KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(28-10-2025, 15:19 PM)oliveer Kirjutas:  Milline koht võiks teha garaazi toruvõtmest koopia? Ise olen proovinud, pole keerama saanud korralikult. Soovitatavalt tln.
Pilt võtmest https://drive.google.com/file/d/1-BZ2H3k...drive_link

Tallinnas Võtmekeskus Paavli 1 (Põhja Tallinnas) teeb neid. 30eur/tk. Järgmine päev saab kätte. 1 töötab hästi, teine mitte nii väga. Sai kokkulepitud, et vaatavad garantiikorras üle.
Vasta

see ju tööõpetuse tunni ülesanne. Paned vastava läbimõõduga toru vastamisi, märgid peale ja viilid välja. Rellakatöö! Cool
Vasta

(02-11-2025, 18:16 PM)pannkook Kirjutas:  see ju tööõpetuse tunni ülesanne. Paned vastava läbimõõduga toru vastamisi, märgid peale ja viilid välja. Rellakatöö! Cool

Siis saad nn." vastupäeva " muugid. Ehk nii. Wink
Vasta

(02-11-2025, 18:35 PM)linnuke Kirjutas:  
(02-11-2025, 18:16 PM)pannkook Kirjutas:  see ju tööõpetuse tunni ülesanne. Paned vastava läbimõõduga toru vastamisi, märgid peale ja viilid välja. Rellakatöö! Cool

Siis saad nn." vastupäeva " muugid. Ehk nii. Wink
siis kordad
Vasta

(30-10-2025, 23:57 PM)13piisab Kirjutas:  Nende mootorite õhutamise osas on kaks leeri: ühed, kes väidavad, et vaakumita ei saa ja võimalik, et teised kes pole piisavalt vastikut õhukorki veel kohanud ja ütlevad, et vaakum pole vajalik. Proovin homme ka kivikaitsepüstoli tekitatava vaakumiga õhutada.

mnjah - õhutamine ei aidanud. Väikesel ringil siiski mehaanilise pumba tekitatavat veeringlust ei ole: suunasin plokist EGRi tuleva toru väikese ringi asemel otse paisupaaki ja sealt ei tule töötava mootoriga midagi. Veepumpa inspekteerisin ja see on uueväärne originaal. Lõhnab ikka selle järele, et mehaaniline veepump on miskipärast kuival (nagu Markogi ülal arvas).
On kellelgi ehk VAG V6 diislite õhutamiskogemust? Antud isend on BMK mootoriga ehk 3.0 ja 165kW. Esimese aastakäigu C6 - aastast 2004. Plokil ega kaantel ju õhutuskohta ei ole?  St ainukesed õhutuskohad on jahutusradika pealevoolul ning soojendusradika mahavoolul? Kaantest läheb voolik paisupaaki ja see peaks need õhuvabana hoidma? Aastake tagasi (ehk siis ca 3Mm) vahetasin muidu need torud ja kolmiku. Sooja mootoriga muutub see õhutustoru praegu lausa mikro-jahutussärgiks ja soojendab paisupaaki.

Mul on mõistus otsas: veepumba pealevool plus termostaadikorpusest eeldatavalt väikese ringi suunas minev kanal käivad ilusasti läbi. Veepump on viisakas. Kui mingit eripära või spetsiifilist viga ei ole, ei saa ju muu, kui õhukork anomaalia põhjus olla. Kas aga sellest siis tõesti ilma tõsisema vaakumita (st suurem, kui kivikaitsepüstoli imi-poole alarõhk) lahti ei saa?
Mul on praegu masin piisavalt laiali, et vajadusel veepump taas ära võtta vms ning ei kiirusta esiotsa kokku panema, et kusagile õhutama sõita: muu justkui olla ei saa, aga no kas siis tõesti on nii õnnetu süsteem, mida keskmises hobigaraažis õhutadagi ei saa?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(03-11-2025, 20:58 PM)13piisab Kirjutas:   Kas aga sellest siis tõesti ilma tõsisema vaakumita (st suurem, kui kivikaitsepüstoli imi-poole alarõhk) lahti ei saa?

https://fioben.ee/diagnostika/11914-vaak...plekt.html

Proovi sellise asjaga! Kui osta ei viitsi-raatsi, siis iga suvalise sisepõlemisauto gaasisiibri tagant saab ka miinus 0,7 - 0,8 baari kätte.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mul riiulis eelpoolviidatud piduriteõhutamise komplektiga sarnane radikaõhutuse riistakomplekt. Eri sorti punnid-korgid,  vaakumpump, voolikud jms kellad-viled. 
Harva läheb vaja. Võta ...aga too u. nädala pärast tagasi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(03-11-2025, 20:58 PM)13piisab Kirjutas:  
(30-10-2025, 23:57 PM)13piisab Kirjutas:  Nende mootorite õhutamise osas on kaks leeri: ühed, kes väidavad, et vaakumita ei saa ja võimalik, et teised kes pole piisavalt vastikut õhukorki veel kohanud ja ütlevad, et vaakum pole vajalik. Proovin homme ka kivikaitsepüstoli tekitatava vaakumiga õhutada.

mnjah - õhutamine ei aidanud. Väikesel ringil siiski mehaanilise pumba tekitatavat veeringlust ei ole: suunasin plokist EGRi tuleva toru väikese ringi asemel otse paisupaaki ja sealt ei tule töötava mootoriga midagi. Veepumpa inspekteerisin ja see on uueväärne originaal. Lõhnab ikka selle järele, et mehaaniline veepump on miskipärast kuival (nagu Markogi ülal arvas).
On kellelgi ehk VAG V6 diislite õhutamiskogemust? Antud isend on BMK mootoriga ehk 3.0 ja 165kW. Esimese aastakäigu C6 - aastast 2004. Plokil ega kaantel ju õhutuskohta ei ole?  St ainukesed õhutuskohad on jahutusradika pealevoolul ning soojendusradika mahavoolul? Kaantest läheb voolik paisupaaki ja see peaks need õhuvabana hoidma? Aastake tagasi (ehk siis ca 3Mm) vahetasin muidu need torud ja kolmiku. Sooja mootoriga muutub see õhutustoru praegu lausa mikro-jahutussärgiks ja soojendab paisupaaki.

Mul on mõistus otsas: veepumba pealevool plus termostaadikorpusest eeldatavalt väikese ringi suunas minev kanal käivad ilusasti läbi. Veepump on viisakas. Kui mingit eripära või spetsiifilist viga ei ole, ei saa ju muu, kui õhukork anomaalia põhjus olla. Kas aga sellest siis tõesti ilma tõsisema vaakumita (st suurem, kui kivikaitsepüstoli imi-poole alarõhk) lahti ei saa?
Mul on praegu masin piisavalt laiali, et vajadusel veepump taas ära võtta vms ning ei kiirusta esiotsa kokku panema, et kusagile õhutama sõita: muu justkui olla ei saa, aga no kas siis tõesti on nii õnnetu süsteem, mida keskmises hobigaraažis õhutadagi ei saa?

Ma olen neid õhutanud omajagu. Mitte kunagi pole saanud õhku välja muud moodi, kui tulemüüri juurest volla lahti ja oodata kuna salongiradikast hakkab ka korralikult tulema. Peale seda olen läinud teinud paar kiiremat ringi (ilmselt sõites raputab mõned õhutaskud liikvele) ja voilaa.
Vasta

(04-11-2025, 10:04 AM)ivoalaska Kirjutas:  Ma olen neid õhutanud omajagu. Mitte kunagi pole saanud õhku välja muud moodi, kui tulemüüri juurest volla lahti ja oodata kuna salongiradikast hakkab ka korralikult tulema. Peale seda olen läinud teinud paar kiiremat ringi (ilmselt sõites raputab mõned õhutaskud liikvele) ja voilaa.

Väga hea - ka praktiku kogemus sellele väga-väga levinud mootoriga.
Ehk siis õhutamine ikkagi täiskuuööd, nelja tee risti ja vaakumit ei nõua vaid on lihtne ja loogiline tegevus.
Nagu selgus, siis ilmselt polnud mu teema mitte õhumullis vaid hoopis mingis "kollis", mis kuidagi soojendusradika blokeeris. Ning nii lihtne see teema lõpuks oligi. Ummistus tekitas aga mul segadust, kuna tänu sellele suutis soojendusradika külm pool end kuidagi kuivale imeda või siis süsteemis olevat mulli edasi-tagasi liigutada. Tundus nagu tekiks süsteemi õhk või CO2.

Esialgu testisin soojendusradika läbikäimist ühendatud anumatega nii:
http://teet.luarvik.org/d/7939-2/IMG_202...00x738.jpg
...mille puhul oli aga "radikas käib läbi" järeldus vale, kuna soojendusradika peale-ja mahavool on seal allpool ühel ja sama toru küljes ning ilmselt ei voolanud mul vedelik mitte läbi radika vaid hoopis läbi selle mahavoolu Smile

Võimalik, et ummistajaks oli mul midagi analoogset turbo-intercooler silikoonlõdvikuga, kus lõdviku sisemine kiht oli lahti koorunud. Selline "kaunitar":
http://teet.luarvik.org/d/7942-1/IMG_202...00x738.jpg
(eks tuleb endoskoobiga ICde sisse kah piiluda - äkki leiab sealt sarnaseid tükikesi)

Ajasin näpuga järge ja tegin endale jahutussüsteemi selgeks. See on ehitatud nii jaburalt, et mehaaniline pump ei tsirkuleerigi otseselt soojendusradika ringi: meh pumba juurest siirdub vedelik torus EGR poole, kust suubub juba plokki. Seal pumba-termostaadi juures välisel torukesel on muidu veel üks täiendav õhutusnippel, aga toda pole ilmselt tavatingimustes vaja üldse kasutada ja ka mul ei leidunud seal mingit õhku. Tee peal ühinevad selle pump-EGR "väikese ringi väikese osa" toruga nii soojendusradika peale- kui tagasivool. Päris torude käänakute-nurkade tasemel ma ei uurinud, aga loodetavasti soosib süsteem vähemasti mõningast soojendusradika tsirkulatsiooni - mis käib aga eelkõige elektrilise pumbaga (V50). Ilmselt on nii tehtud, et saaks läbivoolu elektriliselt juhtida. Kuigi seda teevad ka pumba-ahelas olevad "HVAC klapid". Mida on 2tk: kummalegi kliimatsoonile / soendusradika osale.
Igatahes ei saa aru, miks salongisoe peab ühest elektrilise pumbast sõltuma - aga ju siis on mingi põhjus. Kas see hea on - mu silmis pigem mitte.

Jahutussüsteemi skeem (HVAC ja V50 on vist vahetuses) - tegelikult on kõik väga lihtne Smile
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(04-11-2025, 18:54 PM)13piisab Kirjutas:  ...Tee peal ühinevad selle pump-EGR "väikese ringi väikese osa" toruga nii soojendusradika peale- kui tagasivool. ...

Vaatan pilti ja ma ei suuda kuidagi mõista, kuidas nii on võimalik radikas soojaks saada.
Vedelik selles salongiradika hargnemises ei saa ju samal ajal kahes suunas voolata?
Vasta

Tähelepanelik Smile

See on viga skitseerimisel - loomulikult ei ole salongiradika sisend ja väljund teieteisega otse koos vaid ühenduvad mõlemad lihtsalt pump-EGR torule.

Soojendusradika kummalise ühendumise loogika põhjuseks on ilmselt HVAC klapid. Need blokeerivad ringluse ja see tervele väikesele ringile ei sobi.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-11-2025, 10:36 AM)13piisab Kirjutas:  ...
Soojendusradika kummalise ühendumise loogika põhjuseks on ilmselt HVAC klapid. Need blokeerivad ringluse ja see tervele väikesele ringile ei sobi.

Vanasti nimetati jahutusvedeliku läbivoolu soojendusradiaatorist reguleerivat kraani lihtsalt soojenduse kraaniks. Käesoleval juhul siis elektromagnetitega liigutatavate sulgeventiilide tõttu vast oleks asjakohane neid soojenduse ventiilideks kutsuda. Kuidagi imelik on neid soojendus-jahutussüsteemi klappideks nimetada olukorras, kus sarnase nimetusega asju ("HVAC valve") on pea kümme armatuuri all õhuvoogu juhtimas.

Kiidan sisuka kajastuse eest. Nüüdisaegse auto jahutussärgist õhu eemaldamine ON tülikas, kui nüansse ei tea. Nüüd on ühe mootori kohta juhendmaterjal olemasSmile
Vasta

Gorillal kadusid tuled(lähi-kaug),kaitsmeplokis 40A kaitse maha põlenud kust läheb vool tulede releese ja kuskil lühis mida võimatu tuvastada.Tekkis mõte vedada akult otse uus kaabel tulede releese.40 A kaitsmepesa ei paku koogelmoogli andmetel keegi,et paneks siis sootuks 2 kaitset,üks lähi ja teine kaugtuledele,aga kui suurt kaitset nõuab halogeen pirn?40 pooleks ehk 20A ?Ja kui suure ristlõikega kaabel peaks olema?Ei jaga nendest ristlõigetest suurt midagi...
Vasta

Kui neid vanasti muuks kui HVAC service / control valveks nimetati, siis las nimetati. Praktikuna kasutan väljendeid, mida antud süsteemi puhul kasutatakse ega leiuta oma nimesid.

Nagu välja tuli (ptui-ptui-ptui), siis tegelikult kiputakse nt antud mootori-mudeli puhul õhutamist üle müstifitseerima ja nii on kerge eksiteele sattuda.

Mu peamine õppetund sellest valede puude all haukumisest oli, et taolisel puhul on mõistlik võtta veidi aega ja ka osalt ebamugavates asukohtades paiknevate torudega süsteem siiski endale skeemina selgeks teha / paberile skitseerida. Nii saab õigetel alustel süsteemselt läheneda.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(05-11-2025, 12:30 PM)muska71 Kirjutas:  Gorillal kadusid tuled(lähi-kaug),kaitsmeplokis 40A kaitse maha põlenud kust läheb vool tulede releese ja kuskil lühis mida võimatu tuvastada.Tekkis mõte vedada akult otse uus kaabel tulede releese.40 A kaitsmepesa ei paku koogelmoogli andmetel keegi,et paneks siis sootuks 2 kaitset,üks lähi ja teine kaugtuledele,aga kui suurt kaitset nõuab halogeen pirn?40 pooleks ehk 20A ?Ja kui suure ristlõikega kaabel peaks olema?Ei jaga nendest ristlõigetest suurt midagi...

Suurusjärk võiks olla õige:
60w halogeenpirn jagad 60w 12 voldiga, saad 5 amprit. Korrutad kahega saad kaitsme jaoks vajaliku 10A. 
Kaks pirni on siis 20A kaitse.
20A jaoks on piisav ristlõike pindala 2mm2.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(05-11-2025, 14:26 PM)isandpauk Kirjutas:  Suurusjärk võiks olla õige:
60w halogeenpirn jagad 60w 12 voldiga, saad 5 amprit. Korrutad kahega saad kaitsme jaoks vajaliku 10A. 
Kaks pirni on siis 20A kaitse.
20A jaoks on piisav ristlõike pindala 2mm2.

Selgitus lonkab natuke. Teine kahega korrutamine pole vajalik mitte rohkemate pinide jaoks, vaid seetõttu, et külma pirni takistus on oluliselt väiksem kui hõõguval ja lülitusel tekib voolutõuge.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ma korrutasin kahega, et hõõguks lamp, mitte kaitse ega lambi juhe ja seda ka siis, kui keegi pool juhet läbi hõõrub. Mulle isiklikult ei meeldi liiga täpselt dimensioneeritud lahendused, mis väiksemagi jama korral valest kohast tuld võtavad.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(05-11-2025, 12:30 PM)muska71 Kirjutas:  40 A kaitsmepesa ei paku koogelmoogli andmetel keegi,

No pane siis 80A
Vasta

Tulede teema jätkuks.Parempoolsesse esitulesse koguneb kuskilt vesi ja klaas seest udune,et millest tekkida võiks?Aitab ainult tule vahetus või on veel mingeid trikke?
Vasta

Esitule kohta vast mitte kuid ma olen oma "autudel" tagatuleklaasi alumisse serva ( plastik ) 2mm  diameetiga ava puurinud , muidu on vett kuni pirni / hööglambi soklini olnud , paras bassein ... .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne