KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

Varuosamarket ja aeromotors
Vasta

(26-06-2024, 12:37 PM)alfredo Kirjutas:  Kui jutt juba poolenisti varuosade peale on läinud, siis küsiks soovitusi Volvo OEM juppide ostmiseks, ses mõttes et mõni kohapealne firma, kust võiks parima hinna leida.

Hetkel olen vaadanud leedukate avk-d ja siit leidsin ladu24
Leedukad on osanud grammike soodsama hulgimüüja leida. Iseküsimuseks on asjade kättesaamine, kui sealt just mööda ei sõida juhuslikult. Siia saadavad ostusummast alates 500+km.
Hetkel niipalju kulutada ei plaani.

Olukorra näitlikustamiseks väike võrdlus avkparts.lt ja ladu24.ee

kas alla 500 ei saada üldse või siis üle 500 on tasuta saatmine ?
Vasta

MeelisV, sellest ei saanud ma ka ise täpselt aru. Igal juhul minu põhjalikule ja laitmatus inglise keeles vormistatud arupärimisele tuli lakooniline vastus - Hello, We don't ship goods abroad if order total sum is below 500euro without VAT. Eeldatavalt siis transpordiraha juurde, kui kodutreppi tahad asju saada. Füüsilised esindused on igal juhul Vilniuses ja Kaunases olemas. Pole ka võimatu sealt mööda sõites asjad kaasa võtta.

Aeromotors ei tegele enam OEM osadega. Niipalju juba eelnevalt targemaks saanud.

Varuosamarket tõi siiski muige huulile. Mina küsin üht, nemad pakuvad hoopis midagi muud. Näiteks ikka see sama õnnetu tuulutusklapp 31369380, tulemuseks aga .

Eks peab praeguse teadmise põhjal ladu24 uksi kulutama hakkama.
Vasta

Ah vabandust, kindel OEM soov jäi kuidagi kahe silma vahele.

Mingi selline koht on ka, ise sealt ostnud pole: https://volvaru.ee/
Odav just ei tundu, aga see pole ka OEM mõte.
Vasta

https://h2.ee/et/detail-search?articleNumber=31369380
https://oeosad.ee/product/search&search=31369380
Vasta

Lausa piinlik küsida, aga googel jättis mu hätta....kes võiks Tallinnas hiina mopeedile varuosi müüa? Emase keermega bensiinikraani vaja ja võib-olla veel pisiasju. Soovitavalt et letist võtta oleks.
Vasta

Intermoto äkki? https://www.intermoto.ee/

Ma ise sisse astunud pole, aga ükskord võtsin ühe rahuloleva mopeedientusiastist sõbra sealt peale Big Grin
Vasta

Tänan vastamast. Mingi maagia kaotas "muuda" nupu ära Sad
Seetõttu täpsustan eraldi postina, et patsiendiks on CHARMING CM50Q-2 aastast 2008, millisele välismaa poodides viidatakse kui "oldschool Lifan".
Vasta

(26-06-2024, 20:45 PM)alfredo Kirjutas:  Aeromotors ei tegele enam OEM osadega. Niipalju juba eelnevalt targemaks saanud.
Miks nad tingimata OEM peavad olema? Osad jupid tehaksegi ''õiges tehases'', aga nimetus peal erineb...
Vasta

huvitav, et tsiteeringu ja jutumärgiteenus ei toimi...

pannkook, antud mudelile ei toodeta (veel) b-juppe, vähemalt mitte massiliselt. Aga et tegu on poolenisti Volvoga, siis oem juppe saab (veel) tellida. Autoks on Polestar 2, mis mingite imelike asjaolude kokkulangemisel õuele veeres ja nüüd kergelt putitamist vajab.
Vasta

(27-06-2024, 08:51 AM)alfredo Kirjutas:  huvitav, et tsiteeringu ja jutumärgiteenus ei toimi...

pannkook, antud mudelile ei toodeta (veel) b-juppe, vähemalt mitte massiliselt. Aga et tegu on poolenisti Volvoga, siis oem juppe saab (veel) tellida. Autoks on Polestar 2, mis mingite imelike asjaolude kokkulangemisel õuele veeres ja nüüd kergelt putitamist vajab.

ise olen tuvastanud lisaks ladu24 järgmised poed:
https://oeosad.ee/
https://alvadi.ee/original
https://h2.ee/et/
https://originaalosad.ee/
Vasta

(26-06-2024, 23:04 PM)Mahno Kirjutas:  Lausa piinlik küsida, aga googel jättis mu hätta....kes võiks Tallinnas hiina mopeedile varuosi müüa? Emase keermega bensiinikraani vaja ja võib-olla veel pisiasju. Soovitavalt et letist võtta oleks.

Intermoto tondil ja seal lähedal jawa keskus või esindus ja äkki la lõuna osariikides midagi.
Vasta

Mul garaažis pikalt seisnud üks nõukaaegne kompressor, millele (ilmselt isa kunagi) on pandud juhtme otsa kahvelpistik. Paneks sinna nüüd sigaretisüütaja pistiku, aga kas kompressoril on vahet kumb on + ja kumb -? Idee järgi ju peaks savi olema Rolleyes
Selline (vähemalt väga sarnane) kompressor kui on oluline:
[Pilt: 61725680.jpg]
Nõukaaegne auto kompressor TEMP-1; 12V - korralik puhas (136871870) - Osta.ee
Vasta

(28-06-2024, 08:55 AM)maaks Kirjutas:  Mul garaažis pikalt seisnud üks nõukaaegne kompressor, millele (ilmselt isa kunagi) on pandud juhtme otsa kahvelpistik. Paneks sinna nüüd sigaretisüütaja pistiku, aga kas kompressoril on vahet kumb on + ja kumb -? Idee järgi ju peaks savi olema Rolleyes
Selline (vähemalt väga sarnane) kompressor kui on oluline:
[Pilt: 61725680.jpg]
Nõukaaegne auto kompressor TEMP-1; 12V - korralik puhas (136871870) - Osta.ee


nõuka-ajal olid ju kahvelpistikupesad ka autodes?
Tõenäoliselt pole juhtmete polaarsusel vahet. Alalisvoolu mootor käib lihtsalt teistpidi ringi ja õlivabal kompressoril pole vahet, mis pidi vänt pöörleb.
Kui polaarsus oleks oluline, siis isegi nõuka-ajal osati alaldus- ehk dioodsild vahele monteerida, et alati õige polaarsus saada.
Pane juhtmed külge ja vaata, kas pumpab mõlemat pidi. Karpi avades võib isegi juhtuda, et mootoril on "õige" polaarsuse märgid olemas.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(28-06-2024, 09:43 AM)isandpauk Kirjutas:  
(28-06-2024, 08:55 AM)maaks Kirjutas:  Mul garaažis pikalt seisnud üks nõukaaegne kompressor, millele (ilmselt isa kunagi) on pandud juhtme otsa kahvelpistik. Paneks sinna nüüd sigaretisüütaja pistiku, aga kas kompressoril on vahet kumb on + ja kumb -? Idee järgi ju peaks savi olema Rolleyes
Selline (vähemalt väga sarnane) kompressor kui on oluline


nõuka-ajal olid ju kahvelpistikupesad ka autodes?
Tõenäoliselt pole juhtmete polaarsusel vahet. Alalisvoolu mootor käib lihtsalt teistpidi ringi ja õlivabal kompressoril pole vahet, mis pidi vänt pöörleb.
Kui polaarsus oleks oluline, siis isegi nõuka-ajal osati alaldus- ehk dioodsild vahele monteerida, et alati õige polaarsus saada.
Pane juhtmed külge ja vaata, kas pumpab mõlemat pidi. Karpi avades võib isegi juhtuda, et mootoril on "õige" polaarsuse märgid olemas.

Õhtust!
Ma ei ole asjatundija, aga äkkitse see on hoopis vibrokompressor ja seal polegi mootorit?
Aga kui ka on alalisvoolumootor, siis seda ka ei ole niisama lihtne "teistpidi" käima panna, et vahetad plussi ja viiruse omavahe ära. Selleks, et alalisvoolu mootorit reversseerida, selleks tuleb ankru ja ergutusmähise otste ühendused ümber ühendada, nii et idee järgi peakski tõesti savi olema...
Vasta

See on kolbkompressor, kusjuures väga töökindel.
Mootor on harjadega ja magnetergutusega, seega pöörleb vabalt ka "tagurpidi".
Miinus on tehase poolt ette nähtud lasta mootori korpusesse.
Käib lihtsalt pulkadeks, hoolduse mõttes võiks pumbaosa lahti teha ja puhastada-määrida, siis käib veel 30 aastat.
Vasta

Kuidas maha võtta sellist klambrit millel puuduvad haaramiseks servad?
[Pilt: 20240629_133313.jpg]
Puurida ei saa.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

See pole klamber, vaid lukustusrõngas. Keegi tore inimene on siserõngaks pannud kaldotstega välisrõngaSad

Siserõngal on kaldsed otsad teistpidi, et sinna alla kiil saada.

Kui rõngas soones liikuma on nõus, siis teed sobivalt kõverast kõvast vardast terava otsaga torni, hoiad ühte otsa paigal näpidega ja teist hakkad torniga pesast välja kiiluma, samal ajal peenikest lapikut kruvikeerajat vahel hoides. Kui tagasi klõpsad, alustad algusest. Kui saad üle serva juba, siis on käes.

Selle tegevuse juures peaks hark olema kindlalt fikseeritud kruustangide vahele ja keegi võiks abiks olla - käsi jääb väheks.

Tagasi paned normaalse, haaramist võimaldavate otstega rõnga.

Teine variant on lõigata rist mitmest kohast läbi nii, et kõik tükid saad sissepoole kätte ja siis kangutad kullinokkadega rõnga soonest välja
Vasta

Torniga on rõnga kallal vist juba käidud.

Kui prooviks otstesse augud puurida ja läbi nende pesast välja kangutada?
Vasta

(29-06-2024, 15:00 PM)alfredo Kirjutas:  Kui prooviks otstesse augud puurida ja läbi nende pesast välja kangutada?

(29-06-2024, 13:36 PM)tõnn Kirjutas:  Puurida ei saa.

Pildil mõõtkava puudub, aga kui tegemist ei ole just mingi veoauto kardaaniga, siis peaks see puurimine toimuma ~1 mm läbimõõduga puuriga, mistõttu selle ettevõtmise õnnestumine eeldab teatavat püsivust ja ilmselt suuremat kogust puure.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: tõnn, 6 külali(st)ne