30-10-2004, 17:47 PM
Midagi sarnast tuli mul kewadel Tartu poolt vastu.
PETSS Kirjutas:Sarnaselt Sooblile oli ka mul märkmik kus kirjas bussid millega kooli ja sealt koju sai sõidetud. See peaks vanemate manu allas olema. Omalgi huvitav vaadata ja siiagi üles tähendada.Äkki leiad märkmiku üles? Paganama hea on lugeda, et mina kooli ajal see ainuke loll ei olnud. Minu märkmikud on paraku läinud ka kõige kaduva teed.
martinmannik Kirjutas:649 kohta mäletan ma kindlalt, et tal olid musta värvi torud, seega võis kollane kabiin (mis tegelikult oli selle bussi puhul küll must) pärineda tõesti mõnelt teiselt masinalt. Põhjustena olen kuulnud eelkõige vanemat tüüpi kabiinide ruumikust uuemate ees. Samas, kui te veel mäletate, siis oli paljudel \"vana kooli\" 260-tel põrandakumm mitte täpilise, vaid triibulise mustriga. Nõnda oli see ka 649-l, nii et päris kindel selle bussi vanuses olla ei saagi: ühelt poolt mustad torud (mis viitavad uuemale mudelile), teisalt aga vana kabiin ja põrand (vanem mudel). Muideks, pildil näha olev esivõre vahetati veel paar aastat enne bussi mahakandmist välja, sest pukseerimisel purunenud veotross olevat selle segi löönud. Uus võre oli traditsiooniline kahe tulega ja hoopis ilmetum.Kas Ikaruse mitte jäiga kinnitusega ei pukseeritud, sest õhkpidurid ei tööta kui mootor ei tööta? Ja seega ta sõidaks pukseerijale selga.
90-ndate lõpupoolel Tartus käigus olnud Ikarustest mäletan ma kumera kabiiniga ainult kolme: 01 (6xx), 04 (649) ja 09 (6xx). Sealhulgas tundus ainult 01 kabiin olevat originaalne, millele viitasid ka põrand, käsipuud ja... heh... isegi mootorihääl (mis vanematel bussidel oli kindlasti teistsugune kui uutel).
Mis puudutab nr 57-t, siis naljakal kombel on see üks väheseid busse, mille kohta ma oma kasutadest mitte ühtegi korralikumat fotot ei leidnud. Ainult ühele, mis pärines ´82. aastast, oli ta servaga peale jäänud.
Martti Kirjutas:Koguaeg mulle meenub midagi, ja eile jälle tuli meelde üks põleng mis toimus Ida-Virumaal. Tules hävis 50m garaaz, mis oli pilgeni täis igasuguseid põllutöömasinaid( 3 siloniidukit, erijärelhaagised, suure kombaini \"viljalõikur\" Gaz 24 kere(mootor puudu) MB väikebuss(avariiline), 1 Laz ja 1 Ikarus). Laz oli lühikese kerega, Ikarusel olid uksed aga ainult ees ja taga, see vist linnalähiliini buss. Igatahes kogu see tehnika põles sinna sisse, Ikarusel vajus katus eestpoolt täitsa sisse aga tagumine osa jäi õigele kõrgusele, samas Laz-i katus ja kere olid veel sirged. Ikarusel vajus minu meelest kõveraks kogu kere, kas põhjus on liiga pikas teljevahes või suures kuumuses?
Soobel Kirjutas:Omamoodi nähtus oli 678, mis ilmus ootamatult kuskil 1987 ja pärines veel eelmisest ringist. eriline sara oli, katuski oli läbi roostetanud. Huvitav kohe, kus see enne seisis ja miks talle hääl sisse aeti. Ootasin huviga uusi busse ja numbrite kasvu, vaatamaks, kas vana 678 jääb uuele jalgu või mitte. Läks vist enne prügimäele.Märtsis 1977 käisime klassiga \"Vanemuises\" Toomingat vaatamas. Võtsin siis paar slaidi bussidest, 678 on ka nende hulka sattunud - täies hiilguses! Tollal oli 682 kõige suurem number. Ei taha uskuda, et ta 10 aastat vastu pidas. Tartus üle 7-8 aasta linnaliini bussid naljalt ei sõitnud.
martinmannik Kirjutas:Mõlemal bussil olid tõesti mootorid küljes, kuid Ikaruse omal oli plokikaan puudu. Unustasin just enne mainimata et kuna sel ajal digikat veel polnud siis et tassinud igakord seebikarpi kaasas. Tulekahju toimumise täpsustamine võtab vähemalt 2 nädalat aega kuna keegi kodustest ei mäleta enam ja maale lähen võib olla 2 nädala pärast. Igatahes vähemalt(pole kindel) 2 aastat tagasi oli see küll ja augusti lõpus ka, seda ma tean kindlalt.Martti Kirjutas:Koguaeg mulle meenub midagi, ja eile jälle tuli meelde üks põleng mis toimus Ida-Virumaal. Tules hävis 50m garaaz, mis oli pilgeni täis igasuguseid põllutöömasinaid( 3 siloniidukit, erijärelhaagised, suure kombaini \"viljalõikur\" Gaz 24 kere(mootor puudu) MB väikebuss(avariiline), 1 Laz ja 1 Ikarus). Laz oli lühikese kerega, Ikarusel olid uksed aga ainult ees ja taga, see vist linnalähiliini buss. Igatahes kogu see tehnika põles sinna sisse, Ikarusel vajus katus eestpoolt täitsa sisse aga tagumine osa jäi õigele kõrgusele, samas Laz-i katus ja kere olid veel sirged. Ikarusel vajus minu meelest kõveraks kogu kere, kas põhjus on liiga pikas teljevahes või suures kuumuses?
Vaevalt, et asi teljevahes on... Kui buss sisse põleb, peaks kummid esimesed olema, mis ära kõrbevad, nii et suure osa oma ajast \"küpseb\" ta siis juba kõht vastu maad. Siis aga ei määra teljevahe enam midagi. Kui tal aga kummid sellegipoolest mingi ime läbi terveks jäid, siis võis tõepoolest kere lääpa vajuda ja ilmselt ei käi see ainult Ikaruste kohta. Võibolla aitas pehmeks läinud kere vajumisele kaasa ka bussi keskosas paiknev mootoriblokk, LAZ-il on see tagaotsas. Üldiselt peaks Ikaruse kere LAZ-i omast tugevam olema, vähemalt mis puudutab seintes olevaid karptorusid. Ikarusel raam puudub, olemas on vaid hädapärased pikitalad. LAZ-i kohta nii palju ei tea, aga arvan, et tolle ehitus on sarnane.
Endal mul on olemas foto ´90-ndate keskpaigas Poolas põlenud Tarbusi Ikarus 255-st, aga selle kere jäi igatahes sirgeks. Pika otsimise peale leiaks ehk foto üleski.
Läänest toodud Volvodel ei ole ole selleks sugugi 1000-kraadist kuumust vaja, et pehmeks minna. Need on aastate jooksul niigi ära vajunud ja see on isegi palja silmaga näha. Sama häda on ka meil toodetud Scania L94UB-del, millel juba praegu kere kõverus näha on.
Äkki sa täpsustaksid, millal see tulekahju toimus ja ega sa tookord Ikarusest pilti ei saanud? Tahaks kaeda küll, mismoodi üks väändunud bussikere välja näeb...