vanad jalgrattad
#1

Huvitav kui palju rahvast Eestis vanade jalgratastega tegeleb ja milliseid marke siinmail säilinud on ? On olemas jalgrattaselts Wiru, aga peale selle on ilmselt suur hulk rahvast, kes nii mõndagi huvitavat eksemplari omab. (endal Dürkopp Diana 1898 (kardaaniga), Columbia 1901 (puuvelgedega) ja Anker 1935
Vasta
#2

Meil siin selline mees nagu hr. Valdo, kes on teinud tänuväärset tööd vanade jalgrataste taastamisel ja säilitamisel. Temakäest kindlasti palju infi saab ma usun.
Vasta
#3

Jah, Valdol on korralik kogu, olen näinud ñeid rattaid, mis Võhmas väljas olid. Oleks lihtsalt huvitav teada, mida kõike ennesõjaaegsete rataste osas Eestimaal leidub
Vasta
#4

Kummaline on see, et vanade ja eriti huvitavate autode vallas on kõik juba vähemalt minu jaoks Eestis kaardistatud. Tsiklite osas tuleb ehk kord viie aasta tagant miskit huvitavat välja, sest neid oli kergem silma eest ära tõsta kui autosid.
Jalgrataste osas aga olen võimeline üllatuma igal aastal vähemalt kolm korda. Üksjagu üllatusi on muidugi Valdo ja Atamani käes, aga ikka tuleb välja, et keegi kuskil on leidnud peaaegu pakendis ETK või miskit muud huvitavat. Sestap on jalgrattavaldkond pääsenud lätlaste ja soomlaste \"reha\" alt. Tänu Tagadi värgile on muidugi mõni huvitav asi Läti jalgratta muuseumise sattunud, nagu näiteks Ämblik ratta rummu sees rippuv karbiidilamp, aga kokkuvõttes on seda velokola vähe välja kantud.
Tegemist on igastahes veel areneva ja üllatusi pakkuva vanatehnika valdkonnaga. Sestap sai ka valmis nikerdatud Vanajalgrattaselts \"Wiru\", et asjale rohkem tähelepanu pöörata. Kui meenutada sellesuvist kokkusaamist Võhmas, siis oli esimese, nelja aasta taguse kokkusaamisega võrreldes huvitavate eksponaatide arv pea kümnekordistunud. Kohal polnud ühtegi täpselt sarnast jalgratast ja kõik huvilised ei toonud ka kogu oma vara lagedale.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Piibur Kirjutas:Sestap on jalgrattavaldkond pääsenud lätlaste ja soomlaste \"reha\" alt.

Mitte 100%-liselt. Mitmed huvitavad asjad on mul viimase 4 aasta jooksul ka \"nina alt\" ära läinud nii põhja- kui ka lõunakaarde.

Kuigi jah, Sul on õigus, et autode ja tsiklitega võrreldes väga palju väiksemal määral.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18
Vasta
#6

Üllatusi ikka veel leidub , nagu näiteks viimasel roheliste rattaretkel nähtud Leutneri tandem esiamordiga ja algselt plokk-ketiga olnud. Esimese keti pingutamiseks esimese keskjooksu sees ekstsenrik. Muidugi ümber tehtud, aga raam ja keskjooksud originaalis
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne