Haagise valik

(27-01-2025, 13:14 PM)peedu. Kirjutas:  ...
Agadosest ma pole kuulnud midagi varem. On üldse mingi reaalne asi või miks seda üldse Tikile, Respole jne võiks eelistada ?

meil muuseumis on, pärineb ühe vana pöörleva auto alt ja sõitnud minimaalselt. Vedudeks eelistame alati seda, kuna madalam laadida (10'' rattad) ja ikka tõsiselt tummine võrreldes meil olnud samasuure Respo haagisega. Andsime Respo ära TRAMi haldusosakonnale.
Vasta

(27-01-2025, 13:39 PM)honkomees Kirjutas:  
(27-01-2025, 13:14 PM)peedu. Kirjutas:  ...
Agadosest ma pole kuulnud midagi varem. On üldse mingi reaalne asi või miks seda üldse Tikile, Respole jne võiks eelistada ?

meil muuseumis on, pärineb ühe vana pöörleva auto alt ja sõitnud minimaalselt. Vedudeks eelistame alati seda, kuna madalam laadida (10'' rattad) ja ikka tõsiselt tummine võrreldes meil olnud samasuure Respo haagisega. Andsime Respo ära TRAMi haldusosakonnale.

10" rattaga isendeid ma pigem hetkel ei valiks endale kuna talverehvi saadavus veidi kehvem ja 10" rattaga isendid vist pole ükski 3500kg täismassiga juba rehvide koormusindeksi tõttu.
Aga ma siis tutvun natuke Agadose tootevalikuga eneseharimise mõttes.
Vasta

(27-01-2025, 13:14 PM)peedu. Kirjutas:  Kogemuse osas mõtlesin vastupidavust ja kasutusmugavust ning kuidas järgi sõidab. ....

Selle klassi kärud kestavad ja sõidavad hästi. Eeldusel, et neid ei lõhuta! Tegemist on ikkagi kerge, plekist raamiga haagisega, mitte raskest rauast jurakaga .

195/50 R13C ei ole kuigi hõlpsalt leitav rehv. Selles mõttes ei ole vahet 10". No suurema rattaga auke nii palju ei leia teest üles.

Küll tasub korraks vaadata mõõdulindiga, kui palju on laadimiskõrgus 65 cm... Kui see on OK, siis kodumaise tootja puhul on üks suur eelis: kui produkt ära kooleb, siis saab minna tootjale küllaSmile Poola nii hõlpsalt ei sõida.
Vasta

(27-01-2025, 16:14 PM)v6sa Kirjutas:  
(27-01-2025, 13:14 PM)peedu. Kirjutas:  Kogemuse osas mõtlesin vastupidavust ja kasutusmugavust ning kuidas järgi sõidab. ....

Selle klassi kärud kestavad ja sõidavad hästi. Eeldusel, et neid ei lõhuta! Tegemist on ikkagi kerge, plekist raamiga haagisega, mitte raskest rauast jurakaga .
195/50 R13C ei ole kuigi hõlpsalt leitav rehv. Selles mõttes ei ole vahet 10". No suurema rattaga auke nii palju ei leia teest üles.
Küll tasub korraks vaadata mõõdulindiga, kui palju on laadimiskõrgus 65 cm... Kui see on OK, siis kodumaise tootja puhul on üks suur eelis: kui produkt ära kooleb, siis saab minna tootjale küllaSmile Poola nii hõlpsalt ei sõida.



Oma haagist õnneks lõhkuda pole plaanis ja välja ka ei rendi aga samas võiks näiteks 2 alus tänavakivi legaalselt koju saada tuua.
Selline raskest rauast tiki analoog on ka täitsa mul olemas mis omab 1,8m kõrgust tendiraami+tenti. https://www.tiki.ee/product/ap2600-drb/?v=a57b8491d1d8
4x2 platvormi 3500kg massiga hetkel mõtlen endale asendamaks kerghaagist kuna pole mõtet legaalselt ainult õhku vedada ja kui juba, siis juba 3500kg haagis. Enamus aega veaks ta ehitusmaterjale jne kaupa ning vahel boonusena mõned mu hobiautod, seepärast ka suuremat ei taha kui 4m pikk. Auto vedamiseks muidugi võiks 5m olla aga sellisega igapäevaselt ehituspoodide vahel aerutada ei tundu mugav.
Ei tea kas Respo samalaadne on rohkem rauast või ka plekine asi ? https://www.tiki.ee/product/ap2600-drb/?v=a57b8491d1d8
Tühimassi järgi nagu väga vahet poleks ja mulle Tiki meeldiks lühema üldpikkuse pärast rohkem ka.
Garantii osas parem jah oma koolenud laibaga kodumaal hädaldama minna kui eurotrippi ette võtta.
Vasta

2x4,5 platega portehaagis on päris jurakas asi kusagil ehituspoe riiulite vahel manööverdada. Olen proovinud piisavalt.

Kerghaagise asemele mõlemas teekonna otsas tõstukiga laadimiseks on BE-le maksimaalse lubatud kandevõimega plate muidugi mugav, aga hinnaline. Pole vaja sildu ega koorma kaalu jälgida ega lisaalustega majandada. Kastihaagise kõrvale sobib platehaagis hästi, kui rahakott vastu lööb. Big Grin  Siis kasutad seda, kumb paremini sobib konkreetseks veoks.

Kuigi ma endiselt jään seisukohale, et maksimaalselt lubatud 3500 kg eluskaaluga BE-haagis pole kuskilt otsast enam "kerghaagise aseaine", vaid hoopis klass kangem veovahend. Mingi pooleteisetonnine võiks olla kerghaagise aseaineks nii tühimassi kui kasutuskulude (sealhulgas vedamiseks kuluv energia) poolest. Pea tonnise eluskaaluga suur haagis on hoopis teine lugulaul. Aga kui seda on vaja, siis on reserviSmile

Ega peale mahust suurima osa õhku sisaldava soojustuse 300+ kilose tühimassiga kerghaagisega vedada vist polegi, kui seadusega lubatud haagisemassi oluliseks pidada... Selles mõttes on piduritega haagis ainuvõimalik seaduslik lahendus vähegi kaalukama koorma veoks.

Viidatud Tiki haagise eluskaal on 700+ kg. Minu 3500 kg Respo 2x4,5 kastiga kaalub tühjalt 890 kg. Siit saab mõne järelduse teha. Viiteks, et MTZ-50 (eluskaal napp 3 tonni) igatahes tuli ilma mingi emotsioonita järgi ja soovituse järgi 4,5 bar pumbatud rehvidest koorma kaalu ei tuvastanud. Tegevus toimus suletud alal asjatundjate järelvalve all Toungue Neljatonnise traktori pealelaadimisel oli ratastest juba näha, et (üle)koormat on. Vedrustusele jäi veel käiguruumi.
Vasta

2x4 platega on mul mõttes, suuremat kindlasti mitte sest muidu sõidan Bauhausis riiulid kummuli veel Big Grin
Hetkel põhiliselt kasutuses oleva kerghaagise kast on 3,5x1,5 aga üldgabariidid 4886mm pikkust ja 1875mm laiust. Kastist küljele väljaulatuv rataste osa täitsa kasutu laius aga sõites ikka peab ju selle 1875ga arvestama.
Mõttes oleva 4x2 platvormi üldmõõdud on 5585mm pikkust ja 2074mm laiust.
20cm läheks asi laiemaks aga vahel ongi hetkel see, et suurema maasturi taga see kerghaagis on "peidus" ja peeglist pole kõige parem ülevaade. Eks ideaalne oleks mingi ca 1900mm laiusega plate selliseks igapäevaseks majandamiseks aga no sellist naljalt ei leia 3500kg
Pikkuses tuleks 70cm juurde ja no eks see vast annab mingi tuntava vahe eriti kusagile kitsasse kohta pöördega sisse tagurdades vms.
Kastihaagise kõrvale platehaagis on tore plaan aga hetkel just müüsin mõned haagised maha, et vabastada ruumi ja vähendada haagiste saldot. Igapäev just haagisega ei sõida ja mitut erinevat omades võib igaühe aastane läbisõit olla tarbetult väike, et mitut üldse omada oleks mõistlik.
Tikide massid väiksemad jah kui Respol ja eks viimane tõenäoliselt kannatab tapmist paremini, samas ma Kirovets-i vast Tikile peale sundima ei hakka ka Big Grin
Eks ma vist proovin hetkel leida liiga universaalset asja mis sobiks kõigeks. Aga no nagu vanasti reklaamis ka öeldi, et kui üks asi sobib kõigeks, siis ....
Lootus sureb viimasena
Vasta

(23-08-2014, 16:58 PM)mlsluik Kirjutas:  Kerghaagise puhul tuleks tähelepanna et sinna TIKI peale pole kirjutatud... Wink
Jube aplad on, ise eelistan respo kärusid mis ikka rauast tehtud...

Olen siin teemas juba ka varem kirjutanud, miks Respo valisin, ja nöustun ka et Tiki pole mitte sama hea, kuid oli ju vaja ikka ise ära proovida. 

Kuna Respo mul kerghaagise suured möötmed (1,5x3,5 m) ning pidevalt tent peal ja varustus sees, siis soovisin saada pisut väiksemat haagist, lisaks, kiirete kergete vedude jaoks.
Kuid oli söidu-kogemustest üks tingimus, et laius peab olema suurem kui 1,25m ja väiksem kui 1,5m ... pikkuse etaloniks oli, et lumesaan sisse mahuks.

Tiki oli otsingutest ainuke, kellel pakkuda 1,37...1,4m lai kast.
Sai siis CP275-L PRIME ostetud.

Nüüd peale pisut aastast kasutust juba, on tuua möned erievused Respo'ga vörreldes, mis on head ja vead, omadused vöi eksimused. Just paras teema siia haagise valijatele lugeda ....

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(05-07-2017, 18:21 PM)olli Kirjutas:  Mu uuemal Respol on ka juba LEDid seal. Kuramuse kaugtuled, ma räägin Big Grin pimedas pimestavad silma kui peeglisse vaadata. Selles osas olid need klassikalised tuhmund klaasi ja hõõgpirniga jullad paremad.

Laiuse asjus oli pea-argument töesti need esituled, mis uutel led-tuledel nii ebameeldivalt eredad on. 
1,4m laiusega aga jäävad nad mul kenasti auto taha varju. 
1,25 ja 1,27m lai on liialt kitsas mo kauba jaoks, 1,5m aga esituled hakkavad paistma tahavaatepeeglist ning harva on mul seda laiust vaja.

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

See esimeste led tulede asi sulatõsi.Ma oma Respol kleepisin tule keskel olevale siledale osale musta teibi peale.Muutus talutavaks,ülevaatusel ka keegi ei kobisenud.
Vasta

Tiki pöhjaplaadil on äärtes niivörd palju pilu jäetud, mis korjab sodi. Talvel külmununa on seda pea vöimatu sealt ära koristada. Muudel aegadel on puusodi seal lihtsalt vastik niiskuse korjaja.

Tiki:
   


Respol aga on plaat pandud niivörd täpselt kui vöimalik. Minimaalne sodikorjaja:
   



Tiki porilauad on lihtsalt sodipüüdjad (nende eesmärk ju seda teha ongi Toungue ) Aga mo isiklikul arvamusel, teevad haagise väljanägemise pisut inetuks, kuidagit ei sobi see ümar kaar sinna kandilise haagise juurde ... aga no vähemasti on plekist:

   

   



Respol aga on mo silma jaoks ilusam kandiline porilaud. Ning nagu ka eelnevalt maininud olen, on Respo porilaual tugevust niipalju, et vöin selle peal seista kui tendilt lund maha pühin. Pluss lisaks on porilaudade nurgad astmelaudadeks kasti ronimisel:

   

   




Üks hea asi mis mulle Tiki juures rohkem meeldib, on esimene tugiratas, mis on rohkem keskel. Kuidagit vähem on ees kui seal auto pagassikallal askeldada:

Tiki:
   


Respo:
   

Haakemehhanismil hoian talvel kotte peal, suht raske on haagist kasutada, kui seade ning pistik külmunud lund ja jääd täis on.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Ilu asjus veel, miskipärast vaatan seda ka, on Tiki tagatule disain mulle aktsepteeritav. Möned tänapäeva led tagatuled on mo maitse arust nii imelikult inetud.

   


Aga vana hea höögniidiga tule ilu vastu pole ma veel vördväärset näinud:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Haakekonksude koha pealt on jällegit vajaduse- ja maitse-asi.
Tikil on endiselt aasad külje-paneelide küljes (vähemasti on nüüd aasa kohapeale väljapoole posti pannud, mitte aint pleki küljes enam), kena versioon kui vaja siledat pöhja. Olen Respo haagisele peno distantsjuppe pannud, kui oli vajadus kipsplaate vedada ... muidu oleks plaadid aasade peal toetunud.
Tikil on ka rohkem välimisi konkse küljepaneeli all, neli/külg vs Respo kahe/külg vastu.

   

   


Respo pöhja-aasad on mulle muidugit mugavamad kahe-rattaliste veoks:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mis mind aga seekord köige rohkem häiris Tiki puhul, oli otsaluukide paigutus-versioon.
Tikil läevad luugid otsa valtsi pleki peale, ning külje-paneelide peale. Isegit otsaluugi pleki needi pea jääb valtsi sisse, olgugit et nad on sinna ruumi selle jaoks jätnud, mis aga jätab taas suure pilu sodi kogumiseks. Kui pind on sodi täis, külmunud, ja kui luuk on lahti olnud ja pinnal külmunud lumi, siis kinnipanek on vöimatu ennem korralikku puhtakskraapimist:

   

   

   

   

   

   


Respol läeb luuk pöhjaplaadi peale, ning küljed-servad külje-paneelide vahele. Palju lihtsam kinni panna kui sodi ja külmunud lumega tegemist, samuti vähem puhastuspinda kui vajadus:

   

   

   

   

   

   


Lihtsalt möned tähelepanekud Tiki ja Respo kasutus-erinevuses.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Minu 1,25x2,75 Respol lähevad luugid samamoodi valtsi peale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne