GAZ 66 -02 1992a.

Proovi kui väikse diameetriga asja saab panna pliidile ?  Vihje: mitte piisavalt
Lisaks temperatuuri andur ja selle järgi reguleerimine
Vasta

Olid möned tähelepanekud, mis pisut silma jäid.

Väntvölli otsa käiv rihmarattal ei ole avad (kas köigil vöi ainult mul) vördsete sektoritena ... ainult ühes asendis augud poltide jaoks klappisid keermeavadega ... hmmm.

15 aastat tagasi sai abiseadmete rihmad vahetatud köik, nüüd oli hea vöimalus jälle. Pikad Continental rihmad kenad korralikud, jätsin need vanad. Väiksed Optibelt omad aga pakatanud, need panin uued (kahjuks oli poes taas seda möötu Optibelt oma aint), kuid hind väiksel rihmal nüüd on kaks korda niipalju kui 15 aastat tagasi pika rihma hind (kui vanast postitusest EEK hinda vaadata).

Termostaadi radikast möödajooksu lödvik on originaal näoga. Hirmsasti oleks tahtnud seda vahetada, kuid ei leidnud saarelt poodidest öige kuju ja diameetriga lödvikut (avastasin ka, isegit imipoole lödvik ei ole sama mis 53-l ... väga pisut on ots pikem 66 omal, just niipalju et klambrijagu 53-e oma ei ulatu radikale), seega otsustasin seda möödaviigu (by-pass)  mitte puutuda, ligi pääseb sellele ka tagantpoolt hiljem kui vaja.

   


Imilödviku kinnitus mootorile on suht halvasti oksüdeerunud, on see alumiinium? Ning mis on pöhjustanud nii tugeva ärrituse?
Sellega polnud mul muud teha, kui lahtine oksiid puhastada ning konarluse täites lödvik silikooniga paika panna. Vaatasin ka versioon, kui peaks seda detaili vahetama hakkama ... nej ... mootor tuleb maha vöta vöi siis ülesse poole tösta.

   


Tuli meelde taas, et salongi temperatuuri saab vaid reguleerida käsikraaniga mootori pealt ... aga sellele pääseb salongist ligi kui mootori kate eemaldada:

   


Käis peast läbi möte, et vöiks termostaati kontrollida, kuna süsteem ju tühi ning lödvik lahti ... külma ilma töttu see kahjuks mötteks vaid jäi.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ilm polnud küll kiita, aga tahtsin masinat ikka ju valmis saada.

   


Tasapisi paning aga jubinaid tagasi külge. Sai ka jahutusradika eesolevad mehhaaniliste ribide distantsoperatsiooni tross/traat korda tehtud, nüüd salongist suletav/avatav.
Kui paisupaagini juba jöudsin, oli soojapuhuri abi vaja, et see voolik paika saada. Tundsin puudust temperatuuri valikuga kuumapuhurist. Mo omal on vaid Lo ja Hi, ning Lo on ka nii kuum et sulatab vooliku ära. Laenasin siis naise soojapuhurit (pole esimene kord):

   


Seekord panin köik ärakäinud poldid tsingitud. Ehk ei läe nii kiirelt rooste kui need mustad poldid. Kui tsink on matiks lännu, lasen musta värviga üle.

   


Jahutusvedeliku värvi ei osanud valida poes.
Ons kellelgi teadmine, mis just peab 66 mootoris käima ?
Oli mul sees sinine, kuid kas nüüd too pöhjustas selle imitoru oksüdeermise vöi mitte. Valida oli veel ju rohelise, kollase ja punase vahel. Ei olnud mul aega süveneda ja täpsemalt nende keemilist erinevust uurida ... läksin punase valikule.

Kui kolmandat kanistrit sisse valasin, oli järsku sorinat kuulda ... kas töesti völlitihend üldse ei pea ja indikatsiooniavast kolinal välja tuleb ...
Önneks oli vaid salongiradikatorustiku tühjenduskraan lahti jäänud, #9 siin joonisel.

Kui jahutusvedelik sees, testkäivitus. Peale natukse tuksumist, valasin radikasse pisut juurde.
Siis tuksus ta mul kohapeal pea 60 min. Suht kiirelt läksid lödvikud ja radikas soojaks, olgugit et vedeliku temp alles pisut üle 40 C kraadi. Ja peale 60 min ta kuskil 60C juurde jäi. Oleks pidand ikka viitsima seda termostaati vaadata Sad Nu vähemasti pole kinnises asendis kinni.
Peale 60 min tühikäigul töötamist oli jahutusvedeliku tase sama radikas:

   

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Edasi nokitsesin pisut tänapäevast asjade asjus, kui tahaks ülevaatusele minna.

Kunagi sai juhile turvarihmad pandud ning kundepool jäi kahe-punkti rihmaga. Otsustasin ka tollel pool kolme-punkti oma paigaldada, kuna tagaseinal ülakinnitus ju olemas on. Läks taas üks NORMA komplekt paika.

   

   

   

   


Tuli uuendada ka tulekustuti, kuna see üle 10 aasta vana.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kas on kuskilt vöimalik saada/osta neid armatuuri indikatsioonilampide uusi klaase?

Mul need katki vöi suht hapud.

   


Manualist kena vaadata, mis seal olema peaks.
Ohutulede pirnile tuleb vaid 3V peale ... selle vea ehk leiab hiljem, ja haagisetulel pole üldse pirni taga, sest see on lüliti juures hoopis, aga muud toimivad (körge jahutusvedeliku temp oma on lihtne kontrollida. Soov oleks köik ilusad klaasid taas panna.

   

Ja kui mul originaalpirnid varudest otsa saavad, siis mitu Watti tänapäeval too 1 kandela pirn siis on ... 1,5W?

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Kui ma enda 53e soojaks tahtsin saada sai tehtud vaheplaat termostaadi korpusele ning sisse läks bmw tds mootori termostaat, nüüd läheb mootor kenasti töötemperatuuri ja salong läheb ka ilusti soojaks kuna ringvool radikasse on parem. Ise olen temperatuuri reguleerimiseks kasutanud vanema vw/audi vooliku vahele käidavat kraani koodiga 171819809A. Edu ja jaksu vanakesega, kõik töö ja hoolduse tegemised sul väga põhjalikud.  Cool
Vasta

Rihmarattal on seademärk. Või vähemalt võiks olla. Sestap ta ainult ühes asendis külge kruvitaksegi.
Jahutusvedeliku puhul võinuks sinisega jätkata. Jäävad võimalikud konfliktid metallidega olemata.

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55664
Vasta

(04-12-2024, 21:45 PM)lauren Kirjutas:  Kui ma enda 53e soojaks tahtsin saada sai tehtud vaheplaat termostaadi korpusele ning sisse läks bmw tds mootori termostaat, nüüd läheb mootor kenasti töötemperatuuri ja salong läheb ka ilusti soojaks kuna ringvool radikasse on parem. Ise olen temperatuuri reguleerimiseks kasutanud vanema vw/audi vooliku vahele käidavat kraani koodiga 171819809A. Edu ja jaksu vanakesega, kõik töö ja hoolduse tegemised sul väga põhjalikud.  Cool

Kui mingi tulevik aega, vötan korra maha ja keedan pealoleva termostaadi läbi, vaatan mis teeb ja miks lahti jäi ... vajadusel vahetan, aga kena teada mis tänapäevane sisse mahub.
Piilun korra, kui tüütu seda käsitsi timmida on, kui mootorikate maha vötta. Regullkraan oleks vast liigne luksus, kabiini ülesse-alla liikumise asjus tuleks reguleertross/traat väga kenasti ära pakkida. Aga tänud hea idee eest.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(05-12-2024, 09:36 AM)Janka Kirjutas:  Rihmarattal on seademärk. Või vähemalt võiks olla. Sestap ta ainult ühes asendis külge kruvitaksegi.
Jahutusvedeliku puhul võinuks sinisega jätkata. Jäävad võimalikud konfliktid metallidega olemata.

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55664

Seda mötlesin ka ise kohe. 
Kuna manualist mäletan, et 53-l seal peaks süütenurga märgid peal olema. Mul ju aga pole, sile rihmaratas, kuna 66-l sinna ei pääse keegi ligi vaatama, on märgid pandud hooratta peale. 

   


Tundub et rohma-ratas on ilma märkideta, aga poldiavad nagu ikka ainult ühesse asendisse.

Jahutus-süsteemi loputasin korralikult köik veega läbi kui tühjaks lasin, kena 15 minutit, et ei seguneks miskit hiljem vanat uuega.
Miskipärast sinisega ei tahtnud jätkata, mälusopis meenus et on agressiivsem värvilistele metallidele kui muud värvid, aga muudest värvidest ei osand miskit valida, seetöttu küsisin, kas on kellelgi 66 mootori ja süsteemi asjus parem kogemus jahutusvedeliku valiku teemal, punane, kollane vöi roheline.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(24-10-2024, 12:07 PM)overspeed Kirjutas:  ...
Liikudes edasi mööda toru ballooni poole ... ballooni ja kabiini kolmikkraani vahel on veel mingi "vidin" mida joonisel ei olnud. Ennem seda röhk on, peale seda röhku pole. Reguleeritav ja puha.

Tuli välja, et too on seoses sellega, et mo masinal on öhupidurite süsteem haagise jaoks. Klapp ei lase öhku ennem lisaseadmetesse (rehvipumpamine), kui balloonis pole saavutatud ettenähtud röhk (reguleeritud tolle klapiga). Alles siis see avaneb ning annab öhku ka rehvide pumpamiseks.


Öigest manualist leidsin öigema joonise ka, mul siis too alumine joonis:

   


   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne