Sain 3 kuud tagasi uue jaffi (638) ja tegin kohe käigukasti korda. Paar rõngast sai ühel kolvipoolel vahetatud. Aga enamus tiftid on kulund (kas see on väga halb? Ja kas saab vahetada?) Sain siis korralikult 2 kuud sõita, mootor nurrus käes ja pikapeale hakkas silindri seest kostuma räiget klõbinat. Võtsin lahti ja katki nagu polegi midagi. Aga kolvisõrmed liiguvad kõrvale kõva 3 cm kindlasti. Üles- alla loksu pole. Stopperseib on mõlemal alles ja korralik. Kas kolb kulund seestpoolt või sõrmed äärtest (pole ju võimalik)???
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Kui vertikaalses suunas ülemäärast lokksu pole, siis ei tohiks muret olla.
Kui kolvisõrm hakkab häält tegema, siis enamasti kostub alguses metalne sirin, mis muutub ajapikku klõbinaks.
Mis seal häält teeb, ei oskaks kohe sedasi arvata. Kas keps ei loksu? On metalne kolin silindrist kostev? Kui kolb on terve (pole tükki väljas), rõngad ka, siis arvatavasti ikka sõrm ehk.
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Üles-alla ei tohi sõrmega katsudes lõtku olla. Kui on, siis on kolin mootoris. Väntvõlli puhul võib keps veidi küljepeale loksuda, see ei ole kuigi halb nähe.
Kõige tõenäolisemalt on loks kolvisõrmest, nõellaagritest.
Noh, igatahes tänan infi eest. Eks ma vahetan kogu sõrmemajanduse välja ja panen uued laagrid ehk ka. Aga väntvõlli maha võtma ei viitsi hakata. Korra võtsin, kui asi kinni kiilus, mingi puru oli vahel karteris. Ühesõnaga keps tohib ka üles alla loksuda?
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Keps ei tohiks küll üles-alla loksuda... vähemasti sõrmega katsudes. Muidu hakkab kolisema...
Aga püüa alustuseks see sõrmeasjandus joonde saada, kui ei aita, siis tasuks uurida väntvõlli...
aga mul nüüd selline teema et..
Selle sõrme vahetasin nagu ammu ära juba, laagrid said ka uued. Siis sai mingi, võib- olla 2 kilti sõita ja, algas jälle see sirin. Aga selle kolvi peal on väiksed täksed küll, nagu pisike auk (a läbinisti ei ole, kolvi pinna peal). Ja põmst need rõngaste otsad kuluvad ka nii räme kiirelt, nagu.. panen uued peale, saan mingi kuu sõita ja otsad oleks nagu haamriga ära tambitud.
Kas tegu võib olla sellega, et mul näiteks kolb valetpidi sees (mida ma hästi ei usu).. üldjuhul on need tiftid väga kulunud, mõnda ei eksisteerigi enam..
??? Aru ma ei jaga..
Aa.. ja siuke küsimus ka veel et.. kas siis kui ma tahan kolvid välja vahetada, siis peab tingimata silindreid puurima?
Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Kui rõnga tiftid kulunud viska kolvid metsa poole.Hea et rõngad pole veel puruks lendand.Kui silidrid väga kulunud pole pane uued,kui siiski kulunud tuleb puurida ja remont kolvid panna.Kepsust niipalju,et tegelikult ei tohi seal midagi loksuda aga tahaks näha mõnd sõitnud ratast millel ei lgise seal miskit.Muidugi kui loksud väga suureks kuluvad muutub mootori töö väljakannatamatuks.
hm hm hmm...
Nagu ma aru sain, puurida pole vaja, kuna mul need silindri seinad täitsa korras. Aga muidu.. too uko vist kirjutas et.. rõngad lähevad katki. No mul oli küll selline salapärane juhtum, et võtsin silindrid maha ja üks rõngas oli puruks.. nagu otsad olid ära murdunud (kõva 4 cm võib- olla). A samas, ma ei saa aru kuhu see tükk minna sai.. karterisse küll mitte ju. Ma ise mõtlen, et see vedeleb ehk kuskil sumbuti sees.. võimalik ju :S
Ma pakun ise välja hetkel sellise idee, et:
1. vahetan sõrmed+laagrid välja,
2. uued kolvid, originaalmõõt (ei pane remontmõõtu)
3. uued rõngad, a samas mõned kõlbavad veel alles jätmist.
Mis arvate?
Postitused: 699
Teemad: 26
Liitus: May 2004
Maine:
10
Pakuks et poolik rõngas on eelmise mehe kätetöö.Selline pikk rõngajupp lõhub kolvi ja silindri ära.Uus ja vana röngas pane silindrisse siis näed rõngaid ja nende luku vahesid.Jõudu!
Postitused: 91
Teemad: 23
Liitus: Jun 2004
Maine:
0
mul oli ka alles elline julm metalli kõlin mootoris mul oli see väntvõli keskmine llager läbi...kus keps on...vahetasin väntvõlli ära ja nyyd enam häält ei ole..
No tüüp oli enne aint deltat omanud. Ja ega noh, ok.., et natuke tüübi au päästa, me ikka ei peksnud seda nii tõsiselt. Sai vahepeal lauajupp ka kuskile alla pandud. Aga muidu küll.. väike deformatsioon on ikka.. ma usun
Postitused: 745
Teemad: 44
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
rõngaid vahetatakse ikka komplektis,ühekaupa seda ei ole mõtet teha.
Karburaator sai ära vahetatud (ka jikov) ja käivitub paremini, küll mitte jalast, ning mootor töötab jälle kuidagi ühtlasemalt. Aga ikkagi on vist vaja genekale too uus ankur osta+kolvigrupp.. vai mis arvate?