GAZ 66 -02 1992a.

Radika alumised kinnituspoldid:
Vasem on kergesti ligipääsetav.
Parempoolne on aga raami taga peidus. Poltide pead on önneks nelikant süventiga ... neid pealtpoolt hoidma ei pea önneks.
Eelmine kord tegin parempoolse mutri jaoks spetsvötme, et too lahti keerata. Selle önneks leidsin ülesse sahtlist:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Egas ma ühe öhtuga köike teha jöudnud. Tasapisi nokitsesin muude tööde körvalt.

   

Jäänd olid veel diagonaalvarda poldid ja ... siis sai radika eestpoolt diagonaalselt välja tösta ... abimees istus mootori otsas ja toetas radikat ülaltpoolt.
Välja ta tuli ja edasi vöis veepumbale ligipääseda.

   

   

Rihmad maha.
Vent küljest.
VeePump maha. Pilti pole.

Tuli veel meelde, et öliradika sisselaske klapp oli keermest lödva (koonuskeere). Selle sai ka korralikumalt kinni keeratud.
Veepumba all asub pööretepiiraja, mis oli siiani plommitud. Pidin need torud lahti andma ajutiselt, et veepump korpusega ettepoole liikuda saaks mootori küljest, seega löikasin plommi katki.
Poest leidsin vaid veepumba laagrite remontkomplekti. Impellerit polnud. Korpusetihendit polnud. Ju saab hakkama, impeller vast väga vasta korpust käinud ei ole ja korpusetihendi pean paroniidist ise löikama.

Möni öö on ka tasuta valgustus öues Wink 

   

Vötsin jubinad töö juurde kaasa. Proovin siin laagrid vahetada.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Tööjuures töövälisel ajal uurisin, kuidas see veepump siis lahti vötta.

   


Kodukoha poest sain ka laagrite remontkomplekti koos uue völlitihendiga. Hiljem möötes sain teada, et laagrid on diameetritelt nagu 6202 ja 6303 ... aga paksemad. Pikema distantspuksiga laagrite vahele oleks saanud ka tänapäevalaagreid kasutada.

   

Ka väntvölli rihmaratta vahele oli kerinud end mingi nöör kesteab mis ajast ja kust kohast, kui tömmitsaga rihmarattaflantsi ää olin tömmanud oli nöörieemaldus ju ilmselgelt kerge.

   

Lugesin pisut manuali ning peale tugevat nuputamis (roostes vene keel) sain aru mis teha. Impelleri jaoks on vaja spets tömmitsat.

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Keere impelleril on spets tolle aja kohta.
Uurisin ja puurisin, no pole olemas M34x3,0 keeret kuskil tabelis.
Lähim 3,0mm sammuga keere oli M27 ... läksin siis selle möötude järgi.
Treipingil vahet pole, mis diameeter on, peaasi et käigukastil samm on öige ning keerme sügavus öige vötta.

   

   


Siiski otsustasin teha prooviversiooni plastikuga. 
Toimis küll.

   

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kuna proov oli edukas plastikuga, siis tegin tömmitsa ühest suurest mutrist. Vana keere maha ning M34x3,0 sisse.

   

   

   

   


Natukse mötlesin, millest teine osa teha. Otsus jäi siisiki ühest poldist millele M10 peenkeerme keere ajada ... mis aga ei önnestunud, kuna peenkeerme riistad olid liiast peene sammuga (eriti-peen keere) ning puuritud auk tuli puuri halva teritatuse asjus liialt suur, seega läks plaan üle tavalise M12 poldi jaoks.

   

   

   

   

   

   


Pooled kokku ning tömmits kasutusse.
Et pumba völli keeret ei kahjustaks, kasutasin tömmitsa ja völli vahel kuuli.

   

   

   


Tuli suht kenasti maha. Ennem olin impellerit leotanud ka millegiga, et liiast kinni poleks. Kartsin et tömban tolle epoksi puruks.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta
Star 

Hea lugemine!
Vasta

Korpuse pool ja tihendi tööpinnalt on näha, et tihend on kulunud just sfääriliselt korpuse kuju järgi.

   

   


Ja kui tihend kulunud ning lekkiv, pääseb vedelik laagrite juurde. Kohe laagrikorpuse all on ka indikatsiooni ava (#7 siin joonisel), mis peaks hakkama lekkivat vedelikku näitama, kuid see on väga raskesti näha, kui just leket auto all löpuks ei avasta ... mis on maastikul suht raskesti näha.
Ning nagu varem mainisin, ega ma pole neid laagreid teabmisajast määrinud.

   


Egas kedagit. Hakkasin laagreid eemaldama. Tegu oli aga nii raskest kinni ja vigastatud laagritega, et need lagunesid ära eemalduse käigus.

   

   

   

   

   


Uues komplektis olev völl ei ole sama mis mul, ventika ratta kinnitus on teistmoodi.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kui #7 siin oli vedelikku lekke ava, mis oli mul tegelt umbes ka, siis #4 on määrde väljumise kontrollava ... see aga pole löpuni läbi puuritud tootmisel :lol
Jätsin ta ka puurimata, et rohkem määret läbi laagri läheks, mitte kontrollavast ei väljuks.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Uurisin mis ma uurisin neid jooniseid ja pilte, jäi mulle mulje et tollel grafiidist völlitihendil peaks ikka olema korpuse pool kena sile peegel liugpind, mitte nühkima vasta karvast malmivalu.
Minu pumba korpusel no pole seda (vöibolla kehtib alumiinium pumpade kohta aint ? ), ja ei tundu see karvane malmvalu nüüd öige hermeetiline asi olema grafiidist materjali liugpinnaks.
Otsustasin siis sooveldada oma pumbale selle liugpinna.

Algul oli asi päris valu, pildil juba üks puude tehtud:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Treisin omale soovelduseks vastava raua.

   

Kaks öhtut nühkisin seda köige karedama pastaga...

   


... olles vahepeal ka ehitanud oma lihvraua ringi. Kasutasin toda mittesobivat völli komplektist, puurisin "luisule" völli täpse ava sisse. Völli panin ajutiselt laagritega paika. Nii sain olla kindlam, et pind on täpselt 90 kraadi völli suhtes.

   

   

   


Ja peale kahte öhtut oli tulem liialt kasin, puutepinda liiga vähe:

   

   


Läksin üle liivapaberile .... 240 öliga (ei tahtnud vett kasutada).

   


Kolmas öhtu liivapaberi ja hiljem uuesti pastadega sain löpuks soovitud pinna ja tulemuse:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Üleüldse olen pisut internetiotsingutega hädas.

Kus ja kes müüb GAZ-66 juppe siin Eestis?

Vanasti oli Tallinnas Mustamäel üks pood, mille nime ma ei mäleta, kuid nad vist on ää kolind ja ma ei tea kuhu. Samuti ei mäleta ida-Eestist poe nime. Pean korra teemat lugema tagantjärgi, ehk mainisin poodide nimed. Näiteks too kust vintsi spets splindi sain ...

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Saarel poest polnud saada korpuse tihendit, ega polnud vöimalik ka tellida mitte. 

Seega tegin selle 1mm paksuse uue.

Köigepealt siis välisjooned ja poldiavad:

   

   


Poldid sisse ning mutritega kinni, suurem välisosa löigatud:

   


Haamri ümarpeaotsada koputasin tasakesi köik servad läbi. Nii jääb löikejoon näha. Nagu kord tegin quad kaane tihendit ...

   

   


Siis edasi ümarad kumerused auk-rauaga välja:

   


Ning sealt edasi juba vabakäega lehtnoaga:

   


Täpne sobivus:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kusida võib ITÜ Rebella, Tartumaal.
Vasta

Sealt edasi siis kuumtöötlusega laagrid paika.

Komplektis olnud puks laagrite vahele oli pea 0,5mm pikem kui mo oma. Kasutasin vana ning isegit seda pidin pisut maha vötma, et laagrid liialt pingealla ei jääks lukustusröngaga.

   

   


Siis uus völlitihend paika ning impeller peale ...

   

   


Kahjuks aga olin hooletu ning suutsin uue tihendi körvad ää murda impellerit paika pannes.
Önneks oli poes olemas mingi traktori oma, mis kujult sobib ka GAZ mootori omale ... pisut paksem küll, aga läks paika see siiski .... enam körvu ää ei murdnud.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(02-12-2024, 08:50 AM)Sidorov Kirjutas:  Kusida võib ITÜ Rebella, Tartumaal.

Tänud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Et mis asi see sinine junn on?Meenutaks nagu elektripliiti...
Vasta

Induktsioon soojendaja/kuumutaja.
PM. Nagu jah induktsioon pliidiplaat aga mitte päris.
Vasta

(02-12-2024, 09:52 AM)MeelisV Kirjutas:  Induktsioon soojendaja/kuumutaja.
PM. Nagu jah induktsioon pliidiplaat aga mitte päris.

Just.
Ja toimis ka metallist pumba korpusele, kui see kenasti keskele asetada.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kodusolles, peale impelleri paigaldust, hakkasin siis tasapisi kokku panema masinat.
Alustuseks puhastasin pumba tikkpoltide keermed. Tegu on M8 ja M10 peenkeermetega. Nii oli kena näpuga mutreid otsa keerata.

   


Olgugit, et tegin uue paroniidist tihendi, panin igaks juhuks ka öhukese kihi pehmet silikooni. Ei ole soov taas köike eest vötta kui peaks hiljem ilmnema mingi pisileke pindade ebatasasuse töttu ... too paronii on suht köva, originaaltihend oli pehmem.
Silikooniks kasutasin Hylomar. Kuna aga too nii kiiresti kuivab, tegin topsi seda pisut vedelamaks atsetooniga, et siis rahulikult pintsliga peale määrida, nii pumba poolele kui mootori poolele:

   

   

   

   


Pump paika ning mutrid möistliku tugevusega kinni, keermeliimi asemel kasutasin vedruseibe:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mis seda induktsioonkuumutit eristab tavalisest induktsioon  pliidist?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne