Eestis valmistatud ESTfield on automaailmas kuum kaup
TÄNAVASÕIDU ESTfield: Kahekohaline, peeglid, tuuleklaas, valgustusseadmed, kõrged istmed, tänavasõidurehvid, roostevabast terasest tugikaared ja pehmem vedrustus.
“Oleme Eestis esimene ja ainus firma, kes ehitab linnasportautosid,” on AS Võidusõidutehnika juhataja ja omanik Valter Teppan uhke. Eesti esimene päris oma automark kannab nime ESTfield.
Eneken Laasme
“ESTfieldi ehitamist alustasime 1999. aasta detsembris. Idee sain Inglismaal Silverstone’is, kus kohtusin samasuguseid autosid ehitava Ron Championiga,” meenutab Valter Teppan. Champion on isegi välja andnud raamatu pealkirjaga “Build Your Own Sports Car For As Little As $250”.
ESTfieldi esiisa on Colin Chapmani 1947. aastal loodud Lotus 7. “Inglismaa on maailma autoehituse süda ja Colin Chapmanit peetakse võidusõiduautode ehitamise isaks. Tuntumad Lotus 7 järglased on Caterham ja Westfield,” tutvustab Teppan automaailma ajalugu.
Nimi ESTfield tuletatigi Westfieldist. “2000. aasta augustis oli meie esimesele autole kiiresti nime vaja. Tahtsime, et see sarnaneks Inglismaal toodetud autodega ja et nimest oleks aru saada, kus sõiduk valmistatud on. Nii jäetigi Westfieldist lihtsalt w täht ära ja EST kirjutame suurte tähtedega. Kuna välismaalastel oli raske välja öelda meie aktsiaseltsi nime Võidusõidutehnika, oleme Euroopas tuntud Race Techi nime all,” täpsustab Teppan.
Väikeautode isa
Huvi legendaarse Lotus 7 põhjal eritellimusel ehitatava linnasportauto ESTfield vastu on suur. “Praegu me enam tellimusi vastu ei võta, sest 2003. aasta lõpuni on juba kõik paika pandud,” ütleb Teppan ja tunnistab: “Autode müügist teenitud raha aga pole nii suur, et saaks veel 3-5 inimest tööle võtta.”
“Oleme ehitanud juba 30 linnasportautot. Eesti jaoks sai just valmis 13. auto ja kohe-kohe on tulemas 14. Tartus on kolm sõidukit, Paides üks ja ülejäänud 10 on Tallinnas. Lätis on viis meie tehtud autot ja Rootsis kolm.
Käisime oma sõiduriistadega ka Venemaal näitusel, kus need äratasid tohutut huvi. Seal kutsutakse mind väikeste autode isaks,” lisab mees uhkelt.
Kahjuks on Venemaa seadus-andlus selline, et idanaabritega ei tasu praegu koostööd teha.
Linnasportauto pannakse kokku mitme automargi osadest. Põhiosa detaile on Ladalt, aga ka BMWlt, Audilt, Alfa Romeolt, Fordilt ja Volkswagenilt.
“Lada on ainuke auto, millel on sepistatud terasest käändteljed ja sillaosad. See on üheaegselt kerge ja tugev ning selle osad on odavad ja saadaval,” kiidab võidusõiduga aastaid tegelnud ja autode konstruktsiooni hästi tundev Teppan. Ta on Eestis ainuke eestlasest viiekordne kardimeister.
ESTfieldi hinnad algavad 60 000 ja ulatuvad 260 000 kroonini. “Ehitame ka ðassiisid - toruraame - ja inimene, kes tahab endale ise auto kokku panna, võib osta A-, B- või C-kiti. A maksab 26 000 krooni, klassikaline iseehitaja C 60 000 krooni. Auto ehitamine võtab neli kuud. Seega on valmis sõiduk palju kallim,” täpsustab Teppan. Töökojas valmib kahekohaline tänavasõidu ESTfield ühe kuuga.
Iga auto on kordumatu
“Ühe hooaja jooksul teeme 16 A-, B- ja C-kitti ja viis valmis autot. Lisaks ehitame ka võidusõidu-ESTfielde, tänavu teeme neid kümme. Võidusõidu ESTfieldil on 13tollised võidusõidurehvid, auto on madalam, vedrustus jäigem, rattad ja veljed kergemad, tugikaarteks on eriterasest tõmmatud torud. Ja sõiduk on ühekohaline.
Tänavasõiduautol on peeglid, tuuleklaas, valgustusseadmed, kõrged istmed, tänavasõidurehvid, roostevabast terasest tugikaared ja pehmem vedrustus ning kaks istekohta,” kirjeldab Teppan autode erinevusi. “Võidusõidu-ESTfield on hinna poolest odavam.”
Igaüks saab ise valida, millist autot tahab. Kõik sõidukid on kordumatud, kuna tehakse kliendi soovide ja mõõtude järgi. “Meie auto ostja teab, milline sportauto olema peab ja paljud neist on ka ise võidusõiduga tegelnud,” kirjeldab Teppan ESTfieldi ostjat, kes on enamasti jõukamal järjel kui tavakodanik.
Kolmapäeval oli Pärnus järjekordne ESTfieldi kokkutulek, kuhu tulid kõik 13 Eestis elavat ESTfieldi omanikku. Eelmisel aastal loodi ESTfieldi Happy Owners Club.
Lihtsalt üks miljonist arvamusest