Mõistusevastased manöövrid liikluses

(05-12-2024, 17:19 PM)zazik Kirjutas:  https://www.delfi.ee/artikkel/120341510/...n-hairitud

Kuidas see siis nüüd juhtus?
Seisva BMW ja postinajale pargitud Mersu vahel on ca 120m. Tundub, et Mersul pidi ikka röögatu kiirus olema, et sinnani jõuda.

See on samasegane olukord kui eelmiseaasta segugukast keset teed, kastikas teepeenral ja linnamaastur katusel. Kahju, et ajakirjandus ainult hetke kajastab. Mind väga huvitab mis moodi see eelmise aasta avarii toimus ja sama ka selle tänase sündmuse puhul.
Vasta

Mul kah üks rahvusvaheline kogemus, ca 5a tagasi, mis päädis juhtimisõiguse peatamisega. Mõistusvastasus on muidugi suhteline, sest asjaolusid arvestades oli kõik vägagi mõistlik aga ilmselgelt mitte kõigi asjassepuutunute silmade läbi :-)

Teadupärast on Soomes üsna palju väikeseid 1+1 maanteid, kus kiirus ristmike/külade tõttu pidevalt varieerub 60>80>100>80>60. Kuna kiiruskaameraid on palju, siis tüütud on need teed nii-ehk-naa, sest pead kogu aeg hoolitsema, et valel hetkel õige kiirusega ei sõida ja vastupidi. Erakordselt tüütuks muutuvad need tiheda liiklusega, sest ei erine sealsed maakad ühegi teise riigi omast ja see, et kellelgi on vaja sel päeval läbida veel mitusada kilomeetrit ei häiri nende tegevust mitte üks träps ning kõrvalküla Pekka juurde piima tooma võib sõita ka mopeedi kiirusega. Veidike muidugi liialdan aga asjaolu, et lubatud piirkiirus saavutatakse mitmete kilomeetrite pärast järgmisesse piirangualasse jõudmisel, millele järgneb pidurdus, on minu jaoks igal juhul mõistusevastane. Aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida.

Peale pikemat kummipaelamängu jõudsime lõpuks möödasõidualale ning nagu ikka proovisin võtta suurema ampsu korraga. Möödusingi ca 6-7 autost ning nende ees sõitnud mootorrattast. Möödasõit iseenesest väga rahulik, sest keegi mul sabas ei istunud ja ruumi oli palju, siis korra vajutasin ja enne kolonni algusega kohakuti jõudmist lasin gaasi järgi ja pika poognaga vaikselt aeglustades naasesin esimesse sõiduritta.
Möödasõiduala lõppes, algas järgmine, Waze´is hoiatus, et sirge keskel võib värvilisi kohata ning võtsin püsika paar pügalat allapoole. Oodatud asukohas oligi üks värviline mootorrattur teeääres aga minu vastu huvi üles ei näidanud. Äpp näitas, et ka sirge lõpus on diskot oodata ja lähenesingi juba möödasõiduala lõpule kui toosama eespool mainitud must mootorratas must mööda sõitis, ette reastus ja vilkurid tööle pani ning mind sinna meeleolukale parkimisalale suunas.

Mõõtmistulemus 100 +47 tähendas seda, et mõni träps jäi puudu pisikesest puhkusest lahkete põhjanaabrite kulul ja kui kogu mu elulugu kirja pandi, siis pääsesin sisuliselt miinimumtrahviga 276 vms eurot. Muuhulgas tundus neile kahtlane mu soome keele oskus aga asjaolu, et 70-ndatel sündinud ja Tallinna piirkonnas elanud inimene võis selle ära õppida 80-ndatel ja 90-ndatel nende kanalitelt Miami Vice´i jpm vaadates tundus neile siiski usutav ja ma ei pidanud tõestama hakkama, et ma ei ole Kalevipoeg.
Aga, et kiiruseületamine +35 alates on sealmaal ette nähtud juhtimisõiguse peatamine, siis ootas sama saatus ees ka mind. Politseinik selgitas, et kuna ma olen välismaalane, siis mult füüsiliselt luba ära ei võeta aga peale sadamasse jõudmist ma ei tohi Soomes autoga sõita. Perioodi pikkust ta nimetada ei osanud ja selle pidi keegi teine kusagil hiljem otsustama.

Nädalad hiljem tuli postiga korralik pakk dokumente, kus kõik asjaolud kirjeldatud ja lisaks siis otsus, et juhtimisõigus peatatud üheks kuuks ja vist oli nii, et otsuse tegemise hetkest (mitte rikkumise toimepanemise hetkest). Natuke võttis asi kukalt sügama ja vaatasin natuke kuu kella, helistasin tuttavatele politseinikele, viimased omakorda pidasid ameti juristidega nõu jne. Kokkuvõttes selgus, et kui sul on ühes EU riigis juhtimisõigus peatatud, siis on kõigis.
Lohutama jäi vaid, et kuna süsteemid ei ole automatiseeritud, siis ei pruugi see välja tulla. Esmalt peaks karistuse määranud riik sisestama selle rahvusvahelisse andmebaasi. Teiseks peaks kohalikul korravalvel selle vastu huvi olema, aga üldjuhul on pigem välismaalaste puhul ja siis kui on mingi suurema jamaga tegemist. Kolmandaks peaks siis oma tegevusega kuidagi tähelepanu tõmbama - aga seda ma reeglina ei tee :-)

Ehk siis kokkuvõttes oli kuu aega sellist teadmatust, et kas ma siis ikka võiksin/peaksin üldse liikluses osalema aga lõpp hea kõik hea.

Huvitav kogemus igal juhul - täiesti eraldusmärkideta mootorrattalt pidi mu kiirus mõõdetama tagantpoolt lähenedes, sest tema ette jõudes mu kiirus kindlasti enam nii suur ei olnud. Ka hiljem pardakaamera videot üle vaadates ei tuvasta ainsamatki viidet, et tegemist võiks olla liiklusjärelvalvet teostava sõidukiga - lihtsalt üleni must "bike"-laadne mootorratas.

Connecting technologies
Vasta

Kolonni tekkepõhjus vast oligi (osaliselt) põhjustatud asjaolust, et kohalikud teadsid, mis sorti tsikliga tegu.
Kes rohkem kindlas piirkonnas sõidab, siis meilgi jääb silma, millise firma masinad teatud Skodad on Smile
Vasta

(06-12-2024, 02:02 AM)ak75 Kirjutas:  Kolonni tekkepõhjus vast oligi (osaliselt) põhjustatud asjaolust, et kohalikud teadsid, mis sorti tsikliga tegu.
Kes rohkem kindlas piirkonnas sõidab, siis meilgi jääb silma, millise firma masinad teatud Skodad on Smile
Viimaselajal ka Kiad ..
Vasta

(06-12-2024, 02:31 AM)hobiautod Kirjutas:  
(06-12-2024, 02:02 AM)ak75 Kirjutas:  Kolonni tekkepõhjus vast oligi (osaliselt) põhjustatud asjaolust, et kohalikud teadsid, mis sorti tsikliga tegu.
Kes rohkem kindlas piirkonnas sõidab, siis meilgi jääb silma, millise firma masinad teatud Skodad on Smile
Viimaselajal ka Kiad ..

Ja Pärnus on neil tore pereauto Rav4
Vasta

Mitte et tahaks moraali lugeda aga pigem mõnevõrra mõistusevastane on kõrvalteel kolonnist möödasõiduks 150 rauda ajada.
Vasta

(06-12-2024, 09:51 AM)Peeter2 Kirjutas:  Mitte et tahaks moraali lugeda aga pigem mõnevõrra mõistusevastane on kõrvalteel kolonnist möödasõiduks 150 rauda ajada.

Kui see nüüd käis Soome kogemuse kohta, siis ma ei tahaks kuidagi nõustuda, et nelostie nüüd väga kõrvaltee oleks. Või ysitie. Sealmaal üsna levinud viis. Ning kohalikel ka täpselt teada, kus võib ja kus ei tasu madallennata.

Kiiruse ületamine on (või vähemalt peaks olema!) alati kalkuleeritud riski võtmine ja LS on see hinnastatud tasuliste teenuste real. 90 alas 140 on muidugi probleemide otsimine, tulen enesekriitiliselt tunnistada.
Vasta

v6sa, kust see nelostie nüüd välja kargas? Mainitud on "jõudsime lõpuks möödasõidualale" ja rohkem pole teada. 
Vasta

Siin mingi aeg soovitati, et tuleks sundida kiirustajad mingi vana dacia või lada või opeli rooli vms. Pidi kasvatuslikult mõjuma.

Ma soovitaks vastupidi tegevust - paneks mõned lada mehed korra vähe ärksama auto rooli. Äkki on sama valgustav?

Tänapäeval pole 150kw/t kohta eriline näitaja enam. Ma sõitsin hiljuti 50kw/t autoga ringi ja sai ka sõita. Ja siis tunduvadki kõik teised paarutajad olevat. Aga mõne teise auto roolis on 150 km/h 10 sec gaasi anda ja siis maha pidurada ja oledki kolonnist möödas. Ei saa arugi, et oleks eriti vajutanud. Möödasõit kiirelt ja ohutult tehtud ja korras.
Rääkimata tsiklitest. 300kw/t on täiesti harilik võimsuse/kaalu suhe.


Ja nagu tänastest uudistest võib lugeda, ei pruugi väga suur kiirus olla mitte sugugi ainuke faktor, mis tõsiseid tagajärgi kaasa toob. Mass võib sama oluline tegur olla. Või asukoht.
Või võimed. Ilmastik. Jne jne.
https://tartu.postimees.ee/8148970/tartu...ks-inimest
Vasta

Mitte, et see viimase õnnetuse tegur oli aga võis vabalt olla. Vaadake nt. 2+2 maanteel või kui on aega ja ruumi siis ka niisama veokitest mööda sõites mis kabiinis toimub. Paljudel mängib mingi ekraan liikuvat pilti jah seda on ka väikestes autodes aga see on üks suur tähelepanu röövel.
Olen ka ise seda pattu teinud et maanteel käib mingi tv saate järelvaatamine või ralli ülekanne vms. Aga ma olen ka teadvustanud mis ma teen ja kuidas. Juhina kuulan ja vilksamisi ehk põnevamat kohta vaatan, kaasreisijana vaatan rohkem aga ka siis on pilk teel. Ja need on harvad korrad .....
Igapäevaselt elukutselisena aga läheb see rutiiniks ja tekib petlik tunne, et oskan, saan ja ...
Ja siis ükskord enam ei pane tähelegi mis tee peal ees toimub sest pilk on lummavas sinises ekraanist.
Vasta

(06-12-2024, 13:23 PM)ivo86 Kirjutas:  Siin mingi aeg soovitati, et tuleks sundida kiirustajad mingi vana dacia või lada või opeli rooli vms. Pidi kasvatuslikult mõjuma.

Ma soovitaks vastupidi tegevust - paneks mõned lada mehed korra vähe ärksama auto rooli. Äkki on sama valgustav?

Tänapäeval pole 150kw/t kohta eriline näitaja enam. Ma sõitsin hiljuti 50kw/t autoga ringi ja sai ka sõita. Ja siis tunduvadki kõik teised paarutajad olevat. Aga mõne teise auto roolis on 150 km/h 10 sec gaasi anda ja siis maha pidurada ja oledki kolonnist möödas. Ei saa arugi, et oleks eriti vajutanud. Möödasõit kiirelt ja ohutult tehtud ja korras.
...
Ma sõidan kogu aeg sellise 50kW/t kastiautoga ja saab ka sellega möödasõitu kiirelt ja ohutult teha aga see tähendab ikkagi 
  1. riigiaktsiate ostu võimalust ehk LS rikkumist ja korraks 120-150 km/h sisse vajutamist
  2. mõttetut kütusekulu kasvu sellisel kiirendamisel

Needsamad asjad käivad ka 3-4 korda võimsama auto kohta ja suure mootori puhul on kütusekulu kasv eriti märgatav. Seetõttu olen valgusfoori alt startides rahulik, kiirendan säästlikult ja järgmise valgusfoori all seisan rataste vilinal paigaltsööstnud schumacheri kõrval, möödasõiduks valin koha, kus saab seda teha ilma LS rikkumata/kiirust ületamata (noh ikka olen pattu teinud ja tegeliku 100-105 möödasõitu teinud, aga mitte rohkemaga). Eks need 70-80 vahel kõikujad käivad närvidele küll aga elame üle ... 

Samas on must korduvalt mööda sõidetud üle topeltjoonte ja triibuliste saarte ristmike juures ning seejärel olen rahulikult kiirendades ja trassil reaalselt 90-93 kulgedes jõudnud järele möödasõitjale ja sõidab selline möödasõitja spidoka järgi gramm alla 90 ... Milleks küll rikkuda reegleid, kulutada meeletult kütust (lasta raha otse sumpsi) ja lõpuks jõuda sihtkohta hiljem kui mina?
Vasta

Ilmselt vale teema ja ma parem pikemalt siinkohal ei kirjuta (et mitte muutuda emotsionaalseks).

Tere tulemast Mäo liiklussõlme!

[Pilt: ?type=preview&uuid=b8d2f4af-ca25-52ad-a7...=1920&q=70]
https://jarvateataja.postimees.ee/814922...sta-parast

[Pilt: 473835t1hee43.jpg]
Vasta

(06-12-2024, 18:56 PM)Raivo Kirjutas:  Ilmselt vale teema ja ma parem pikemalt siinkohal ei kirjuta (et mitte muutuda emotsionaalseks).

Tere tulemast Mäo liiklussõlme!


https://jarvateataja.postimees.ee/814922...sta-parast

Heh, ma kuulsin ka seda ja meenus, kuidas alles mõni nädal tagasi vaikselt rõõmustasin, et näe, kanamale ei joonistatagi ühtki ringi, tublid poisid.
Aga ikka kavaldasid ringimehed mind üle Big Grin

Tegelikult on see muidugi traagiline.
Tõenäoliselt saab kanama ka nii umbes viie aastapärast veelkorra ümber tehtud, kuna ringe ju ei ole.
Vasta

(06-12-2024, 12:30 PM)Peeter2 Kirjutas:  v6sa, kust see nelostie nüüd välja kargas? Mainitud on "jõudsime lõpuks möödasõidualale" ja rohkem pole teada. 

Sealtsamast, kus Sinul see kõrvalteel 150ga möödasõitmine: eeldused.

Mõlemal mainitud Soome maanteel on nii asularistmikel piiratud 60 lõike kui möödasõidualasid ja akf! ddig kirjeldatud stsenaarium täiesti võimalik. Paiguti täiesti kõrvaltee mõõtu niidike.
Vasta

Ainult kaks ringi?Võiks ikka rohkem,praegu ongi nt.traktoriga viljakoormaga liiga lihtne.
Vasta

https://www.err.ee/1609550746/ossinovski...-lahenduse 
Ega selle selliga, kes sellise lahenduse välja mõtles, juhtu muud miskit, saab oma jõulupreemiagi kätte. Linnapea siiski tuli mõistlikumale lahendusele. 
Juba ootan põnevusega, millal tehakse vabaka mõlemasse serva kolme meetrised jalgrattateed. Saaks siia ka "normaalsed" ummikud. Eks neid kohti leiab veel. Peterburi maanteele on juba ammu suuremat remonti plaanitud, kui laiad rattateed sinna tulevad, saame tagantjärgi teada. Ega varem julge keegi asja avalikustada.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(14-12-2024, 18:55 PM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609550746/ossinovski...-lahenduse 
Ega selle selliga, kes sellise lahenduse välja mõtles, juhtu muud miskit, saab oma jõulupreemiagi kätte. Linnapea siiski tuli mõistlikumale lahendusele. 
Juba ootan põnevusega, millal tehakse vabaka mõlemasse serva kolme meetrised jalgrattateed. Saaks siia ka "normaalsed" ummikud. Eks neid kohti leiab veel. Peterburi maanteele on juba ammu suuremat remonti plaanitud, kui laiad rattateed sinna tulevad, saame tagantjärgi teada. Ega varem julge keegi asja avalikustada.

Tallinn, who cares!?
Vasta

(14-12-2024, 18:55 PM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609550746/ossinovski...-lahenduse 
Ega selle selliga, kes sellise lahenduse välja mõtles, juhtu muud miskit, saab oma jõulupreemiagi kätte. Linnapea siiski tuli mõistlikumale lahendusele. 
Juba ootan põnevusega, millal tehakse vabaka mõlemasse serva kolme meetrised jalgrattateed. Saaks siia ka "normaalsed" ummikud. Eks neid kohti leiab veel. Peterburi maanteele on juba ammu suuremat remonti plaanitud, kui laiad rattateed sinna tulevad, saame tagantjärgi teada. Ega varem julge keegi asja avalikustada.
Peterburi tee (Majakast edasi) projekt oli just riigihangetes üleval. Ma väga detailselt jooniseid ei uurinud ja väga suuri muutusi ol.olevas liikluskorralduses silma ei hakanud. Meeles on, et linna sisse sõites Pae ristmikul oli "otse" järgi jäänud 2 rida (täna 3).
EDIT: Hange seal https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/pr...neral-info
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne