Postitused: 3,108
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
Eile selgus lõikav puudus ülalmainitud instrumendist. Kust saab odavalt? Mida ostmisel jälgida? Kõik soovitused-õpetused on teretulnud.
Postitused: 5,826
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Ma pean oma isaga suhtlema, tal autoelektrikuks olemise aegadest üks seisab. Kasutet, kuid peaks olema töökorras,
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
Ei pea eriti vajalikuks riistaks. Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.
Postitused: 5,826
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Khmmm..vaidleks sellele oma silmaga seadmisele veidi vastu. Täpsema tulemuse saab siiski aparaadiga.
Lisaks on strobol tore lisaomadus, mis lubab kontrollida, milline küünal või juhe töötades sädet edasi ei anna. Igati lihtne (abi)vahend mootori puterdamise põhjuste otsimisel.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 3,108
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
59
10-11-2004, 19:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-11-2004, 19:18 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Äkki mainid mõne koha ka, kust sellist osta saab? Tahhomeetriks mõtlesin ausalt öeldes kuskilt lihtsalt siksi oma sebida (hind alla 100kr) ja sinna mingid sobivad krokodillid või asjad külge, süütenurga jaoks tegin plekitükist skaala, aga loll küsimus kõlab et mida see suletud nurga mõõtja teeb? Näitab kui kaua (kraadides) üks kontakt suletud on?
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
Kontaktide suletud aeg on tähtis selleks, et süütepool saaks piisavalt voolu kõrgepinge tekitamiseks. Seda suletud aega mõõdetakse kraadides (palju rootor sel ajal pöörleb). Kodusele remontiale on selle asemel antud kontaktivahe, mida on võimalik mõõta koduste vahenditega. Nii, et nurgaga on võimalik otsustada kontaktivahe suuruse üle ilma jagaja kaant maha võtmata ja palju täpsemalt.
Mina ostsin selle autoosade poest. Mingi tööriista kataloog oli neil selleks. Eks sa pead külastama mõnda sellist poodi. Kui neil ei ole pakkuda juhatavad kusagile siis.
Kui saarlane oled siis astu läbi - saan kindlasti aidata.
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
motamees Kirjutas:Kenu Kirjutas:Ei pea eriti vajalikuks riistaks. Süüte seadmisel (eriti mitte päris uute masinate korral) oma silm ja vaist kõige täpsemalt süüte paika saavad, kui mingi tuim masin.
Selline jutt näitab inimese võhiklikkust. Milleks siis üldse igasugu riistu vaja, kui kõik saab silma järgi ära teha.
Mida targemaks ja spetsimaks töömees saab, seda rohkem ta tahab igasugu mõõteriistu saada (oskab tahta).
Ei näita. Vanemate masinate võlu ongi see, et oma vaist nende juures kõige õigem -- kui vähegi võimalik tuleb sisetunnet usaldada
Garaazinaaber akkas oma renoveeritud R35-t käivitama, süütekellaga, nina raamatus kinni -- no ei saanud käima, korrigeerisin asja vaistu järgi ja probleemi polnud.
Ära valesti mõista -- ega ma silindri kompressiooni tunde järgi ei mõõda.
Tahtsin lihtsalt öelda, et tehnilised seadmed jäägu ikka sinna, kus oma mõistus peale ei hakka -- chip\'i progemine, sissepritse testimine jne
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
11-11-2004, 22:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2004, 22:30 PM ja muutjaks oli
motamees.)
Saan tuua Kenu näitele vastupidise näite.
Minu vennal oli kunagi vene ajal Zaparozets. Nagu kõigil zapperi omanikel, nii ka temal oli häda ülekuumenemisega. Süüde oli pandud paika kuulmise järgi (temagi elukutseline autojuht ja nii pandigi). Ostsin omale siis esimese stroboskoobi. Vene oma ja väga algeline. Ainult välk oligi ja küünlajuhe tuli maha võtta, et seda ühendada. Panime siis sellega asja paika vastavalt raamatus antud näidule. Üllatus, üllatus mootor ei töötanudki kõige lõbusamalt. Tühikäigul tuli nagu väike vedu peale. Aga mootor enam üle ei kuumenenud.
Nagu iga asjaga, nii ka siin - erand kinnitab reeglit.
On masinaid juhtunud käe alla, kus stroboskoobiga paika pandu ei tööta kohe üldse. Tunde järgi pandu töötab norm.
Osadel masinatel näitab stroboskoop hoopis mingeid imelikke (näiteks pole võimalik üldse lugeda tahhomeetrit) numbreid. See viitab mingile kõrgepinge anomaaliale. Nõrga sädemega võib mootor töötada aga stroboskoop välku ei tekita. Mingi aja pärast hakkab see ka mootori töös kajastuma.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
57
12-11-2004, 01:05 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-11-2004, 01:07 AM ja muutjaks oli
motamees.)
Teeme ise stroboskoobi
Hinnaks kujuneb u. 50.-
Shopping list:
Quote:
DD1- CD4001 =K561LE5 TK 5.00
VT1- KT315Z =BFY37 TK 1.00
VT2- KT815G SI-N 100V 1.5A 3.00
C1 - 0.68MF*63V R=5 WIMA TK 7.00
C2 - 0.33MF 250V K73-17 TK 2.00
R2 - 3K3 1/4W TK 0.50
R3 - 100K 1/4W TK 0.50
R6 - 1K 1/4W TK 0.50
R4 - 4K7 1/4W TK 0.50
R5 - 200R 1/4W TK 0.50
R1 - 15K 1/4W TK 0.50
Valgusdiood (white ultrabright)
Skeem:
Valmistoode:
LISAN: Kõike ei kopeerinud ära. Vaata ise ladaklubist teema \"teeme ise\" alt.
Postitused: 5,826
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Vana vene strobo saadaval. Teinud aastaid mu isa käe all Viljandis ühes ettevõttes tööd, seega kulumis/kasutamisjäljed. Lihtne variant, ilma kellade ja viledeta.
Hinnaks 200. Kätte saab kas Viljandis või Tallinnas.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!