Mõistusevastased manöövrid liikluses

(05-08-2024, 09:50 AM)alfredo Kirjutas:  Vallavalitsuse asjapulgaga antud teemal enam diskuteerida ei viitsi, sest eelnevad kokkupuuted laste kooliteel võimalikele ohtudele viidates on vastuseks saanud viisakalt vormistatud perssesaatmised - sest soojast kabinetist aknast välja vaadates on kõik hästi.  Ehk siis nüüd tõmmatakse pea sealtsamusest välja?

Vald ei saagi ju midagi teha. Raha on kulutatud, keeruline liiklussõlm välja ehitatud, aga ehitiste projekteeritud eluiga on meil täna teatavasti 50 aastat. No ja igasugune ümbertegemine rikuks ju sellise šedöövri geniaalsuse.
Natuke lugemist inimkanalisatsiooni teemal (konkreetsest liiklussõlmest on juttu artikli lõpus).
Vasta

(05-08-2024, 11:03 AM)stretch Kirjutas:  
(05-08-2024, 09:50 AM)alfredo Kirjutas:  Vallavalitsuse asjapulgaga antud teemal enam diskuteerida ei viitsi, sest eelnevad kokkupuuted laste kooliteel võimalikele ohtudele viidates on vastuseks saanud viisakalt vormistatud perssesaatmised - sest soojast kabinetist aknast välja vaadates on kõik hästi.  Ehk siis nüüd tõmmatakse pea sealtsamusest välja?

Vald ei saagi ju midagi teha. Raha on kulutatud, keeruline liiklussõlm välja ehitatud, aga ehitiste projekteeritud eluiga on meil täna teatavasti 50 aastat. No ja igasugune ümbertegemine rikuks ju sellise šedöövri geniaalsuse.
Natuke lugemist inimkanalisatsiooni teemal (konkreetsest liiklussõlmest on juttu artikli lõpus).

Ega oht kooliteel selle betoonkamakaga lõppe. Sealt edasi keskuse poole minev kõnnitee sai küll hiljuti pisut laiemaks ehitatud, kuid koolihooaja teatud kellaaegadel meenutab endiselt kodukootud manhattanit, kus pole ruumi käsigi taskust välja võtta. Pane sinna valemisse veel ilmeksimatud õuksijuhid, igas pikkuses telefoni kruttivad koolijütsid, ratturid, kärudega emad jne. ja juba hakkab paha. Kõrval aga on tee igas mõõdus autodega. Õnneks on nüüd raudteefirma ronge tihendanud ja pika ooteajaga liiklust rahustama asunud, kuid on vaid aja küsimus, kui kedagi kas tahtmatult või poolkogemata autorataste alla tõugatakse. Sellel teemal oligi mul kunagi ühepoolseks kiskunud diskussioon. Midagi muidugi siis ei tehtud ja alla pole ka keegi veel jäänud. Et ma nüüd kellegi silmis mingiks vastikuks sarikaebajaks ei kvalifitseeruks, siis kogu teema algas sellest, kui nägin seal kord koolijütsi sõiduteele pudenemist(või tõukamist, ilmselt tahtmatut, ruumipuudusest ja ignorantsusest põhjustet) autojuhi positsioonist ja nähtud vaatepilt tõmbas südame alt vähe külmaks, ilmselt nagu igalühel oleks juhtunud. Vahed olid siiski arusaadavad ja saime kõik pidama. Teine vaatus saabus, kui saatsin teatud perioodil esmaklassi õpilast kooliteel. Distsipliini mõttes või nii. Võin vaid lisada, et veidi sürr tunne tekib, kui sust sel teel tungeldes rekka vähem kui meetri kauguselt mööda kimab ja sa tead, et su laps peab varsti samast kohast üksi läbi minema

Eile nende ridade trükkimise ajal oli televuuseris vallavalitsus ja eelnevalt mainitud surmatunnel koos oma õnnetu ristmikuga. Nobelistide komitee oli otsusele jõudnud antud kohta raudteeülesõitudelt tuttavad tõkked paigaldada, ilmselt siis nelja teeotsa jagu. Äärmiselt keeruline on seda laivis ette kujutada, kuid loodetavasti spetsialistid teavad, mida nad teevad. Tsiteerides strechi poolt viidatud inimkanalisatsiooniblogi, siis muutub olemasolev munnel seeläbi konkreetselt türistuks.
Vasta

Kirjutan ka ühest manöövrist, mis võttis silme eest täitsa mustaks kohe. Juhtus see kevadel. Pime õhtu, tibutas sellist vastikut vihma mis halvendas nähtavust tuntavalt. Sõitsin Mustamäe teel suunaga Nõmme poole. Plaan oli keerata paremale Kadaka teele. Ise ka päris väsinud ja kehva nähtavuse tõttu ma päris täpselt pimedas ei jaganud lahti mitu rada seal paremal pool täpselt on. (Hilisemal vaatlusel selgus et bussirada + paremale pöörde rada) Igatahes liiklusohtuse mõttes võtsin natuke kiirust maha ja tõmbasin paremale. Ilmselt paiknesin seal bussi ja paremale mineva raja keskel. Aga no pimdes vihmaga jooni näha pole. Bussid ka enam ei käinud... Minu ees ca 30m oli üks auto kes samuti hakkas paremale pöörama ning võttis hoo üsna maha ja seetõttu polnud mul nagu kiiret ka kuskile, et sinna ristmikule välja jõuda. Ristmikule lähemale jõudes sain aru milles asi. Seal pimedas vihmas oli üks õnnetu jalakäija, kes hakkas teed ületama minu vaatepunktist siis paremalt vasakule.

Üle tee see mees ei jõudnudki, sest 10cm tema nina eest põrutas äkki minust möödunud auto läbi. See oli see sama tüüp kes oli mul paar kvartalit varem närviliselt perses kinni istunud. Ja nüüd siis otsustas, et enne ristmikku tuleb ikka mööda saada. Tüüp tegi möödasõidu kahest autost paremale mahakeeramise peal kus on ülekäik. Vaene mees kellest ca 50 km/h auto 10cm nina eest mööda pani jäi nõutult keset teed seisma. Vaatas minuga tõtt ja ja kalkuleeris, et kui ta oleks pool sekundit kiirem olnud, oleks surnud.

Miks selliseid asju tarvis on... ma ei tea. Sad

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta

Kuskil suvalises kohas läks üle tee või oligi jalakäijate ülekäigukoht?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(06-08-2024, 07:24 AM)tõnn Kirjutas:  Kuskil suvalises kohas läks üle tee või oligi jalakäijate ülekäigukoht?
Otse loomulikult on seal ülekäigurada
https://www.google.com/maps/@59.4145666,24.6906967,3a,75y,217.83h,78.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHnNX0W83q_n27syozx-RXg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu
Vasta

Kõnniteel EI PEAKS sõitma (RENAULT TRAFIC, 067HDH) Sad
Paljassaares sõitis kaubik mööda kõnniteed ja rammis jalakäijat - Delfi
Vasta

Ei tahaks küll kaubikujuhi tegevust kuidagimoodi kaitsta.
Kuid asju juhtub ikka siis, kui kahe "tarkpea" teed ristuvad.

Niimoodi oma elu hinnaga hakata õigust taga ajama...

Videost jäi justkui mulje, et kukkudes jäi jalg tagaratta alla ja see võib eluks ajaks vigastuse tekitada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(06-08-2024, 14:40 PM)tõnn Kirjutas:  Kuid asju juhtub ikka siis, kui kahe "tarkpea" teed ristuvad.

Igati nõus! Jalamees ei loobunud ka siis kui juba oli täiesti selge, et sohvril on tema pininast täiesti savi. Milleks ronida rataste alla?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Alustaks ikka sellest, et rattad ei tohi sattuda kõnniteele idee
Vasta

Veel ei ole, aga varsti...
https://maps.app.goo.gl/tMpuWua31esa2Jwb6
kui pildil näha olev liiklusmärk "anna teed"on juba mitmendat kuud kraavis ja muid liiklusmärke mis peateed tähistavad ristmikul ei ole, siis peaks olema tegemist samaliigiliste teede ristumisega? See et "kõik teavad ja see on alati nii olnud" ei maksa antud juhul midagi. 
Ristmik ise on napilt Elva linna/valla territooriumil, haldajaks vist maanteeamet, aga ametnikud alles uurivad kelle vastutada on...  teavitatud nii omalitsust kui riiginfot.


Vasta

(07-08-2024, 09:09 AM)hulgus Kirjutas:  Veel ei ole, aga varsti...
https://maps.app.goo.gl/tMpuWua31esa2Jwb6
kui pildil näha olev liiklusmärk "anna teed"on juba mitmendat kuud kraavis ja muid liiklusmärke mis peateed tähistavad ristmikul ei ole, siis peaks olema tegemist samaliigiliste teede ristumisega? See et "kõik teavad ja see on alati nii olnud" ei maksa antud juhul midagi. 
Ristmik ise on napilt Elva linna/valla territooriumil, haldajaks vist maanteeamet, aga ametnikud alles uurivad kelle vastutada on...  teavitatud nii omalitsust kui riiginfot.
Tõenäoliselt on suhtumine igaltpoolt väga leige kuna sisuliselt on tegu "tavalise" liikluskorralduse muudatusega. Eriveidrusena antud muudatuse isetekkeline eripära on teada ainult kohalikele.
Vasta

   

Vana-Rannamõisa tee otsas on remont - foorid ei tööta jne...

Meie "targad" remontijad on parkinud oma kastiga transiti keset ristmikku, takistades vaadet vasakule. (kui on soov Haabersti ringile sõita)
Küsisin miks nad vaate kinni parkisid - sain vastuseks, et stoppjoone taga seistes on ju vaade olemas ... Smile Big Grin

Tõesti oli vaade ülekäiguraja kohas, sest topjoone juures toimetas väike ekskavaator.
Aga selle teadmisega pole essugi teha, kui sul on keegi paremal ja varjab selle liikluse, mis tuleb Tabasalust, siis lähed ja sitsidki olles ninaga ristmikul.
Vasta

Mõistuevastaseks liigitub ilmselt ka selline tegevus.
Sõidan 95 km tunnis GPS järgi, minu järel veel üks auto, enne 70 ala surub meist mööda Hilux, Navara, või midagi sarnast, vastu tuleb rivi autosid. Seejärel tegelane paneb pidurit ,ja jääb seisma, et teha vasakpööre poodi, aga vastutulijad takistavad. Mul haagis taga, pidin päris korralikult pidurdama, et talle mitte selga sõita, möödumisvõimalust ei olnud, andsin talle signaali ka, kas see kohale jõudis pole teada. Kas tõesti on nii kiire, et ei suuda poodiminekut 10 sekundit edasi lükata, niikuinii pidi ootama vastutulijate järgi, ja meie tänu talle ka, muidu oleksime saanud segamatult sealt 70 alast läbi sõita.
Vasta

(16-08-2024, 16:05 PM)USSR V4 Kirjutas:  Mõistuevastaseks liigitub ilmselt ka selline tegevus.
Sõidan 95 km tunnis GPS järgi, minu järel veel üks auto, enne 70 ala surub meist mööda Hilux, Navara, või midagi sarnast, vastu tuleb rivi autosid. Seejärel tegelane paneb pidurit ,ja jääb seisma, et teha vasakpööre poodi, aga vastutulijad takistavad. Mul haagis taga, pidin päris korralikult pidurdama, et talle mitte selga sõita, möödumisvõimalust ei olnud, andsin talle signaali ka, kas see kohale jõudis pole teada. Kas tõesti on nii kiire, et ei suuda poodiminekut 10 sekundit edasi lükata, niikuinii pidi ootama vastutulijate järgi, ja meie tänu talle ka, muidu oleksime saanud segamatult sealt 70 alast läbi sõita.

Tere õhtust!
Tänan, hea info, sellest on palju abi! Ühtlasi astun samme, et saaks selline tegustemine/ liiklemine edaspidi keelatud ja ka tegelikult lõpetatud!
Sealjuures ka mina ise, liigeldes kerg- ja ka muudes joovetes jalgrattaga Türi valla piires, luban, et ei tekita selliseid ebanormaalseid liiklusolukordi! Rolleyes
Peale selle olen kindel, et see eelneva posti põhjustaja misiganes Tajoota omanik on pärast tema ebaväärika käitumise siinkohas kajastamise juba jõudnud oma sõiduki võõrandada ja soetada endale ka mõne normaalse tallapressi!  Cool
Aga muidu - hea teema, hea voorum ja mis seal veel oligi...
Teemasse ka, ma ka kunagi sõitsin autoga (tajootaga), kõik sõitsid must mööda, ma signaali küll ei lasknud, pole kunagi lasknud, ma kahjuks lihtsalt ei tea, kust kohast tuleb vajutada, et prääksuks ...  Sad
Vasta

(16-08-2024, 16:05 PM)USSR V4 Kirjutas:  Mõistuevastaseks liigitub ilmselt ka selline tegevus.
Sõidan 95 km tunnis GPS järgi, minu järel veel üks auto, enne 70 ala surub meist mööda Hilux, Navara, või midagi sarnast, vastu tuleb rivi autosid. Seejärel tegelane paneb pidurit ,ja jääb seisma, et teha vasakpööre poodi, aga vastutulijad takistavad. Mul haagis taga, pidin päris korralikult pidurdama, et talle mitte selga sõita, möödumisvõimalust ei olnud, andsin talle signaali ka, kas see kohale jõudis pole teada. Kas tõesti on nii kiire, et ei suuda poodiminekut 10 sekundit edasi lükata, niikuinii pidi ootama vastutulijate järgi, ja meie tänu talle ka, muidu oleksime saanud segamatult sealt 70 alast läbi sõita.

sellist käitumist näeb enamasti just siin meil ja meie lähedal Eesti/Läti/Leedu/Poola.
Vähemalt mulle on reisides sellised asjad silma jäänud korduvalt ja korduvalt siin/seal
ei ole märganud seda põhja pool ja lõuna/lääne pool mainitud riikidest.

ja kindlasti on vaja trügida pikkivahesse mille olen omale jätnud niigi minimalsena sõites kaubikuga ja teades, et pidurdusmaa on pikem kui sõiduautol.
reastumine enne foori aeglustava/peatuva kaubiku ette on ka äärmiselt geniaalne
Vasta

Teeremont ... tänapäeval, kus elame normide ja seaduste "tähenäriimise" maailmas!
Keilas remontitakse teid ... sõitsin mööda uuesti asfalteeritud Haapsalu maanteed. Tundub, et ehitaja või projekteerija ei tea midagi künniste projekteerimisest, ka 20 km/h ei saa neist üle veereda ... sellisena see töö ka ilmselt vastu võetakse. Smile
Vasta

Pange siis ka allkiri alla Pärtel-Peeter Pere tagandamiseks.
Mitte et sellest algatusest reaalselt midagi muutuks või kedagi tagandataks, aga suhtumist võiks näidata. 

https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1213...andamiseks
Vasta

PPP olemasolust praegusel ametipostil ei sõltu Tallinna arengustrateegiate elluviimine. Kvaliteetse linnaruumi printsiipide küüniline moonutamine antud pöördumises näitab, et algatuse autorid ning allkirjastajad ise ilmselgelt ei ela Tallinna kesklinnas.
Vasta

(05-09-2024, 15:31 PM)stretch Kirjutas:  PPP olemasolust praegusel ametipostil ei sõltu Tallinna arengustrateegiate elluviimine. Kvaliteetse linnaruumi printsiipide küüniline moonutamine antud pöördumises näitab, et algatuse autorid ning allkirjastajad ise ilmselgelt ei ela Tallinna kesklinnas.
Just nimelt, isehakanud "linnastrateeg" võiks oma noka koomal hoida tema töösse mittepuutuvatel teemadel. 
"Kvaliteetse linnaruumi" printsiibid võivad olla inimestel erinevad. Aga siin teemas pole vast päris õige koht antud teemadel arutlemiseks.
Vasta

(05-09-2024, 16:11 PM)Peeter2 Kirjutas:  "Kvaliteetse linnaruumi" printsiibid võivad olla inimestel erinevad.

No automehi kotib üldjuhul ainult nende liikumistrajektoori alg- ning lõpp-punkti välisruumi kvaliteet, "Erinevad" ongi need printsiibid nendel inimestel, kes juhtuvad selle trajektoori teistes punktides elama (nt Tallinna kesklinn).
Soovitan tutvuda: https://strateegia.tallinn.ee/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 34 külali(st)ne