Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18

Üliäge projekt. Päiksepaneelid diiselbussi katusel on küll minu jaoks arusaamatu raha ja ressursi  raiskamine, aga see selleks. Kõik releed, juhtmed, inverterid, kinnitused, paneelid jne jne, hulga kola mis kaasas tassida, selle asemel et vajadusel mootor korra käima keerata ja lasta olematu kütusekuluga akud täis laadida. Muus osas teeb ikka kadedaks küll. Ma ei viitsi enda bussi vooditki sisse visata, seega pole õigust siin väga sõna võtta  Big Grin

Kuidas muidu Iveco, käib ja kestab kenasti eks?

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Seal pole mingit vahet, kui odav/kallis on mootori kütus, ikka ei tasu paneelid rahaliselt mitte kunagi ega kuskilt otsast ära Big Grin A praktikas paraku see täis laadimine mootori pealt on paar-kolm tundi kohapeal jõrramist, ilmselt igapäevaselt või vähemalt üle päeva, samal ajal ei saa rannas peesitada või mäe otsa ronida vaid pead ise kuskil läheduses olema jne. Kui koguaeg ringi ei sõida, hakkab suht kiiresti ajudele selline poole kohaga energeetiku mängimine puhkuse ajast. Paneel laeb ilma järelevalveta, puhtalt ja vaikselt, selle pärast neid ostetakse ja paigaldatakse.
Vasta

Noh paneelid ongi selleks, et ei peaks just mootorit käima panema. Jah auto genekas on kange. Aga lõpuks pidurdab ju aku mis ütleb, et oota suu on täis ma mälun natuke kah ja laadimine seega venib.
Kui akud on tühjad siis selline 20 minutit mootori tiksumist annab hetkeks midagi aga akut see täis ei lae kuidagi. Rohkem nagu ei taha seda põrinat kuulata.
Jah mul oli enne nagu toimiv ja talutav ja nüüd akud vanemaks jäädes enam ei rahulda piisavalt siis võiks ju akusid vahetada ? Noh mingi hetk peab ka seda tegema aga tõenäoliselt tähendab see ka suuremat mahtuvust. Jah kestab kauem aga kui seegi akupakk tühjaks hakkab saama siis laadimine on veel pikem.
Tegelikult on taustaks veel see, et kui praegu siin põhja pool ja kesk euroopas seigelda siis kliima on talutavam kui lõunas. Ja kui tahta lõunasse minna siis soe suvi lööb nuiaga pähe. Seisu ajal kasutatav konditsioneer on üks hea asi aga see kurask tahab priskelt toidet. Õhtul laeb kuni päike paistab seega seni on aku täis. Öösel külmkapp ja konditsioneer tarbivad ning hommikul hakkab päike jälle tagasi tootma. Umbes selline oli see plaan 

Iveco Daily jah pole viga. Ei lagune. On esinenud mingeid erroroeid mõndade anduritega nagu heitgaasid ehk nox ja siis paisupaagi rõhk ja vahest ka adblue. Mõndade puhul aitab kustutamine mõndade puhul anduri vahetus. Mingid anomaalsed mootori tule süttimised armatuuris on kanolnud aga kustuvad need ka niisama delete  vajutades. Aga midagi muud ei ole olnud. Võrreldes ehk mõne teise kaubikuga on muidugi minu buss ikka päris kaubik. Nt. sama ajastu ford transit on vedustuse poolest palju pehmem.
Vasta

Vahepeal sai kleebitud ka saavutused markiisi servale.

[Pilt: t760_20250519_193437.jpg]

 Jah kõik pole saavutatud selle bussiga aga osad on tehtud ka varasema "matkakaga"

[Pilt: t760_IMG_20170919_191549.jpg]
Vasta

Veel siis uuendusi.
Ehk mõned head aastat tagasi sai lastud naaberküla mehel kokku meisterdada selline haagisekonksu pöördraam. Nagu näha siis eesmärk oli konksu otsas olevaid jalgrattaid koos raamiga uste eest ära keerata.

[Pilt: t760_IMG_20190506_181759.jpg]

Täitsa sai kasutatud sest see raam oli mul seal ju aastaid küljes. Jah lõpus ehk viimasel aastal võtsin ära. Toimis aga mitte nii nagu oleks päris tahtnud. Avatuna paindus läbi. Lukustamine ja avamine olid keerulised jms. Pisiasjad. 
Olen seda ennegi öelnud et iveco ei ole matkaautona ja kaubikuna turupeal atraktiivne ja levinud mistõttu ei pakuta talle midagi. Ehk seda valikut mida saab MB Fiat, VW või isegi Renault ei ole Ivecole saadaval just siis matka suunitlusega juppe. Nii ka siis selle raamiga. 
Lõpuks võtsin julguse kokku ja tellisin Fiati raami ja kombineerisin selle Iveco külge.

Sai siis selline.

[Pilt: t760_20250519_193253.jpg]

[Pilt: t760_20250519_193324.jpg]

Ja selleks et see fiati raam saaks sinna iveco taha 
Läks vaja ühte lisa kronsteini mille tarvis ma hiljuti otsisin jupikest 120mm H tala.

[Pilt: t760_20250519_193410.jpg]
Vasta

Just enne panin pildi kleebistest riikide lippudega.
Aga tegelikult on veel ka mõni kleebis mis näitab klubilise kuuluvust "Klubi Eesti Karavan "
Minul siis liikmenumber 574. (Vist ehk aastast 2007 kui mäletan ) Hetkel neid jagatakse juba üle tuhande. Mis muidugi on mõttetu arv võrreldes põhjanaabritega kus klubinumbrid on juba ammu 6 kohalised  Big Grin

[Pilt: t760_20250519_193424.jpg]
Vasta

Tore et teema on taas elule ärganud.

Viidatud liimi proovin kindlasti ära.
Vasta

OT: mootori töös hoidmine ei ole paljudes riikides heaks kiidetud.
Vasta

(24-05-2025, 11:14 AM)ZIL 131 Kirjutas:  OT: mootori töös hoidmine ei ole paljudes riikides heaks kiidetud.

Kämpingu platsidel või muudel korraldatud ja lubatud platsidel jah.
Samas pole paljudes lõuna poolsetes riikides ka valjaspool selliseid platse ööbimine üldse lubatud mitte nagu meil siin põhja poolel.

Meil siin on jah vabadus minna rmk platsile, niisama sobivasse parklasse. Ööbida ja kämpida pole probleemi. Noh suures plaanis on see vabadus Poolast põhja poole.
Lõunas on pahatihti mitte ainult kämpimine keelatud aga isegi öine parkimine. Mõnes on parkimine ja autos ööbimine lubatud aga ei tohi kämpida.

Ja oled sa kohe rahvavaenlane ja muidu paha inimene kui lased mootoril tiksuda rohkem kui hädavajalik. 

Paneelide üks vajadus tuli ka sellest, et kui on ka vaja korraldatud platsile minna siis on valik suurem sest saab valida vabalt ka nende platside hulgast kus on vaba koht ilma elektri võimaluseta ja neid on ka arenenud riikides küllalt. 
Viimane reis Norras isegi Oslo eeslinna kämpingus oli selline olukord. Seekord saime muidugi ka ilma paneelideta hakkama.
Vasta

Siin polegi midagi arutada, materiaalset tasuvusaega pole mõtet üldse arvestada, Emotsionaalne väärtus on see mida luuakse ja kämpimine on hobi!
Mootoriga jõrrata ei ole sugugi meeldiv ja paneb sind auto juurde "kinni", nagu eelnevalt öeldud. Tänapäeval tuleb võimalikult palju etappe automatiseerida, sest aeg on kõige kallim.

 
Mõni ostab arutult ronte kokku, need ei tasu ka eales ära, see on eluviis neid putitada ja mõni kord aastas ostarbe kohaselt kasutada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne