07-11-2024, 14:32 PM
(07-11-2024, 13:50 PM)Jesper Kirjutas: Sisukaks saab minna siis, kui jätta kõrvale igasugu lipukirjad ja 39nda aasta kombainid ning võttagi ette mingi konkreetne mootor konkreetse tehasepoolse õlisoovitusega ning hakata sellele õlitootja tabelite järgi tänapäevast asendust otsima. Ülisuure tõenäosusega on selle protsessi tulemuseks kõige tavalisem keskmine täissünt aga no kindlasti on erandeid, mõnedele peenematele markidele on segatud lausa margikohaseid õlisid jne.
Pisut ot aga see õlide segamine meenutas mu kunagist 90ndatel omatud Ford Sierra XR 4x4 mis põletas koletumal kombel õli, üle liitri 1000km peale. Kui algul sai otsitud poodidest kõige odavamat õli, siis mingi hetk vaatasin et selline õlitarve ületab mu eelarve (vaene üliõpilane). Siis saigi hakatud sisse valama sõpruskonna autodest läbikäinud õli ja tont teab mis määrivaid vedelikke parasjagu kätte õnnestus saada Kokku ei õnnestunud umbes aasta jooksul seda mootorit siiski ajada, vahekasti kardaan lendas enne laiali. Lahkamisel selgus, et saaled olid juba väga kulunud (väntvõll käis päris raskelt ringi) Nukkvõll oli samuti silmnähtavalt kulunud. Samas silindriseinad ja kolvid olid veel üpris ok seisukorras. Üllatav oli veel see et see mootor oli seest suhteliselt puhas, ilmselt kuna toimus niiöelda jooksev õlivahetus siis liiga palju saasta ladestuda mootorisse ei jõudnud.