KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

eile õhtu sai poisi mersul rehve vahetatud,sellel ka poltidega valukad ja tsentreerimisrõngad,ilma rõngastete pidi ratas all loperama hakkama,see siis spetsialisti jutt.
Vasta

Nagu öeldi: täpsed rõngad teevad paigaldamise hõlpsamaks. Teoorias on võimalik räpaka paigaldusega suruda ratas tsentrist välja. Eriti kulunud pallpesade korral.

Ratast hoiab all ikka poltide tekitatud tõmbejõust tekkiv hõõrdumine.
Vasta

Zaz 968-kus on tsentrirõngas?
Vasta

Minu kogemus ütleb, et tikkpoltide otsa võib vabalt paigaldada ilma rõngasteta. Poltidega endal kogemust ei ole, aga virinat olen kuulnud. Tikud ja koonusmutrid määravad asendi piisavalt täpselt, et viskumine välistada.
Zaz ka vist tikkudega?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-11-2024, 21:17 PM)Marko Kirjutas:  Minu kogemus ütleb, et tikkpoltide otsa võib vabalt paigaldada ilma rõngasteta. Poltidega endal kogemust ei ole, aga virinat olen kuulnud. Tikud ja koonusmutrid määravad asendi piisavalt täpselt, et viskumine välistada.
Zaz ka vist tikkudega?

Küsin-mille poolest erineb kinnitus poldil ja tikkpoldil? Millest tuleneks paigalduse erinevus?
Mis kinnitab ratast?
Vasta

(20-11-2024, 21:08 PM)vwt2 Kirjutas:  Zaz 968-kus on tsentrirõngas?
Piduritrummel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Näiteks VW-LT-28-l on esirattad kinni poltidega ( 5-ga) ja ka kannavad poltidel. Taga on mutritega. Vahest kippusid ka lahti kerima aga peale seda kui suusatõrva vindi vahele lasin, ei kerinud enam lahti. KIA-l  olen ka kasutanud suurema keskavaga veljesid juba aastaid ja ei ole kuskilt järgi andnud ega loperdanud.
Vasta

(20-11-2024, 21:52 PM)vwt2 Kirjutas:  
(20-11-2024, 21:17 PM)Marko Kirjutas:  Minu kogemus ütleb, et tikkpoltide otsa võib vabalt paigaldada ilma rõngasteta. Poltidega endal kogemust ei ole, aga virinat olen kuulnud. Tikud ja koonusmutrid määravad asendi piisavalt täpselt, et viskumine välistada.
Zaz ka vist tikkudega?

Küsin-mille poolest erineb kinnitus poldil ja tikkpoldil? Millest tuleneks paigalduse erinevus?
Mis kinnitab ratast?
 Kui kinni on keeratud siis ei olegi enam vahet. Aga ratta paika tõstmine ilma et ta tsentris seisaks, kui tsentreerimisrõngast pole, siis peab ratast kogu aja hoidma õige koha peal ühe käega, samal ajal üritades teise käega polti kinni keerata. Tikkpoltide korral tuleb vaid ratas paika tõsta.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tikkpoldid (korras koostu puhul) on ise juba tsentreerivad. Koonusega mutter peale, liikumine ainult sisse-välja võimalik. Polt rummu sisse keeramisel saab ka allapoole kalduda, see tähendab aga kohe, et läks tsentrist välja juba eos.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Tsentri rõngad on mugavamaks paigaldamiseks. Velge hoiavad paigal ikka poldid. Kui esimene polt kohe räigelt kinni keerata, siis võib tsenter paigast küll pärast olla. Polte tuleb ühtlaselt pingutada...
Vasta

Ok, tänan vastanuid. Vähemalt on teada, et asi lootusrikas ja raudset asja pole, et ei saa.
Tegu valuvelgedega. Vaatasin, et need rõngad maksa suurt miskit, aga tarneaeg maal elava inimese juurde omajagu, vaja lihtsalt rattad ruttu alla saada arvestades ilmaolusid. Küll järgmiseks hooajaks saab koos rõngastega.
Poldi lahenduse korral on ju sellel koonus ja veljel koonus. Kui just püstoliga ühte julmalt kinni ei pauguta ja siis järgmisi, peaks ka üsna hästi ära tsentreerima. Pole ju need augud veljes poldist oluliselt suuremad.
Tegelt tekkis kahtluseuss sellest, et tuttaval oli olukord, kus pani ka suurema keskavaga veljed. Aga miski aja järel tuli selline imelik heli ja võbin. Avastati ratas lahti, poldi-velje koonuse pinnad loksuvad, ometigi poldid kinni. Väideti, et viga selles, et keskava vale. Hiljem jällegi targem väitis, et ilmselt oli polte eelnevate rattavahetustega liialt kinni tõmmatud ja poldi koonus velje koonuse suureks pressinud. Tegu oli plekkvelgedega.
Vasta

Ma pakuks, et enamus selliseid probleeme on hoopis valest mutri/poldi koonusest...
Ma olen ise kasutanud ka 5x110 velgi 5x112 autol. Poldi augud olid piisavalt suured, sai hakata vaikselt kinni meelitama. Keskava oli ka palju suurem.
5x114,3 veljad 5x115 autol polnud üldse probleem, ainult 0,7 mm terve ringi kohta
Vasta

"Koonused" on ka erinevad - ühed on koonilised, teised sfäärilised. Koonilise koonuse kardetavsti õnnestub sfäärilise poldi jaoks mõeldud august "läbi" keerata, eriti kui hea keeraja juthub olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne