Esiteks tänud idee toetamise eest. Hetkeseisul on saanud muidugi uusi asju läbi vajutada erinevatelt varuosatarnijatelt, et asi oleks siiski ohutu ja liigselt lolli tööd tegema ei peaks.
Rääkides lolli töö tegemisest, tuleme viimase paari päeva töö juurde. Nimelt tegemist pildil välja toodud rauakolakaga:
![[Pilt: t760_IMG_1151.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1151.jpg)
Kuna eesmärk on saada käesoleva nädala lõpuks auto ratastele, tuli alustada esimese asjaga, mis takistab seda kõike, ehk tagasild.
Täpsemalt oleks tarvis teha lihtne pesu, hooldada ära liikuvad sõlmed, vahetada pidurikettad ja klotsid ning taastada sadulad. Pealtnäha lihtne ning tundus loogiline alustada sillaga, mis läheb varuosadeks kõvera tala tõttu. Hea viis avastada.
Lõpuks jõudsin sellise olukorrani.
![[Pilt: t760_IMG_1145.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1145.jpg)
Reaalselt ei suutnud mina esimese hooga välja mõelda, kuidas see asi peaks laiali käima, et saada kätte sadulad. Nimelt lähevad sadulate poldid differentsiaali poolt ning ei tule täielikult välja. Lisaks on nad tehase poolt turvatraadiga kokku ühendatud. Muidugi, osandamise käigus selgus igast muud huvitavat ka. Nimelt õõtsade liigendid on nõellaagrite peal, on tihendid, vaheseibid, reguleerseibid, määrdeniplid ja jumal teab, mis kõik veel. Ja oma peaga ma seda tagasi kokku ei suudaks panna.
![[Pilt: t760_IMG_1146.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1146.jpg)
Siin näha siis ülemise poldiga olukord.
Igatahes, päev otsa lammutamist ning juppe oli vastavalt:
Üleval pildil olev pooltelg koos laagrikorpusega oli huvitav. Sellel oli sisemine kardaanirist kinni ühes suunas. Pooltelje pidin rummust pressi all välja suruma, vabatahtlikult ta sealt lahkuda ei tahtnud. Ning siis muidugi tuli miskit huvitavat välja. Kahel järgneval pildil üks on erinev teisest.
![[Pilt: t760_IMG_1161.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1161.jpg)
Jah, vigane kardaanirist aitas kaasa laagrikorpuse laialdasele ärasöömisele. Järjekordselt pean tõdema, et mu sügisene doonorauto soetamine tasub end järjest rohkem ära.
Nüüd aga vaja vastata küsimusele, et kuidas siis oleks õige viis vahetada pidurikettaid. Mina seda välja ei mõelnud, aga õnneks on Jaguari aladel inimesi, kes teavad ja tunnevad neid ning lisaks omavad vastavat paberimajandust.
Ehk siis: esimese asjana on vaja sild auto alt ära võtta. Sellest ei pääse. Siis lahti keerata poolteljed seestpoolt ning tekib selline olukord:
![[Pilt: t760_IMG_1158.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1158.jpg)
Sadula saab maha, kui käsipiduri mehhanism maha keerata ning siis poldid vaikselt lehtvõtmega välja nokitseda. Kui kolvid liiguvad, siis sisse suruda, sadul nurga alla keerata ja saab kätte.
Lõpuks aga, kui tegin ära oma rummude avastused, otsustasin poolteljed maha võtta, rummud maha ning siis maas nad ära puhastada ja uued laagrid sisse panna. Mis tulid õnneks doonorautoga kaasa. Igatahes jäi sild sellisesse seisu.
![[Pilt: t760_IMG_1162.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1162.jpg)
Kuna see jääb ootama nüüd ärakuivamist ja roostemuunduriga uputamist, alustasin järgmise asjaga, mis vaja ära teha.
![[Pilt: t760_IMG_1163.jpg]](http://www.snap.ee/static/user_thumbs/Tuunikala/jaaaag/t760_IMG_1163.jpg)
Õnneks tuli doonoriga kaasa ka uute mansettide komplekt, sadulad leotatud WD-40-ga ning ootavad homset, millal saab kõik kinni jäänud kolvid välja suruda.
Mõned tähelepanekud ka:
Sild vasak- ja parempoolse rooliga autol lihtsalt vahetatav, mõned kinnitused ainult ümber tõsta.
Käsipiduriklotsid on asjad, mida pea võimatu leida järelturult, vaja hetkel paremad kokku panna ning siis edasi mõelda.
Sadulad on modulaarsed samuti. Vasaku ja parema sadula vahe ainult nipli asukohas.
Ketaste taga on distantsseibid, millega pannakse paika ketta asukoht.
Külgkallet reguleeritakse vaheseibidega, mis lähevad piduriketta ja pooltelje vahele.
Ja vanasti osati muidugi asju vähe paremini teha: mitte miski pole lõplikult kinni roostetanud. Kõige rohkem probleeme valmistasid sadulate poolte vahel olevad piduritorud, mida pidi gaasipitsiga kuumutama, et liikuma saaks. Kuid kõik tuli lahti.
Lõpetuseks värvisin esisillatala antratsiithalliga üle seest, tagasillaga teen ilmselt sama. Või värvin esisilla üle veel mustaks, pole lõplikult otsustanud.
Kui jumal annab, läheb homme roolilatt tagasi kokku, talaga saab üheks ning läheb esisillatala vahetuseks. Lisaks esimesed laagrid puhastan-määrin üle ja jään ootama pidurikettaid ka ette. Edasi ainult sadulate remont ja värvimine, esimeste sadulate vahel valimine ning sama protsess uuesti. Siis võiks vast reedega-laupäevaga saada sildadega sajatused tehtud, auto ratastele ning ootama järgmist remondinädalat, millal tuleb alustada salongi, katuse hüdraulika, keretööde ja helisüsteemiga.
51 päeva Retrobestini.