GAZ 53-14 1986
#21

Niisiis seltsimehed!

Uskumatult palju on aega mööda läinud viimasest postitusest aga vahepeal jäi see projekt mul seisma. Kuni kuu aja eest mul laps soovis sellega liituda ja arvas, et aeg ikka see projekt ellu viia. St lõpuni teha.
Vahepeal auto lihtsalt seisis ühe ja teise koha peal hoovis. Paar aastat siin ja seal. Kuni ta siis selle uuesti minu eest käima ajas.
Ajapikku oli starteri pendiks kinni jäänud ja võtmest enam ei käivitunud. 
Peale seda protsessi sai vastu võetud otsus seda masinat nüüd kiiremas tempos edasi teha kui siiani.
Esimese asja asjana sai hakatud vana kabiini ja nina osa maha võtma. Ega see nii lihtne polegi kui aastatega kogunenud sopp ja rooste poldid nii kinni võtnud. Kohati sai relakaga lihtsalt lõigatud maha. Miskipärast selle pleki lõikamisel kulus relaka ketas kiirusega üks ketas 20cm lõike peale. Ei tea mis ime metall see selline on?
Aga kätte me need saime. 

Lisan ka pilte!
[Pilt: 54709191421_774cc10a58_c.jpg]
[Pilt: 54709420279_1e67cbb6bb_z.jpg]
[Pilt: 54709420264_fc8eecbdd4_c.jpg]
[Pilt: 54709420344_1616256f55_c.jpg]
[/url]
[Pilt: 54708361762_5e5dbec65b_c.jpg]
[Pilt: 54709396068_712e06b51f_c.jpg][url=https://www.flickr.com/photos/190813195@N04]
Vasta
#22

Eile siis sai tehtud veidi lisa. Ja eemaldatud radikas koos raamiga ja osaliselt hakatud elektrit maha võtma. Eesmärk on kabiin pealt maha saada. Nii, et peale jääks esialgu ainult peale mootor ja kasti osa.  Siis saaksime alustada raami puhastusega ja uuesti värvimistöödega. Hiljem juba ka esisilla osade puhastusega ja vahetusega mis seda vajavad. Tööd jagub ja sai ka kokku lepitud kabiini ja selle juurde kuuluva esiosa eeltööd ja värvimine.
Vasta
#23

Eile läksid esimesed asjad värvimisse!

English

[url=https://www.flickr.com/photos/190813195@N04/54754821712/#][/url]
[Pilt: 54754821712_ec3cc8d767_b.jpg]
Vasta
#24

Tööd käivad:

[Pilt: 54782171615_a459c6404d_h.jpg]
[Pilt: 54782171610_75538d17f2_b.jpg]
[Pilt: 54782171605_7a79a406e0_b.jpg]
[Pilt: 54782082523_fae96b1642_b.jpg]
[Pilt: 54782073149_29f9cd7156_b.jpg]
[Pilt: 54780991792_b981729020_b.jpg]
[Pilt: 54780991787_20532d39a3_b.jpg]

Kabiin jne asjad lähevad järjest haljaks ja nii saab rooste algetele kohe ligi. Peale seda peaks krunt peale minema ja siis alles jõuab asi värvimisse. 
Tasa ja targu asjad liiguvad olles mõnda aega varjusurmas olnud.
Vasta
#25

Miks liiva alla ei saadeta? Märkimisväärne aja kokkuhoid oleks...
Lisaks saaks kindla ja puhta pinna krundi jaoks.
Teen seda tööd igapäevaselt, niisama ei targuta.
Vasta
#26

Sellepärast, et liiv kahjustab metalli rohkem kui värvieemaldus vahend. Teiseks see kes seda tööd teeb on niimoodi koguaeg teinud ja talle see sobib.
Vasta
#27

Äkki selgitad, mis juhtub metalliga?

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#28

Liiv lõhub õhukest plekki ja tekitab selle tulemusel ebaühtalase metalli pinna (krobelise ja osaliselt ka aukliku). Raami ja muude paksemate metallide puhul pole see nii tuntav kuna metall on paksem ja tugevam aga pleki puhul ei soovita liiva kasutada selleks.
Vasta
#29

Olles näinud kõrvalt ühe väga hea restauraatori tegemisi, siis võin öelda, et õhukest plekki on täiesti võimalik liivapritsiga puhastada. Küsimus on isikus, kes pritsi hoiab, tema kogemuses ja teadmistes.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Tegelt tehakse mitte liiva vaid soodaga (veel ka klaas ja plastik) aga siiski kõik need materjalid on liiga abrassiivsed õhemale metallile ja värvieemaldusvahend ning kaabits on oluliselt vähem kahjustavad metallile.
Vasta
#31

Legendid on visad surema. 7-80ndatel oli jutt, et liivaprits keerab jupid pekki. Keeras jah kui andsid pagassiluugi õhtuseks haltuuraks mehele, kes päevad läbi laevakeresid puhastas. Kurvemal juhul oli sisemist raami väljast näha. 
Tänapäeval on väga paljud asjad muutunud, aga hirm on alles.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#32

Mulle sobib see mis hetkel käsil ja ma isegi ei viitsi vaielda teemal et liivaprits on hea. Ma tean ka mis on hea mis mitte. Isegi palju kiidetud kuivjää tehnoloogia auto puhastamiseks mis esmapilgul justkui on ohutu seda siiski ei ole. 
Liiv on ja jääb abrasiivseks ja piisab ainult ühest veast ja detail on rikutud. Kas ma tahan seda - ega ikka ei soovi. 
Kui keegi tahab oma masina plekke liivaga pesta siis ma kätt ette ei pane.
Minul oli selline kokkulepe ja kui vaadata paljusid restaureeriaid siis nad kasutavad just seda lahendust siiani. 
Mulle sellest piisab kui see toimib ja võtab veidi rohkem aega siis minugi poolest. Minu jaoks on oluline tulemus. St. et rooste saab eemaldatud ja pind on ka hea.
Kui meister kes kasutab seda tehnikat siis las kasutab ma ei hakka dikteerima, et peab tegema teistmoodi. Kui nii siis oleksin kuhugi mujale viinud aga mulle see sobib.
Vasta
#33

Pahandada ei maksa teistega, kellel erinev arvamus - see nende mure. Mina teen omai projekte mõtteviisiga, et kuulan alati, mida teised öelda tahavad aga lõpuks teen ikkagi nii nagu ma ise tahan, kuna tegemist on minu enda projektiga ja ise maksan kõige eest. Eks paljude asjadega on nii, et on erinevaid arvamusi ja eelnevaid kogemusi erinevate võtete kasutamisel. Mis ühe jaoks on mõtetu ajaraiskamine siis teise jaoks just kõige parem viis. Sama on ka selle liivapritsiga. Kindlasti on tänapäeval häid oskajaid, kes tööd hästi teevad ja ka neid(nagu eelnevalt mainitud) kes ainult arvavad, et oskavad ja keeravad pleki tuksi -  aga on ka samas teissuguseid spetsialiste, kes teevad teistmoodi. Alati ei pea tegema nii nagu teised kõik teevad. Ja kui on otsustatud minna teistsugust teedpidi, mis pealegi endale sobib siis rõõmsalt edasi sellega. Kriitikat tasub kuulata aga mitte südamesse võtta. Igatahes jõudu ja jaoksu oma projektiga.
Vasta
#34

Tubli töö! Kuigi mul puudub vanuse tõttu üleüldiselt sümpaatia NSVL autode vastu, on siiski mõned lapsepõlvemälestused vanaonu GAZ 52ga ning mälestused on paljuski need, mis hobiautondust sütitavad.
See on omane sellele foorumi keskkonnale, et teed mammut-töö ära, ja öeldakse ainult halbu sõnu. Ja see on paljusid tublisid tegijaid siit eemale peletanud.
Mina näiteks ka ei kasuta samuti liivapritsi mujal kui pidurisadula kanduritel jmt valudetailidel, millel viimistlus pole oluline. Aasta pole enam 1980 ja võiks üle saada sellest.
Vasta
#35

Kui kellelegi tundus, et ma materdan projekti või tegijat, siis see pole nii. Lihtsalt väike tagasivaade aega, mil ma hakkasin mehaanika vastu huvi tundma. 
Liivaprotsi poolt ja vastu tundub olevat siiani kirgiküttev ja peaks olema projektist lahus, ehk saab eraldi tõsta?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#36

(14-09-2025, 19:58 PM)karpaadid Kirjutas:  ...
See on omane sellele foorumi keskkonnale, et teed mammut-töö ära, ja öeldakse ainult halbu sõnu.  ...

Ainult halbu sõnu? Ainult?

Keemiaga värvi mahaleotamine ja seejärel kraapimine on täpselt sama palju plekki potensiaalselt kahjustav tegevus nagu liivaprits. Samas oskaja käes täpselt sama tõhus ja materjalisõbralik, kuigi aeglasem. Tolmu tuleb igal juhul vähemSmile Haisu tuleb rohkem.

Klient valib Meistri ja aktsepteerib sellega tema töövõtteid. Üks ei ole absoluudis õigem, kui teine.

Minu poolt kiitus ühe vanuri eluleaitamise eest. Natuke kriibib, et siit tuleb järjekordne näide sellest, millised need autod oleks pidanud olema normaalses majandusruumis. Kõrgläikes veatult sileda krusakabiini kõrval seistes ei tundugi nõuakaeg nii kole, kui see tegelikkuses oli. Aga oli kole aeg.

Jaksu alustatu lõpuleviimiseks!
Vasta
#37

Liivaprits tulistab miljoneid pisikesi liivateri ja kohati tekitab see plekile just sellise ära tulistatud oleku. Keemia ja kraabits seda ei tee kuna kraabits ei ole mikroskoopiline vaid suurem ja laiem ja seega pinda niipalju ei kahjusta.

Eks igaüks valib oma ja kuna mulle juhtus selline meistrimees kes soovib nii teha siis ma olen rahul. Ma olen ise ka näinud pritsitud ja pritsimata erinevust. Mis ei tähenda, et ei saa seda kasutada aga järeltöö on lihtsalt pikem. Kui ühel on algus kiirem ja teisel vastupidi siis peale seda need pöörduvad ja lõpuks ei ole vahet kumma kasuks otsustad. Aga liivaga lihtsalt jube palju jamamist. Sul peab olema selleks liiga palju muid tingimusi. Mis lõpp kokkuvõttes ei tasu kõigile ära seda investeeringut. Saab ka lihtsamini ja tulemus ei ole kuidagi kehvem.
Vasta
#38

Meistrile võiks öelda, et sellise töö juures võiks klaasid ja tihendid ikka eest võtta.
Vasta
#39

(15-09-2025, 07:36 AM)Sidorov Kirjutas:  Meistrile võiks öelda, et sellise töö juures võiks klaasid ja tihendid ikka eest võtta.
Jaa see ongi plaanis. Ta ei tahtnud, et kõik kohad seda sodi kohe täis oleks. Vähem puhastamist!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne