildid ja nimetused, see ei ole anonüümsete nimede teema.
Ja nüüd meie oma Saare tehase näide - miks ta kasutas neid anonüümseid brände/silte alates Rexist, edasi Rana, IND, Tempo, Baltik, Omega jne ? Kusjuures ta ei varjanud, et need on tema tehase omatoodang? Kas ka mingi maksudest kõrvalehoidmine, koostamine kusagil mujal, eksporttoodang - ne dumaju (nagu ütlevad ida-virumaalased).
Pandi mingi poest ostetud silt külge, ei vaevutud isegi raami peale midagi kirjutama, vesipilti lisamisest rääkimata, ammugi tagaporikale mingit vesi- või piirutusepilti lisama, samas muidugi selline dekoreerimine polnud Saarel ka nn oma tehase sildiga jalgratastel kasutusel. Tähtis oli, et rattaid ostetakse ja mida rohkem erinevaid variante oli, seda uhkem, ühele meeldib üks, teisele teine, seda on ju ka siin voorumis pidevalt näha... Samas ETK tampis oma 4 mudelit 4 aasta jooksul sama palju, kui Saar erinevate siltidega pikema aja jooksul.
Lisan lõppu veel oma erakogu Imperiali brändi siltide pildid, mul on suva, miks üks on sinine ja teine ei ole, tähtis on, et maitseks hästi ja teeks p....u nagu Liblegi tähtsaks pidas

   
Vasta
#25

(08-05-2024, 13:22 PM)kass Kirjutas:  Tere!
Esipidurist, jah, kaubaratas koos kaubaga oli üsna raske ja pidurdamisega võis probleeme tekkida, sestap varustati osa selliseid kaubarattaid ka esipiduriga, osadel oli sama süsteem, mis rootsi m42 sõjaväerataste, tempelpidur ja ajamivarras käis läbi lenksutoru, ebay Falteril võib selline süsteem olla.
  Mul ikkagi huvi teada saada, kuidas see pidur tehniliselt oli lahendatud. Priit muidugi vastab selle peale, et see teadasaamine ei suurenda ega vähenda selle voki müügiväärtust kuidagi, aga ikkagi ... tahaks teada. Ja ei ole mul plaanis seda ratast lähimas tulevikus küll müüma hakata.
Esipiduri konstruktsioon minu arusaamise järgi on midagi muud, kui Rootsi armeerattal. Korralikku detailset pilti ei ole võtta kusagilt, vist ei oska otsida.    
Piduri kang nagu paljudel vanadel ratastel, kuid sealt edasi läheb kõverik ülevalt esikahvli sisse. Tõenäoliselt on siis otse kahvli all tempelpidur. Sellise konstruktsiooni korral on mitmeid küsitavusi ja minu jaoks hämaraid kohti. Kahtlen sellise piduri tõhususes - kas see U-kujuline vigur suudab piisavalt jõudu edasi kanda? Teiseks lenksu kinnitus. See peab olema lahendatud kuidagi teisiti, kui tavaliselt. Kiiluga lenksutoru kinnitõmbamist selline konstroktsioon kasutada ei võimalda. Aga kuidas siis lenksutoru fikseeritakse? Minu rattal tõenäoliselt ei olnud sellist esipidurit. Väga kindel ma muidugi ei ole, kuna puudus nii lenks, kui ka selle kinnitus koos pidurihoovastikuga. Kuid esiporilaud on originaal ja tempelpiduri jaoks seal auke ei ole. Ka kahvel on originaal, selle kinnituse juures on kõik tavapärane, mingeid erisusi ma ei märka. Piduri tempel peaks ju kuidagi olema tsentreeritud ja fikseeritud, ma ei leia selle olemasolule viitavaid märke. Tõenäoliselt minu rattal sellist esipidurit ei olnud. Võiks ju aretada, aga ei tea täpselt, mismoodi see peaks välja nägema.
Vasta
#26

(19-05-2024, 15:51 PM)Raudpats Kirjutas:    Kiiluga lenksutoru kinnitõmbamist selline konstroktsioon kasutada ei võimalda. Aga kuidas siis lenksutoru fikseeritakse? 

Vaatan asja tehnofriigina, kuna vanaratastest ei tea essugi. Pilt ütleb, et lenksu fikseeriv poldipea on ca 19mm võtmele kui lenks on 21mm. Kui sellele 19mm peale järgneb koonust/kiilu tõstev M14 polt, siis sealt saab 6mm vardaga läbi küll, seega on võimalik ühlidada need asjad. Varda alumine ots, mis templit hoiab, võib olla jämedam (peabki olema) ja pöörlemist saab takistada kahvlitorus oleva pilu ja tifti koostöös.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#27

Tsitaat:Väga kindel ma muidugi ei ole, kuna puudus nii lenks, kui ka selle kinnitus koos pidurihoovastikuga. 
See lause ütleb ju, et selle lenksu järgi pole mõtet otsida pidurile lahendust. see lenks on võõras selle ratta jaoks. Ehk oli ilma esipidurita???

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#28

(19-05-2024, 16:27 PM)Marko Kirjutas:  Vaatan asja tehnofriigina, kuna vanaratastest ei tea essugi. Pilt ütleb, et lenksu fikseeriv poldipea on ca 19mm võtmele kui lenks on 21mm. Kui sellele 19mm peale järgneb koonust/kiilu tõstev M14 polt, siis sealt saab 6mm vardaga läbi küll, seega on võimalik ühlidada need asjad. Varda alumine ots, mis templit hoiab, võib olla jämedam (peabki olema) ja pöörlemist saab takistada kahvlitorus oleva pilu ja tifti koostöös.
Lenksutoru sisemõõt.on praegu 17.5mm, kui selle sees oleks veel teine toru koos kiiludega, siis jääks umbes 10-12mm veel pidurivarda ja tsentripukside jaoks. Selline lahendus võiks ehk tõesti toimida. Lenksu mul ei olnud, katkine lenksutoru oli kahvli sees. Pidurile viitavaid detaile see ei sisaldanud. Kuid tavaliselt käib esimese porilaua kinnituspolt kahvli peast läbi, sellel rattal see nii ei ole. Kahvli peal puudub läbiv ava, tagumisel küljel on M6.keermega ava. Kui polt käiks läbi kahvli, siis ei saaks kahvli sees olla pidurivarrast.
Vasta
#29

Hakkab vaikselt tulema  Smile
Kas neist jäänustest pilti on? Ma võiksin ehk veel mõne diletantliku igavlemispostituse genereerida...
Läbiva poldi puudumine kahvlipeast on samm õiges suunas, ma panin kirja kõige esimesena pähekaranud võimaluse, mis on reeglina ka õigeks osutunud miskipärast...

EDIT: Valdo kindlasti oskaks meie nn mure lahendada, ehk küsid temalt otse, mis variandid on?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#30

(19-05-2024, 15:51 PM)Raudpats Kirjutas:  
(08-05-2024, 13:22 PM)kass Kirjutas:  Tere!
Esipidurist, jah, kaubaratas koos kaubaga oli üsna raske ja pidurdamisega võis probleeme tekkida, sestap varustati osa selliseid kaubarattaid ka esipiduriga, osadel oli sama süsteem, mis rootsi m42 sõjaväerataste, tempelpidur ja ajamivarras käis läbi lenksutoru, ebay Falteril võib selline süsteem olla.
  Mul ikkagi huvi teada saada, kuidas see pidur tehniliselt oli lahendatud. Priit muidugi vastab selle peale, et see teadasaamine ei suurenda ega vähenda selle voki müügiväärtust kuidagi, aga ikkagi ... tahaks teada. Ja ei ole mul plaanis seda ratast lähimas tulevikus küll müüma hakata.
Esipiduri konstruktsioon minu arusaamise järgi on midagi muud, kui Rootsi armeerattal. ......

Tere õhtust!
Ei, Priit ei vasta selle peale... Ja selle rootsi armeeratta jutuga pani Priit ka puusse, sest ega ta tegelikult ei teagi, kuidas rootsi rattal see asi käis (tuli meelde, kuidas rootsi M42 armeeratastel see asi käis ). Ja vb tõesti, et teema kaubarattal ei olnudki esipidurit, paljudel ennesõja saksa kaubaratastel ei olnud esipidurit (ei viitsi hetkel hakata reklaame vaatama ja muud otsingut tegema), polnud rootsi kaubaratastel, samas osadel EW KV jaoks tehtud Wiklundi armeeratastel oli esipiduri ajam ka läbi lenksutoru.
Aga viimasel pildil näidatud kaarekujulise otsaga varras läbi lenksutoru - selline süsteem oli Brennabori jalgratastel kasutusel ca kuni 1930 +/- . Ratta juures olev tempelpiri klots ei olnud otse lenksutoru sees oleva varda (tegelikult oli seal toru sees hoopis teine toru, mitte varras) otsas, vaid klots oli liigendiga kahvlipea küljes, st kasutuses oli väike kangiefekt. Ei viitsi jällegi näidet lisama, kes tahab, googeldab Brennabor Fahrrad Handbremse vms või läheb Varbola Varaaita ja vaatab seal rippuva naisterahva Brennabori sisteemi. See osa, mida seal näha pole (lenksutoru sees), see on mul kusagil olemas ja vb edaspidi...
Vasta
#31

(19-05-2024, 22:08 PM)kass Kirjutas:  
(19-05-2024, 15:51 PM)Raudpats Kirjutas:   

 See osa, mida seal näha pole (lenksutoru sees), see on mul kusagil olemas ja vb edaspidi...

Ikka sama õel, milleks ometi? Just läks põnevaks ja nüüd....
Ehh sind!
Kas häirib, et ratas on pandud sõitma ja uut elu elama ilma nö musta numbri nõuetest kinni pidamata?
Näita pilte!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#32

(19-05-2024, 22:16 PM)Marko Kirjutas:  
(19-05-2024, 22:08 PM)kass Kirjutas:  
(19-05-2024, 15:51 PM)Raudpats Kirjutas:   

 See osa, mida seal näha pole (lenksutoru sees), see on mul kusagil olemas ja vb edaspidi...

Ikka sama õel, milleks ometi? Just läks põnevaks ja nüüd....
Ehh sind!
Kas häirib, et ratas on pandud sõitma ja uut elu elama ilma nö musta numbri nõuetest kinni pidamata?
Näita pilte!

Jah, õelus on mu teine nimi! Ja ma võin Sulle pigem paljast pe rset näidata (istun ervuti ees ilma püksteta, vannilina ümber, tulin just vannist), need vidinad on mul tööjuures kusagil kola sees ja ma isegi ei saaks tööjuurde sisse, sest võtmed on hetkel kusagil umbes Viljandis hetkel ja liiguvad ca 90 km/h Türi poole... on mul ka küll hulga brennabori esi-tallapiduri pilte mingi pulga peal, aga ikkagi, Marko, võta palderjani ja mine magama, hommik on Markost targem... Ja selle musta numbri võin ka oma paljasse per.. sse pista, ma olen enda arvates üsna tolerantne ja üle keskmise empaatiaga kass...
Vasta
#33

Hea algus oleks lubadus homme (võimalikult vara) pulk üles otsida  Big Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#34

Jah, ega selle minu pakutud otsinguga eriti (üldse) midagi asjakohast ei tule, aga lisan pildi Brennabori piduritallast

   
Vasta
#35

Vau kui ilus! Paraku see süsteem küsib kahvlist läbi auku/ava ja konkreetse teoretisatsiooniga edasi ei aita. Pane veel pilte, ole pai!
EDIT: siin on muidugi näha kuidas läbipoldiga laheneb sujuvalt piduriklutsi suunahoidmine, seda ülesannet täidavad kahvlit läbivast poldist mööduvad põsed? või kuidasiganes nimetada neid tugevduse osasid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#36

Jah, sellist konstruktsiooni minu ratta kahvel ja esiporilaud ei võimalda kohe kindlasti.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...20Jddbgw&s
Sellel pildil ka midagi sarnast, pilti ennast kopeerida ei oska sellelt lehelt
Vasta
#37

   

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne