Kas ostaksid endale isesõitva auto (tulevikus)?

(14-12-2024, 12:10 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Kõik sõidukid mida ei juhi inimene on lõppkokkuvõttes inimesele ohtlikud. ...
Ja miks meile üldse vaja isesõitvaid asju? Kas oleme nii laisad ja lollid, et enam ei jõua ega taha rooli istuda.
Kahjuks faktid räägivad hoopis teist keelt - inimesele on ikka kõige ohtlikum tegur tema ise või siis mõni teine inimene (ja mitte ainult liikluses!).
Selle vajadusega on nii ja naa - kuigi siin kõik ilmselt arvavad et nad "sündisid sõiduoskusega", siis ilmselgelt see nii ei ole ja kõiki inimesi on vaja (misiganes tegevuseks tegelikult) õpetada (ja mõni ei saagi asja selgeks ja mis eriti halb  -ta ise arvab, et oskab!), mis on ressursimahukas. Juhtimise "programmi" saab hetkega kloonida.
Inimestel on komme reegleid laiendada/ oma "aru saamise järgi" tõlgendada (mis mõjutab jällegi ohutust), masin jälgib alati kehtestatud reegleid.
Masin ei väsi/ tema tähelepanuvõime ei haju ja ta ei roni kunagi joobega rooli/ ei kisu telefoni, masin on võimeline analüüsima mitmete "andurite" signaale, meesterahvas väidetavalt ainult 2-e  Big Grin ja naised ei ole üleüldse pädevad liikluses osalema  Big Grin Big Grin
...
Tegelikult on isesõitvad autod täna juba olemas - neid kutsutakse taksodeks (J. May)   Toungue
Vasta

Mul tihtipeale oleks vaja saada punktist A punkti B. Näiteks kodu Keilas ja töö Tallinnas. Mul tegelikult ei ole ka mingit kihku 5-l päeval nädalas tegeleda autojuhtimisega, tihtipeale on õhtul üsna väsinud olek ja laseks selle asemel hoopis silma kinni. Rääkimata Tallinn-Tartu otsast meie lörtsises talveilmas pimedas, mis on juba limselgelt lihtsalt ebameeldiv.
Samas, bussijaama peaks kuidagi ennast kohale vedama, rongijaam on veel nagu OK kohas, kuhu saan Keilast teise rongiga, autoga seal parkimine on paras nonsenss.
Kui saaks Keila-Tartu teha kuidagi nii, et ei peaks läbi löga, pimeduse ja X5-meeste enesetapjalike möödasõidu-ürituste navigeerima, oleks küll mõnus.

Masina täpsusest: kunagi meil Starshipis postitas keegi ettevõtte slacki pildi, kus robotid olid ühes USA campuses aastaid sõitnud mööda sama betoonplaatidest kõnniteed ning robotite rehvid olid tuhandeid kordi teelahkmel pöörates vasakule või paremale jätnud maha mustad jäljed. Need olid väga täpselt sama koha peal kitsad triibud. Masin sõidab alati loogiliselt ja sama moodi. Antud juhul oli täpsus mõni cm.
Vasta

Tõenäoliselt oleks isesõitev auto igati mõistlik. Aga ta ei ole fun. Ja paraku mul on selline mõistlik auto juba 5 aastat, millega ma iga poole aasta tagant võitlen müügisooviga.

Seetõttu ma arvan, et ma oma 47 aasta vanuses pole veel valmis isesõitvaks autoks. Kui ma vanaks jään, võibolla siis. Seni peaks autos ikkagi miski fun factor sees olema, mis vahetevahel silma särama paneks.

Tegelikult on ju need isesõitjad juba ammust aega olemas - nimeks takso, tramm, troll, buss, rong...
Vasta

(19-12-2024, 12:11 PM)Mahno Kirjutas:  Tegelikult on ju need isesõitjad juba ammust aega olemas - nimeks takso, tramm, troll, buss, rong...

Kui takso välja arvata, siis sõidad ikkagi siis kui sul võimaldatakse sõita. Linnas on veel suht OK, bussid käivad tihti, trammid sõidavad, kuigi hästi vähestes kohtades (mul töökaaslane rantib mõnikord kui hea on Kopenhaageni trammiliiklus võrreldes Tallinnaga), aga kui sa elad näiteks 30km linnast väljas, on juba drastiliselt teine kogemus. Buss sõidab 2x päevas ja mingitel imelikkudel kellaaegadel, kus ükski mõistlik inimene ei kasuta jne jne.
See toob meile ka järgmise teema - ühistransport peab muutuma palju rohkem vajaduspõhiseks. See võiks toimuda näiteks mingi äppi kaudu, kus sa juba ette sisestad ära, mis on sinu liiklemis-soovid ning siis algoritm leiab bussile optimaalse graafiku. Võib-olla polegi ühtegi reisijat sel liinil mõnel päeval, aga buss paneb ikka tühjalt. Võib-olla tahaks kõik hoopis mingil muul ajal või marsruudil liikuda? Me ei tea seda ja sellepärast on ka see staatilise graafiku asi suht jura.
Iseliiklev sõiduk oleks ka osa lahendusest - kui sa sisestad, et tahad hommikul kell 9 jõuda tookoha aadressile, siis võiks sul juba õigel ajal isejuhtiv takso maja ette jõuda (või isegi varem, sest algroitm arvestab sisse kui kaua sa kingi jalga uimerdaisd eelmine kord) ja peale sinu sõitu viib hoopis kellegi vanaema kaubanduskeskusesse jne jne.
Fun auto võib ju ka sel juhul olla garaasis, kel vaja, üks ei välista teist.
Vasta

Ära loo endale ettekujutust, et see isesõitev hakkab igavesti tegema seda, mida sina tahad. Küllap leiduvad ühiskonnas huvigrupid, kes erinevatel kultuurilistel, kogukondlikel ja keskkonnahoidlikel eesmärkidel hakkavad isesõitvate puhul tegema reegleid, mida, millal ja kuidas tohib. Kontroll on ju selle ettevõtte käes, kes sulle isesõitmise teenust pakub. Ja oleks ju täiega suboptimaalne, et sa sõidaks sinna bussi peale üksi, kui sama auto võiks võtta veel 4 kodanikku lähitänavatelt peale. Ühelt poolt keskkonnasõbralikum, teisalt kasumlikum teenusepakkujale.

Lahendus on see, et sina kohandad ennast järjest rohkem nendele lahendustele, mida sulle pakutakse. Vaadates toimuvat, siis trend on täiega sinnapoole.

Ja kui kriitiline turuosa on saavutatud, tuleb hakata lobitööd tegema inimsõitmise algul piiramiseks, pärast keelamiseks.
Vasta

Tsitaat:Lahendus on see, et sina kohandad ennast järjest rohkem nendele lahendustele, mida sulle pakutakse.
Mitte mingil juhul, sest moodsa sõnaga TREND, on vastupidine. 
Vanasti asus töötaja margariinitehasesse tööle ja elama asus Härjapea tänavale. Nüüd asub elama Keila taha ja tööle asub ühte panga kõrghoonesse, lapsed paneb Saue lasteaeda ja Inglise kooli. Ei mingit ühistransporti, ikka oma mersu või kaks-kolm.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(19-12-2024, 13:36 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Lahendus on see, et sina kohandad ennast järjest rohkem nendele lahendustele, mida sulle pakutakse.
Mitte mingil juhul, sest moodsa sõnaga TREND, on vastupidine. 
Vanasti asus töötaja margariinitehasesse tööle ja elama asus Härjapea tänavale. Nüüd asub elama Keila taha ja tööle asub ühte panga kõrghoonesse, lapsed paneb Saue lasteaeda ja Inglise kooli. Ei mingit ühistransporti, ikka oma mersu või kaks-kolm.

Noh, mina näen rohkem arvutimaailma. Ja siin on trend selline, et õun või mikrosoft teevad sulle vajaliku keskkonna ette ja see peab meeldima.  Kohandamist talutakse järjest vähem.
Vasta

(19-12-2024, 13:41 PM)Mahno Kirjutas:  
(19-12-2024, 13:36 PM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Lahendus on see, et sina kohandad ennast järjest rohkem nendele lahendustele, mida sulle pakutakse.
Mitte mingil juhul, sest moodsa sõnaga TREND, on vastupidine. 
Vanasti asus töötaja margariinitehasesse tööle ja elama asus Härjapea tänavale. Nüüd asub elama Keila taha ja tööle asub ühte panga kõrghoonesse, lapsed paneb Saue lasteaeda ja Inglise kooli. Ei mingit ühistransporti, ikka oma mersu või kaks-kolm.

Noh, mina näen rohkem arvutimaailma. Ja siin on trend selline, et õun või mikrosoft teevad sulle vajaliku keskkonna ette ja see peab meeldima.  Kohandamist talutakse järjest vähem.
Ei ole nii.
Keegi ei käsi sul kasutada gmaili või microsofti tooteid - alternatiivid on olemas ja tehniliselt samuti väga head. Inimesed ise valivad endale mugava vangikongi.
Hea näide - miks kasutatakse Facebook messengeri, jääb mulle arusaamatuks. Ainukesed põhjused saavad olla fakt, et enamik sõpru teeb seda samuti, ning et Fb kontoga tuleb see kaasa.
Vasta

Kas isesõitev auto saab olla ainult "ühiskondlik"? Ma küll ei näe ühtegi põhjust miks ei võiks isesõitev auto olla individuaalomandis, nagu muruniidukid/ tolmuimejad ja sõidab sinna kuhu omanik käsib :-)
Vasta

Ühistranspordi optimeerimine või selle tänapäeva toomine ning rahvastiku paiknemine plus kodu-töö ränne ei ole siinse teemaga haakiv Wink 

Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. Igapäevasõidukid ei ole niigi vaikimisi funiks sõiduks vaid turvalisemaks (=igavaks) sõiduks.
Tõsi - mu senine ainuke kogemus (käesolev kevad, sõiduk lihtne, aga värske Golf, koht Portugal) juhtimisse sekkuva rendiautoga ei jätnud just head muljet. Aga ei häirinud ka nii palju, et oleksin välja lülitamiseks netist juhiseid otsinud - nimelt oma loogikaga ei näinud, kas ja kuidas masinal sõitu sekkumise keelata saab. Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse.
Samas nt maakodu on mul pealt 100km Narva suunda ning kui seal maanteel samad sõiduabilised sekkuks, oleks asi kindlasti põhjusega. Ehk siis sellel trassil oleks masinal juba tänapäeval ok sõita ja kui saaks, siis ma tegeleks muuga, kui igava tee vahtimisega. Ning Vabaduse pst, mida tihti sõidan - nii igava sõiduga võiks küll masin tegeleda. No ja kui ma võin linnapeal või külas käies veini-õlut pruukida ning masin mu koju sõidutab - see sobiks väga hästi!

Muidu aasta alguses liiklesin rendiautol Marokos. Seal oleks linnakestes medina-osades (vanalinn) küll huvitav isesõitmist näha: kõikvõimalike eri kiirusega (kerg)liiklejate vahel mängisin ma roolis tetrist, mille hiljem videolt vaatamine pani küsima, kuidas krt küll närvid vastu pidasid. Eks video on piiratum, aga kui masin nt Napoli ja Moskva tipptunni-liikluses hakkama saaks, siis seal ei pruugi saada Smile

No ja pikamaa-veokad võiks sobiva ilma korral küll ise sõita: inimene seal roolis (ja autos) on sama vajalik, kui linnaliini reisisaatja. Seda enam, et masin nt selliseid rumalusi ju ei teeks:
https://www.facebook.com/liiklusjareleva...785987414/

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Kui juba veokid sisse toodi, siis tulevik on juba täna (tasuta loetav): https://tehnika.postimees.ee/8123994/eks...alju-varem

Või siis lisa: https://www.scania.com/ee/et/home/about-...ation.html
Vasta

(19-12-2024, 16:20 PM)13piisab Kirjutas:  ...
Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. ... Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse. ...

Õiged tähelepanekud 
  1. Kui isesõitmine saab olema mugavuslisa, mille saab ühe nupuvajutusega sisse-välja lülida, siis võib ju olla. Kuiva ilmaga sirgel trassil lükkad sisse ...
  2. Ilmastikuolud on meiemaal sellised, et vähemalt 2/3 ajast on andurid nö pimedad.
    Minu tavaautokese juhiabide tõttu on nn klassikalised kellad sagedasti väljalülitatud ja üle näidukutepaneeli kiri umbes sellise võõrkeelse tekstiga, et juhiabid ei tööta. Sealjuures pole nagu mingeid erilisi sademeid vms, vaid niiske asfalt, käid ja nühid teadaolevaid andureid aga tolku malo. Siis mingi hetk kaob errori kiri et mõnikümmend km hiljem uuesti ekraanile ilmuda. Saaks juhiabide väljalülitamisega sellest lärakast kirjast lahti aga ei, osa neid abidest on vist sunniviisil toimivad.
  3. Samuti need olude valesti tõlgendamised on sagedased, mul tihti kisab Pidurda väljamaa keeles ja mõnel juhul teeb ka ise äkkpidurduse. Olen aru saanud, et sel on 2 põhjust: vastutulija kurvilisel teel paistab talle takistusena omas reas ja teiseks Haanjamaa äkilised künkad panevad "isesõitja" pidurdama.
Vasta

(19-12-2024, 16:20 PM)13piisab Kirjutas:  Ühistranspordi optimeerimine või selle tänapäeva toomine ning rahvastiku paiknemine plus kodu-töö ränne ei ole siinse teemaga haakiv Wink 

Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. Igapäevasõidukid ei ole niigi vaikimisi funiks sõiduks vaid turvalisemaks (=igavaks) sõiduks.
Tõsi - mu senine ainuke kogemus (käesolev kevad, sõiduk lihtne, aga värske Golf, koht Portugal) juhtimisse sekkuva rendiautoga ei jätnud just head muljet. Aga ei häirinud ka nii palju, et oleksin välja lülitamiseks netist juhiseid otsinud - nimelt oma loogikaga ei näinud, kas ja kuidas masinal sõitu sekkumise keelata saab. Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse.
Samas nt maakodu on mul pealt 100km Narva suunda ning kui seal maanteel samad sõiduabilised sekkuks, oleks asi kindlasti põhjusega. Ehk siis sellel trassil oleks masinal juba tänapäeval ok sõita ja kui saaks, siis ma tegeleks muuga, kui igava tee vahtimisega. Ning Vabaduse pst, mida tihti sõidan - nii igava sõiduga võiks küll masin tegeleda. No ja kui ma võin linnapeal või külas käies veini-õlut pruukida ning masin mu koju sõidutab - see sobiks väga hästi!

Muidu aasta alguses liiklesin rendiautol Marokos. Seal oleks linnakestes medina-osades (vanalinn) küll huvitav isesõitmist näha: kõikvõimalike eri kiirusega (kerg)liiklejate vahel mängisin ma roolis tetrist, mille hiljem videolt vaatamine pani küsima, kuidas krt küll närvid vastu pidasid. Eks video on piiratum, aga kui masin nt Napoli ja Moskva tipptunni-liikluses hakkama saaks, siis seal ei pruugi saada Smile

No ja pikamaa-veokad võiks sobiva ilma korral küll ise sõita: inimene seal roolis (ja autos) on sama vajalik, kui linnaliini reisisaatja. Seda enam, et masin nt selliseid rumalusi ju ei teeks:
https://www.facebook.com/liiklusjareleva...785987414/
VW isesõitmine ongi suht pask vs Toyota. Mõlemad kogemused aastast 2024. Toyota (müüdud 12.2023) välismaal ja VW Golf (müüdud 2021) Eestis. Toyota (Yaris 2023) sai mägistel kui ka kiirtedel hakkama vägagi hästi. Tihtipeale tekkisid meil vaid konfliktid trajektoori valikul (Toyota tahtis olla pedantne, mina kurve lõigata). Väristas ja sikutas siis rooli omatahtsi. Sai hakkama nii joonitud kui joonimata teedel. ainsad häirivad momendid olid ristitriibud teedel, siis läks lolliks ja tekkis reaalne võimalus, et rebib rooli suvalisse suunda. Ka ööpimeduses kiirteel eelistasin ise rooli hoida, kuidagi kandiliseks läks pimedas isesõit arvestades teeolusid, kiirust ja kurvide raadiust. Ühesõnaga - valges oleksingi lasknud tal ise toimetada, paraku üle minuti käsi roolilt eemal hoides lülitus kogu ilu välja. Abiks oli väike silitus v. puudutus roolirattale, ca kord minutis. Mis oli tüütu tegelikult.
2021 VW Golfi sama funktsioon seevastu on täispask. Ainus kasu kui uinud ja hakkad teelt välja sõitma, keerab rooli väristades rajale tagasi, aga rada hoida ning joonte vahel ta ise normaalselt sõita ei suuda.
OT: Sry 13. ..Tulevik võiks neid tehnoloogiaid arvestades olla ilus. Hajaasustuses korjab eelneva broneeringu alusel kokkulepitult lapsed ja muud huvilised peale, ning viib keda kooli, keda kuhu vaja. Sättides siis süsteemis eelnevalt autosid ja trajektoore. Sõidukiks ei peagi olema auto, VW Multivani mõõtu- kuni MB Sprinter tüüpi bussilaadne oleks ideaalne. Ka linnas sama, eeldusel, et sensorid/juhiabid saavad ühel hetkel meie kliimas aktsepteerivava veaprotsendi piires töökindlaks.
Tulemusena väheneb koormus infrale, vabaneb tänaste juhtide ressurss muudele vajalikele tegemistele ühiskonnas jne.
Vasta

(19-12-2024, 20:39 PM)honkomees Kirjutas:  
(19-12-2024, 16:20 PM)13piisab Kirjutas:  ...
Loomulikult osta(ksi)n isesõitva auto. Pmst on see ju mugavuslisa nagu püsikiirushoidja: annab võimaluse soovi korral mitte tegeleda asjaga, millega ei taha (või saa) hetkel tegeleda. Kui on endal tahtmine sõita või on (ilmastiku)olud sellised, et masin ei saa hakkama - eks siis sõidan ise ja ei kasuta seda mugavusfeatuuri. ... Rahvaautoke puikles veidi rooli väristades reavahetustel (see ei seganud) ning asus pidurdama osade kurvina realiseeritud kiirtee mahasõitudel, kus nägi justkui ees tõket. Ning kord mägisemal nn külateelõigul tegi ka ühe jabura ja ebameeldiva äkkpidurduse. ...

Õiged tähelepanekud 
  1. Kui isesõitmine saab olema mugavuslisa, mille saab ühe nupuvajutusega sisse-välja lülida, siis võib ju olla. Kuiva ilmaga sirgel trassil lükkad sisse ...
  2. Ilmastikuolud on meiemaal sellised, et vähemalt 2/3 ajast on andurid nö pimedad.
    Minu tavaautokese juhiabide tõttu on nn klassikalised kellad sagedasti väljalülitatud ja üle näidukutepaneeli kiri umbes sellise võõrkeelse tekstiga, et juhiabid ei tööta. Sealjuures pole nagu mingeid erilisi sademeid vms, vaid niiske asfalt, käid ja nühid teadaolevaid andureid aga tolku malo. Siis mingi hetk kaob errori kiri et mõnikümmend km hiljem uuesti ekraanile ilmuda. Saaks juhiabide väljalülitamisega sellest lärakast kirjast lahti aga ei, osa neid abidest on vist sunniviisil toimivad.
  3. Samuti need olude valesti tõlgendamised on sagedased, mul tihti kisab Pidurda väljamaa keeles ja mõnel juhul teeb ka ise äkkpidurduse. Olen aru saanud, et sel on 2 põhjust: vastutulija kurvilisel teel paistab talle takistusena omas reas ja teiseks Haanjamaa äkilised künkad panevad "isesõitja" pidurdama.
Kui ei meeldi, siis mitmeid asju peaks saama ise menüüst välja lülitada. Kui ei saa, siis aitab pädev diagnostik, aga siis on ka "järgmises korrani, nagu diagnostik seadis".
Omal kasutuses üks uuema aja Transit, millel häirivatest asjadest on välja lülitatud "Start-stop" ja juhiistme turvavöö andur nii, et ei karjuks kui vööta sõidad. Vbla veel midagi, millest pole aimugi. Hea on sõita igatahes.
Vasta

(21-12-2024, 03:44 AM)ak75 Kirjutas:  Kui ei meeldi, siis mitmeid asju peaks saama ise menüüst välja lülitada. Kui ei saa, siis aitab pädev diagnostik, aga siis on ka "järgmises korrani, nagu diagnostik seadis".
Omal kasutuses üks uuema aja Transit, millel häirivatest asjadest on välja lülitatud "Start-stop" ja juhiistme turvavöö andur nii, et ei karjuks kui vööta sõidad. Vbla veel midagi, millest pole aimugi. Hea on sõita igatahes.

Selle avalduse võib taandada seaduse puudujäägile ja sealt tulenevale võltsimisvajadusele. Tarbija ei peaks selle peale mõtlema kuidas autot saab üle kavaldada! 
Loomulikult ei saa normaalset seadust enne teha kuniks autopiloot on piisavalt arenenud. Pisiasju ennetavalt korrigeerida samas on võimalik.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-12-2024, 03:44 AM)ak75 Kirjutas:  ...
Kui ei meeldi, siis mitmeid asju peaks saama ise menüüst välja lülitada. Kui ei saa, siis aitab pädev diagnostik, aga siis on ka "järgmises korrani, nagu diagnostik seadis".
Omal kasutuses üks uuema aja Transit, millel häirivatest asjadest on välja lülitatud "Start-stop" ja juhiistme turvavöö andur nii, et ei karjuks kui vööta sõidad. Vbla veel midagi, millest pole aimugi. Hea on sõita igatahes.
Rääkisime ikka isesõitja kontekstis, st sellest et need va andurid jäävad sagedasti meie kliimas pimedaks ja seni on juhiabid sirgjoonelised elik ei suuda situatsiooni tõlgendada nii nagu inimaju. Võib-olla AI arenguga saab ka auto aru, et lähenev auto on 30 m kaugusel kurvi taga omal rajal aga ei seisa sinu rajal või puu ei kasva teel. Huvitav, mida teeb isesõitja kui udu või lumesadu on nii paks, et näed 10-20 m, jätab sind tööle viimata?

P.S. Midagi juhiabidest saab tänastel autodel välja lülitada, kas nupust, tarkvarast või kaitset eemaldades. Minu mitsul õnneks reahoidja tuleb sisse lülitada, start-stop aga tuleb iga käivituskord välja lülitada. Seda pidurdajat saab nupust seadistada 3 asendisse aga välja lülida mitte. Aga sõltumata abide kasutamisest tuleb armatuurlauale see lärakas oranžil taustal kiri, et tähelepanu, juhiabide andurid on blokeeritud.
Vasta

Mingi sotsiaalteadlane võiks uurida seda tehnoloogiatõrgete tolereerimise teemat.

Näiteks seesama auto isejuhtimine (toyota): inimene on jumala rahul, samas tunnistab et on täiesti võimalik, et tee peal põikitriipude peale läheb see juhiabi lolliks ja neid lolliks minemise olukordi teinekord esineb, rebib rooli suvalises suunas, potensiaalne halvim tulemus on ohvritega liiklusõnnetus, kus esimene tõenäoline ohver on seesama tehnoloogiatolerant.

vs

Kodanikul kontoris mõnikord viskab windows sinist või printer ei prindi lehte välja. Ebameeldiv sündmus juhtub aset ehk korra nädalas. Ohtu varandusele, elule ja tervisele ei ole mitte mingisugust. Ometi on ving taevani, eskaleeritakse kasvõi peadirektori tasemele, rahulolu üks punkt viiest.

Mine võta kinni nüüd...
Vasta

Vabatahtlikult legacy opsüsteemi kasutamine on rohkem laiskus ja masohhism kui mingi "tehnoloogiatolerants" Smile
Vasta

mul 2009 Honda Accord, omab nii adaptiivset püsikiirushoidjat kui ka lane assisti ja peab ütlema, et need on tehtud väga hästi. olen läbi Eesti sõitnud ilma kordagi sekkumata - hoiab kenasti turvalist vahet eessõitva autoga, vajadusel pidurdab kuni peaaegu seisuni välja. Lane assist samuti viisakalt tehtud - hoiab kenasti rea keskel ka kurvis, ei pendelda, ei tekita ohtlikke olukordi. Ainuke miinus on, et Honda insenerid on need süsteemid üsna ettevaatlikuks teinud - kui juhtub näiteks auto libisema, läheb kõik kohe maha ja ütleb sõida ise. Kui seda on paar korda juhtunud, ei lähe ka enam peale, kuna on liiga palju ohtlikke olukordi olnud. Vahel isegi kui on lombist läbi sõites vesiliug tekkinud, lükkab püsika maha. Kuid ikkagi - 2009 masin kohati parem kui praegused, mis pendeldavad servast serva...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne