24-05-2024, 11:37 AM
(16-05-2024, 15:24 PM)Jesper Kirjutas: Ma siia otsa igaks juhuks täpsustan (kuigi omaarust kirjutasin juba esimese korraga puust ja punaseks), et mitte seadus ei ole muutunud, vaid praktika on seadusest ette jõudnud - põhimõtteliselt kui linnas rattaga sebra ees seista, siis valdaval enamikul juhtudest antakse sulle autode poolt teed. Enamasti ei pea auto selleks nulli ega üldse mitte pidurdama, sest üks vändapööre ja tee on jälle vaba, aga kuna mõnele on väga oluline oma õigustes näpuga järge ajada ning ratast nähes hoopis kiirendavad demonstratiivselt, siis see hirmutab osad ratturid ära, nad ei julge liikuva auto ees seda vändapööret teha ning lõpuks jõuavad kõik hiljem kohale.
Ma targutas oma mätta otsast juurde (ise nii jalgrattaga väntaja kui autojuht ja veokirooli keeran ka).
1. üks omapärane trend on jalgratturitel "nõuda" välja eesõigus peatades ülekäiguraja ees jalgratas aga rattalt maha mitte tulles. Selliselt, et esiratas on juba sõiduteel või kohe sinna ulatumas ja transformatsioon jalgratturist jalakäijaks on pooleli aga tegelikult nagu ei tee seda liigutust ja kui autojuht aeglustab või jääb seisma siis jalgrattur väntab edasi. Ühest küljest ju loogiline ja nagu kiirem ka, teisest küljest aga nagu "pättus" või nahaalsus. Ise ma sellist viisi ei harrasta. Kui kiiret pole, ootan paar meetrit eemal sobivat hetke (tihtipeale pakuvad autojuhid ise teed) ja siis sõidan. Kui aga vajan kindlasti kiiremini "järjekorras eelist" siis tulen enne ülekäigurada jalgratta seljast maha ja ületan sõidutee jalgratas käekõrval ning seejärel istun uuesti sadulasse.
2. Omajagu segadust tekitavad erinevad liikluskorraldused. Minu jaoks on näiteks arusaamatu, miks on suurema liikluskoormusega Kitsarööpa tee ja Tähetorni tänava ristumisel ülekäigurajal vaid osutusmärgid ja sama kergliiklustee ristumisel vana autoturu juures Kadaka teega on sõidukite poolt teeandmiskohustus reguleeritud eesõigusmärgiga 222 "Stop"
Stop märk oleks loogiline kehva nähtavuse puhul aga Kadaka teel on takistusteta näha mõlemale poole kas kergliiklusteel on ülekäigurajale lähenejaid või mitte. Loogilisem oleks minu meelest kasutada mõlema ristumise puhul eesõigusmärki 221 anna teed.
Eks see ole järgmine teema millega oma vaba aega sisustada pöördumisega Tallinna Transpordiameti poole..
või näete minu loogikas viga?