Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Täpselt sama probleem oli Husku trimmeri käsipumbaga - pumpa palju tahad aga tulemuseks on viuksuv hääl ja kütust peale ei tule. Enne seda kui veel käivitus siis ei läinud pöördesse, tuli meelitada gaasiga, aitas ka veidi õhuklapi kinni tõmbamine. Võtsin karpa maha ning veaks oli kinnine pealevoolu toru karpas kuskaudu käsipump kütust peale võtab. Veidi carpa cleanerit, suruõhku ja asi korras. Teine viga võib olla ka pealevõtuvoolikus, mis meie kütuste kõikuva kvaliteedi tõttu võib suisa kinni paisuda kui ta veidi järsema nurga all paagist tuleb.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

"Kas parandus/veaotsing sobib ka masinale, millel sümptomid on nagu ei saaks kütust peale või saaks lisaõhku? Käivitub hästi."

Kui käivitub hästi siis on see ju täitsa tore! On lootust. Lisaõhu võtmise kuuleb kõrvaga ära. Kui ikka tuuritad gaasiga ja peale lahtilaskmist ännitab edasi natuke siis ehk on otsatihendid õhtal. Või kallutamisel muudab häält. Hiina trimmeritel on palju kordi olnud näha, et vändatihend seisab võllil kinni ja pöörleb korpuses. Siis kui korpuse auk on juba ära kulunud, tuleb teha üks koonuses torn ja lüüa otsatihendit jämedamaks. Mingi torujupp võtta ja proovida ots ära käiata koonusesse ja uurida kas sellega lüües venitab tihendit suuremaks. Mingi liimiga ei tasu mässata, sest kui auk juba liiga suur, liim ei aita. Lisaõhku võib saada veel karb. ja silindri vahetüki tihendite vahelt.
Üldiselt kui mingi vana trimmer või saag tuleb rem. siis esimese asjana tuleks proovida kasvõi natukeseks elu sisse puhuda ja kuulata mis häält teeb. Vahest on lihtsam kõik laiali võtta ja peksta uued osad sisse. See vea otsimine ongi kõige keerulisem asi. Teed ümberringi kõik ära ja pärast vaatad, et ikka peab pooleks võtma. Ja kui peremees ise ka ei tea midagi öelda, et mis asjal viga või mida vaja ja kuidas pillil elu-ja edulugu .... no siis väsitab mõni käkk täitsa ära.

T
Vasta

Miks ca 20h töötanud hiina 52cm3 trimmer enam soojalt ei taha käivituda?
Külmalt läheb hästi.
Mida kontrollida? Kütus värske 98, õhufilter puhas, paagis survet ega alarõhku pole, küünal peale sikutamist kuiv.
Vasta

Proovi soojalt gaas põhjas käivitada,kas läheb paremini?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Ma pakun, et nõelklapp ei pea ja jookseb kütet täis. Eelpool soovitatud gaas põhjas käivitamisel võiks siis peale 5-6 tõmmet käivituda ja esialgu puterdada ja tossata. Kui on nii, siis ehk on nõelklapi viga. Sama viga võib ka siis esineda, kui karburaatori membraanidest mõni lekib.
Vasta

Kui küünal on kuiv, siis on vända tihendid või impulsstoru leke... Kui nõel läbi annab siis tõmbab ikka nii end täis et bensiin voolab
Vasta

(18-06-2024, 10:56 AM)Mihkus Kirjutas:  Kui küünal on kuiv, siis on vända tihendid või impulsstoru leke... Kui nõel läbi annab siis tõmbab ikka nii end täis et bensiin voolab
Kui nõel üldse ei pea või membraan jookseb sorinal, siis on küünal märg. Kui see leke on väike, siis ei pruugi küünal märg olla. Keera küünal maha ja proovi südamega, kas nöörist tõmmates silindrist väljuv gaas plahvatab või mitte. Kui plahvatab, siis on mootor "täis" ja tõenäoliselt on kütuse leke.
Vasta

(18-06-2024, 10:56 AM)Mihkus Kirjutas:  Kui küünal on kuiv, siis on vända tihendid või impulsstoru leke... Kui nõel läbi annab siis tõmbab ikka nii end täis et bensiin voolab
Just. Nõela vigu on harva, pigem vedru väsinud kui ära uputab. Või siis membraan kõvaks läinud aja jooksul. Tasub paberi peale tõmmata vedru järgi jutid pikkuse kohta võrdluseks ja siis näppude vahel venitada pikemaks. Aitab alati. Aga miski pole igavene ja tuleb uusi osi külge panna.

T.
Vasta

(18-06-2024, 12:04 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Just. Nõela vigu on harva, pigem vedru väsinud kui ära uputab. Või siis membraan kõvaks läinud aja jooksul. Tasub paberi peale tõmmata vedru järgi jutid pikkuse kohta võrdluseks ja siis näppude vahel venitada pikemaks. Aitab alati. Aga miski pole igavene ja tuleb uusi osi külge panna.

T.
Üldiselt ma olen Toomasega nõus, kuid viimastel aastatel olen mitmeid kordi avastanud nõelalt mingit tumerohelist värvi ollust, mis ei lase klapil sulguda ja seda rohelist sodi on ka membraanide vahel olnud. Ilmselt bensiin reageerib millegagi.
Vasta

(18-06-2024, 12:37 PM)Raudpats Kirjutas:  
(18-06-2024, 12:04 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Just. Nõela vigu on harva, pigem vedru väsinud kui ära uputab. Või siis membraan kõvaks läinud aja jooksul. Tasub paberi peale tõmmata vedru järgi jutid pikkuse kohta võrdluseks ja siis näppude vahel venitada pikemaks. Aitab alati. Aga miski pole igavene ja tuleb uusi osi külge panna.

T.
Üldiselt ma olen Toomasega nõus, kuid viimastel aastatel olen mitmeid kordi avastanud nõelalt mingit tumerohelist värvi ollust, mis ei lase klapil sulguda ja seda rohelist sodi on ka membraanide vahel olnud. Ilmselt bensiin reageerib millegagi.
Seda olen ka ise kohanud ja minu arvamine on see, et kui saag-trimmer ikka kaua seisab kasutamata siis bensiin aurab ära ja karbussi jäävad mingid saeõli jäägid ja see kleebib kõik kokku. See on veel hea variant aga kui on vesi ja muu pläga, ei ole kindel isegi kas asja saab. Viimases hädas olen karbussi leotanud Buvanolis, too sööb ära kõik rohelise. Enanasti kasutan seda hapet düüside puhastamisel. Tuleb olla ettevaatlik, sest korra unustasin ööseks likku Stihl MS 180 düüsi ja pärast enam pöördeid ei tulnud. Käis nagu Druzba... ehk siis hape sõi düüsi ava liiga suureks. Üldiselt paremat vahendit ma pole suutnud leida millega hukka läinud karburaatorit ellu turgutada.
Ja hoiatus isemeisterajatele- ärge suure survega karburaatoreid puhastage! Pigem natike kaugemalt ja madalama survega. Noorena sai ise muidugi ka kõik augud julmalt läbi puhutud.... aga tagajärjeks oli häving. Big Grin
Vasta

Kiskusin karpa poegadeks ja puhastasin ära. Natuke oli mingit rohekat sodi.
Brake cleaner ja suruõhk. Läks paremaks, aga mitte päris heaks.
Siis keerasin siibri võlli sees olevat reguleerimiskruvi kolmandik tiiru lahti.
Nüüd on päris hea, 1-2 tõmbega käivitub.
Tänud kõikidele kaasamõtlejatele ja abistajatele!
Vasta

(18-06-2024, 20:20 PM)Roomik Kirjutas:  ....
Siis keerasin siibri võlli sees olevat reguleerimiskruvi kolmandik tiiru lahti.
...

Reguleerimiskruvi siibri võlli sees? Mitte segusiibri õlaku vastas läbi karburaatori väljaulatuva konsooli?
Vasta

Sees jah.
Alates 17.30 on see vigur näha https://www.youtube.com/watch?v=2XiBT8ixS4I
Reguleerimine https://www.youtube.com/watch?v=pYPQnGbkgAc
Vasta

Enamus ei teagi seda reguleerimiskohta siibri sees. Veel eksitakse väga lihtsa asjaga- tross pingutatakse liiga ära ja päästikut põhja vajutades tõmbab täie jõuga siibrit niipalju, et surub selle nõela augus ühte nurka ja mootor kohe kooleb. Isegi tutikal trimmeril on olnud sama juhus. Arvatakse isegi, et süütepool õhtal jne. Tegelikult väga väike viga, seda peab lihtsalt teadma.
Mulle tundub, et too reguleering võib ajaga ise valeks minna mingil põhjusel, sest tolle nõela reguleerimisel tundub asi väga lõdva olema. Kummipunn on küll ette augule pandud aga see suurt ei hoia.
Vasta

(17-06-2024, 15:38 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  "Kas parandus/veaotsing sobib ka masinale, millel sümptomid on nagu ei saaks kütust peale või saaks lisaõhku? Käivitub hästi."

Kui käivitub hästi siis on see ju täitsa tore! On lootust. Lisaõhu võtmise kuuleb kõrvaga ära. Kui ikka tuuritad gaasiga ja peale lahtilaskmist ännitab edasi natuke siis ehk on otsatihendid õhtal. Või kallutamisel muudab häält. Hiina trimmeritel on palju kordi olnud näha, et vändatihend seisab võllil kinni ja pöörleb korpuses. Siis kui korpuse auk on juba ära kulunud, tuleb teha üks koonuses torn ja lüüa otsatihendit jämedamaks. Mingi torujupp võtta ja proovida ots ära käiata koonusesse ja uurida kas sellega lüües venitab tihendit suuremaks. Mingi liimiga ei tasu mässata, sest kui auk juba liiga suur, liim ei aita. Lisaõhku võib saada veel karb. ja silindri vahetüki tihendite vahelt.
Üldiselt kui mingi vana trimmer või saag tuleb rem. siis esimese asjana tuleks proovida kasvõi natukeseks elu sisse puhuda ja kuulata mis häält teeb. Vahest on lihtsam kõik laiali võtta ja peksta uued osad sisse. See vea otsimine ongi kõige keerulisem asi. Teed ümberringi kõik ära ja pärast vaatad, et ikka peab pooleks võtma. Ja kui peremees ise ka ei tea midagi öelda, et mis asjal viga või mida vaja ja kuidas pillil elu-ja edulugu .... no siis väsitab mõni käkk täitsa ära.

T

Sain korda. Vahetasin ära asjad mis poes olid  Big Grin st bensiini vooliku mis karburaatorist pumpa läheb ja pumba.     

Do'nt panic
Vasta

(26-06-2024, 20:55 PM)giordanobruno Kirjutas:  
(17-06-2024, 15:38 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  "Kas parandus/veaotsing sobib ka masinale, millel sümptomid on nagu ei saaks kütust peale või saaks lisaõhku? Käivitub hästi."

Kui käivitub hästi siis on see ju täitsa tore! On lootust. Lisaõhu võtmise kuuleb kõrvaga ära. Kui ikka tuuritad gaasiga ja peale lahtilaskmist ännitab edasi natuke siis ehk on otsatihendid õhtal. Või kallutamisel muudab häält. Hiina trimmeritel on palju kordi olnud näha, et vändatihend seisab võllil kinni ja pöörleb korpuses. Siis kui korpuse auk on juba ära kulunud, tuleb teha üks koonuses torn ja lüüa otsatihendit jämedamaks. Mingi torujupp võtta ja proovida ots ära käiata koonusesse ja uurida kas sellega lüües venitab tihendit suuremaks. Mingi liimiga ei tasu mässata, sest kui auk juba liiga suur, liim ei aita. Lisaõhku võib saada veel karb. ja silindri vahetüki tihendite vahelt.
Üldiselt kui mingi vana trimmer või saag tuleb rem. siis esimese asjana tuleks proovida kasvõi natukeseks elu sisse puhuda ja kuulata mis häält teeb. Vahest on lihtsam kõik laiali võtta ja peksta uued osad sisse. See vea otsimine ongi kõige keerulisem asi. Teed ümberringi kõik ära ja pärast vaatad, et ikka peab pooleks võtma. Ja kui peremees ise ka ei tea midagi öelda, et mis asjal viga või mida vaja ja kuidas pillil elu-ja edulugu .... no siis väsitab mõni käkk täitsa ära.

T

Sain korda. Vahetasin ära asjad mis poes olid  Big Grin st bensiini vooliku mis karburaatorist pumpa läheb ja pumba. 

FS-36?
Vasta

On jah FS-36. Vooliku vahetasin sest tundus, et liiga lõdvalt käis karburaatori külge. Pumba vahetasin sest eelnevalt oli vihjatud ja poes oli kohe saada. Hea, et muid juppe polnud, oleks ilmaasjata vahetanud...

Do'nt panic
Vasta

Stihl FS-36 on minu arvates kõige raskemini remonditav trimmer üldse. See on sellise väga lihtsa ehitusega aga kiusab just remondi aeg. Sellel on traadist gaasitross mis võib vanadusest iga kell katkeda. Karburaatori kinnitus.... ja kõik selle krempli lahtivõtmine nõuab üldse head pikka töölauda ja vahest ka kolmandat kätt. Ja kui arvad, et juba kõik on korras, pead uuesti kogu krempli laiali harutama. Ühepoolne väntvõll ehk siis kõik jura on ühe võlli otsas. Keps ripub ka nagu rohkem õhus kui väntvõll tapi otsas...
 Kõige suurem häda ja häving ongi see kui kepsu ja silmalaager kuluvad ja vaikselt libisebki tapi otsast ära, lõhkudes kõik ära. Sama süsteem on ka MTD-700-l. Ma nüüd tõesti ei tea kindlalt öelda, et kes kelle pealt selle ehituse maha viksis. Igaljuhul väga lihtne ja liiga lihtne, et kaua kesta. Ometi paljudel juba aastaid abiks olnud.
Kellel veel FS-36 või MTD-700 seeria omad elus, harutage lahti, pange parajad õhukesed seibid kolvi ja kepsu vahele, et kaoks ära telglõtk! Käsitsi käiakivi või viiliga annab päris tiheda koosluse tekitada ja tänu sellele kestab veel kauem. Saab ka uued laagrid osta. Kui neid töid ära ei tee, siis lõhub väntvõlli varsti ära!  Tapp on löödud ju lausa plekitükkide sisse ja seda ei hoia pea-aegu miski kinni. Keevitada seal midagi ei õnnestu, isegi punktida mitte, kohe murrab puruks. Kunagi sai isegi  heast materjalist uus tapp tehtud, aga see kestis ka ainult minuti..... lootusetu parandada, sest tehasega ma ei suuda võistelda. Õnneks nüüd on nendega ka varsti rahu majas, sest uusi osi eriti võtta pole. Neid pille saavad edasi pidada ainult need kellel kannatust piisavalt.
Ja üldiselt,  ükskõik kustkohast seda 36 lahti harutama hakkate, kohe hakkavad jamad pihta. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne