04-06-2025, 19:15 PM
Kas registreerimise tasule paistab mingit lahendust/tagaust, tahaks ühe 20a+ vana auto osta, aga registreerimis tasu ~750 euri.
(04-06-2025, 19:15 PM)Kult Kirjutas: Kas registreerimise tasule paistab mingit lahendust/tagaust, tahaks ühe 20a+ vana auto osta, aga registreerimis tasu ~750 euri.Ega vist muud varianti pole kui, et müüjaga vastastikkuse usaldusliku suhte puhul ennast vastutavaks kasutajaks teha ja jätta masin müüja omandisse.
(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp
Tsitaat:maksustatakse M- ehk sõiduauto kategoorias registreeritud kaheksa- või üheksakohalised väikebussid edaspidi N-kategooria sõiduki maksumääraga. Kui M-kategooria maksumäär koosneb kolmest komponendist, siis N-kategooria puhul on komponente kaks: baasosa ja CO₂ eriheite osa.
(05-06-2025, 13:58 PM)indreksirk Kirjutas:(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp
(13-10-2025, 23:00 PM)alfredo Kirjutas:Ma olen kaugel sellest, et uskuda pimesi maksukalkulaatoreid, isegi kui need on riigi poolt tehtud.(05-06-2025, 13:58 PM)indreksirk Kirjutas:(05-06-2025, 10:02 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: Ebaproportsionaalsust näitab väga hästi ka see et hetkeseisuga ja 01.01. seisuga näitab kalkulaator peaaegu kahekordset vahet. Vahepeal auto aasta jagu vananenud ja poole keskkonnasõbralikumaks muutunud.Ksf! Mart Laanelepp aga vaatab järgmine kord kalkulaatorit kasutades aastamaksu arvutamise kuupäeva. Nimelt on 2025. ja 2026. aastal aastamaks ette nähtud selle aja eest, mis on jäänud veel kalendriaasta lõpuni. Seetõttu oligi 1. jaanuari seisuga liiklusregistris registreeritud sõidukil terve aasta maks, kuid näiteks 5. juunil sõidukit liiklusregistrisse kandes (või ajutise kustutamise lõpetamisel või peatatud registrikande taastamisel) tuleb maksta proportsionaalselt aasta lõpuni jääva aja eest. Seepärast ongi sel aastal aastamaks väiksem neil, kellel sõiduk näiteks ajutiselt kustutatud või peatatud kandega. Kui vaatad sama autot detsembrikuus, siis saad veel väiksema summa.
Meeldetuletuseks siis et aastamaksu esimese poole tähtaeg on järgmise nädala lõpp
ksf? alfredo näppis samuti maksukalkulaatorit ja üleval toodud väide riigi poolt ausalt arvestatud maksudest on peaaegu õige, kuid väikese nüansiga.
Kes ei usu,võib ise proovida
2022, M kategooria, 2600kg, BEV
Maksud jooksvalt aasta lõpuni - reg. tasu 550, aastamaks 25=575
Maksud 01.01.seisuga - reg. tasu 450, aastamaks 130=580
Teoreetiline võit 5 euri
Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.
(13-10-2025, 23:00 PM)alfredo Kirjutas: Kuidas asjaosalised sama aastakäigu autole erineva suurusega regamistasu võimaldamist oskavad seletada, oleks samuti huvitav kuulata.
(23-10-2025, 23:03 PM)ak75 Kirjutas: Mis sellest romusid ja nende hoiustamist-utiliseerimist käsitlevast seaduseelnõust sai, millest siin oli juttu kui automaks veel alles tuemas oli?
(29-10-2025, 18:12 PM)Jesper Kirjutas: Sama info algallikast, ilma maksumüürita:
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ustutamine
(29-10-2025, 21:24 PM)indreksirk Kirjutas:Automaksu (teema) valguses pole mingit vahet ju! Kui masinat ei ole enam olemas - ei ole probleeme, kui aga ongi kellegi aiapäkapikk, siis jälle ei ole probleeme, sest maksekäsku ei järgne kummalgi juhul.(29-10-2025, 18:12 PM)Jesper Kirjutas: Sama info algallikast, ilma maksumüürita:
https://www.transpordiamet.ee/soidukite-...ustutamine
Selles küsimuses on hästi oluline teha vahet ajutisel kustutamise ja kustutamisel (ehk lõplikul registrist kustutamisel).

(16-12-2024, 14:38 PM)indreksirk Kirjutas: ....Vast kõige olulisem puudus selles kirjas on see, et riik kustutab automaatselt sõidukid registrist 01.11.2026 ehk alles kahe aasta pärast. Üleminekuaeg on piisavalt pikk, et jõuda kõik vajalikud toimingud ära teha. Ja veel - need muudatused, millega peatatud kandega sõidukitega saab hakata tegelema, jõustuvad ka alles 01.01.2026...Postimehe uudises on eelneva infoga seotud pikaajaliselt hoiustatava/seisva (vana)tehnika osas kõige olulisem punkt jäänud Transpordiameti lehelt refereerimata:
(24-10-2025, 07:50 AM)indreksirk Kirjutas: https://evkl.ee/2024/12/29/evkl-ulevaade...eonduvast/Täiendasin oma postitust!