Mõistusevastased manöövrid liikluses

(02-04-2025, 12:40 PM)vootele Kirjutas:  Pigem paneb imestama, et +10 +20 on justkui normaalsuseks saanud. Ei mingit kõhklust, kas ületada kiirust või mitte. Muidugi ületada, sest "kõik ju teevad nii".

70 ma mõtlesin muidugi GPS järgi. Spido ebatäpsuse olen eelnevalt enda jaoks tuvastanud.

Pigem 70 alas u pooled ütleks, et "siin pole kunagi politseid" ja paneks 110-ga edasi (ühe mu sõbra tsitaat, kes sattus mulle kõrvalistmele)

Tule Tartusse. Karlova linnaosa on 30 ala. Siin saad elu näha. 
Tavaline kiirus on 50-60. 30-ga liikujaist sõidetakse mõnikord mööda, seni põnevaim sooritus kellegi poolt oli teha seda Kesk tänaval vastassuunas  Smile Selle tänava sõiduread on eraldatud laia haljasribaga, teo sooritaja kargas mingil ristmikul vastassuunda ja kimas niimoodi järgmise ristmikuni. 
Idaringteel Jaama tänavast vanglani on 80+ km/h väga tavaline. Liigun seal gepsu järgi 70-ga (sealne piirang) ja minust on mööda sõidetud.
Vasta

Täna ETV-s saade Impulss liikluskultuurist...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
Kas Tartust Tallinna poole väljuval 2+2 eraldatud sõiduradadega teel kiiruse mõõtmine on tõesti ainult liiklusohutuse tõstmise nimel?
Vasta

(06-05-2025, 21:26 PM)envi Kirjutas:  ...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
...

Kuhu peaks liikuma, et näha töötavat patrulli? Minu viimane kohtumine oli Talveralli hommikul...

Ringisõitvaid furaškasid on küll näha saanud.
Vasta

(07-05-2025, 07:26 AM)v6sa Kirjutas:  
(06-05-2025, 21:26 PM)envi Kirjutas:  ...
Julgen vastu vaielda väitele, et järelevalve politseipatrullide näol on vähenenud.
Ma pole aastaid näinud nii palju liiklusrikkumiste kontrollimist kui sel aastal.
...

Kuhu peaks liikuma, et näha töötavat patrulli? Minu viimane kohtumine oli Talveralli hommikul...

Ringisõitvaid furaškasid on küll näha saanud.

Oleneb mida "töötava patrulli" all mõelda...

Näiteks Tallinn-Tartu maanteel Laimetsa kandis on pea igal pühapäeva pärastlõunal olnud võimalus kohata mobiilseks kiiruskaameraks kehastunud "patrulli". Enamasti kahe või lausa kolme patrullsõidukiga. Üks meeskond püüab ja teised menetlevad. Ja riigikassa toetajaid tundub jätkuvat. Kuigi tegevus,koht ja aeg on nädalast nädalasse sama...
 Muude liiklusrikkumistega tegelevaid patrulle pole tõesti märganud. 
Tallinn-Tartu maanteest 10-15 kilomeetrit kõrvale jäävates asulates kohalikud sageli ei mäletagi millal viimati liikluspolitseid põhitrassist kaugemal nägid. 
Vähemalt Kesk-Eestis ei soovi tegelased sageli kannatanuteta aga segaste asjaoludega plekimõlkimisele kohale tulla. Eriti kummastav oli asjaolu et vähemalt ühel juhtumil kümmekond minutit hiljem tiksusid härrased sealt peatumata mööda.

Minu hinnangul on meie liikluskultuur liikumas kultuurituse või siis ütleme "omade reeglite" suunas.

Viimase aja värvikamad juhtumid enda tööpäevadest;

-härra kulgeb neljarealisel teel 110 alas teises reas max 90km/h. Parem jalg vedrutab ka. Esimene rida enamuses vaba. Tegelase taga rida sõidukeid kes kõik lõpuks parempoolse rea kaudu temast ette jõuavad. Niisamuti mina. Ja siis leiab tööandja oma postkastist püha viha täis kirja koos videoga(millelt keegi minu suunas midagi taunimisväärset ei leia) kus kodanik süüdistab mind ja kõiki teisi tema videosse püütud muuvistaare kõikvõimalikes pattudes ja liikluses kannatanute ja hukkunute põhjustamises. Sellest ei taha ta midagi taibata mis ta ise valesti teeb.

-jõuan sirgel teel järgi paarisrakendile Toyota ja haagisega Kangoo. Paarisrakend selles mõttes et pikivahe on selline 3-5 meetrit. Nagu oleks köie otsas... Sõidavad siis härrased nii 83 vahepeal ka 88 km tunnis. Sirge on juba mitusada meetrit kestnud aga paarisrakendi tagumine pool ei näita kuidagi välja et ta seda kuidagi muuta plaaniks.
Hakkan tempot tõstma, panen aegsasti suuna sisse ja lähen möödasõidule. Ja siis kui olen pm haagise kõrval tulevad korraga suund ja rool vasakule piruka piloodil. Signaal ja kaugtuledega vilgutamine härra plaane ei muuda. Mind surutakse tuimalt vasakule teepeenrale. Mis mul üle jääb. Pidurdan üks külg rohul hoo maha, lasen tegelasel oma möödumise ära teha ja järgnen. Kuna situatsioon suht ohtlik ja tegelase käitumine kummaline surun tegelase peale seda tee äärde ja lähen uurima kas tal midagi enda kaitseks öelda on...
No ja see vend on ilmselgelt mingi oma eeskirja välja mõelnud.
Kohe saan rea süüdistusi;
- kahest sõidukist korraga mööda ei tohtivat sõita.
- eessõitjal on alati eesõigus möödasõidule minna
- temal näitas spidomeeter 99 ja kuidas ma tohin temast mööda sõita? Kihutad?
- kuidas sa mulle külje alla said? Sa olid kaugel taga... Ära hakka üldse vaidlema, mul teine auto samasugune kui sul ja see ei jõua eales nii kähku nii lähedale...
- jne...

Püüd saada tegelaselt vastust küsimusele kas ta peeglisse vaatas ja kus kohast ta need reeglid välja võlus, ja kas see annab tema arust talle õiguse mind kraavi rammida vastuseid ei too.
Ainult süüdistused, enda tegevusi ei kommenteeri.

Kutsusin siis tegelast oma sõiduki GPS logi vaatama selle kihutamise süüdistuse taustal. Selle peale ronis autosse tagasi ja tahtis lahkuda.

Oi kus oleks tahtnud patrulli kutsuda. Aga tunne ütles et seal jumalast maha jäetud kõrvalisel teel nad ilmuvad alles millalgi kauges tulevikus.

- täna Tallinn-Tartul neljarealisel.
Mingi tegelane Passatiga okupeerib teist rida. Piirkiirusega ei sõida. Kui keegi üritab paremalt mööda minna hakkab kiirendama. Järgmise autoga sama lugu. Jne...

Sai siis lõpuks pardakaamera ostetud. Nüüd mõtlen et kuidas neid salvestisi käitlema peaks...
Vasta

Kena eelnevast lugeda, et meie genofond endiselt nii kindlalt kaitstud on : )

Aga tõsisemalt rääkides on viimase paari nädala vaatlustest silma hakanud triibuliste motoüksuste tunduv aktiviseerumine. Vähemalt kilulinna äärealadel. Pidevalt on patrulle näha kahe-kolmekesi mestis ja ka eraldi huvitavates kohtades termokaamera laadse asjaga nurga taha sihtimas. Et pealinna seadusetahtjate toel on paljudes kohtades harjumuspärane kiirus tunduvalt alla toodud, meelevaldselt mõeldes toodud allapoole igasugusest loogilisest võimalikust, siis jätkub eksinud lambukesi piisavalt ka riigikassa erakorraliseks täitmiseks. Linnavalitsus on nagu tahtmatult riigile liiga head kaardid kätte jaganud ja tulemus peaks olema näha siis kosuvas riigieelarves. Mis võib ka üks aktiveerumise põhjuseks olla, nagu heas win-win situatsioonis tavaline. Teiseks võimalikuks variandiks pakuks lõpetava lennu reaalse eluga kurssi viimine.

Tänapäevane teeremont suudab üllatada ka paljunäinud kodanikku. Sõitsin juhuslikul teelõigul nr.406, kus oli teed tuunitud stiilis kalla ja talla. Ühesõnaga jäi mulje, et erinevate pikkustega lõikudele on kallatud vedelam asfaldikiht vms. ja see siis teele laiali hõõrutud nagu piparkoogitainas. Tulemuseks on midagi väga ebamäärast ja küsitava väärtusega nii tee, kui ka ohutuse seisukorrast. Äärepealt oleks pilti teinud, aga ei viitsinud.
Vasta

Pealinna kohta : Vabaduse väljakule on tekitatud roheala , vist olid sibulaväädid seal kasvamas , saab ka nõnda rohepööret teha . Kiiruse piiramine on tõesti ajuvaba , 30km/h ja 40 km/h  lubatud suurim kiirus , seda ohutusega vist ära ei seleta , pigem üritatakse autod kesklinnast minema nöökida . Sõle tänaval toimub midagi teekattega , mõlemas sõidusuunas korraga , sõidutee venitatakse natuke laiemaks , tundub et raha on laialt käes , on kuhu matta , ajuvabadust liikluse korraldamisel on igal meetril .

 Nüüd veel : kohe on maikuu keskpaik ja kaunis palju sõidukeid veereb naastrehvide krõbinal , see  on sigadus , selline tegevus peaks karistatud saama .
Vasta

See 4 realisel teises reas sõitmine alla piirkiiruse ning kusjuures esimene on vaba on mingi uuem trend
Olen seda ise hakanud rohkem kohtama nii viimased paar aastat. Möödasõidu takistamine kiirust lisades eriti kui mööda soovid sõita kaubikuga on pea igapäevane nähtus. Samuti see kui sõita kaubikuga sõiduautost mööda millele eelnevalt stabiilselt lähenesid stabiilse kiirusega s.t. püsikiirusega siis peale möödasoitu äkki avastatakse, tegelikult võiks ise kiiremini sõita. Sõidetakse mööda ja siis ikka jäädakse ette tiksuma.
Vasta

Need on need inimesed, kes täpselt teavad, mismoodi kõik teised peaks liiklema ning kuidas üldse kõik maailma asjad peaks käima.
Vasta

See naelrehvide kasutamine venib iga aasta pikemaks,oma tutvustingkonnas on põhiline argument ,et lubab veel öökülma.Siis saaks ainult ju 2 kuud aastas sõita suvekatega.Ostsin veebr lõpus uue auto euroopast ,suvekad all,ei hakanud talvekate peale mõtlema enam.siiani igapäev sõidus ja libedat teed ei mäleta ,et oleks olnud .Inimeste sõiduoskus koos muude eluks vajalike oskustega mandub järjest ajaga,seda on liikluses ja muidu elus selgelt näha.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

https://www.err.ee/1609707585/ppa-paneb-...unas-toole

Kaheksa kaamerat üle Eesti... 

Otsime ikka spunki ja võluvitsa, selmet läbiproovitud meetodit: rohkem järelvalvet tarvitada. Roger Kumm helkurvestis politseivärvides sõiduki kõrval annaks liiklusele palju suurema rahustava efekt, kui tema toolinühkimine järjekordse kiirustajatel raha kasseerimise tõhustussüsteemi peenhäälestamise optimeerimisel.

Tsiklimeeste hulljulgus on muidugi arusaamatu. Iga säärane "sott linnas ridade vahel on normaalne"-tüüp situb kaherattaliste kutsarite mainet ikka isuga täisSad

Kiiruskaamerate mõju on nii pool kilomeetrit ette. Nüüd siis ka pool kilomeetrit ajutisest möödumisel. Tuleb meeles pidada.

Kiiruskaamera häirib muidugi vaid neid, kes lubatud kiirust ületavad. Kes alati ja igal pool seaduseparagrahvi järgi käivad, neid PPA sekeldamine rahaliselt ei puuduta Rolleyes
Vasta

Kaubikuga liiklemine on jah paras huumor. Ma saan aru,et kaubikust ei näe läbi ja ebameeldiv järel sõita. Kui aga kaubik jõuab sulle järele ja läheb sust mööda piisava kiirusega,et sulle mitte ette töllerdama jääda,sis milles probleem. Egos? 
Linna sisemistel neljarealistel on täiesti tavaline nähe,et parempoolne rada liigub kiiremini kui vasakpoolne rada(mis on küll seadusega pahuksis vist). Neljarealine asulaväline tee on ka jah kahjuks samasuguseks muutumas. Kuigi seal vist lausa seadus kohustab liiklema parempoolsel rajal kui see on vaba.
Ja mujal maades levinud teema,et kui oledki ennast unustanud kiiremasse ritta ja tagant keegi läheneb,siis vilgutatakse tulesid läheneja poolt. Ja seda mitte ülbusest,vaid märguandeks,et kiiremini liikuja läheneb. Suht eranditult kiiresti tõmmatakse paremasse ritta ja lastakse mööda. Ja seda isegi siis kui sa oled koleda sinise kaubikuga  Big Grin
Aga mis juhtuks meil kui kellegile nii tulesid vilgutada?  Meil on ikka SIGA palju arenguruumi,et jõuda järgi oma liikluskultuuris. Krt isegi UA-s hoitakse kenasti neljarealisel vasak rada vaba ja keegi ei tule kurikaga vehkima kui tagant tulija tulesid vilgutab madallennul sulle,et eest ära läheksid.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(29-05-2025, 10:31 AM)wagoneer Kirjutas:  Kaubikuga liiklemine on jah paras huumor. Ma saan aru,et kaubikust ei näe läbi ja ebameeldiv järel sõita. Kui aga kaubik jõuab sulle järele ja läheb sust mööda piisava kiirusega,et sulle mitte ette töllerdama jääda,sis milles probleem. Egos? 
Linna sisemistel neljarealistel on täiesti tavaline nähe,et parempoolne rada liigub kiiremini kui vasakpoolne rada(mis on küll seadusega pahuksis vist). Neljarealine asulaväline tee on ka jah kahjuks samasuguseks muutumas. Kuigi seal vist lausa seadus kohustab liiklema parempoolsel rajal kui see on vaba.
Ja mujal maades levinud teema,et kui oledki ennast unustanud kiiremasse ritta ja tagant keegi läheneb,siis vilgutatakse tulesid läheneja poolt. Ja seda mitte ülbusest,vaid märguandeks,et kiiremini liikuja läheneb. Suht eranditult kiiresti tõmmatakse paremasse ritta ja lastakse mööda. Ja seda isegi siis kui sa oled koleda sinise kaubikuga  Big Grin
Aga mis juhtuks meil kui kellegile nii tulesid vilgutada?  Meil on ikka SIGA palju arenguruumi,et jõuda järgi oma liikluskultuuris. Krt isegi UA-s hoitakse kenasti neljarealisel vasak rada vaba ja keegi ei tule kurikaga vehkima kui tagant tulija tulesid vilgutab madallennul sulle,et eest ära läheksid.
Liiklusseaduses on kirjas (kusagil) kuidas käituda, kui läheneb sisselülitatud siniste või siis punaste vilkuritega sõiduk. Kõiki muid vilkuvaid sõidukeid võib (minu arvates lausa peab) ignoreerida.
Kui ma olen möödasõidul parajasti piirkiirusest aeglasemalt liikuvast sõidukist, siis taha tekkiv vilkuvate tuledega "suvakas" kutsub alati esile lausa vastupandamatu soovi sõita täpselt piirkiirusega (gps)   Toungue Toungue
Vasta

(29-05-2025, 14:29 PM)maaks Kirjutas:  Kui ma olen möödasõidul parajasti piirkiirusest aeglasemalt liikuvast sõidukist, siis taha tekkiv vilkuvate tuledega "suvakas" kutsub alati esile lausa vastupandamatu soovi sõita täpselt piirkiirusega (gps)   Toungue Toungue
Just täpselt seal me oma kultuuriga olemegi. 

(29-05-2025, 14:29 PM)maaks Kirjutas:  Liiklusseaduses on kirjas (kusagil) kuidas käituda, kui läheneb sisselülitatud siniste või siis punaste vilkuritega sõiduk. Kõiki muid vilkuvaid sõidukeid võib (minu arvates lausa peab) ignoreerida.
Kui ma olen möödasõidul parajasti piirkiirusest aeglasemalt liikuvast sõidukist, siis taha tekkiv vilkuvate tuledega "suvakas" kutsub alati esile lausa vastupandamatu soovi sõita täpselt piirkiirusega (gps)   Toungue Toungue

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(29-05-2025, 14:29 PM)maaks Kirjutas:  
(29-05-2025, 10:31 AM)wagoneer Kirjutas:  Kaubikuga liiklemine on jah paras huumor. Ma saan aru,et kaubikust ei näe läbi ja ebameeldiv järel sõita. Kui aga kaubik jõuab sulle järele ja läheb sust mööda piisava kiirusega,et sulle mitte ette töllerdama jääda,sis milles probleem. Egos? 
Linna sisemistel neljarealistel on täiesti tavaline nähe,et parempoolne rada liigub kiiremini kui vasakpoolne rada(mis on küll seadusega pahuksis vist). Neljarealine asulaväline tee on ka jah kahjuks samasuguseks muutumas. Kuigi seal vist lausa seadus kohustab liiklema parempoolsel rajal kui see on vaba.
Ja mujal maades levinud teema,et kui oledki ennast unustanud kiiremasse ritta ja tagant keegi läheneb,siis vilgutatakse tulesid läheneja poolt. Ja seda mitte ülbusest,vaid märguandeks,et kiiremini liikuja läheneb. Suht eranditult kiiresti tõmmatakse paremasse ritta ja lastakse mööda. Ja seda isegi siis kui sa oled koleda sinise kaubikuga  Big Grin
Aga mis juhtuks meil kui kellegile nii tulesid vilgutada?  Meil on ikka SIGA palju arenguruumi,et jõuda järgi oma liikluskultuuris. Krt isegi UA-s hoitakse kenasti neljarealisel vasak rada vaba ja keegi ei tule kurikaga vehkima kui tagant tulija tulesid vilgutab madallennul sulle,et eest ära läheksid.
Liiklusseaduses on kirjas (kusagil) kuidas käituda, kui läheneb sisselülitatud siniste või siis punaste vilkuritega sõiduk. Kõiki muid vilkuvaid sõidukeid võib (minu arvates lausa peab) ignoreerida.
Kui ma olen möödasõidul parajasti piirkiirusest aeglasemalt liikuvast sõidukist, siis taha tekkiv vilkuvate tuledega "suvakas" kutsub alati esile lausa vastupandamatu soovi sõita täpselt piirkiirusega (gps)   Toungue Toungue
Ilusti kumab jutust ühe õige eestlase iseloom välja.... Õhtul parem uni garanteeritud,kui sain kiiruseületajale koha kätte näidata.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

(29-05-2025, 09:26 AM)v6sa Kirjutas:  Otsime ikka spunki ja võluvitsa, selmet läbiproovitud meetodit: rohkem järelvalvet tarvitada. Roger Kumm helkurvestis politseivärvides sõiduki kõrval annaks liiklusele palju suurema rahustava efekt, kui tema toolinühkimisest järjekordse kiirustajatel raha kasseerimise tõhustussüsteemi peenhäälestamise optimeerimisel.

Kuidas Sa seda "rahustavat efekti" täpselt mõõdad ja kui palju on "politseivärvides sõiduki kõrval seisev büroojuht" suurema efektiga? Ning miks seal just büroojuht seisma peaks? Kostub ressursi raiskamisena.
Kas võrdled ja arvestad efektiga seoses ka kulusid või on loogikaks lihtsalt "rohkem on rohkem ja raha loevad vaesed"?

Torkivate küsimuste point: kui väidetavalt pannakse olemasolev ressurss (ehk kaamerad) lisakuludeta või pisikese kuluga efektiivsemalt tööle, siis see pole suurem asi, mille pärast viriseda. Viriseda tuleks hoopis selle üle, et miks seda varem ei tehtud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Täna sõidul laagrist-harkujärve ,ees liikuva veoka laibaraual puudusid "otsakorgid"
iga kerge hüpeka peale pudenes korralik kivi
algul oli üks auto vahel ja ei saanud kohe aru et mida ta vingerdab ja vahest kõva pidurdust teeb
Vasta

Huvitav nähtus Ülemistel Tartu maanteed mööda linna sisse sõites:
Järvevanasse pöörab kaks rida vasakule. Neist parempoolne on foorist kuni radade alguseni tihedalt täis. Vasak tühi, aga sinna ei saa, sest järgmise rea viimased masinad panevad pääsu sinna kinni.
Ja nii see ristmiku läbilaskvus väheneb.
Vasta

See on jah põnev, ma veel saaks aru, kui seal oleks need etteplaneerijad, kes 5km enne ristmikku hakkavad õiget rida valima, et pigem istun 15min järjekorras, peaasi et Jumala eest seda hirmsat tõmblukku ei peaks tegema, aga Järvevana teises otsas on prioriteetne rida ju parempoolne... See on mingi psühholoogiline värk, tuleb teha täpselt teiste järgi, muidu äkki läheb valesti vms. Või siis kuna tegemist on ikkagi nende Rae valla pilpakülade elanikega, kellesuguste jaoks on näiteks suur probleem see, kui nende kodutänava nimi on "Madruse" ning järgmise oma "Kapteni", siis ei saa tähelepanuta jätta ka alternatiivset teooriat, et teises reas sõitmine on äkki staatusesümbol, esimene on vaestele ja aeglastele Big Grin

Selliseid kohti muidugi on terve linn täis, eriti mulle meeldib Männiku tee, kus Vabaduse puiesteest kuni Valdekuni hirmus ralli käib sekundikümnendike peale, aga lõpuks võtavad kõik pikka rivisse vasakusse ritta ning paremas reas 50ga tiksudes oled foori taga ikka kogu pundist ees. Mingit erilist ajavõitu sealt muidugi ei tule, sest fooritsükkel on pikk, aga lihtsalt mugavam on sõita püsikaga tühja rida mööda kui vasakul "kiiretega" maid ja puid jagada.
Vasta

(Eile, 12:49 PM)Jesper Kirjutas:  ...
Selliseid kohti muidugi on terve linn täis, eriti mulle meeldib Männiku tee, kus Vabaduse puiesteest kuni Valdekuni hirmus ralli käib sekundikümnendike peale, aga lõpuks võtavad kõik pikka rivisse vasakusse ritta ning paremas reas 50ga tiksudes oled foori taga ikka kogu pundist ees. Mingit erilist ajavõitu sealt muidugi ei tule, sest fooritsükkel on pikk, aga lihtsalt mugavam on sõita püsikaga tühja rida mööda kui vasakul "kiiretega" maid ja puid jagada.

Huvitav tähepanek. Isiklik observatsioon sedastab, et enamasti käib Männiku teel II reas liiklus reaalselt 60+ km/h (kui just mõni üliharuldane sinivalge ei juhtu nägemisulatuses parkima) ja nüüd kodanik paugutab sellest rivist omakorda I reas püsikaga mööda...

A ju ma sõidan mingit teist Männiku teed ja ilmselgelt valel ajal.

Mis puudutab küsimust sinivalgete kasu mõõtmise kohta võrreldes kaameratega, siis siin on asi muidugi igaühele €xcelit valdavale anaal-lüütikule üheselt selge: avalikult liiklust jälgiv patrull toodab riigile oluliselt vähem trahvitulu, kui arulagedas kohas põõsasse peitununa maskeerimisvärvides kaameraboksi opereeriv lahingpaar. Halvemal juhul (liiklus rahuneb ja keegi patrulli nähes ühtegi sigadust enam toime ei pane) ei saa riik sentigi tuluSad Mis on paha, eelarves on selle rahaga juba arvestatud.

Et säärane põõsas luuramine liiklusOHUTUSELE mitte mingit mõju ei avalda, pole oluline. Või on keegi näinud kedagi, kes peale sähvaka kättesaamist on edasi sõitnud punktpiirkiirusega? Julgen enda kohta küll tõdeda, et kui juba sai makstud, siis laseme juba edasi. Ega ma asjata lubatust kiiremini sõitnud, ikka sai tunne mõistusest võitu...

Küll olen korduvalt tähendanud, et liiklusvoog rahuneb oluliselt, kui silmapiirile satub mõni sinivalge patrullilaadne toode (isegi siis, kui seal tegelikult parajasti mõni hästimakstud vormimüts liiklusega mitteseotud asju ajab) ja see rahunemine kestab huvitaval kombel veel kilomeetreid.

Mis hakkab juhtuma vahetult peale kiiruskaamerat, oleme me ilmselt kõik korduvalt näinud.

Kaamera ei näe suunatuleta sõelujaid, üle topeltjoone möödasõitjaid, turvavööta sõitjaid, tehnoülevaatuseta või (nuti)joobes ebakindlalt liikluses pusklejaid. Kaamera mõistab vaid ja ainult lubatud liikumise kiirusest üle astujate tegu fikseerida ja fototõendust tasumismenetlusse sisestada. Et nüüd seda mõlemas suunas tegema hakatakse, on täiesti ootuspärane - ikkagi tehnikasajand ja eelarve ootab kiirustajate panust. Lisaks saab ükskord täidetud liiklejate võrdse kohtlemise eeldus. Järgmiseks siis aktiveerime sama funktsiooni ka paiksetes külmikutes. Koos teelõigul keskmise kiiruse mõõtmisega ja ongi liiklus ohutuks muudetud! 

Selle nädala kilometraaž saab homsega 2000 km tasuta kiirustel täis. Oli liiga autone nädalSad  Eesti teedel, erinevatel kellaaegadel, enamuses linnadest väljas. Nähtud ühte töötavat patrulli, mis oli loogilises kohas enne kooli. Tükki viis muud sinivalget liiklemas sai ka ära nähtud. Kaameratega kohtutud vast 40+ korda, millest 4 olid maskeeritud lahingpaarid, ajuvabades ja mitte kuidagi liiklusohtlikes kohtades. Ikka seal, kus on lootus möödasõitja pildile saada hea hinnaga.

Lisame siia lõppu veelkord meeldetuletuse, et keegi ei saaks valesti aru: LS sätestab Eesti teedel kehtivad suurimad lubatud kiirused. Alla nende on sõitmine tasuta. Üle selle on tasulised kiirused. PPA keskendub tasude korjamisele.
Vasta

Lisaks tekitavad kaamerad, õieti nende olemasolu, liiklusohtlike olukordi. Nüüdseks on tõestatud, et suure liikluskoormusega maanteedel on mitmerealisi osi kõrvale jättes sisuliselt võimatu mõõda sõita ilma piirkiirust ületamata. Ja ainukesed pikad sirged, kus seda suhteliselt ohutult teha saaks, on kaameraid täis pikitud. Seepärast sõidetaksegi enne ja pärast kaameraid ohtlikes kohtades mööda, et inimestel on närvid läbi isehakanud "rongijuhtide" tõttu, kelle sõidukiirus kõigub rivi juhtides vahemikus 20-30 km/h.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 24 külali(st)ne